Page 8 of 16

Posted: 24.3.2007 18:35
by vw golf
Kyllähän nyt meinaa toisaalta täälläkin korkeudella nastat saada kyytiä, mutta kun sitä ei koskaan tiedä, mitä nuo aamuliukkaat tuo tullessaan :?

Jos sitä parin viikon sisällä ehtisi pyöräyttämään alle...

Posted: 24.3.2007 22:23
by Mika Viinikka
Tänään aamulla uutisissa sanottiin, että malttakaa vielä hetki kesäpyörien kanssa. Ensi viikko on kyllä luvattu oikein aurinkoista ja lämmintä, mutta ensi viikonlopulle on luvattu kylmää ja mahdollisesti lunta.

Posted: 24.3.2007 22:38
by goodis
Passattiin vaihtui eilen 16" kitkat 17" melkein loppuun ajettuihin kitkoihin...Ajetaan näillä nyt tää rospuuttokelit pois ennenkuin siirryttään sitten 18" kesäpyöriin.

G4:ssa pyörii lopussa olevat hakka 2 alla loppukevään ja tallissa on jo uudet ensi talveksi

Posted: 24.3.2007 23:59
by Sami Mäkinen
Viinikka wrote:Tänään aamulla uutisissa sanottiin, että malttakaa vielä hetki kesäpyörien kanssa. Ensi viikko on kyllä luvattu oikein aurinkoista ja lämmintä, mutta ensi viikonlopulle on luvattu kylmää ja mahdollisesti lunta.
Plääh... suolaa tuo pikatie on kuitenkin täys että turhaan pelottelevat... eipä kauheesti tuu ajettuu pikkuteitä...

Posted: 25.3.2007 18:13
by james potkukelkka
Juu, tänään tuli laitettua.
Meni kyllä aika härskiksi touhu. Edessä jäi jarrusatulan ja vanteen puolan väliin ruhtinaallisesti max. 1mm väliä, mutta sehän riittää! 8)
Sama homma takapäässä, max.milli on väliä tukivarteen.

Ensimmäinen kerta, kun vituttaa tuo auton mataluus. Kotelo on niin täynnä rengasta takana kuin vain olla ja voi. Täydellä kuormalla ottaa varmasti isoissa heitoissa rengas lokarin sisäpuolelle kiinni.

Täytyy varmana tosissaan alkaa myymään nuita vanteita, ja kahtoa jotain uutta sopivampaa tilalle. Hatuttaa.

Ja vanteethan oli jo vanhat legendaariset Rh:n zw3:t 9x18 ja 10x18, 225/40 ja 255/35 renkailla.

Posted: 25.3.2007 23:22
by AjH
Kymppiuutisissa oli ens sunnuntaille asti säitä ja näytti olevan ainakin Tampereen seutuvilla liki tai yli kymmentä päivälämmöt 8)
Elikkäs kesäkumien allelaittoa harjoittelemaan varmaan huomenissa.

Posted: 26.3.2007 9:34
by kahe
Eilen laittelin saksan kitkat alle. Saa ne kulua ennemmin kuin kesärenkaat karhealla asvaltilla. Jokusen viikon voi noilla suditella kummasti.

Posted: 26.3.2007 9:58
by - Mikko -
Mulla on ihan oma skaba menossa: Kuinka pitkään pystyy talvirenkailla ajamaan.
Tasan viikon päästä tulee vasta kesärenkaat ja edellisenä lauantaina jouset, joten veikkaisin, että viikolla 14 vaihtunee vasta kesärenkaat! Mihinkäpä tässä kiire, tuntuu olevan aika rouheassa kunnossa nuo tiet.

Posted: 26.3.2007 16:32
by Ilu
- Mikko - wrote:Mulla on ihan oma skaba menossa: Kuinka pitkään pystyy talvirenkailla ajamaan.
Tasan viikon päästä tulee vasta kesärenkaat ja edellisenä lauantaina jouset, joten veikkaisin, että viikolla 14 vaihtunee vasta kesärenkaat! Mihinkäpä tässä kiire, tuntuu olevan aika rouheassa kunnossa nuo tiet.
Joks sie vanteet löysit.En löytäny sitä osoitetta

Posted: 26.3.2007 17:04
by jakenn
Kesäkumit alla kolmatta päivää...huomattavasti mukavampi ajella kuin talvirenkailla.

Posted: 26.3.2007 17:15
by golf-variant
:cry: Ei oo vieläkään vanteita näkynyt..

Posted: 26.3.2007 20:52
by - Mikko -
Ilu wrote: Joks sie vanteet löysit.En löytäny sitä osoitetta
Löysin joo! Otin käytettynä. Ei näyttänyt teikäläiselläkään vielä A8:t pyörivän alla.

Posted: 27.3.2007 13:49
by Ilu
- Mikko - wrote:
Ilu wrote: Joks sie vanteet löysit.En löytäny sitä osoitetta
Löysin joo! Otin käytettynä. Ei näyttänyt teikäläiselläkään vielä A8:t pyörivän alla.
Kyllä ne tällä viikolla vielä alle ilmestyvät.Toivottavasti

Posted: 27.3.2007 15:58
by MIKU
Jospa pääsiäiseksi sais vaihdettua,hain uudet roiskeläpät juuri eteen. Kyselin vw varaosatiskiltä vanteisiin keskiömerkit niin
8,60 kipale. Arvokkaat lätkät on.

Posted: 27.3.2007 17:16
by Matsoni
Tuossa lukkopultteja kävin ostamassa ja vääräthän ne myi :cry: Eli nu Mcgard pultit kävin hakee mutta kartiomallisina eivät käy. Pitäisi olla pieni "pallo"pultti ja sellaset se myyjä nyt tilas sitte, saas nähdä.

Käykös aluille nuo samat golffin pultit mitkä on peltivanteilla? ainakin ne istuu hyvin vanteisiin atp chroped lippeihi. Pultin pituus on sama ku noissa mcgard lukkopulteissa. :roll:

Posted: 27.3.2007 18:28
by JKaunisto
Ollut jo melkein kuukauden :wow ei malttanu odottaa enempää..oli kauhia hinku päästä kunnostamaan peltivanteita ens talvea varten :oops:

Posted: 27.3.2007 20:41
by Markku Duus
Tänään meni kesärenkaat alle, mallia vanhat ja kuluneet. Uudempaa settiä odotellessa :roll:

Posted: 28.3.2007 14:18
by Ilu
Eillen tuli laitettua vihdoin kesäpallot

Posted: 28.3.2007 14:40
by shoebox
Matsoni wrote:Tuossa lukkopultteja kävin ostamassa ja vääräthän ne myi :cry: Eli nu Mcgard pultit kävin hakee mutta kartiomallisina eivät käy. Pitäisi olla pieni "pallo"pultti ja sellaset se myyjä nyt tilas sitte, saas nähdä.

Käykös aluille nuo samat golffin pultit mitkä on peltivanteilla? ainakin ne istuu hyvin vanteisiin atp chroped lippeihi. Pultin pituus on sama ku noissa mcgard lukkopulteissa. :roll:
Mikäli olen oikein käsittänyt, ei alupultteja saa laittaa peltivanteisiin eikä toisin päin..Eikös siinä ole se juttu, että ne on eri metallia, niin ei kestä ja toinen kestää liiankin hyvin, eli voi syödä kierteet..Ainakin yhden renkaan irtoamisen (vauhtia satanen) väärän pultin kiinnityksen takia (laittoivat väärät pultit rengasliikkeessä kiinni) kokeneena..

Korjailkaa paremmin koulussa kuunnelleet..

Posted: 28.3.2007 14:53
by Tero Häkli
usein ero on kartiossa... eli peltivanteen pultti voi mennä aluvanteitten reikien läpi =) muutamia tapauksia aina lehdissäkin ku lähteny renkaat kävelemään =) ja pulttien pituus usein eri... liian lyhyet tai sitten esim mersuun ku laittaa aluvanteitten pultit peltivanteelle takapäähän niin ottaa käsijarrukenkiin kiinni ja repii ne kappaleiks =)

Posted: 28.3.2007 17:40
by Jouni
4 golffin alkuperäisillä alu ja peltivanteilla on käytössä samat pultit ns."pallokanta".

Posted: 28.3.2007 17:53
by Sami Mäkinen
TerZi1982 wrote:usein ero on kartiossa... eli peltivanteen pultti voi mennä aluvanteitten reikien läpi =) muutamia tapauksia aina lehdissäkin ku lähteny renkaat kävelemään =) ja pulttien pituus usein eri... liian lyhyet tai sitten esim mersuun ku laittaa aluvanteitten pultit peltivanteelle takapäähän niin ottaa käsijarrukenkiin kiinni ja repii ne kappaleiks =)
juu tuttu homma... onneks ekasta naksahduksesta kuulin mitä oli menossa ja nimeltämainitsematon rengaspulju vaihtoi oikean pultin tilalle... vaikka kyse oli kyllä aluvanne pultista mutta jonkun muun auton pidempi :?

Posted: 28.3.2007 18:42
by enska
shoebox wrote:
Matsoni wrote:Tuossa lukkopultteja kävin ostamassa ja vääräthän ne myi :cry: Eli nu Mcgard pultit kävin hakee mutta kartiomallisina eivät käy. Pitäisi olla pieni "pallo"pultti ja sellaset se myyjä nyt tilas sitte, saas nähdä.

Käykös aluille nuo samat golffin pultit mitkä on peltivanteilla? ainakin ne istuu hyvin vanteisiin atp chroped lippeihi. Pultin pituus on sama ku noissa mcgard lukkopulteissa. :roll:
Mikäli olen oikein käsittänyt, ei alupultteja saa laittaa peltivanteisiin eikä toisin päin..Eikös siinä ole se juttu, että ne on eri metallia, niin ei kestä ja toinen kestää liiankin hyvin, eli voi syödä kierteet..Ainakin yhden renkaan irtoamisen (vauhtia satanen) väärän pultin kiinnityksen takia (laittoivat väärät pultit rengasliikkeessä kiinni) kokeneena..

Korjailkaa paremmin koulussa kuunnelleet..
Aluvanteen pulteilla saa kiinnittää peltivanteen, mutta peltivanteen pulteilla ei saa kiinnittää aluvannetta, koska pultin kanta jauhaa sen aluvanteen piloille.

Posted: 28.3.2007 18:47
by MIKU
Meinasin laittaa alle mutta ensin piti ruuvata keulaa alas mutta säätörenkaat on ku valettu kiinni. Ei mihinkään pyöri.
Kait sitä joutuu ottaan putkipihit ja ruuvata väkisin. Silloin ne varmaan hajoaa ne muoviset säätörenkaat kokonaan.
Kyl potuttaa :shock:

Posted: 28.3.2007 19:28
by james potkukelkka
Katoinkin eilen, että mites se Miku vielä ajelee talvirenkailla!? 8)

Ei muuta ku pihit käteen, hajoo jos on hajotakseen. Sehän noiden säädettävien alustojen kans on ongelma, ku tietyt merkit tuppaa jumimaan nuo säätörenkaat.

Kyl on muuten meleko karhiat tiet ajella kesärenkailla, kauhiaa ääntä puskee hyttiin koko ajan. Aluks oikein säikähdin, että mistä se ääni oikein tulee, ku ei pitäis renkaiden ottaa koriin kiinni, vaikka hilkulla onkin. Millikin riittää, tai mun tapauksessa puoli milliä..... :wink:

Posted: 28.3.2007 19:30
by Matsoni
enska wrote:
shoebox wrote:
Matsoni wrote:Tuossa lukkopultteja kävin ostamassa ja vääräthän ne myi :cry: Eli nu Mcgard pultit kävin hakee mutta kartiomallisina eivät käy. Pitäisi olla pieni "pallo"pultti ja sellaset se myyjä nyt tilas sitte, saas nähdä.

Käykös aluille nuo samat golffin pultit mitkä on peltivanteilla? ainakin ne istuu hyvin vanteisiin atp chroped lippeihi. Pultin pituus on sama ku noissa mcgard lukkopulteissa. :roll:
Mikäli olen oikein käsittänyt, ei alupultteja saa laittaa peltivanteisiin eikä toisin päin..Eikös siinä ole se juttu, että ne on eri metallia, niin ei kestä ja toinen kestää liiankin hyvin, eli voi syödä kierteet..Ainakin yhden renkaan irtoamisen (vauhtia satanen) väärän pultin kiinnityksen takia (laittoivat väärät pultit rengasliikkeessä kiinni) kokeneena..

Korjailkaa paremmin koulussa kuunnelleet..
Aluvanteen pulteilla saa kiinnittää peltivanteen, mutta peltivanteen pulteilla ei saa kiinnittää aluvannetta, koska pultin kanta jauhaa sen aluvanteen piloille.
Hmm tämähän menee mielenkiintoiseksi, kun vianorilta kysyin niin pultin materiaaleissahan ei ole mitään eroa, ainoastaan tosiaan tuossa kartio tai pallopäässä ja tietysti pultin pituudessa. Muuten alu ja peltivanteiden pultit on kuulemma ihan samat :roll:

Missä on se Kupari kenen vanhat vanteet mul on, millähä pulteilla sillä on ollu noi kii? Kupari huhuu :wink:

Tänään kuitenkin sain oikeenlaiset lukkopultit, eli pienellä pallopäällä. Pitäis sopia noihi vanteisiin ja siltä ainaki vaikuttaa.

Posted: 28.3.2007 22:25
by Kemizti
Tulipa laitettua kesäkiekot alle ja muutenkin auto kesälookkiin..

VR6 lippa löysi tiensä keulalle.. IV-look valot ja GTi-maski jo vähän aiemmin..

Photo.. (kännykameralla)

Posted: 29.3.2007 7:05
by Pasi Häkli
MIKU, mulla ainakin (kw v1) säätö pelaa yhden talven jälkeen aivan moitteettomasti, kunhan ensin paineilmalla putsasi kierteet hiekasta?

Ja tohon pulttijuttuun, kyllähän se peltivanne pysyy kiinni aluvanteen pultilla, mutta ei se aluvanteen pultti sinne kyllä kuulu, näkeehän sen jo perseelläkin. Periaatteessa se levittää sitä pultinreikää, koska pultissa on niin loiva kartio. (Yleensä)

Posted: 29.3.2007 7:24
by MIKU
Mullaki säätörenkat liikkui vielä syksyllä hyvin. Nyt on ku valettu tolppaan. Ihme juttu :shock:

Posted: 29.3.2007 9:22
by Matsoni
Matsoni wrote:
enska wrote:
shoebox wrote: Mikäli olen oikein käsittänyt, ei alupultteja saa laittaa peltivanteisiin eikä toisin päin..Eikös siinä ole se juttu, että ne on eri metallia, niin ei kestä ja toinen kestää liiankin hyvin, eli voi syödä kierteet..Ainakin yhden renkaan irtoamisen (vauhtia satanen) väärän pultin kiinnityksen takia (laittoivat väärät pultit rengasliikkeessä kiinni) kokeneena..

Korjailkaa paremmin koulussa kuunnelleet..
Aluvanteen pulteilla saa kiinnittää peltivanteen, mutta peltivanteen pulteilla ei saa kiinnittää aluvannetta, koska pultin kanta jauhaa sen aluvanteen piloille.
Hmm tämähän menee mielenkiintoiseksi, kun vianorilta kysyin niin pultin materiaaleissahan ei ole mitään eroa, ainoastaan tosiaan tuossa kartio tai pallopäässä ja tietysti pultin pituudessa. Muuten alu ja peltivanteiden pultit on kuulemma ihan samat :roll:

Missä on se Kupari kenen vanhat vanteet mul on, millähä pulteilla sillä on ollu noi kii? Kupari huhuu :wink:

Tänään kuitenkin sain oikeenlaiset lukkopultit, eli pienellä pallopäällä. Pitäis sopia noihi vanteisiin ja siltä ainaki vaikuttaa.
Selvittelin vähän lisää...

No joo, kyllä se niin on että eri pultithan noihin pitäisi olla. Eli ainakin näissä "kuparin" vanhoissa ja mun nykyisissä aluissa on käytetty vääriä pultteja ja ne on syönyt pulttien kartiopesän pallon muotoiseksi. Eli pakkohan sinne on sitten tyrkätä nuo samat alkuperäispultit paikoilleen ja toivoa että kestävät kii :roll:

Posted: 29.3.2007 10:27
by - Mikko -
MIKU wrote:Mullaki säätörenkat liikkui vielä syksyllä hyvin. Nyt on ku valettu tolppaan. Ihme juttu :shock:
Mä sain omat FK:t aikanaan toimimaan erittäin hyvin putsaamalla kierteet joka kerta ennen säätöä liuottimen ja hammasharjan kanssa (mamman hammasharja tottakai 8) ). Ennen säätöä sitten kuparitahnaa kierteisiin jolloin kuparitahna levittyy kierteen väliin säädetteässä. Ei hapettunut kertaakaan edes niin huonolaatuiset tolpat kuin FK:t jumiin!

Posted: 29.3.2007 12:23
by Tero Paalanen
^Mutta miks ihmeessä sitä alustaa pitää ruuvata joka kevät ja syksy :?:
Eikös se säätörengas ole aina sielä ala-asennossa.
Näin ainakin meilläpäin on ollu tapana :wink:

Posted: 29.3.2007 12:42
by Ari-Matti Aho
Kaikki ei oo Tielaitoksella sivuhommissa... :lol:

Posted: 29.3.2007 12:54
by Jusu
Tänään kesätassut alle 8)

Posted: 29.3.2007 14:08
by Tero Häkli
saa nähdä onko itellä jumisa, kw2.. eihän niitten kovin helpolla pitäs jumittaa... tarvii nostaa hiukan ku lauantaina tehopenkkiin =) sen jälkeen maahan kiinni :lol: saa nährä mitä penkki näyttää...

Posted: 29.3.2007 16:48
by RKoo
TerZi1982 wrote:kw2.. eihän niitten kovin helpolla pitäs jumittaa...
Mulla ainaski oli nii jumissa et ku väkisin kiersin ni meni komposiittirengas rikki. Onneks semmosen sai ostettua US-Partsista ihan erikseen.

Posted: 29.3.2007 19:48
by MIKU
Sain ne ruuvattua pohjaan putkipihdeillä.

Posted: 29.3.2007 19:48
by jopo
En kyllä itse jaksa joka syksy ja kevät rueta alustaa ruuvailemaan. Kerralla oikeeseen korkoon ja siinä saa olla. Ei kiinnosta kahta kertaa vuoteen aurauskulmia säätää ja EI noi KW:N paskat mihinkään kuitenkaan liikkuis :!:

Posted: 29.3.2007 21:45
by Matsoni
jopo wrote:En kyllä itse jaksa joka syksy ja kevät rueta alustaa ruuvailemaan. Kerralla oikeeseen korkoon ja siinä saa olla. Ei kiinnosta kahta kertaa vuoteen aurauskulmia säätää ja EI noi KW:N paskat mihinkään kuitenkaan liikkuis :!:
Mitäs sillä korkeussäädettävällä alustalla sitten ylipäänsä tekee :wink:

Posted: 29.3.2007 22:08
by AjH
Matsoni wrote:
jopo wrote:En kyllä itse jaksa joka syksy ja kevät rueta alustaa ruuvailemaan. Kerralla oikeeseen korkoon ja siinä saa olla. Ei kiinnosta kahta kertaa vuoteen aurauskulmia säätää ja EI noi KW:N paskat mihinkään kuitenkaan liikkuis :!:
Mitäs sillä korkeussäädettävällä alustalla sitten ylipäänsä tekee :wink:
Sillä saa auton just halutulle korkeudelle ja etu-taka-asennon vaateriin tai keuliin tai whatever... :) Toki halutessaan sitten onnistuu myös säätäminen. Ite ajattelin valella kuparitahnaa tai ainakin vahvaa vaseliinia kierteet tukkoon vaikka rst säädöt onkin.

Posted: 30.3.2007 7:34
by Pasi Häkli
Kyllä mulla ainakin liikku säätörenkaat ilman mitään ongelmia. Eikä ole voideltu millään tahnalla.

Posted: 30.3.2007 9:57
by Tero Paalanen
Enpä minäkään ole ikinä mitään noihin tolppiin laittanu ja hyvinpä on säätörenkaat pyöriny.

^^Ei sitä autoa aina saa halutulle korkeudelle sillä säädettävällä alustallakaan. Weitecissä ainaki loppu säätövara kesken :(

Posted: 30.3.2007 10:21
by MIKU
Katoin et jos sen pikkujosen poistais niin vois tippua pikkusen lisää.

Posted: 30.3.2007 13:12
by Matsoni
Kierteisiin, pultteihin ja muttereihin suihkaus tervaspraytä. Auttaa jumittumisen ennalta ehkäisyyn :wink:

Posted: 30.3.2007 14:44
by AjH
"Ei niitä oo ennenkään tarvinnu suojata mitenkään"

- kuuluisia viimeisiä sanoja

Jotka v****taa siinä vaiheessa kun säätöpalikat on niin jumissa että ne otetaan paloina pois ja ostetaan uudet tilalle.
Varsinkin kun tuskin kukaan kehtaa väittää että toi rasvan suihkuttelu olis kauheakin vaiva verrattuna yllä kuvattuun toimenpiteeseen?
Kukin tekee kuten tykkää, itse meinasin pelata varman päälle ja tuhlata vähän vaseliinia tai tervaspraytä :)

Posted: 30.3.2007 18:02
by Pasi Häkli
On siinä kierteen rasvaamisessa sekin huono puoli, että siihen rasvaan sitten tarttuu joka ikinen paskahiukkanen. Tossa KW:n tolpassa mikä mulla on, ei ollut kuin irtohiekkaa, mikä lähti paineilmalla pois hyvin, jonka jälkeen säätörengas pyöri hyvin.
Se on silti kyllä totta, että se säätörengas ei jumita kiinni, kun on rasvat välissä. Mutta kyllä se tolppa täytyy tosi hyvin puhdistaa, kun vuoden päästä alat sitä säätörengasta pyörittelemään.

Posted: 30.3.2007 18:43
by Matsoni
AjH wrote:"Ei niitä oo ennenkään tarvinnu suojata mitenkään"

- kuuluisia viimeisiä sanoja

Jotka v****taa siinä vaiheessa kun säätöpalikat on niin jumissa että ne otetaan paloina pois ja ostetaan uudet tilalle.
Varsinkin kun tuskin kukaan kehtaa väittää että toi rasvan suihkuttelu olis kauheakin vaiva verrattuna yllä kuvattuun toimenpiteeseen?
Kukin tekee kuten tykkää, itse meinasin pelata varman päälle ja tuhlata vähän vaseliinia tai tervaspraytä :)
Toi tervaspray on maan mainiota lääkettä kierteille. Ite käytän sitä aina kaikissa mahdollisissa kierteissä, ei tietenkään liikaa vaan sopivasti. Esim, kuivaneena on ja pysyy aluvanteen pinnassa :wink:

Posted: 31.3.2007 18:06
by Tero Paalanen
Tänään tuli ruuvaaltua kesäkumit alle.
Kyllä olikin taas mukava ajella ku ei renkaat kaaru alle kovemmassakaan menossa.

Posted: 31.3.2007 18:20
by SamiK
Tänään ruuvattiin alle vaikka -3 näytti mittari

Posted: 31.3.2007 21:38
by vw golf
Vielä toistaiseksi nastat raapii... saa nähdä raapiiko syssymmällä enää ainutkaan, jos ne kuluu puis täs kevään aikana :o