Page 86 of 92
Re: Päivän projekti...
Posted: 22.4.2015 21:32
by Asu82
Simmeset, ens talveks sitten alle.
Ennen..

..ja jälkeen.

Mastonin Rubber Compilla.
http://www.rubbercomp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vähän testaan kuinka hyvin tuo nyt oikeasti pysyy vanteissa, kun ei ole mitään kokemusta, mutta ennakkoluuloja itsellä kyllä.. Vanteet alkoi olla siinä kunnossa, että piti jotain tehdä.
Jospa tuo pysyisi.. Onko jollain kokemusta? Painepesuri?
Re: Päivän projekti...
Posted: 23.4.2015 11:10
by Mehtäkonekuski
Puhdistaminen vaikeaa jos ei ole lakkaa pinnassa. Joku mastonin matta lakka niin saat parhaimma tuloksen. Tosin melko vaikeaa repiä pois tuo maali sen jälkeen.
Re: Päivän projekti...
Posted: 23.4.2015 13:35
by ibel
Veditkö ihan kilikalilla vaiko ruiskulla?? Näyttää tosi tasaselta tuo pinta ja muutenkii hyvältä.
Re: Päivän projekti...
Posted: 23.4.2015 19:46
by petaso
Purkka viritelmän teko rekkarivalolle, että toimii katsastuksessa.

Re: Päivän projekti...
Posted: 23.4.2015 21:38
by Asu82
ibel wrote:Veditkö ihan kilikalilla vaiko ruiskulla?? Näyttää tosi tasaselta tuo pinta ja muutenkii hyvältä.
Ihan noilla spray pulloilla

aikalailla yks pullo / vanne.
Joo, itsekkin mietin, että kyllähän tuohon joku lakka pitäisi laittaa, mutta ne lakat sisältää yleensä ohenteita, joten ei taida käydä.. Millä ne suojaa, jos vetävät koko autonkin noilla kumimaaleilla?
Edit. 5 kerrosta on maalia..
Itekkin mietin, että jos käyttää talvella jossain liuotinpesussa, niin valuu lattialle nuo maalit vanteista
Nätisti vaan harjalla pestä ja auto painepesurilla.
Re: Päivän projekti...
Posted: 23.4.2015 21:53
by JL
^ Turhaa jännittämistä. Kyllä se siinä pysyy.

Ja tuskin niitä millään suojataan. Itse en ainakaan oo suojannu (en koko autoa kylläkään oo vetänyt) mutta hyvin on kestänyt.
Re: Päivän projekti...
Posted: 23.4.2015 23:27
by Kilu
Iltahommina jarrusatulan kannakkeet puhallettu, kuin myös jarrulevyjen kaulat. Näytin jarrulevyille sorvia varmuuden vuoksi, kun olivat vähän käytetyt

Re: Päivän projekti...
Posted: 24.4.2015 7:59
by Killer
Ostin Passatin vanteisiin keskimerkit sekä sovitteet sekä Golffiin uuden kesävannesarjan.
Re: Päivän projekti...
Posted: 24.4.2015 9:24
by Tero Paalanen
Mistähän syystä mä taas löydän itteni tälläsestä tilanteesta

Re: Päivän projekti...
Posted: 24.4.2015 13:47
by Pia
Ja tähdennän että nyt ei oo kyse meijän perheen autosta.

Re: Päivän projekti...
Posted: 26.4.2015 17:47
by Kilu
Vähän näpräsin tallissa.

Re: Päivän projekti...
Posted: 26.4.2015 18:12
by Mehtäkonekuski
Kaverin kans vaihdettiin ulompi vetonivel passattiin. Olihan siellä joku pari milliä välystä jo

.
Niin ja tuli tämmöinen väsättyä
http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/7205246" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Päivän projekti...
Posted: 28.4.2015 16:53
by petaso
Raidetangon pään vaihto. Oli kyllä jokainen pultti ja mutteri ruosteessa. Se poikkipultti piti porata että irtosi. Sekä katsastuksen jälkitarkastus.
Re: Päivän projekti...
Posted: 29.4.2015 15:43
by Jultsu
Jos mahtuu väliin niin pistetään myös väliin

Re: Päivän projekti...
Posted: 29.4.2015 20:03
by Sami Mäkinen
Toinen satsi simaa jo menossa

vanhassa erässä oli yhessä pullossa chili... oli meinaan komia lisä

Re: Päivän projekti...
Posted: 29.4.2015 20:46
by ibel
Simahan on parhaimmillaa muutama viikko vapun jälkee..

Re: Päivän projekti...
Posted: 29.4.2015 21:59
by Sami Mäkinen
seo meiläppäi kilj... Viiniä! ku noin kaua käy

Re: Päivän projekti...
Posted: 2.5.2015 22:54
by _MiKsU_77
Viskasin FK:n säädettävän satsin kankaalle ja eibachit alle niin loppupas kolinat ja nitinät! On taas mukava ajaa

Re: Päivän projekti...
Posted: 3.5.2015 13:48
by Sami Mäkinen
Paskatin huoltoo... 10 cm bensaletkua akselin kohdalle. Pitkään kesti tämäkin hajun lähde huomata.

ja voimaakin tuli nii paljon lissää et sutii nelosella...

Re: Päivän projekti...
Posted: 3.5.2015 14:29
by ibel
^Ai kytkin vai??

Re: Päivän projekti...
Posted: 3.5.2015 15:26
by Sami Mäkinen
Ei, kytkin sutii aka diiselis, seo nii tehokas

Re: Päivän projekti...
Posted: 5.5.2015 18:16
by Sami Mäkinen
Vaihdoin "kesärenkaat" passatin alle

Re: Päivän projekti...
Posted: 5.5.2015 18:18
by Kilu
Sama homma. Kyllä on kesikset meluisat, kitkojen jälkeen

Re: Päivän projekti...
Posted: 5.5.2015 19:03
by Pasi Häkli
Ite en oo vielä saanu aikaseks.. Touranis kitkat ja volvossa nastat. Ei oikeen viitsi kuormittaa toista kättä kun repes jänne yhestä sormesta. Eipä volvolla oo ajettukaan pariin viikkoon ja elokuussa seuraavan kerran todennäköisesti.
Re: Päivän projekti...
Posted: 5.5.2015 19:31
by Mehtäkonekuski
Päivän projektina olikin sitten uuden auton haku vantaalta, autokeskus airportilta. Passatti män vaihossa ja hyvittivät siitä 2900 euroa.
Näin 300km jälkeen auto on enemmän kuin mahtava, verrattuna entiseen

.
http://i.imgur.com/0kNtz83.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Päivän projekti...
Posted: 6.5.2015 8:18
by muppis
Pasi Häkli wrote:Ite en oo vielä saanu aikaseks.. Touranis kitkat ja volvossa nastat. Ei oikeen viitsi kuormittaa toista kättä kun repes jänne yhestä sormesta. Eipä volvolla oo ajettukaan pariin viikkoon ja elokuussa seuraavan kerran todennäköisesti.
Paja miehiä täys..

Re: Päivän projekti...
Posted: 6.5.2015 11:06
by Pasi Häkli
Eipä tommosilla kehtaa muita vaivata.
Re: Vs: Päivän projekti...
Posted: 7.5.2015 14:17
by Mehtäkonekuski
Uuden mallin merkit tuli laitettua eteen ja taakse. Vielä hiipuu RS logoa taakse.
Re: Päivän projekti...
Posted: 7.5.2015 19:06
by Sami Mäkinen
Alkaa eka viikko töissä olla takana, onneks mussa ei oo luonnonsuojelijan vikaa

Re: Päivän projekti...
Posted: 8.5.2015 16:32
by Kilu
Öljyt vaihdettu laatikkoon ja perään. Reilut 80tkm:ä ajoin Red Linellä ja ei valittamista. Nyt on Castrolit sisässä, kun ebaystä halvalla löytyi

Re: Päivän projekti...
Posted: 9.5.2015 16:38
by Kilu
Pihanurmikko leikattu. Kesää pukkaa

Re: Päivän projekti...
Posted: 9.5.2015 23:43
by Mehtäkonekuski
Xenonit tuli värkättyä halogeeni pitkien tilalle. Pienen ihmettelyn ja tuumailun jälkeen ne sinne sitten kiinni sain ja siinä vaiheessa kun tuli testauksen aika, ei kaikki mennykkään niinku piti. Vastuksista huolimatta 10 sekunnin jälkeen kun pitkät nappas päälle, tuli rikkoontuneesta polttimosta ilmoitus

. Noh, koitetaan toisilla ballasteilla seuraavaks...
Re: Päivän projekti...
Posted: 10.5.2015 10:21
by Pia
Mehtäkonekuski wrote:Xenonit tuli värkättyä halogeeni pitkien tilalle. Pienen ihmettelyn ja tuumailun jälkeen ne sinne sitten kiinni sain ja siinä vaiheessa kun tuli testauksen aika, ei kaikki mennykkään niinku piti. Vastuksista huolimatta 10 sekunnin jälkeen kun pitkät nappas päälle, tuli rikkoontuneesta polttimosta ilmoitus

. Noh, koitetaan toisilla ballasteilla seuraavaks...
Vcds:llä vois koittaa ottaa sen valojen valvonnan pois. Toki sitte se ei ilmota mistään pimentyneestä lampusta, mutta kyllähän tuon huomaa sitte ku joku pimenee.
Re: Päivän projekti...
Posted: 10.5.2015 10:44
by ibel
Mehtäkonekuski wrote:Xenonit tuli värkättyä halogeeni pitkien tilalle. Pienen ihmettelyn ja tuumailun jälkeen ne sinne sitten kiinni sain ja siinä vaiheessa kun tuli testauksen aika, ei kaikki mennykkään niinku piti. Vastuksista huolimatta 10 sekunnin jälkeen kun pitkät nappas päälle, tuli rikkoontuneesta polttimosta ilmoitus

. Noh, koitetaan toisilla ballasteilla seuraavaks...
Veljellä on myös samaa vuosmallia oleva ocu. En tiiä onko se ottanu tuon valoherjan pois, mut sillä ainekii toimii xenonit pitkissä ilman pimpotteluja. Voin kysästä tänää ku nään.

Re: Päivän projekti...
Posted: 10.5.2015 12:17
by Mehtäkonekuski
Tää johtuu varmasti nuista ballasteista vaan. Nää syttyy niin pirun isolla jännitteellä että ohjaus lyö leikin poikki. Kokeillaan pienempi jännitteisellä ballasteilla seuraavaks.
Re: Päivän projekti...
Posted: 14.5.2015 21:43
by Jultsu
Tänä viikonloppuna humppakuution askarteltua passatin vasempaan takanurkkaan. Tuli sahailtua aikalailla 90% helvettiin siitä karvapäällysteisestä suojasta, ja ikkunalistan kovamuovinen palakin sai viilasta aika reilulla kädellä. Yritän väsäillä lasikuidusta koko vasemman kyljen peittävän kotelon muodon jotta saisi mahdollisimman paljon litroja elementille. Saattaapi olla että lähden yrittämään 15" jumputtimen sovittamista tuohon. Kilowatin verran olisi jerkkua tarjolla 1 ohmiin, sillä pitäis jo saada elementti jotenkuten kontrolliin.
Re: Päivän projekti...
Posted: 16.5.2015 20:07
by Kilu
Tuli lunastettua tallipaikka nosturilla, joten motin vaihtaminen helpottuu. On se kumma, kun omaan pieneen talliin saa tarvittavat osat kadotettua

Re: Päivän projekti...
Posted: 16.5.2015 21:16
by Mika Viinikka
Mehtäkonekuski wrote:Tää johtuu varmasti nuista ballasteista vaan. Nää syttyy niin pirun isolla jännitteellä että ohjaus lyö leikin poikki. Kokeillaan pienempi jännitteisellä ballasteilla seuraavaks.
Onko sulla canbus ballastimet?
Re: Päivän projekti...
Posted: 16.5.2015 22:55
by Kilu
Kannattaa Skodassa katsella öljynsyöntiä, jos ei ole vielä remppaa ehditty tehdä. Jos ei ole, niin selittyy hyvä hyvityshinta vanhasta autosta...
Re: Päivän projekti...
Posted: 16.5.2015 23:37
by Mehtäkonekuski
Mika Viinikka wrote:Mehtäkonekuski wrote:Tää johtuu varmasti nuista ballasteista vaan. Nää syttyy niin pirun isolla jännitteellä että ohjaus lyö leikin poikki. Kokeillaan pienempi jännitteisellä ballasteilla seuraavaks.
Onko sulla canbus ballastimet?
Ballastit eivät itsessään ole canbus ballastit. Vaan siinä välissä on se kondensaattori joka hoitaa sen saman asian. Toimii useammassa eri autossa jossa on can väylä.
Katuautoon olin sen verta yhteydessä että minun tapaus on ainut laatuaan joka hänen korviin on kantautunut. Veikkasi että se polttimon virta vaihtuu lyhyessä ajassa isosta pieneen niin nopeasti että can väylä nappaa pelin poikki. Kokeillaan eri ballasteilla että millä saadaan toimimaan.
Kilu wrote:Kannattaa Skodassa katsella öljynsyöntiä, jos ei ole vielä remppaa ehditty tehdä. Jos ei ole, niin selittyy hyvä hyvityshinta vanhasta autosta...
Minkälaisesta rempasta puhutaan? Sen tiedän että nuo öljyä syö ja ei ainakaan minulta ole 3tkm aikana vielä hävinnyt silmämääräisesti katsottuna tikusta yhtään öljyä.
Tällä hetkellä autosta löytynyt pari vikaa jo. Todennäköisesti painelaakeri ulvoo kylmänä lähtiessä. Sitten jonkun verran nykimistä havaittavissa myöskin kylmänä. Menee ensi viikon aikana jatkotutkimuksiin ja toivotaan että myyjä suostuu maksaan koko roskan... Kerta ovat tehneet " Huipputarkan 100 kohdan tarkastuksen " siihen autoon.
Re: Päivän projekti...
Posted: 17.5.2015 21:01
by Kilu
Mikä moottorikoodi löytyy? Männänrenkaita yleensä vaihdellaan. Pasi tietää paremmin asiasta.
Re: Päivän projekti...
Posted: 17.5.2015 21:17
by Mehtäkonekuski
Kilu wrote:Mikä moottorikoodi löytyy? Männänrenkaita yleensä vaihdellaan. Pasi tietää paremmin asiasta.
Moottorikoodihan tässä on CCZA. Jonkun verran lukenut tuolta vRS Clubin puolelta noita ongelmia ja en ole yhteenkään moiseen törmännyt o.O
Re: Päivän projekti...
Posted: 17.5.2015 21:33
by Kilu
Hyvä, jos kaikki on kunnossa. Kiertopalkinto tulee yleensä kalliiksi.
Re: Päivän projekti...
Posted: 18.5.2015 7:05
by Pasi Häkli
Kilu wrote:Mikä moottorikoodi löytyy? Männänrenkaita yleensä vaihdellaan. Pasi tietää paremmin asiasta.
Ei pelkkiä renkaita vaan mäntiä ja veivejä kokonaisuudessaan. Uusissa osissa on männäntappi suurempi, siksi tulee myös veivit. Miten männäntapin koko vaikuttaa öljynkulutukseen niin siihen en ota kantaa

Saattaishan tuo oikeasti mennä pelkillä renkaillakin, mutta näissä tapauksissa joissa valmistaja/maahantuoja on ollut osittain/kokonaan maksajana niin korjausohje on ollut tuo uudet männät ja veivit. Uusissa männissä on tietty renkaat mukana.
Joissakin moottoreissa riittää pelkkä öljynerotin ja kampiakselin stefan uusinta(vaikka vuotoa ei ole). Kuulostaa joo hullulta mutta niillä on oikeasti joistakin loppunut öljynsyönti. Riippuu moottorista. Nuo koneet (1.8tsi & 2.0tsi) saattaa olla janoisia öljylle, oli se moottori sitten skodan, seatin, audin tai VW -merkkisen konepellin alla. Pitkälti samoja moottoreita.
Työtä siinä menee semmoset 2-3 työpäivää.
Re: Päivän projekti...
Posted: 18.5.2015 17:22
by Vwarre_00
VWarre kävi leimalla. Läpi meni, takajarrutki kehuilla. Päästöt erinomaset, kehuilla nekin.

Re: Päivän projekti...
Posted: 21.5.2015 23:12
by Kilu
Vwarre_00 wrote:...takajarrutki kehuilla. Päästöt erinomaset, kehuilla nekin.
Miksi toimivista laitteista pitää kehua? Normaalin ja viallisen rajat on kuitenkin niin reippaat, että vikaahan niissä on, jos ei läpi mene. Erinomainen on normaali vai tuliko paremmat?
Re: Päivän projekti...
Posted: 21.5.2015 23:25
by Mehtäkonekuski
^ Tuosta tuli muuten mieleen. Itse kun kävin passatin katsastaan niin katsuri sano että päästöt ovat erinomaiset ja ei ole ikinä nähnyt näin vanhassa autossa näin hyviä päästöjä. En nyt muista paljon ne oli...
Re: Päivän projekti...
Posted: 22.5.2015 0:19
by Kilu
En tiedä, miten paskoja dieseli passatit/golfit on, mutta bensassa menee samoilla arvoilla edelleen. Eikä ollut mitään ongelmia aiemman jaappanin dieselin kanssa. Surkeita myyntipuheita, katsastuksesta läpi kehuin. Onko kyseinen automerkki/malli, niin surkea, että täytyy kehua, kun läpi menee?
Re: Päivän projekti...
Posted: 22.5.2015 17:49
by Vwarre_00
Kilu wrote:Vwarre_00 wrote:...takajarrutki kehuilla. Päästöt erinomaset, kehuilla nekin.
Miksi toimivista laitteista pitää kehua? Normaalin ja viallisen rajat on kuitenkin niin reippaat, että vikaahan niissä on, jos ei läpi mene. Erinomainen on normaali vai tuliko paremmat?
Tein ite jarrurempan, itseäni kehun.
Re: Päivän projekti...
Posted: 23.5.2015 10:45
by Gof -03
Moniurahihnan vaihto, entinen oli jo aikansa elänyt. Geitsin hihna oli tämäkin, ajettu 33tkm. Kuvan hihna oli vaihdettu 2 vuotta sitten.
