Laitampa tämän projektiromaanin tännekkin että ei-memberitkin pääsee viihdyttämään itseään.
Taustatietoina: kuskin puolen jousi poikki, tuulilasille ei tuu vettä, webasto lakkas toimimasta jo aikaa sitte ja anneleiden ledit lähes kaikki pimeenä.
Viikonloppu vietettiin tallissa näitä ilmestyneitä vikoja ihmetellen. Tavotteena oli vaihtaa seuraavat kohteet: alusta, webastoon palopesä, pissipojan pumppu ja umpioiden rinkuloihin uudet ledit. Ainoastaan rinkuloiden ledit vaihtui lähes ilman ongelmia.
Ensin etupää pukeille ja alkoi iskarin irrotus. Heti törmättiin tuittuilevaan koiranluun mutteriin. Sehän lähti pyörimään mukana. Soitto Mikalle 60km päähän, että löytyiskö sieltä uudet koiranluut. Löytyhän ne, onneks! Joten rälläkkä laulamaan...
Lähtötilanne kuskin puolella. Jousi poikki, n.1,5 kierrosta yläpäästä.
Irrotettuna. Kivasti kääntölaakeri sujahtanu jousen jäänteiden väliin.
Samaisen puolen iskarin varteen ilmestyny kuoppia.
Repsikan puolen jousi oli näköjään jo jonkun aikaa maannu pohjassa.

Kierteet kulunu tasaseks tuosta kohtaa.
Koiranluun jäänteiden poistamista.
Tilalle sujahti siis Tuning artin alusta.
Kun etupään iskari+jousi-paketit oli paikallaan, otettiin puskuri irti. Tero kaivo webastoa esiin ja minä vaihdoin rinkuloihin ledejä. Weban edestä piti poistaa umpio, puolen pissipojan säiliöstä, lokarin sisämuoveja ja kasa johtoja. Karvas totuus paljastui kun webasto viimein saatiin pöydälle. Uudessa palopesässä erilainen liitin kuin vanhassa, ja kaiken hyvän päälle kaks ylimäärästä johtoa. Monen "mitä jos, tai mitenköhän, vai meniskö, onnistuiskohan"-vääntöjen jälkeen luovutettiin. Liitintä ja sen pinnejä ei saada tällä kertaa vaihdettua eikä meillä olis ollu ylimääräsiä pinnejäkään niille ylimääräsille johdoille. Webasto makaa tällä hetkellä alakerrassa pahvilaatikossa. Uus yritys jahka saadaan pinnit hommattua.
Tässä nurkka purettuna.
Ylempi on uudempi palopesä, jonka suuttimessa on sulkuventtiili. Siitä johtui ne kaks ylimäärästä johtoa. Alempi palopesän jäänne on vanhempaa mallia, ilman tuota sulkuventtiiliä.
Sitte se isoin murheenkryyni. Pissipojan pumppu, siis se joka suihkii tuulilasille. Vaihdettiin uusi pumppu, johdot paikalleen ja voilá! Paskat, vettä ei edelleenkään tullu lasille. Sulakkeet ehjät, niin kabiinissa kuin konehuoneen puolella. Vika koodina pumpusta circuit open or short to ground. Eli jostain on johto poikki. Tänä viikonloppua ei enää ehditty alkaa sitä johtoa ettimään. Onneks näillä pakkasilla ei tarvii kusipoikaa käyttää. Ens viikonloppuna auto uudestaan talliin ja tutkimaan akun alla meneviä johtoja. Mahtaisko sieltä löytyä samalla syy pimenneiden etupenkkien lämmityksillekkin? Mene ja tiedä...
Ai nii, jotain tosiaan onnistu lähes ongelmitta. Ne ledit. Umpiot oli jo valmiina ja toimivat kunnes yks ledi päätti alkaa vilkuttelemaan. Umpio irti ja ledin vaihto uudelleen. Nyt toimii. Wuhuu!
Kiitos Terolle ruuvaamisesta, Mikalle osien kiikuttamisesta ja isälle tallin lainasta.
Leuka rintaan ja kohti uusia vikoja. Eiku...
