Page 65 of 131

Re: Sana vapaa

Posted: 4.10.2012 10:25
by Juhizz
Kokeile veivillä :mrgreen:

---------

Niin olihan se Passatin lämpömittarin anturi just se vihreä mikä löytynee sieltä maailman helpoimmasta paikasta, moottorin takaa..?

Aamulla yritti viisari vähän nousta mutta siihen jäi.
(E: siis se mittarin viisari.. :P )

Re: Sana vapaa

Posted: 4.10.2012 11:19
by Jake-
^veivillä joo :D:D

Re: Sana vapaa

Posted: 4.10.2012 12:40
by Sami Mäkinen
Köh köh, soon muuten pojjaat -95 vuosmallii 1700i mosalla, eli vikakoodit on luettu :mrgreen:

Re: Sana vapaa

Posted: 4.10.2012 13:35
by Jake-
2h 20min ni pääsee viettää vkl. Kaipa sitä joutuu muutaman oluenki ottaa puuduttavan viikon takia.

Re: Sana vapaa

Posted: 4.10.2012 16:38
by Kingis_
Sami Mäkinen wrote:^ nooh tuli talvella tehtyy jo hankintoja :wow
Pitäskö ruvet sovittaa 1.9 TDi tohon :P
Aijai, tuossa on sitä jotain :) Itselle vasta tarjottiin '84 nappisilmää eikä olis hintaakaan ollu kun 700€ mutta ei antanu budjetti periksi :tear

Re: Sana vapaa

Posted: 4.10.2012 20:41
by Kilu
Onkohan normaalia, että lähetetyt yv viestit notkuvat tunteja lähtevissä?

Re: Sana vapaa

Posted: 4.10.2012 20:42
by Karkulainen
Ne on siellä niin kauan että vastaanottaja lukee ne.

Re: Sana vapaa

Posted: 4.10.2012 20:47
by Kilu
Kiitoksia infosta :D Näin se homma etenee :o

Re: Sana vapaa

Posted: 5.10.2012 16:06
by Apa
Tietääkö kukaan meneekö 3bg:n peräkontissa oikealla sivupahvin takana johtoja? Ne 12v tupakinsytyttimethän siellä on, mutta mistä niiden johdot menee? Ajatuksena ois ruuvata vahvistin siihen tasaiselle osuudelle kiinni. Pitäs vaan tietää, uskaltaako..

Re: Sana vapaa

Posted: 5.10.2012 17:27
by Kilu
Takavalojen piuhatkin sieltä pitäisi löytyä. Kait ne pitäisi pyöräkotelon päältä kulkea. Ei nyt ole iso vaiva luukusta kurkistaa ja tarvittaessa verhoilua raottaa.

Re: Sana vapaa

Posted: 5.10.2012 17:35
by Apa
No eihän se iso homma ole tutkia, ajattelin nyt ensin kuitenkin täältä kysyä. Ulkona nyt semmonen keli ettei viiti kyllä pihalle mennä tutkimaan.

Re: Sana vapaa

Posted: 5.10.2012 17:55
by Kilu
Minä kävin juuri varmistamassa, kun en ole tuonne kuikkinut kohta puoleen vuoteen ja sataa täälläkin. :) Ei ollut tarkoitus vinoilla, vaan että on helppo homma tarkistaa ennen porausta, jos on epävarma asiasta.

Re: Sana vapaa

Posted: 5.10.2012 21:42
by AjH
Ei kyllä kovin häävisti siihen sivuun saa vahvaria kiinni laitettua, ellei peltiin asti vedä ja se ei varmaan ole tarkoitus?

Re: Sana vapaa

Posted: 6.10.2012 10:31
by kendall
Pasi Häkli wrote:
Jake- wrote:Tuli täs muuten mieleen, et vaikuttaako rengas koko jotenki vakuutuksiin/veroihin?
Ainoastaan uuden auton ensirekisteröinnin yhteydessä saattaa vaikuttaa päästöjen kautta verhoihin, tiedän näin käyneen. Mutta käytetyn kanssa ihan sama millasta rengasta alle lyö.
Heiluuko verhot kun ostaa uuden auton :buttrock :lol:

Re: Sana vapaa

Posted: 6.10.2012 10:48
by Pasi Häkli
Ohhoh, nyt vasta itekki huomasin tuon kirjotusvirheen :mrgreen:

Re: Sana vapaa

Posted: 6.10.2012 14:55
by kendall
Pasi Häkli wrote:Ohhoh, nyt vasta itekki huomasin tuon kirjotusvirheen :mrgreen:
Oli ihan pakko... :lol: :lol: repesin ihan kympillä kun luin sun tekstin :wink:

Re: Sana vapaa

Posted: 6.10.2012 17:21
by Leksa
JEE! Tulossa mahdollisesti "perheenlisäystä". Soittelin tänään yhdestä melkein katsastuskuntoisesta kakkiksesta :P Kävästä huomenna kattomassa josko hinais kotiin.

Re: Sana vapaa

Posted: 6.10.2012 18:34
by Jake-
Pasi Häkli wrote:Ohhoh, nyt vasta itekki huomasin tuon kirjotusvirheen :mrgreen:
minäki huomasin vasta nyt ku siit mainittiin :D

Re: Sana vapaa

Posted: 6.10.2012 19:04
by Kilu
Kait sitä tyhmä on, kun luulin sen olevan tarkoituksella ja sisäpiiriä :oops:

Re: Sana vapaa

Posted: 6.10.2012 19:52
by Karkulainen
Käytiin anopilla, nostettiin vene ja laitettiin pihaa muutenkin talvea varten kuntoon. Käytiin emännän kanssa siellä saunassa ja syötiin hyvin, pakko sanoa että mukavaa oli. Sain 50e vaivanpalkkaa kun vaihdoin anopin Hyundaihin talvirenkaat alle, no on ainakin ajoissa jos ei muuten. :D

Re: Sana vapaa

Posted: 7.10.2012 10:28
by ntix
osoners wrote:^Sopisi jätkän pirssiin kanssa hyvin. Sit vedät vielä ikkunoiden ja perän kromilistat mattamustalla teipillä niin avot!
Done!



Image



Image

Re: Sana vapaa

Posted: 7.10.2012 10:55
by osoners
Hyvältä näyttää. Ainoo mistä en pidä on noi takavalojen tummennukset. Olis koko punasena paremmat.

Re: Sana vapaa

Posted: 7.10.2012 12:41
by JL
^Samaa mieltä. Sit ehkä toi keulan vw merkki vois toimia paremmin koko mustana? Muuten kyllä oikeen näpsäkän näköinen laitos!

Re: Sana vapaa

Posted: 7.10.2012 13:04
by Sami Jalonen
Kukas poistaa ekana kattokaiteet tommosesta? Tulee jotenki hämmentävän näköinen..

Image

Re: Sana vapaa

Posted: 7.10.2012 13:14
by Sami Mäkinen
^ suppo :D

Re: Sana vapaa

Posted: 7.10.2012 14:10
by Kilu
Uutisten mukaan pohjanmaalla tarvitaan kunnolla maavaraa, jos aikoo autolla liikkua. Onko klubilaisia saarroksissa?

Re: Sana vapaa

Posted: 7.10.2012 14:12
by ntix
Kiitoksia!

Keulanmerkki pysyy toistaiseksi tuollaisena. Oli pitkään kokonaan musta+punainen raita, mutta oli jotenkin orvon näköinen. Mieli muuttuu yhtä nopeaan kun tuuli vaihtaa suuntaa, joten eihän sitä koskaan tiedä. Kokopunaiset valot vois toimiakin. Nuo tummat kaistaleet on lätkäisty silloin, kun autossa ei ollut yhtään punaista.

Minä voisin olla eka, joka luopuu kaiteista :) Vaan tulenee liian kalliiksi jos siihen ryhtyy? Tai mistä minä tiedän.. Yritän laitella tätä autoa mahdollisimman pienellä rahalla. Vanteita ei lasketa, koska ne saa myydessä mukaan itselle ;)

Seuraavaksi käytävä sisustan kimppuun ellei muita älyttömän hienoja ideoita tule. :D

Re: Sana vapaa

Posted: 7.10.2012 17:27
by osoners
Halvin tapa poistaa kaiteet on varmaankin irrottaa ne ja tiivistää reiät ja vetää teippi päälle. Kalliimpi tapa on tiivistää, kitata ja maalata katto. Mutta sen jälkeen niitten takaisin laitto ei sujukkaan enään yhtä helposti.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

Re: Sana vapaa

Posted: 7.10.2012 18:37
by AjH
Istuu mun makuun toi Golffi kyllä jollain tapaa oikein kivasti. Ehkä noi punaset keulassa ei niin mutta muuten hieno.
Myös tummat takavalot ainakin noissa kuvissa jotenkin vaan sopii. Osonersilla taas omat fetissit punasen perään? Laajeneeko se jo vanteista kaikkeen muuhunkin? Kohta ostaa itelleen jo kauniin peruspunasen auton :devil

^ Oso vois Tapatalkin asetuksista ottaa ton mainoksen pois päältä?

Edit: Aiheesta kolmanteentoista. Kattelin tossa uuden Golvin esittelyä http://www.volkswagen.fi" onclick="window.open(this.href);return false; sivustolla. Kaikki bensakoneet olis sen mukaan hammashihnalla? Epäilen kirjoitusvirhettä tai tiedon puutetta, vai olisiko jakoketjuongelma muka noin pahaksi äitynyt? Sakemanni-VW sivuilla en löytänyt jakopäästä mitään, mihinkään suuntaan.

Re: Sana vapaa

Posted: 7.10.2012 20:41
by Pasi Häkli
^ Kyllä vaan siirrytään takaisin hammashihnoihin. Luojan kiitos.

Re: Sana vapaa

Posted: 7.10.2012 20:53
by osoners
No kyllälhän tapatalkkia pitää mainostaa. Hyvä sovellus. :D

Re: Sana vapaa

Posted: 7.10.2012 20:55
by osoners
Onko tää parempi? ;)

Lähetetty käyttäen tapatalkkia ihan vaan ajhoon mieliksi.

Re: Sana vapaa

Posted: 8.10.2012 11:20
by enochian
Apa wrote:Tietääkö kukaan meneekö 3bg:n peräkontissa oikealla sivupahvin takana johtoja? Ne 12v tupakinsytyttimethän siellä on, mutta mistä niiden johdot menee? Ajatuksena ois ruuvata vahvistin siihen tasaiselle osuudelle kiinni. Pitäs vaan tietää, uskaltaako..
Mä suunnittelin vääntäväni pellistä/alumiinista jonkinlaisen telineen siihen vasemmalle puolelle samoihin kiinnikkeisiin missä orggis cd-boksin/vahvistimen teline oli. Siinä pysynee vahvistin tukevasti katseilta piilossa sivupahvin takana, pitää vaan vielä mietiskellä miten sen saa sellaiseen asentoon ettei tarvitse irrottaa kokonaan säätöjä varteen vaan saisi saadettyä sen luukun kautta...

Re: Sana vapaa

Posted: 8.10.2012 21:34
by AjH
Pasi Häkli wrote:^ Kyllä vaan siirrytään takaisin hammashihnoihin. Luojan kiitos.
Oho. Koneet kuitenkin pikaisella speksien lukemisella on ihan samat kun ennenkin? Kun ei ketjun vaihto hihnaan ole kuitenkaan ihan tosta vaan tehty juttu. Ilmeisesti konsernisisaret myös, samat koneethan niissäkin on? Vähän jälkijunassa varmaan kun yleensä ainakin Skoda/Seat on noita vanhoja koneita saaneet käyttää pois pyörimästä.

Mutta täytyypä faijalle vahvistaa tieto, se vähän pohjusti uudempaan vaihtoa. Vanhahan on -00 G4 1.4 kolikolilla, 165tkm mittarissa. :lol:

Oso: ei se nyt mua varsin kovasti häirinny, mutta turha tekstirivi jälleen tässä informaatiotulvassa ;) Vähän samaa kun helvetin pitkät signaturet, kerran luettu niin ei tarjoa enää kuin turhaa sivun venytystä.

Re: Sana vapaa

Posted: 8.10.2012 21:44
by Pasi Häkli
VW Golf 7 fast facts
On sale: April to June 2013
Price: From $24,990 to $38,990 (estimated)
Engines tested: 1.4 turbo petrol (103kW/250Nm), 2.0 turbo diesel (110kW/320Nm)
Economy: 5.0L/100km (petrol), 4.4L/100km (diesel)
0 to 100km/h: 8.4 sec (petrol), 8.6 sec (diesel)
Timing belts:
The Golf 7 petrol engines switch from having a timing chain to a timing belt.
Timing belts are known for being costly service items (on some cars, requiring replacement at 60,000km or 90,000km) because of the intensive labour involved.
However, Volkswagen claims new technology means the Golf 7’s timing belt will last 210,000km before needing to be checked, at which point it will either be changed or checked every 30,000km – until 300,000km when it must be replaced.
The timing belt in the Golf 7’s diesel engines must be changed at 210,000km.
The previous recommended ‘life’ of a timing chain on Volkswagen petrol engines was 300,000km.

Tästä saa semmosen käsityksen että molempia vaihtoehtoja on. Uuden sukupolven moottorit ovat hihnalla jälleen kerran. Mutta kai noita ketjukoneitakin sitten edelleen saa.

Re: Sana vapaa

Posted: 8.10.2012 22:37
by Sami Jalonen
Kevyt 300tkm vaihtoväli :) Ja vasta 210tkm pitää alkaa tarkastelemaan.

Re: Sana vapaa

Posted: 8.10.2012 22:45
by Pasi Häkli
Sami Jalonen wrote:Kevyt 300tkm vaihtoväli :) Ja vasta 210tkm pitää alkaa tarkastelemaan.
Joo, onhan tuon jutun mukaan "edellisessä" ketjukoneessa ketjun kestoikä 300tkm. Harmi vaan että ei niillä pääse edes 30tkm. Ei edes yhtä öljynvaihtoväliä, semmosiakin tapauksia on useita. Kaksi moottoria on näissä aivan kärkipäässä, 1.2TSI (CBZB) ja 1.6TSI kaksoisahdettu BMY. Näissä ei jakoketjut kestä ei sitten millään.

Taulukkopohjalla asiaa katsottuna suurin osa ketjuvaivoista tulee noin 60-80tkm kilsoilla. Jotkut on päässyt yli 120tkm ja jotkut ei pääse edes sitä 30tkm.

Re: Sana vapaa

Posted: 9.10.2012 16:28
by osoners
Mikäs on suositeltu jakohihnan vaihtoväli tohon mun Golffin BKC moottoriin? 90tkm? 120tkm? Pasi osaa varmaan vastata?

Re: Sana vapaa

Posted: 9.10.2012 16:32
by Pasi Häkli
Veikkaisin 90tkm, varmaksi en tiedä kun noita vaihtovälejä ei tuu paljon katteltua.

Re: Sana vapaa

Posted: 9.10.2012 16:46
by Kilu
BKC:lle 2005-2006 on 120tkm:ä. Tuollaista löytyi googlettamalla.

Re: Sana vapaa

Posted: 9.10.2012 17:08
by osoners
Kattelin saksankielisestä huoltokirjasta että tarkistus 90tkm ja vaihto siitä 30tkm sisällä. Eli 120tkm.

Re: Sana vapaa

Posted: 9.10.2012 17:36
by JL
B4 koppanen vr6 passatti,ilmastointi ja kaikki.. Pientä laittoa leimalle. Tuollainen kenttään, uus väri ja napakat vanteet alle ni ai että. Miksen voi omistaa tallia. :roll:

Re: Sana vapaa

Posted: 9.10.2012 19:31
by Sami Mäkinen
:P

Re: Sana vapaa

Posted: 9.10.2012 19:50
by Tero Paalanen
osoners wrote:Kattelin saksankielisestä huoltokirjasta että tarkistus 90tkm ja vaihto siitä 30tkm sisällä. Eli 120tkm.
Kysääsin vuosi takaperin maahantuojan sen hetkisen kannan tuohon BKC:n jakoremmin vaihtoväliin ja sieltä ilmoitettiin kans tuo 120tkm.

Re: Sana vapaa

Posted: 10.10.2012 13:58
by Karkulainen
No nyt on se bägin valo kuitattu pois, kuskin puolelta oli ongelmaa, mutta kaikki oli olleet hetkellisiä. Muita vikakoodeja oli kuskinpuolen peilinlämmityksestä, apparin lasin epäloogisesta toiminnasta ja taisi olla vielä jotain penkinlämmityksestä. Ei ole ainakaan vielä syttynyt uudestaan, vielä kun saisi etupään kuntoon (alustassa jotain väljää) niin voisi viedä leimalle. :) Pitää huomenna duunissa käyttää nosturilla jos sattuu vapaa hetki.

Re: Sana vapaa

Posted: 11.10.2012 13:07
by Jake-
Ei kukaan sattus tietää mist johtuu et pätkii tasakaasulla, mut ainoostaan vähän alle 2k/rpm. Taikka sitä ku kone on lämmin niin ei meinaa oikein startata jos seisoo +5min :/

Re: Sana vapaa

Posted: 11.10.2012 18:04
by ntix
Kakkosautokuume. Alkanut miettiiä jos hankkisi vitosen rinnalle jonkun halvan kikottimen talveksi (näin aluksi) millä käydä töissä ja ajaa pätkäajot. Bensiini vehje voisi olla fiksumpi vaikka vuosittaisilla kilometreillä menisi parikin dieseliä...

Riittäisi kun pari koiraa ja muksua mahtuisi edes jotenkin kyytiin...

Re: Sana vapaa

Posted: 11.10.2012 18:13
by osoners
Tylsyys iski, joten pelleilin vähän photoshopilla. :) Syncroa vaaleana.

Image

Klikkaa isommaksi.

Re: Sana vapaa

Posted: 11.10.2012 18:18
by Sami Mäkinen
bra ja vanteet punaseks :wink:

Re: Sana vapaa

Posted: 11.10.2012 19:50
by Basu
Jake- wrote:Ei kukaan sattus tietää mist johtuu et pätkii tasakaasulla, mut ainoostaan vähän alle 2k/rpm. Taikka sitä ku kone on lämmin niin ei meinaa oikein startata jos seisoo +5min :/
Sullahan oli jo aikaisemminkin puhetta tuosta viasta, kannattaa nyt ainakin se lämpötila-anturi vaihtaa merkkiliikkeestä haettuun orginaaliin.