Page 8 of 92
Posted: 7.2.2011 10:40
by Pia
Pasi Häkli wrote:^ Kiitos

Kaikki tehtiin täysin oman maun mukaan ilman kompromisseja

Tossa muuten huomaa miten kameran optiikka vääristää, kuva1:sessä näkyy yläosa olevan vähän banaanilla, oikeasti se katto/kotelointi on ihan suora

Kokeiles Adoben lightroom ohjelmaa. Sielä on optiikan korjaus kohta olemassa. Sillä hienosti korjattua kaikki vääristymät.

Posted: 7.2.2011 12:12
by Pasi Häkli
Yksityiskohdista puheenollen, huomasitko koivunrungon keittiössä, tukemassa kattoa

Se on merikarvian mehtiltä

Kuvassa se ei ihan kokonaan näy.
Kokeilin tota lightroomia mutta mistä se toiminto pitäis löytyä?
Posted: 7.2.2011 12:54
by Pia
^Vastattu YV:nä ettei tuu enempää OT.
Posted: 7.2.2011 13:29
by AjH
On muuten pöydän reunakin alareunassa ihan kiero, muuten hieno keittiö
Ei ehkä sellainen mitä itse tekisin, juurikin sellainen sisustuslehti look tulee mieleen.
Posted: 7.2.2011 15:38
by Killer
Tuli sovittua vaihtokauppa jossa luovutaan CBR:stä ja tilalle tulee pihaan Passat 3B 1.8T.
Sitten voidaan emännän kans pitää yhdessä passat meeting kotipihalla
Jos jollain mielenkiintoa niin lauantaina klo 9 SJ-importin pihaan morjestaa, varmaan ei kauaa siinä vanheta vaan lähdetään lähes samontein kotia kohti takasi.
Posted: 7.2.2011 20:54
by Killer
Killer wrote:Tuli sovittua vaihtokauppa jossa luovutaan CBR:stä ja tilalle tulee pihaan Passat 3B 1.8T.
Sitten voidaan emännän kans pitää yhdessä passat meeting kotipihalla
Jos jollain mielenkiintoa niin lauantaina klo 9 SJ-importin pihaan morjestaa, varmaan ei kauaa siinä vanheta vaan lähdetään lähes samontein kotia kohti takasi.
Ei kannatakkaa tulla SJ:n pihaan kellään. Veti myyjä alta lipan oikein kunnolla ku möi sitten auton nenän edestä vaikka kaikki oli jo sovittu!
En voi mitenkään suositella SJ Import paikkaa kellekkään
http://sjimport.fi/ ei pidä mistään sopimuksista kiinni!!!!!
Onneksi ei sentään keritty lähteä ajamaan sinne vielä.
Posted: 9.2.2011 20:55
by HarriV
Tänään piti sitten ruuvata abs:n ohjausyksikkö irti ja lähettää se käymään vekatroniksella. No jospas se siellä tulis kuntoon. On pikkasen abs:sät ollut hakusessa muutaman viikon.
Posted: 11.2.2011 12:56
by Osku.T
tuli käytyä mehiläisessä yksityisellä neurologilla.Hintaa tuli 250e kesto 45min.Melko kallista minusta

Posted: 11.2.2011 20:52
by Sami Jalonen
Mun mielestä se perus lääkärillä käynti on vielä parempi, esim. lasten korvien jälkitarkistus, 3min 60e. Onneks on vakuutus..
Posted: 12.2.2011 17:37
by kovonen
Vihdoin pääsi rassaamaan. Boran takaluukun kahva vaihtui uuteen, kun entinen ei toiminut. Samalla luukun sisäverhoiluun porattiin reikä, josta pystyy tarvittaessa meisselillä kääntämään luukun auki.
Ukon passattiin vaihettiin etuiskarit, entiset alkoi hieman kolisemaan. Johan noille kohta olisi tullut 340tkm täyteen.
Boraan tuli lisää 'varusteita', kun asensin kaistanvaihtovilkun.
Samalla sai molemmat variantit pikaisen pesun.
Posted: 13.2.2011 20:16
by JukkaA
Koy Sheriff -pohjapanssarin asennus käyttikseen. Samalla tuli sulateltua jäät kuskin oven saranapuolelta, jotka kyllä jo kerkesivät kääntää sen pirun pellin kulman...
Posted: 16.2.2011 21:11
by makevw
Päivän rojektina oli asentaa autoon Defan 1204 akkulaturi. Hyvin onnistui pikkusessa -21°C pakkasessa. Ja lataapa ny sitte akkua aina kun roikassa.
Posted: 16.2.2011 21:49
by Hartsa
Leima haettu huomautuksitta, 425 000km, savutusarvo 0,92/ 5250rpm
Posted: 17.2.2011 9:50
by Liekkis
Passatin koneen purku.. Täytyy kannentiiviste vaihtaa kun valskaa välistä, vaihdetaan nyt sitte se jakopää ja muut herkut samalla... Pitkä viikonloppu edesssä.
Posted: 17.2.2011 9:53
by Tero Häkli
kato ohjureiden kunto samalla... melkein kaikista ollu valmiit mitä oon aukonu
Posted: 17.2.2011 20:11
by Markku Duus
Eilisen projektina oli suorittaa kevyt kenttähuolto pasuunaan -30 pakkasessa. Polttoainesuodattimen veti jäähän, eipä siinä muu auttanut kuin suodattimen vaihto. Melkoista hommaa, mutta tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Posted: 18.2.2011 11:10
by Basu
Aamun aikana sai olla paikallinen Team Ahma, mm. yhden BG Passatin renkaan vaihtoa tuolla pakkasessa, yhden kaasari volvon käynnistystä apuvirtaa antamalla, volvo V70:n käynnistystä apuvirtaa antamalla ja yhden kaasari escortin käynnistys yritys, muttei lähtenyt.
Jetta on kyllä hyvä talviauto, lähti ilman mitään lämmitystä tuolla -30 asteen pakkasessa kun vaan käänsi virta-avainta.. ohjaustehostimen neste oli vähän kohmeessa, kun ei heti ohjaustehostin toiminut.

Posted: 18.2.2011 11:16
by Ari-Matti Aho
Mulla ei portteri jaksanut käynnistyä eikä 2. akussa ollut tarpeeksi virtaa Eberille. Onneksi Passatti oli lämpimässä tallissa...

Posted: 18.2.2011 16:02
by Musti
Paukahti kylpyhuoneesta vesiputki jäähän... Siinä sitä ropatessa tuli otettua saunan puolelta pari panelia seinästä irti ja sitten homma lähti ihan lapasesta... Uusikshan se on koko höskä laitettava...

Kiuas ja ledit hommattu vielä uupuu puutavara...
Posted: 18.2.2011 16:04
by Pia
Musti wrote:Paukahti kylpyhuoneesta vesiputki jäähän... Siinä sitä ropatessa tuli otettua saunan puolelta pari panelia seinästä irti ja sitten homma lähti ihan lapasesta... Uusikshan se on koko höskä laitettava...

Kiuas ja ledit hommattu vielä uupuu puutavara...
Tää on näitä "Siitä se ajatus sitten lähti!"-remontteja.

Posted: 18.2.2011 16:22
by Musti
^ Se on juuri sitä... Mitä sitä vanhoja takasin laittamaan...

Nyt on vaan vähän aikaa oltava ilman saunaa...
Posted: 18.2.2011 17:11
by Jürgen
Ari-Matti Aho wrote:Mulla ei portteri jaksanut käynnistyä
eikä 2. akussa ollut tarpeeksi virtaa Eberille. Onneksi Passatti oli lämpimässä tallissa...

Tästä tilanteesta usein selviää laittamalla virrat päälle = 2. akku kytkeytyy starttiakkuun jollon saa sen eberin tulille. Kun se Eberi on syttynyt niin senjälkeen voi kääntää virrat pois ja 2. akku jaksaa antaa jonkinaikaa riittävänkorkeaa jännitettä jotta auton saa lämmitettyä käynnistyskuntoon. Tietenkin pitää ottaa puhallin pois päältä ja muutkin sähköä kuluttavat vermeet.
Oma päivän projekti oli Portterin termostaatin ja sen tiivisteen vaihto kun alkoi tulla nesteet termarin kopan välistä pitkin pihaa. Olipa edellinen termarin laittaja jättänyt tiivisteen sinne kopan reunan väliin. Ihme ettei aijemmin alkanut pissiä noin runsaasti.
Kun ne liemet oli jo laskettu pois niin samaan konkurssiin laitoin uuden kiertovesipumpun vanhan jumineen tilalle. Jos se auto nyt lämpenisi hieman paremmin.
Samalla puhdistin ja voitelin sen vaihdekepin alapään kun joku järjenjättiläinen oli suihkuttanut siihen ruoste-esto mönjää. Ei ihme että keppi liikkui "hieman" tahmeasti.
Posted: 19.2.2011 7:24
by Miksu
Autoon piti asennuttaa 120 amppeerinen laturi. Tuli käytyä neliveto passatilla koeajolla kun kaveri sellaisen hommasi.
Samalla tuli laitettua vakuutukset hälle kuntoon. Kuumehan tuosta nelivedosta iski

Posted: 19.2.2011 23:02
by Sami Mäkinen
Emännän autoon vetari jumppaa, nyt liikkuu taas

Posted: 20.2.2011 14:32
by osoners
Takalasinpyyhin poistettu.
Takakontin pumput sanoivat itsensä irti. Niitä vaihtamaan sitten seuraavaksi.
Posted: 21.2.2011 0:07
by AjH
Viikonloppu reenattu laskettelemista. Lapset innostu yhtäkkiä, ensin vanhempi halus ja nuorempi sitten perässä kun hetken arvioi touhua ja totes ilmeisen kivaks. Kallista se vaan on näillä lippuhinnoilla ja bensaakin alkaa äkkiä palaa kun ajelee mäkiin viikonloppuisin. Ja itelle täytyy (tietysti) vielä uudet monot ja ehkä kypäräkin ostaa, onneks muuten varusteet on kunnossa.
Posted: 21.2.2011 18:08
by osoners
Takakontin pumput vaihdettu. Pakkasessa on mukava puuhastella.
Posted: 21.2.2011 18:24
by Basu
Jetta käytetty katsastuksessa, eipähän mennyt läpi.. vetarin suojakumi rikki, yks koiranluu väljä ja ohjaustehostin vuotaa nestettä. Sit yks juttu oli vielä, mikä on tulkinnanvarainen asia mutta siitä jaksa alkaa avautumaan.
Posted: 21.2.2011 20:12
by Mikko.P
osoners wrote:Takakontin pumput vaihdettu. Pakkasessa on mukava puuhastella.
Laitoitko ne *uudemmman* malliset kiiltävä pintaiset pamput? Itsellä vaihto kunnossa, ja kiinnostaisi mitä maksaa...?
Posted: 21.2.2011 21:30
by osoners
palikka2 wrote:osoners wrote:Takakontin pumput vaihdettu. Pakkasessa on mukava puuhastella.
Laitoitko ne *uudemmman* malliset kiiltävä pintaiset pamput? Itsellä vaihto kunnossa, ja kiinnostaisi mitä maksaa...?
En. Laitoin motonetin. Oli halvemmat. Slamitissa näyttää maksavan 35,50€ ne kiiltävät.
Posted: 21.2.2011 22:57
by Huukka
Tuli haettua mustaa teippiä ja laitoin b ja c pilarit tummiksi. Oli vaan sen verran hankala homma ja liian vähän teippiä, että emännän kehotuksesta revin ne vielä illalla irti ja päätin että vien teipparille, ni tulee kerrasta siisti!

Posted: 23.2.2011 14:36
by Karim
Lämppärin moottori tuli tos vaihdettua, oli muuten kiva ajella vajaa viikon verran reilun 20 asteen pakkasissa

Posted: 24.2.2011 17:43
by 1st
Alkuillan projektina oli vaihtaa viimein passattiin 1 ja 2 pytyn puolat, menihän siihen kokonaiset 10min
Nyt herääki kysymys, että saako tota moottorinvika valoa häviämään millään kotikonstein? tuskin tän ikäsessä enää akunnavan irroittamalla häviää vikakoodit ?
Posted: 27.2.2011 16:45
by osoners
Takalasinpyyhkijän reikä uudestaan tulpattu ja tiivistetty. Vanhan omistajan laittamat tummennuskalvot kontin sivuikkunoihin revitty irti ja liimat jynssätty pois. Nyt pitäis olla valmis tiistain ikkunoiden kalvotukselle

Posted: 28.2.2011 13:48
by Sami Mäkinen
Aamulla oli jännitys kun GMC:n vimonen leimapäivä oli saapunut kuin varkain
Noh kävin valot läpi ja jesseä sinne ja vähän tonne, sitten leimalle ja AVOT! laakista läpi ilman mitää huomautuksia
Savuarvo 0.81

jokseenkin yllättävän pieni...
Posted: 1.3.2011 17:27
by Jürgen
Sami Mäkinen wrote:Savuarvo 0.81

jokseenkin yllättävän pieni...
Se ei selvästikään saa riittävästi polttoainetta

Posted: 1.3.2011 17:43
by Sami Mäkinen
no oon päättäny että en tee mitää tolle moottorille ettei vahingossakaan mee ylimäärästä rahaa
Posted: 1.3.2011 18:31
by Satelite
Omaan pasuunaan uutta termostaattia kun lämmöt oli välillä hakusessa niin päätin sen vaihtaa kokeeksi ja ilmansuodattimet samalla kertaa uusiksi. Myös puuttuvan moottorin alasuojan paikalle tuli laitettua metallinen suoja paikalleen (on se ootellukki muutaman kuukauden et jaksais asennella)

Posted: 2.3.2011 19:23
by Huukka
Käsinojan asennus. Tuli parissa viikossa lokerolla varustettu ja keinonahka päällystetty keskikonsoliin asennettava noja Kiinasta, ebayn kautta. Asennus sujui melko hyvin, pari tuntia sai näprätä, mutta kyllä se sinne istui ja on erittäin asiallinen lisä autoon. Hintaakin oli koti postiin kannettuna kaikki 30 €!
Posted: 2.3.2011 20:30
by jonneilari
Tuli sit liityttyä variantclubiin

Jäsenmaksu maksettu
Posted: 2.3.2011 21:03
by Epikki
Perjantaina 4-pyöräsuuntaus ja uudet kesäkummit vanteille! Maanantaina tuulilasin vaihto.
Posted: 3.3.2011 17:40
by pronty
Päätelaitteen vaihto uuteen. Muuttui yhteys ADSL:stä VDSL2:een. Ja vielä ilman ongelmia!
Toinen oli pieni kevätsiivous. Jätteenkeräykseen meni 4 tietokoneen keskusyksikköä, monitori, tulostin, televisio, näppäimistöjä, vohvelirauta, tehosekoitin, silitysrauta ja käytettyjä paristoja.
Posted: 3.3.2011 17:49
by Sami Mäkinen
^ sama tarvis kans tehä autotalliin ainakin... sais vaan yks seppä hakee passatin osat pois

Posted: 3.3.2011 18:38
by AjH
Autotallissa alkoi katon levyttäminen, eipä olisi ensinäkemältä uskonu kuinka persiistä toi homma onkaan.
Lähinnä siis siltä osin että koko ajan hommaa tehdään kädet ylöspäin ja tikkailla ja pukeilla kikkaillen.
Posted: 3.3.2011 20:02
by Sami Jalonen
Onko iso katto? Maksais varmaan nopeesti ittensä takasin ku vuokraat semmosen nosturin millä levyt saa ylös..
TI-mies tekee tietenki ite
http://teeitse.com/katto/levynostin-vain-20-eurolla
Posted: 3.3.2011 21:43
by AjH
On sitä yhteensä vajaa 300 neliöö, ja korkeus 3m, ja nostin varauksen kohdalla 3,6m

Ja väliseiniäkin rakennuksesta löytyy että joutuu melko paljon pienempiä palojakin sovitteleen.
Eli kyllä, levynostin on jo käytössä, ilman tosta hommasta ei tulis yhtään mitään koska 3*1,2m normikipsiä joutuis kolme äijää nostaan että sen sais kattoon ehjänä ja sitten jonkun pitäis ruuvata ruuvit vielä siinä muiden odotellessa...
Itekkin olis voinu ton nostimen tehä, mutta tosiaan senverran alaa ja vaikeutta jo muutenkin että vuokraamosta helpommin ja nopeemmin. Ja jatkossa tolle ei käyttöä taas olis tiedossa.
Posted: 4.3.2011 17:54
by Alkaline
tarttekko apua, voisin tulla jeesaamaan ja voisin kysyä jannea apuihin?
Posted: 5.3.2011 0:39
by AjH
Kiitos tarjouksesta. Kiirehän tossa hommassa ei (vielä) ole, mutta aikaa tuntuu menevän aika paljon. Tänään saatiin taas muutama levy kattoon...
Pidän tarjouksen mielessä jos alkaa tulla kiire hommassa, huhtikuulla pitäis olla lattiat vapaana lattiamiestä varten niin on vielä vähän sentään aikaa tehdä.
Posted: 5.3.2011 7:37
by Miksu
Nyt kevään korvilla katellu lastua wolkkariin.
Mistä löytyisi soppeli tehonlisääjä?
Itsellä oli tuo 1.9tdi 130hp-- siihen ku saisi 10-20hp lisää.Sekin olisi ok.
Posted: 5.3.2011 9:17
by Patse
AjH wrote:Kiitos tarjouksesta. Kiirehän tossa hommassa ei (vielä) ole, mutta aikaa tuntuu menevän aika paljon. Tänään saatiin taas muutama levy kattoon...
Pidän tarjouksen mielessä jos alkaa tulla kiire hommassa, huhtikuulla pitäis olla lattiat vapaana lattiamiestä varten niin on vielä vähän sentään aikaa tehdä.
Meinaatko kitata/nauhottaa sen katon itse/ ylipäätään? Se jos joku on perse hommaa jos hyvää yrittää tehdä. Amatöörille siis, tottahan tasoteäijät saa siistin katon tehtyä. Vielä kun antaa vetää katon ruiskulla röpelöpinnalle niin ei tartte edes maalata ja on todella siisti. Ja on käsittääkseni tasottajillekkin helpompi, jää hiomisia työstä pois. Toki kaikkein helpoin on maalata pelkästään, mutta jos on myös hieman kärsineitä gyprokkilevyjä katossa niin ei oo kovinkaan siisti.