Page 8 of 115
Posted: 24.7.2007 13:44
by Tero Häkli
juu ei siihen ekalla kerralla kannata autoo kokeilla

itteki testasin oman nosturin eka porukoitten mersun kanssa

Posted: 24.7.2007 14:59
by AjH
Kemizti wrote:Tuossa eräänä päivänä männäviikolla värkättiin
tällasta.. Valmista tuli (siis ajosilloista), tuo "väärän"merkkinen harrasteauto on vielä vaiheessa.. ajettiin se siihen koeponnistusmielessä..

Kyllä tossa kelpaa rassata. Tosin A-tikkailla taitaa olla vähän hankala keikkua ja ruuvata pulttia kireelle
No ei, kai tohon jotain täytettä tulee vielä...
Posted: 24.7.2007 16:34
by Kemizti
AjH wrote:Kemizti wrote:Tuossa eräänä päivänä männäviikolla värkättiin
tällasta.. Valmista tuli (siis ajosilloista), tuo "väärän"merkkinen harrasteauto on vielä vaiheessa.. ajettiin se siihen koeponnistusmielessä..

Kyllä tossa kelpaa rassata. Tosin A-tikkailla taitaa olla vähän hankala keikkua ja ruuvata pulttia kireelle
No ei, kai tohon jotain täytettä tulee vielä...
Nimenomaan.. täytettä/pohja/eestaas liikkuva öljynkeräysastia/työkaluteline yms..
Posted: 24.7.2007 17:32
by Markus V
Pensasaidan alas leikkaaminen oli vuorossa tänään, "leikkausmestarina" MaHu kiitos siitä sulle
Porukoiden pihaan tehtiin huoltopukki jos sitä sillä nimellä voi kutsuu, reilu 3pv siin meni ja nyt kelpaa autoo laitella mitä siin nyt voikaan aina tehä, mut tuskin turhan takii se siihen väsättiin, kuvan voin jossain vaiheessa laittaa..
Posted: 24.7.2007 17:37
by jopo
Ilmastoinnin huollossa tuli kärryä käytettyä. Samalla vaihdettiin kuivain kun kerran hommaan ryhdyttiin. Ainoastaan 100 grammaa oli ainetta hävinnyt.
Posted: 24.7.2007 23:33
by Joona
DJDH wrote:Maskimerkin ja taustapeilin "tummennus" mattamustalla.
Mites sä tuon toteutit, otitko irti sen taustapeilin? Kuva olisi ihan kiva, itsekin pitäis sama tehdä.

Posted: 25.7.2007 11:14
by DJDH
Ihan vaan ronskilla kädellä siitä peilistä kiinni ja peili lähtee vetämällä jalasta irti. Toki järkeä kannattaa käyttää ettei riko tuulilasia. Jalka lähtee lasista kun kääntää sitä 90 astetta vasemmalle. Peilissä on jalan kiinnityksessä sellanen kiristysholkki mikä kannattaa otta sitten huomioon kun laittaa peiliä takaisin. Eli vaikka leveellä ruuvarilla levittää sitä ja samalla työntää jalan takaisin peiliin. Jalka on yksin helppo laittaa takasin lasiin, mutta sitte on vaikeeta laittaa peili jalkaan. Helpoin on laittaa eka peli jalkaan ja sitte koko paketti lasiin. Tosin sitten on vaikeeta saada jalka kohdilleen, se lasin kiinnike on meinaan aika tiukka. Peilin voipi purkaa ja maalata ne osat erillään. Ite tosin teippasin peilipinnan ja maalasin peilin sitä purkamatta.
Posted: 25.7.2007 14:03
by AjH
Aloteltiin (eilen) suihkun katon panelointi. Illalla väkästeltiin taas erään pakosarjan kanssa ja EGT kierre saatiin paikalleen. Sitten lähtikin palikat uuniin ja plaanattavaks.
Loppuyö menikin Bravon takapöntön vaihdon kanssa, Sebring paikalleen
Oli nimittäin pieni pelko persiissä että pieneneekö ne soundit vanhasta kun ei sitä huminaa oikein jaksanu enää kuunnella. Kyllä, jep, aivan loistavat soundit nyt. Tyhjäkäynnillä suorastaan äänetön, sitten kun polkasee niin just sopiva "MURH!" (kuvaile tähän ny sit vitoskoneen soundia

)
Nyt sit kuvakin, TDI-styleä:

Posted: 25.7.2007 21:45
by Sami Mäkinen
Huomenissa rojektina ajaa auto 150 km päähän, ja ehkä ajaa typistetyllä golfin mallilla takas....
Posted: 25.7.2007 21:59
by Markus V
Fillarilla pitkin suon reunaa, pitkospuita pitkin, meinas olla välistä turhan kapee menoväylä, mut hyvin selvittiin loppuun. Hullun hommaa tuo pyörällä ajo

Posted: 26.7.2007 0:44
by Tero Häkli
autotallin maalaus sisältä ja hyllykön kasaus, työkalujen paikoilleen hakemista

Posted: 26.7.2007 9:34
by miihkali
Vein auton ysikympin huoltoon ja tulin lintillä kaupunkiin!!

Posted: 26.7.2007 9:42
by jmr
Moni ilta on hifilaitteita vertaillessa mennyt...

Posted: 26.7.2007 16:50
by JukkaA
jmr: Autoonko meinasit poppeja?
Posted: 26.7.2007 19:30
by DJDH
Jäähdytysnesteen lämpöanturin vaihto.
Posted: 26.7.2007 19:32
by HarriV
Uuden katalysaattorin fiksaus ja alle laittaminen. Kivasti siinä vapaapäivä meni

Posted: 26.7.2007 21:06
by jmr
JukkaA: autossa kuuluu radio ihan hyvin...ehkä joskus sinnekin jotain.
Posted: 26.7.2007 21:50
by Markus V
Päivän kunnon kohotus suoritettu, uutta ja tuntematonta tietä reilu 22km tuli polettuu, läheppäs matti poika mun mukaan joku päivä

Posted: 27.7.2007 1:32
by Tero Häkli
tallin laittoa, nyt JO kässärivaijerien vaihto boraan... vasta marraskuusta lähtien ollu vaijerit takaluukus

sit tuli tehtyä ylimääränen pohjapanssari ja alkuperänen panssari kans paikoilleen... ei muuten mitään toivoa varmaan leimasta läpi vaikka tuttu kattastusukko onkin... vähä turhan hyvin näkösällä fööni, aika jo varmaan katsastaakin ku melkein kuukauden jo menny yli

suutarin lapsilla ei oo kenkiä

huomenna uus maffi ja uus ohjelma volskiin, riiselin siirtopumpun laitoin kans kiinni volkkiin tänään. ja tuli käytyä just rullistelees piskin kans

aika lailla venäläistä rulettia hämäräs

Posted: 27.7.2007 13:14
by Harri
Päivän projekti:
Virnistely.
Hyvä viikko kaikin puolin.
Keskiviikon projekti oli Alastaron moottorirata ja vapaapäivän käyttäminen Audia piiskaten ympäri rataa.
Iiihan sikahauskaa, tosin renkaat menivät vähän ruvelle.
Lisäksi lähiviikkojen projektiin kuuluu Zaino :ttelu, kokeiltiin kaverin kanssa ko. aineita auton pintaan ja asiallista tavaraa vaikuttaisivat olevan.
Posted: 27.7.2007 18:17
by Sami Mäkinen
Peerlesin erkkasarjan asennus pinkkiin töpöhäntään.

Posted: 27.7.2007 21:17
by Tero Häkli
Posted: 27.7.2007 21:19
by Micco
Jaa sitä on alettu jo datsuneihinki puuttumaan...

Onko siihen dieselöinti tulossa?
Posted: 27.7.2007 21:21
by Sami Mäkinen
sä sitten otit sen prokkiksen

Posted: 27.7.2007 21:35
by Tero Häkli
joo 1.9 sdi pata tulos

ja syöttöä ruuvvataan inan isommalle

eiko kampiakselin laakerit pitäs vaihtaa.... ja turbot ja putkisto, ja ehkä vähä venttiileitäki

Posted: 27.7.2007 21:46
by Sami Mäkinen
saman tien tilaatte jaappanista valmiiks viritetyn motin

ja meinaakkos boralla pysyy sit ton datsunin perässä
Posted: 27.7.2007 23:22
by AjH
Onko tarkotus yrittää kilpiin? Kiva biilihän toi on mutta toistaiseksi ei taida onnistua kilvitys kuin muuttoautona...
Öljyä tosiaan näyttää tihkuvan "väärään" paikkaan, putkistohan on jo kunnossa (lue riittävän iso ja suora)?
Posted: 28.7.2007 1:28
by Tero Häkli
kilpiin tulee ja on muuttoauto =) juu huohotinletku kuulemma lähteny irti ja sutannu... kyllä toi putki varmaan jätetään, toi 3 muuta putkistoo mukana, katsastusputkisto eli vakio varmaan lyödään paikoilleen eka... ei o yhtään r34:sta viä suomessa kilvis

ja kyllä mä oman katiskan kans varmasti peräs pysyn

ohi en mee

Posted: 28.7.2007 1:37
by MIKU
Taitaa harrastaa driftausta tolla japsilla

Posted: 28.7.2007 2:41
by Tero Häkli
en usso kun on neliveto.... ei ihan noilla tehoilla hirveesti driftailla

... 500-600 heppaa "vaan"
Posted: 28.7.2007 11:04
by Joona
^Ihan kiva kauppakassihan se sitten on

Posted: 28.7.2007 21:08
by AjH
Huohotin

Melko tavalla huohottaa tolla suttauksella. Eiköhän se oo joku öljynpaluu tai vastaava, turbojen alla sopivasti ja noita on nähty...
Kyllähän nelikollakin driftaa, X-tremessäkin se Race-Taxi-Evo veti ihan nätisti. Eikä siinä tehoa tarvii jos on taitoa, as we know. Ei tehosta tietty oo haittaakaan.
Ei oo kilvissä ei, yksi on Ruostin puolella tulossa jossain vaiheessa myös muuttoautona, ja onhan noita porukka jo hankkinu ihan sillä että katotaan meneekö kilpiin muutenkin kuin muuttoautoavulla.
Mitenkäs by the way tää muuttoautohomma menee? Eikös se tarvii olla siellä toisessa maassa, missä itsekin olellaan, puol vuotta kilvissä että saa muuttoautohelpotuksen, veroetu sitten vielä erikseen?
Köyhästä tuntus kalliilta, tommosesta GT-R verottomana taitaa edelleen köyhtyä reilun 20k€

Posted: 28.7.2007 21:31
by kotka
Kyllähän täälläkin näköjään liikkuu noita toisenlaisia autojakin.. Onnittelut hienolle projektille!
Oma projekti oli olohuoneen kalusteiden lisäksi tuo Passatin pohjapanssari: Irtosi sitten moottoritiellä etulaidastaan irti. Jälki sen mukaista, mutta kanttikoneella, liimatiivistemassalla, poraruuveilla, vetoniiteillä ja palasella peltiä tekee ihmeitä.. (Kaikkea mitä normaalista peltiverstaasta löytyy

)
Pitänee kanttailla siihen tilalle riisinjyväalumiinista (ns. turkkilevy..) uusi tilalle tässä talven hiljaisina hetkinä.. Toisaalta kiiltävästä rosteristakin tulisi aika uppee, ehke..
Posted: 28.7.2007 21:49
by enska
AjH wrote:Huohotin

Melko tavalla huohottaa tolla suttauksella. Eiköhän se oo joku öljynpaluu tai vastaava, turbojen alla sopivasti ja noita on nähty...
Kyllähän nelikollakin driftaa, X-tremessäkin se Race-Taxi-Evo veti ihan nätisti. Eikä siinä tehoa tarvii jos on taitoa, as we know. Ei tehosta tietty oo haittaakaan.
Ei oo kilvissä ei, yksi on Ruostin puolella tulossa jossain vaiheessa myös muuttoautona, ja onhan noita porukka jo hankkinu ihan sillä että katotaan meneekö kilpiin muutenkin kuin muuttoautoavulla.
Mitenkäs by the way tää muuttoautohomma menee? Eikös se tarvii olla siellä toisessa maassa, missä itsekin olellaan, puol vuotta kilvissä että saa muuttoautohelpotuksen, veroetu sitten vielä erikseen?
Köyhästä tuntus kalliilta, tommosesta GT-R verottomana taitaa edelleen köyhtyä reilun 20k€

Juu, kyllä nelikolla driftaa. Tuli oltuu ton Race-taxin kyydissä, ja meno on kyllä sellasta, että heikompaa hirvittää. Eli suosittelen lämpimästi=D
Posted: 28.7.2007 21:59
by miihkali
Näissä Tatsuneissa on kyllä jotain semmosta, et voe voe!!!! Kovia pelejä!!!!
Posted: 29.7.2007 0:31
by AjH
Kyllä Japanian pojalla on noissa autoissa oikeet otteet (ja erityisesti koneet + vetotavat) Nissani, Subbe, Toyota ja kait muillakin on noi turbot ja taka/nelivedot. Ei voi kun tykätä. Ja viriviriä saa just sen kun tykkää
Nojoo, päivän projekti: lisää paneelia taas, nyt on suihkussa katto ja saunassa kahta puolikasta seinää vaille. Sitten listaa ja laudetta. Kait sitä kohta jo kiukaankin pääsee nostaan paikalleen
Kärsii vaan autoharrastaminen aika pahasti

Posted: 29.7.2007 20:55
by HarriV
Päivän hommana oli sisustan pesu ja parkkivalot saivat uudet ledipolttimot. Muutti ihan kivasti näköä niihin normaali keltaisiin verrattuna.
Posted: 29.7.2007 21:26
by Mika-Matti Mattila
Anturan raudotus saatiin valmiiksi tänään ja huomenna pitäs sit sementit tilata.
Posted: 29.7.2007 22:23
by Sami Mäkinen
Vanteiden kiillotus... tahna ja rättilaikka loppus kesken... viikolla lisää...
Ennen:
Jälkeen:
Töpis:

Posted: 29.7.2007 22:30
by kotka
Ja vinkiksi seuraavaan projektiin sami.m:lle.. Ota lisävalot pois.
..kyllä on muuten aika gay-väri tuo pinkki..
Posted: 29.7.2007 22:34
by Sami Mäkinen
kotka wrote:Ja vinkiksi seuraavaan projektiin sami.m:lle.. Ota lisävalot pois.
..kyllä on muuten aika gay-väri tuo pinkki..
TOSIMIEHET kehtaa käyttää pinkkiä... noi valot oli tuossa ja Uolevin sanoja lainatakseni, "Paremman näköset nuot on tuossa kuin se hirvi"
PS. Xenonit tulossa talveks jos ei heti käy kaupan
Posted: 29.7.2007 23:43
by Tero Häkli
voi vittu... rojekti kasvaa

vitospytystä puristukset kateissa kokonaa

ei paljoo kerinny sitä ny nyppimää, omaan autoo säädettiin kaverin kans, ny alkaa jo liikkumaan

3-4 tonnin välis pieni notkahdus ahdoissa... se viä pois niin on hyvä

5000 asti laitettiin vetämään täysillä, ja aika iloseen kyllä kerää jo nopeutta, aika paljon jo ny liikkuu paremmin ko ennen, kaveri tekee viä muutamat versiot ja kokeillaan viä niitten kans, maffiarvot viä vähän turhan pienet mutta säätää nekin kartoista huijjaamaan niin ei tarvi alkaa maffia porailemaan =) pian alkaa olee volskiin tyytyväinen

ainaki hetken

Posted: 30.7.2007 7:07
by Pasi Häkli
Heh, ei siinä kauaa mennytkään, että jaksoit sitä omaa autooskin vähän säätää
Onko muuten niistä kuulereista kuulunut mitään?
Posted: 30.7.2007 9:39
by Tero Häkli
juu ei menny... kässärivaijeritkin pyöriny vasta marraskuusta lähtien takaluukussa ja muutama päivä ne jo vaihdoin

oon kuulerihommelon jo unohtanukki.. soitan sille tänään ja kyselen, paitövei nyt olis tosihalpa takavetoskyline myynnisä, r32 RB26DETT koneinen, jonkiverran laitettu ja hinta inan alle 5k€ , kaverin rata-autona ollu mutta ne hommaa uudemman
Posted: 30.7.2007 11:31
by AjH
TerZi1982 wrote:voi vittu... rojekti kasvaa

vitospytystä puristukset kateissa kokonaa

...
Mäntä/lohko/kansi

Ja jos toinen jälkimmäisistä niin _kallis_ Tai no edelleen köyhästä vois tuntua.
Onko toi öljyroiske jo selvinny, ettei liity tähän yllä mainittuun?
Posted: 30.7.2007 14:05
by Clayman
Vesipumpun vaihto golffiin. V*ttu noita tarvikkeita, aina saa ravata päätänsä. Sielä oli vanhastaan paperitiiviste ja sit semmonen tiiviste, jossa oli metallikehässä kumia kiinni ja josta meni tietty se kumi rikki. Pareritiivistettä ei vissiin edes kuuluisi olla alunperin? No, eihän tuon tarvikkeen mukana tullu kuin paperitiiviste. Aikani pähkäilin, että laitanko tuon metallikehyksen sinne ja jätin lopulta pois. Olikoshan sillä ollu jotain virkaa sielä? Pumppu ainakin pyörii vapaasti. Vesipyöräkin tuossa oli kyllä tosi lapsellisen näkönen alkuperäiseen verrattaessa...
No, eipä tuo maksanut kuin 17€ ja kolinat loppu. Prkl, mä luulin pitkän aikaa, että kone itessään kolisee, mutta lopulta totesin, että se on toi pumppu

Nyt kehrää hienosti ilman sivuääniä
ps. kaverinkin osti tuossa kevväämmällä Skylinen. Tarkka malli kuuluu vissiin näin: GTS-T R33. Osaa ne sielä Japanis näemmä autojankin tehdä

Meinaa sen laittaa rekistereihinkin. Tuossa ylempänä vain todettiin, ettei onnistuisi muuta kuin muuttoautona, mutta kyllä pitäis vissiin onnistua. Verot vaan tarttis maksaa, käyttää VTT:llä päästötestissä ja valot pitää vaihtaa, sellasta pientä ja ihanan kallista. Niin tai taas siitä samasta köyhästä vois tuntua....
Posted: 30.7.2007 14:26
by Tero Häkli
juu onnistuu R33 , se on vanhempaa mallia kun toi.... ton uuden kans enempi onkelmaa, ukolla levis vähä homma taas käsistä

sano että tilaa samalla eri kampiakselin, veivit ja männät niin saa tosta 2.8 litrasen, nokatkin vissiin tulossa, sekä suuttimet. ihanan kallista

kuhan vaan kerkeis nyppimään koneen irti mut ei tänäänkään oikeen viä kerinny... ny käymään ikaalisissa

Posted: 30.7.2007 16:09
by AjH
Joo R33 menee kilpiin ihan papereilla, ei sitä tartte mittauttaa

Noitahan (R33) on jo peltien välissä pitkä rivi, ja lisää koko ajan.
R34 tosiaan ihan eri asia, johtuen iästä, eli käytännössä nuorempia kuin -98 jolloin meni systeemit paljon kireämmiksi.
Posted: 31.7.2007 12:33
by Clayman
Niin tuo on uudempi... Emmä kato oikein näistä Nissaneista tierä...
Joo onhan noita rekistereissä, mutta eihän tuota mottia ole tyyppihyväksytty Suomeen, eli tarvii joka auto (tai siis mootori?) mittauttaa erikseen. Tai emt, mut isot pojat puhuu...?
Posted: 31.7.2007 13:22
by AjH
ISOT pojat tietää että papereilla menee. Saksasta noita kait saa ja on siis automallikohtaisia, ei autokohtaisia. Suosittelen lisätutkimuksia, säästää sen 1500 euroa + mahdolliset uusintayritykset.