Page 8 of 16
Posted: 9.1.2011 20:57
by Nipa
Auttakaas pikku ongelmassa eli pikkuveljelle haettiin kesällä -04 mazda 3 gt missä on vakiona xenonvalot. Nyt tossa jokunen kuukausi sitten siitä pimeni vasen puoli. Sain vihdoinkin tossa potkittua ukkoa takalistoon että tilais uudet polttimot siihen. No... tänään sitten purkailin autoa ja vaihdoin polttimot ja testasin niin kas kummaa vasen puoli vieläkin pimeänä. Sen panin merkille vasenta puolta vaihtaessa että haisi sähkölle ja kun tuossa on ne projektori umpiot niin se vasemman puolen pallo oli ihan harmaa.
Eli kysymys kuuluu yksinkertaisuudessaan miksi se valo ei syty/pala? Itse en ole koskaan ennen xenoneita rassaillut joten en niistä paljoa tiedä. Siinä vasemman umpion pohjassa oli kiinni sellainen metallinen mötikkä mikä lieneekin ballasti (ei mitään hajua mitä se tekee). Sytyttääkö tuo ballasti sen valon vai onko siellä joku erillinen sytytin? Koitin vielä toisella polttimolla eikä pelannut silläkään joten viallinen polttimo vaihtoehto on suljettu pois.
Jotainhan sieltä on kai kyrvähtänyt koska se ei toimi ja tuskin tohon voi mitään jälkiasennus tingentangeleita laittaa tilalle kun on alkuperäiset xenonit.
Sen nyt taas tietää jos mazdalta käy aiheesta kysymässä että ne ei kerro mitään ja haluaa auton ottaa sisään.
Jos auton vie piuhanpäähän jonneen niin näyttääkö se testeri missä olisi vika?
Posted: 9.1.2011 21:25
by DJDH
Katoppas ekana sulake. Voihan siitä tietty olla sytytin hajalla, mutta voi siellä olla jossain johdossa katkoskin.
Posted: 9.1.2011 22:34
by AjH
Sähköinen haisu viittaisi entiseen ballastiin. Eikä varmaan Mazda kaupassa maksa juur mitään

Mutta tarkista ensin muut ja sitten ehkä ihan merkkiliikkeeseen näyttämään ja kysymään, voi olla tyyppiongelmaakin jossain sarjassa jne.
Posted: 9.1.2011 23:01
by Nipa
AjH wrote:Sähköinen haisu viittaisi entiseen ballastiin. Eikä varmaan Mazda kaupassa maksa juur mitään

Mutta tarkista ensin muut ja sitten ehkä ihan merkkiliikkeeseen näyttämään ja kysymään, voi olla tyyppiongelmaakin jossain sarjassa jne.
No kyllähän siellä sellanen hieman palaneen sähkön haju oli kun sitä kuskipuolta rassasi.
Niin näyttääkö se vikakoodinlukija tuollaista vikaa jos xenonin jossain osassa on vikaa jos sen käyttäis töpselissä?
Posted: 10.1.2011 8:05
by Kale
Työkaverilla juurikin saman ikäinen GT Mazda 6:n ja toinen xenon pätkii. Huollon mukaan ballastissa vikaa joka on taas kiinni umpiossa ja koko umpio pitää uusia. Olisko ollut 700€ kustannusarvio

Posted: 10.1.2011 9:10
by Nipa
Tossa se ballasti oli umpion pohjassa kiinni ruuveilla joten kaiken järjen mukaan pitäisi pystymään vaihtamaan ilman uutta umpiota mutta en vielä tuuleta asiasta enneku olen käynyt kysymässä. Tossa kolmosessa on takana ledivalot ja kuskipuolella sielläkin mystinen vika. jos käynnistät auton jarru pohjassa ajovalo on pimeänä mutta jos käynnistät ilman jarrua pelaa normaalisti. Ledejä ei voi vaihtaa vaan uusi takavalo jolla hintaa 650€.
Jos tuo tulee joskus ajankohtaiseksi tilataan siihen aika vakiolta näyttävät tuuninkivalot kun parihinta niille on 250€

Posted: 11.1.2011 13:10
by Nipa
Tänään kävin marmorilla niin sanoivat ettei ballasti välttämättä ole rikki. Pitäisi kuulemma käyttää piuhanpäässä ja kuitata että se taas syttyy. Onko toi muka normaali käytäntö että xenonpolttimon vaihdon jälkeen se pitää käyttää kuitattavana että sen saa taas palamaan. En ole ainakaan koskaan kuullut tai lukenut moisesta.
Kysyin piruuttani uuden ballastin hintaa... Ei onneksi ole kallis... vain 800€

Posted: 11.1.2011 14:32
by DJDH
Kai noissa joissain can väyläsissä on tollanen ominaisuus. Siihen en osaa sanoa tunnistaako can väylä sitä meneekö virta ballastilta eteenpäin. Voi olla että siihen on ohjelmoitu että yksi vikatilanteen virtakatko sulkee koko piirin. Ballastin takana on kuitenkin sen verran jännitettä että se hyppää valokaarena helposti sentin-pari.
Raskaan kaluston puolella can väylä ohjaa pikkuhiljaa ihan kaikkea. Mm. sitä että mikä takavalo palaa, jne... Siinä on sitten vikatilanteessa pieni savotta tutkia missä se vika oikeasti on. Can väylä on kyllä joissain tapauksissa ihan hyvä, mutta kyllä siitä pitäisi perus turvallisuuteen liittyvät jutut (mm.valot) jättää ulkopuolelle.
Posted: 12.1.2011 8:14
by Kale
Nipa wrote:Tänään kävin marmorilla niin sanoivat ettei ballasti välttämättä ole rikki. Pitäisi kuulemma käyttää piuhanpäässä ja kuitata että se taas syttyy. Onko toi muka normaali käytäntö että xenonpolttimon vaihdon jälkeen se pitää käyttää kuitattavana että sen saa taas palamaan. En ole ainakaan koskaan kuullut tai lukenut moisesta.
Kysyin piruuttani uuden ballastin hintaa... Ei onneksi ole kallis... vain 800€

Ainakaan volkkareissa xenon-polttimon vaihdon jälkeen ei tarvitse kuittailla mitään.
Posted: 27.1.2011 16:08
by PASSAT BG
Tuli laitettua 35w xenon satsi lyhkäsiin (-01 passat variant). Valoteho vakio halogeeneihin huima. Yhtä paskoja vakiovaloja ei oo vielä vastaan tullut ku pasuunassa
Muuten pelittää hyvin ( ei vikavaloja tai häiriötä radioon) mut kuskinpuolen valo stroboaa käynnistettäessä tai ei syty ollenkaan. Jos on parkit päällä käynnistettäessä ja sen jälkeen laittaa ajovalot päälle ni ei mitään ongelmaa

Mistähän moinen?
Mites pitkät kannattas toteuttaa? Kaveriks surkeille pitkille laitoin Bosch 225 100W philips:n rallye hehkuilla. Hyvin näkee näinkin, mut jos vielä xenonia räpeltäs ni omiin pitkiin, lisäpitkiin vai molempiin?
Posted: 27.1.2011 22:09
by DJDH
Räpsyttää sen takia kun ei saa riittävästi jännitettä. Vaikka siinä ballastissa lukisi että 9-36v, niin harvemmin ne alle 11v kuitenkaan toimii. Eli tarjoat relesarjalla sytyttimille lisää jännitettä ja virtaa. Tai sitten käännät aina ensin parkit, sen jälkeen käynnistys ja sitten valot 1 asentoon. 0 asennossa valot toimivat alennetulla jännitteellä jotta polttimot kestäisivät pidempään ja tuo jänite ei riitä sytyttimille.
Omiin pitkiin ei kannata laittaa xenonsarjaa. Jos kuitenkin haluaa pitkiin xenonvaloa, niin ne kannattaa laittaa erillisiin lisäpitkiin. Silloin siitä sarjasta saa kaiken hyödyn irti.
Posted: 30.1.2011 13:58
by Nipa
Huomenna pitäis käydä vauhtivaunussa "kuittaamassa" se palanut xenon. Vahva tunne että yksi silmäisenä tullaan takas

Posted: 30.1.2011 19:07
by Patse
Mikäs ton aiheuttaa että radio ei kuulu kun xenon valot lykkää päälle, e-villen halppis satsi pakun keulalla.. Mä ajattelin että se auttaa kun laittaa xenonien maadotukset suoraan akkuun mutta ei se auttanukkaa. Paska sarja vai?, no mä pystyn elää tän kanssa, vakiotuikkuja en takas pistä kuin mahdollisen hylyn takia leimalla.. Onneks päivisin voi ajaa huomiovalojen kanssa niin voi radiotakin kuunnella, muuten cd:tä

Jos tähän ongelmaan olis joku toimiva kikka niin olisin toki iloinen..
edit, lueskelin tätä ketjua pari sivua taakseppäin. tollasillako ongelma ratkee kun mulla ei oo hajuakaan?:
http://www.rxtx-tuote.fi/index.php?vali ... ti&tuote=Y
Posted: 30.1.2011 20:01
by Nipa
Ihan mielenkiinnosta kysyn että mites noissa jälkiasennus xenoneissa vm-98 jälkeen olevissa autoissa mihin ne on laitettu toi leimaus? Otatteko siksi aikaa pois käytöstä vai työnnättekö sellasenaan leimalle?
Posted: 31.1.2011 16:39
by makevw
Patse wrote:Mikäs ton aiheuttaa että radio ei kuulu kun xenon valot lykkää päälle, e-villen halppis satsi pakun keulalla.. Mä ajattelin että se auttaa kun laittaa xenonien maadotukset suoraan akkuun mutta ei se auttanukkaa. Paska sarja vai?, no mä pystyn elää tän kanssa, vakiotuikkuja en takas pistä kuin mahdollisen hylyn takia leimalla.. Onneks päivisin voi ajaa huomiovalojen kanssa niin voi radiotakin kuunnella, muuten cd:tä

Jos tähän ongelmaan olis joku toimiva kikka niin olisin toki iloinen..
edit, lueskelin tätä ketjua pari sivua taakseppäin. tollasillako ongelma ratkee kun mulla ei oo hajuakaan?:
http://www.rxtx-tuote.fi/index.php?vali ... ti&tuote=Y
Jonni verran voi noi ferriitit auttaa. Tieten voi koittaa vielä maadottaa sen ballastin rungon auton maihin.
Posted: 31.1.2011 17:12
by Patse
ok, täytyy tilailla vaikka pari-kolme-neljä tollasta. Ja odotellessa koittaa tollasta lisämaadoitusta kun mulla on nuo ballastit ihan irtonaisina tuolla vielä ja varmaan pysyvätkin tollein. Akun suojan laitin paikolleen, ei paista heti kaiken maailman asennukset releineen ja ballasti silmään jos menis koittaa noilla leimaa saada. Mutta kysyn kyllä ennen maksamista mikä heidän kanta noihin on, en haluu rekkariotteelle noista huomatusta kun meinaan noi keulalle jättää.
Posted: 2.2.2011 7:34
by Nipa
Nipa wrote:Huomenna pitäis käydä vauhtivaunussa "kuittaamassa" se palanut xenon. Vahva tunne että yksi silmäisenä tullaan takas

Eipä se toimi vieläkään. Nyt on kuitattu ja koodit luettu ja mitään ei löytynyt

Ei muuta kun Zoom Zoom

Posted: 6.2.2011 9:36
by Nipa
Mitenhän mahtais onnistua jos miettisi sellasta vaihtoehtoa että laittais sinne jälkiasennus sarjan tilalle tai pelkän ballastin? Varmaan pitäis ballastit ostaa molemmille puolille kun olen lukenut että noi jälkiasennukset syttyis hitaammin. Sais sen alkuperäisen ballastin hinnalla kumminkin aika paljon noita jälkiasennus sarjoja.
Posted: 6.2.2011 19:50
by Musti
Asiasta kukkaruukkuun.. Mikä on tuo travel mode joka löytyy VI golffin ajotietokoneesta...

Posted: 6.2.2011 20:38
by Pia
Musti wrote:Asiasta kukkaruukkuun.. Mikä on tuo travel mode joka löytyy VI golffin ajotietokoneesta...

Oliskohan tää kans se sama mistä Riku puhu et uudet autot on jossain kuljetusmodessa ettei siä sähkövärkit juttele keskenään ja jotain? Riku vois tarkentaa tätä juttua.
Posted: 6.2.2011 20:51
by Musti
Musti wrote:Asiasta kukkaruukkuun.. Mikä on tuo travel mode joka löytyy VI golffin ajotietokoneesta...

Sen kun valitsee, niin mittaristoon syttyy oranssi "parkkivalon"symboli
Posted: 6.2.2011 22:33
by Pia
Musti wrote:Musti wrote:Asiasta kukkaruukkuun.. Mikä on tuo travel mode joka löytyy VI golffin ajotietokoneesta...

Sen kun valitsee, niin mittaristoon syttyy oranssi "parkkivalon"symboli
Oikein pikanen kuukkeli toimitus
Posted: 17.2.2011 11:10
by Ari-Matti Aho
Sattuuko kellään olemaan VIPHID-merkkistä sarjaa? Onko toimiva?
Posted: 17.2.2011 12:47
by jonneilari
Mulla oli toi Viphid A4:ssa ja oli kyllä loistavat...
Posted: 17.2.2011 14:04
by kotka
Ari-Matti Aho wrote:Sattuuko kellään olemaan VIPHID-merkkistä sarjaa? Onko toimiva?
3 sarjaa olen laittanut erinäisiin autoihin, vuoden päivät toimineet eli käytössä vieläkin. Yksi sarja vaihtui uutuudeltaan takuuseen ballastinvikaisena.
Posted: 29.8.2011 21:25
by Lepu
En jaksanut lukea koko ketjua läpi, joten pahoittelen jos tätä on jo käsitelty. Jostain netin syöväreistä löysin 100w xenonsarjoja ja ajattelin mitenköhän käy vakio umpioden jos tuommoset sinne tuikkaa pitkiin valoihin? Tuottaakohan lämpöä niin paljon, että lähtis sulamaan tai vastaavaa ja autona toimii -03 iv golf.
Posted: 29.8.2011 21:58
by ylilammikko
Kertokaas tietämättömälle(lue tyhmälle)..
Mulla Passatissa (-04) jälkiasennus xenonit. Joku edellinen omistaja laittanu. Nyt lyhyet alko reistaileen eli ei syty/pala aina.. uudet polttimot tilattu mutta en tiedä onko vika niissä. Ite kun en ole tollasia koskaan asentanu enkä muutenkaan perehtynyt niin..
-ajovaloautomatiikka on ollut koko ajan kytkettynä vaikka suositus on että pois. voiko olla että tuo on rikkonut jotain?
-onko nuo nyt sitten ihan lailliset kun on vaan korvattu orkkis polttimot noilla xenoneilla vai tuleeko leimalla ongelmia?
-onko normaalia että ainakin pitkät syttyvät tosi hitaasti? vai onko vika polttimoissa / halvassa jälkiasennussarjassa?
Posted: 29.9.2011 14:54
by Ari-Matti Aho
Minkäs merkkistä jälkiasennus-xenon sarjaa porukka suosittelee kestävyyden puolesta?
Posted: 29.9.2011 15:52
by DJDH
Alkuperäisiä

Kaikissa noissa kiinasarjoissa on jotain ongelmia.
Posted: 29.9.2011 19:50
by Pasi Häkli
^ Itellä ei oo ollut mitään ongelmaa. Ei oo menny polttimoita, eikä ballasteja, aina syttyy laakista... Eli en voi moittia.
Posted: 29.9.2011 23:05
by Juhizz
Ari-Matti Aho wrote:Minkäs merkkistä jälkiasennus-xenon sarjaa porukka suosittelee kestävyyden puolesta?
Ei omakohtaisia kokemuksia mutta eikös nuo Slamitin kauppaamat OLLO:t pitäisi olla suht laadukkaita?
Posted: 30.9.2011 9:42
by Killer
Katuauto.fi nettikaupasta löytyy laadukkaita sarjoja.
Posted: 30.9.2011 15:50
by aamuna87
Itellä ollu OLLOt 2v lisäpitkissä ja moitteettomasti pelanneet. Nyt kun laitoin 3b varianttiin xenon umpiot omiin valoihin niin tilasin niihin OLLOn ballastit ja laitoin philipsin d2s polttimot. OLLOn ballastit sai suht edukkaasti 19.90/kpl.
Pssat xenon
Posted: 10.10.2011 19:47
by Niko-90
Terve. Oon täs rahaa odotelles kattellu xenoneja pasuunaan. Tähän asti olin sitä mieltä että hommaan 50w cobrat lyhyisiin ja pitkiin, mutta nyt rupes kiinnostamaan onko noi OLLO:t kuinka laadukkaat? Ku Cobra maksaa tuplasti OLLO:n verran, niin olis mukava kuulla muittenki mielipide kumpi olis viisaampi ostos? Nyt olis OLLO:t halvalla ku 40e sarja.
http://www.elekma.com/index.php?main_pa ... cts_id=912
Ja sitte kannattaako lyhyille hommata 50w? Onko kuinka pitkä syttymis aika?
Posted: 12.10.2011 11:18
by aamuna87
Niko-90 wrote:Terve. Oon täs rahaa odotelles kattellu xenoneja pasuunaan. Tähän asti olin sitä mieltä että hommaan 50w cobrat lyhyisiin ja pitkiin, mutta nyt rupes kiinnostamaan onko noi OLLO:t kuinka laadukkaat? Ku Cobra maksaa tuplasti OLLO:n verran, niin olis mukava kuulla muittenki mielipide kumpi olis viisaampi ostos? Nyt olis OLLO:t halvalla ku 40e sarja.
http://www.elekma.com/index.php?main_pa ... cts_id=912
Ja sitte kannattaako lyhyille hommata 50w? Onko kuinka pitkä syttymis aika?
Lyhyisiin riittää minun mielestä 35w. Ja omalla kokemuksella olen ollut OLLOihin tyytyväinen.
Posted: 12.10.2011 12:33
by Liekkis
Itsellä 35w lyhyissä ja nyt ostin 55w Cobran sarjan pitkiin. Näkee kyllä ihan riittävästi vrt. vanhoihin umpioihin + halogeenit

Pitkiin valoihin en halunnut mitään surkeaa sarjaa mikä ei sitten syty kun pimeälle tielle lähtee

(Huonolla sarjalla tarkoitan näitä kiinan H.I.D kittejä)
Ollosta positiivinen mielikuva mitä käyttäjiltä kuullut mutta itse päädyin kuitenkin Cobraan koska paikallinen liike niitä möi --> takuuasiat helppo hoitaa mikäli joskus ballastien kanssa ongelmia tulee.
Posted: 12.10.2011 17:56
by Niko-90
Ok. Taitaa ne Cobrat ja Ollot tulla samasta kiina tehtaasta ku muutkin. Tosin Cobrasta on vissiin jotain laadukkaampiakin. En sitte tiedä miten noi Jussinmäen Cobrat onko laadukkaampia vai ei, mutta ainaki on alumiinisalkku jos ei muuta

Pitää nyt varmaan kuitenki testata tilata 50w Cobrat lyhyisiin ja pitkiin ku kaveri oli hommannu jotkut kiinalaiset ja valoa tuli per*eleesti. Vois kokeilla Cobraa ja jos ei kummemmat kun kiinalaiset niin palauttaa ja hommaa Ollon sarjan tilalle.
Posted: 12.10.2011 20:09
by Liekkis
Eikait nuista varmaan muuten (hehkuista) löydä eroa mutta ballastit mielestäni merkkisarjoissa laadukkaammat. Taannoin kaverilla lisävaloissa 40e maksanut HID sarja syttyi kerran mutta ei toista kertaa --> ballastit takuuseen, odota 2vk --> uudet toimi vissiin viikon ja toinen taas rikki... Tätä jatkui n+1 kertaa sen jälkeen ja joka kerta ketutti kun ois pitänyt niitä valoja käyttää niin ei sitte sytykkää
Offtopic: Itsellä ei ollut cobrat metallisalkussa vaan ihan sinetöidyssä mustassa laatikossa

sisällä "aitoustodistus"
Posted: 14.10.2011 11:31
by Niko-90
Liekkis wrote:Eikait nuista varmaan muuten (hehkuista) löydä eroa mutta ballastit mielestäni merkkisarjoissa laadukkaammat. Taannoin kaverilla lisävaloissa 40e maksanut HID sarja syttyi kerran mutta ei toista kertaa --> ballastit takuuseen, odota 2vk --> uudet toimi vissiin viikon ja toinen taas rikki... Tätä jatkui n+1 kertaa sen jälkeen ja joka kerta ketutti kun ois pitänyt niitä valoja käyttää niin ei sitte sytykkää
Offtopic: Itsellä ei ollut cobrat metallisalkussa vaan ihan sinetöidyssä mustassa laatikossa

sisällä "aitoustodistus"
Tuota oon ihmetellykki että mitä eroa niillä on ku toiset myy cobrat pahvilaatikossa ja toiset alusalkus? Ja hinta on samaa luokkaa 100-120e. Onko niis molemmis samaa kamaa sisällä vai onko toi salkku nostamas hintaa.. Ei oo oikeen spostilla saanu vastausta. Ja sitte toiset myy cobraa 55w ja toiset 50w. Kumpi niistä on se "oikea" wattti määrä. Molemmat ne vissiin samaa meinaa, mutta ärsyttää tollane

Posted: 20.10.2011 18:29
by -Mikk0-
Tuli tilattua passattiin sitten lyhkäsiin xsenonit. Pitää viellä miettiä että josko sitä laittas pitkiinkin.
Kannattaako pitkiin laittaa Xsenonit?
Posted: 20.10.2011 21:51
by Juhizz
Mitenhän nuo pitkissä toimii kun nehän syttyy viiveellä..
Posted: 20.10.2011 22:10
by -Mikk0-
Sitä just mietin että kannattaako laittaa.
Posted: 20.10.2011 22:11
by Micco
Kyllähän siinä ekaa kertaa sytyttäessä hetki menee, ennenkuin xenonit saavat täyden valotehonsa. Sen jälkeen ne syttyvät normaalisti heti lyhyillä käyttämisen jälkeen, esim. vastaantulijan takia. Mutta jos ajelee taas pidemmän aikaa lyhyillä, on seuraavassa sytytyksessä viivettä.
Riippunee käyttäjästä ja millaisessa ympäristössä pääsääntöisesti ajelee, että onko tuo ongelma.
Posted: 21.10.2011 17:17
by Kilu
-Mikk0- wrote:Tuli tilattua passattiin sitten lyhkäsiin xsenonit. Pitää viellä miettiä että josko sitä laittas pitkiinkin.
Kannattaako pitkiin laittaa Xsenonit?
Itsellä alkaa toinen talvi xenoneilla ja en ole katunut pätkääkään. Ero on aivan valtava H7:aan. Eipä ole valoissa valittamista, kun neljät xenonit palaa. Hienosti on latu auki. Toki riippuu missä sitä ajelee. Eipä niitä pitkiä ruuhkassa tai valaistuilla pätkillä tarvita.
Posted: 30.10.2011 12:18
by Musti
Mitenkäs muuten noissa orkkis bi-xenoneissa otetaan lisäpitkille heräte...

Posted: 1.11.2011 9:27
by Killer
Ainakin 3C:ssä ihan normaalisti voi ottaa ennen umpiota johtosarjasta. Muistaakseni se on pitkien läpänohjausjohto missä kulkee ns. normaalisähkö. Yleismittarilla tuli mitattua oikea johto.
Tuolla keskusteltu aiheesta
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.p ... highlight=
Posted: 3.11.2011 5:56
by -Mikk0-
Nyt on alkuviikon ollu xsenonit myös pitkissä. Valoa riittää mutta en pitkien valokuvioon ole tyytyväinen.
Molemmissa valoissa näkyy kirkkaammat tolpat ihan ku ois "pistevalot". No kai niiden kanssa pitää vaan elää.
Lyhkäsissä toinen valo on aavistuksen erivärinen ja tuntus että myös hieman tehottomampi.
Posted: 3.11.2011 6:54
by Dubsonic
Pakko kehua noita Katuauto.fi Kimmon tuotteita ja asiakaspalvelua. Sekun on noita erilaisia polttimoita ja ballasteja testaillut paljon. Nyt ollut omassa autossa yli vuoden lyhyissä ja pitkissä xenonit. Ei tule enää halogenit kuin katsastuksen ajaksi takaisin.
Posted: 3.11.2011 9:19
by Kilu
-Mikk0- wrote:Nyt on alkuviikon ollu xsenonit myös pitkissä. Valoa riittää mutta en pitkien valokuvioon ole tyytyväinen.
Molemmissa valoissa näkyy kirkkaammat tolpat ihan ku ois "pistevalot". No kai niiden kanssa pitää vaan elää.
Lyhkäsissä toinen valo on aavistuksen erivärinen ja tuntus että myös hieman tehottomampi.
Valokuvio ei varmastikkaan ole optimaallinen, jos umpiot on tarkoitettu halogeeneille. Onko lyhkäiset kytketty auton omilla piuhoilla vai relesarjalla? Auton omat piuhat on aika siimoja ja huonohkot liitokset korostuvat helposti valotehossa. Itse en saanut välillä toista valoa syttymään, kun syöttö tuli auton omista piuhoista. Relesarjan avulla ongelma poistui, vaikka siinäkin ne piuhat on aika onnettomat. Toki laadukkaammilla ballasteilla ei varmaankaan kyseistä ongelmaa ole. Depoissa on mielestäni ihan hyvä valokuvio pitkillä, vaikka onkin H7:lle tarkoitettu. Ja niihin syöttö tulee auton omilta piuhoilta.
Posted: 3.11.2011 17:07
by -Mikk0-
Omilla piuhoilla menee molemmat. Lyhyissä on valokuvio ihan hyvä. Pitkissä vaan ei, sama oli silloin kun oli halogeenit paikallaan. Ehkä toi passatin umpio ei sitte vaan ole hyvä.