Posted: 7.12.2011 18:56
Omat on normi H7, ihme juttu kun kun ei lukittunut peltikantainen xenon poltin umpioon, mittasin sen kannan halkaisian ja oli sama kuin h seiskassa
VW Variant Club of Finland
http://www.variantclub.fi/phpbb/
Yritin pitkiin laittaa mutta ei sitä saanut menemään sinne mitenkään, mistä olet adapterit hommannu?Mansuli wrote:Yrititkö passu laittaa lyhyisiin vai pitkiin niitä? Omissa valeon umpioissa pitkiin menee ihan heittämällä sarja paikoilleen mutta lyhyiin pitäs sitä alkuperäistä H7 adapteria muokkailla vähän?
3BG:n bixenonien pitkiin tarvitsee tämmöiset adapterit. En ole asentanut xenoneita noihin umpiohin, mutta polttimon kiinnitys on samanlainen kuin Audissa ja se vaati nuo adapterit. Kyseessä on siis Hellan umpiot H7-kannalla.whathifi wrote:pitkään himoinnut Passatin 3Bg:hen Orkkis bi-ksenonien rinnalle jälkiasennus ksenoneita, laitoin katuauton kautta h7 AMP xenonit tulemaan, aikaisemmin ooppelissa käytössä 2-toimiset h4:set ja oli kyllä pelittävät, laadukkaat liittimet ym tuntuivat olevan.
kiitän tiedosta, oon tässä vaan nyt miettinyt että laitanko ihan kunnon lisäpitkät ja hylkään nuo pitkien h7 ksenonit, konttorisetien kanssa ei huvita taistella nykypäivinä enää.. ja tuo viive polttimoissa, tosin sen kanssa pystyy elämään omassa käytössä. Setä konttorin kyylääpi takuu varmasti umpiot ja jos ei oikeita merkkejä löydy pitkien kohdalta niin ei hjuva, vaikk kyllähän nuo saattas mennä läpikin.. hyväthän nuo valot on jo, että ei sen puoleen tartte vaihella.arihy wrote:3BG:n bixenonien pitkiin tarvitsee tämmöiset adapterit. En ole asentanut xenoneita noihin umpiohin, mutta polttimon kiinnitys on samanlainen kuin Audissa ja se vaati nuo adapterit. Kyseessä on siis Hellan umpiot H7-kannalla.whathifi wrote:pitkään himoinnut Passatin 3Bg:hen Orkkis bi-ksenonien rinnalle jälkiasennus ksenoneita, laitoin katuauton kautta h7 AMP xenonit tulemaan, aikaisemmin ooppelissa käytössä 2-toimiset h4:set ja oli kyllä pelittävät, laadukkaat liittimet ym tuntuivat olevan.
Eri sarjoista on sen verran kokemusta, että aiemmin -08 Octavian pitkissä oli AMP:n sarja ja se aiheutti jonkin verran häiriötä radioon. Nyt hommasin Audin lähivaloihin JS-tuningilta S99-ballastit eikä ole tietoakaan häiriöistä. Syttyvät kylmänä ehkä vielä hitaammin kuin nuo AMP:t, mutta eipä se lähivaloissa haittaa.
Pitää irroittaa, eikä pelkkä puskuri riitä..Apa wrote:Tervehdys foorumilaiset!
Päivällä tuli ährättyä tunti jos toinenkin tuolla pihalla pitkien xenonien kanssa. Ei menny, ei sitte millään. Ei näillä sormilla saanu millään xenonpoltinta paikoilleen. Helpottaisi kovasti jos ottaisi tuon umpion irti ja vaihtaisi irrallaan. Kysymys kuuluukin, lähteekö tuossa 3BG:ssä umpio irti ilman puskurin irrotusta vai joutuuko puskurin ruuvaileen irti? Tullut vastaan niin ristiriitaista tietoa, toiset sanoo ettei tarvitse irroittaa ja toiset taas sanoo että tarvii. Mitenkä asia nyt sitten todellisuudessa on? Umpio on Hellan valmistama.
Hieno valinta, itsellä juuri samanlaisetToniVW wrote:Moi
Ajattelin kysästä että tekeekö tuolla paketilla mitn: http://www.piritek.com/product_details.php?p=800
Arvelin tuossa enskuusta jos tilais, sais kaiken kerralla.
Tuollasta meinasin pistää peräosastoon kiinni: http://www.autovalot.net/PublishedServi ... code=AV645
Kiitos vinkeistä, yritetään taas uudelleen asennusta!kotka wrote:Onko varmasti oikean tyypin poltin ja meneehän se paikoilleen ilman peltikiinnikettä?
On oikea eli H7 ja menee pohjaan asti.
Onko sinulla kaikki osat varmasti oikein päin, ettet yritä sitä klipsiä sinne väärinpäin kääntää?
Katsottu miten päin klipsi tulee pois eli pitäisi olla oikeinpäin.
Meneehän klipsi kunnolla polttimoon, ettei jää kanittamaan mistään. Osa polttimoista ei sovellu ilman muutosta noihin peltiklipseihin, vaikka pitäisi.
Tätä on yritetty tehdä, johtonippu on sen verran paksu että ahdistaa klipsiä jonkinverran.
Joskus peltiklipsistä pitää ihan pikkuisen taivuttaa niitä "lukitusviiksiä" että sen saa lukitsemaan polttimon paikoilleen. Johtuu siitä, että xenonpolttimon kanta on hieman paksumpi kuin normipolttimossa.
Täytyy kokeilla tätä.
Nuo nyt ainakin näin ensialkuun tulee mieleen, vaikka en ko. tapausta ole nähnytkään.
Oletko kytkenyt suoraan auton omasta piuhasta vai relesarjalla? Omissa ballasteissa on ollut vastaavia ongelmia alusta lähtien. Sulakkeita on turha vaihtaa suuremmaksi, jos ne eivät kärähdä. Ostin uudet cobran miniballastit ja ne ovat toimineet toistaiseksi moitteetta ja vieläpä ilman relesarjaa. Itsellä on mennyt usko näihin jälkiasennus vehkeisiin. Näyttää olevan täyttä tuuria, että saako toimivat kamat vai paskat. "Kallis" hinta ei ainakaan takaa laatua, mutta halpaakaan en uskalla ostaa.Diab|o wrote:Onkos teillä ollu ongelmia xenon polttimon syttymisessä? Itellä on cobran jälkiasennus sarja ja tekee usein sitä että jää kuskin puolen valo pimeeks kun pistää valot päälle! Polttimot on uudet ja ballastit reilu vuoden vanhat. Auttaiskohan ihan jos laittas 20A sulakkeet 15A tilalle, kun jostain oon kuullu että pitäs laittaa isommat sulakkeet kun vaihtaa xenonit!
Tuohan se olisi paras vaihtoehto, mutta sitten kyseeseen tuleekin jo reilusti uudempi versio. Milloinkas ne bi-xenonit onkaan Passattiin tulleet. Siinä ei tarvitsisi pitkiinkään laittaa xenonsettiä.Diab|o wrote:Ihan suoraan auton omasta piuhasta se on.. Menee vaan välillä hermo kun ei yhtiä valoja saa toimiin kunnolla.. Aika paljon tuntuu olevan monella ongelmia kyseisten valojen kans. Pitää ostaa varmaan seuraavaks semmone passatti missä on orkkis xenonit
Sinuna kuitenkin kokeilisin sitä relesarjaa. Kympillä saa valmiin sarjan, vaikka laatu ei niissäkään huimaa. Lataa vielä akkukin täyteen. Tuttu tunne tuo hermojen menettäminen näissä ongelmissa.Diab|o wrote:Ihan suoraan auton omasta piuhasta se on.. Menee vaan välillä hermo kun ei yhtiä valoja saa toimiin kunnolla..
Passatteihin tuli bi-xenonit 3C:ssä eli 2006. Tuollaisen jos ostat niin saat kyllä suunnitella heti lisävalojen laittoa. Ei pitkät todellakaan mitkään hyvät ole nm. toinen talvi menossa lisävaloilla.kotka wrote:Tuohan se olisi paras vaihtoehto, mutta sitten kyseeseen tuleekin jo reilusti uudempi versio. Milloinkas ne bi-xenonit onkaan Passattiin tulleet. Siinä ei tarvitsisi pitkiinkään laittaa xenonsettiä.Diab|o wrote:Ihan suoraan auton omasta piuhasta se on.. Menee vaan välillä hermo kun ei yhtiä valoja saa toimiin kunnolla.. Aika paljon tuntuu olevan monella ongelmia kyseisten valojen kans. Pitää ostaa varmaan seuraavaks semmone passatti missä on orkkis xenonit
Itselleni ei ole montaa huonoa settiä sattunut, vaikka noita nyt aika reilusti onkin tullut pyöriteltyä.
Sen verran täytyy oikasta että bi-xenoneja on jo 3BG Passateissakin.Killer wrote:Passatteihin tuli bi-xenonit 3c:ssä eli 2006.
Kaikki on niin suhteellista, mutta omasta mielestäni ovat myrskylyhdyn tasoiset. Eli ei vielä hirveän hyvät, tai sitten vanhat silmäni ovat tottuneet johonkin muuhun. Tai sitten koeajamassani autossa olivat väärin suunnattu, kuten niin yleistä noissa volkkareissa. (Niin oli omassa Golf VI:ssä, sekä 3 muussa VI Golfissa. Säätämällä tuli bi-xenonit hiukan paremmaksi)Diab|o wrote:Niinhän se on mut ei luulis olevan noin helvetin vaikee suunnitella kunnon valot Passattiinki, nyt taitaa ihan uudessa olla jo semmoset millä näkee..?
Minä kun ole luullut että ne on lyhyet xenonit + halogeeni pitkät. Eli siis ovat bi-xenon + halogeeni pitkät?Pasi Häkli wrote:Sen verran täytyy oikasta että bi-xenoneja on jo 3BG Passateissakin.Killer wrote:Passatteihin tuli bi-xenonit 3c:ssä eli 2006.
Killer wrote:Minä kun ole luullut että ne on lyhyet xenonit + halogeeni pitkät. Eli siis ovat bi-xenon + halogeeni pitkät?
Itellä ihan samaa ongelmaa 3B Passatis ja Cobran xenonit. Laitoin relesarjanki ja luulin että se autto kun pari päivää toimi ongelmitta, mutta tänä aamuna taas toinen xenoni pimeenä. Ja välillä katoaa vieläkin ajotietokoneen tekstit ku laittaa xenonit päälle. Kellään ehdotuksia mikä ois vial? Paskat ballastit?Diab|o wrote:Onkos teillä ollu ongelmia xenon polttimon syttymisessä? Itellä on cobran jälkiasennus sarja ja tekee usein sitä että jää kuskin puolen valo pimeeks kun pistää valot päälle! Polttimot on uudet ja ballastit reilu vuoden vanhat. Auttaiskohan ihan jos laittas 20A sulakkeet 15A tilalle, kun jostain oon kuullu että pitäs laittaa isommat sulakkeet kun vaihtaa xenonit!
Itsellä ne "heikommat" ballastit toimivat vastaavalla tavalla, kun akun varaustila on laskenut. Lataa aluksi akku täyteen. Itse toimin seuraavasti, auto startataan valokytkimen ollessa 0 tai parkki-asennossa. Xenonit toimivat vain 1-asennossa. Odotan starttauksen jälkeen että puhallin alkaa puhaltamaan normaali nopeudella, silloin uskoisin laturinkin pukkavaan virtaa normaalisti. Sitten valokytkin 1-asentoon, näin on valot toimineet. Sitten kun ei enää syty, niin akku lataukseen ja taas toimii. Akku on 3kk:tta vanha, joten vika ei ole ollut siinä. Cobrat ovat onneksi toimineet vielä moitteetta ja tuo rituaali on nykyään ollut tarpeeton, mutta miksipä toimintaa muuttamaan.Niko-90 wrote: Kellään ehdotuksia mikä ois vial? Paskat ballastit?
Tuollaista se teki edellisessä autossanikin, mutta vain sen aikaa kun valot syttyivät. HID:t kun nuo minun xenonit ovat, niin hetken aikaa ottaa kirkastua.Pasi Häkli wrote:Oikeastaan ainoa häiriö mitä passattiin voi tulla noista aftermarket-xenoneista on, että radio kuuluu huonosti/särisee.
Mulla ei tee tota mutta työkaverilla kuulemma tekee.
Ylempänä oonki selittäny jo, mutta täysin samaa tekee itellä 3b passatti. Eli ajotietokoneen tiedot häviää siitä mittariston alapuolelta esim. kulutus, kello, lämpötila ym.. Ja siihen auttaa vaan virrat pois-->takas päälle. Mutta ongelma ratkes ku latasin akun täyteen niiku Kilu neuvo. Tulee vaan ajettua niin lyhyitä matkoja että joutuu lataamaan aika usein ku ei auton oma laturi ehdi ladata. Ja xenoneina on cobra 55w relesarjalla kytkettynä.Henri243 wrote:Onko 3b passateissa ollut ongelmia näitten halvempien ei-canbus jälkiasennus xenonien kanssa (amp, ollo)? Vaihdoin -00vm Passattiin tässä pari päivää sitten ja edellinen auto oli w210 väyrynen, niin sen mittaristo otti häiriötä satunnaisesti valojen syttyessä. Kellonaika, kilometri, lämmöt yms. hävisivät näkyvistä ja ei auttanut kuin virtojen sammuttaminen kokonaan.
Joten onko passateissa ilmennyt vastaavaa?
Hyvä kun lataus auttoi. Itselläkin tulee suurimmaksi osaksi lyhyttä kaupunkiajoa ja kaikki sähköhärvelit tietenkin päällä. Asensin n. vuosi aiemmin Defan akkulaturin, jolla akkua voi ladata defan lämppäripiuhalla. Aika kätevästi sujuu akun lataus, vaikka päivittäin. Suosittelen hankkimista, hinnat alkaen paketilla 99€.Niko-90 wrote: Mutta ongelma ratkes ku latasin akun täyteen niiku Kilu neuvo. Tulee vaan ajettua niin lyhyitä matkoja että joutuu lataamaan aika usein ku ei auton oma laturi ehdi ladata.
Täällä kanssa vastaavaa ongelmaa! On uusittu akkukin ja varmasti täynnä mutta satunnaisesti ilmenee. Virrat pois ja takas päälle korjaa ongelmanNiko-90 wrote:Ylempänä oonki selittäny jo, mutta täysin samaa tekee itellä 3b passatti. Eli ajotietokoneen tiedot häviää siitä mittariston alapuolelta esim. kulutus, kello, lämpötila ym.. Ja siihen auttaa vaan virrat pois-->takas päälle. Mutta ongelma ratkes ku latasin akun täyteen niiku Kilu neuvo. Tulee vaan ajettua niin lyhyitä matkoja että joutuu lataamaan aika usein ku ei auton oma laturi ehdi ladata. Ja xenoneina on cobra 55w relesarjalla kytkettynä.Henri243 wrote:Onko 3b passateissa ollut ongelmia näitten halvempien ei-canbus jälkiasennus xenonien kanssa (amp, ollo)? Vaihdoin -00vm Passattiin tässä pari päivää sitten ja edellinen auto oli w210 väyrynen, niin sen mittaristo otti häiriötä satunnaisesti valojen syttyessä. Kellonaika, kilometri, lämmöt yms. hävisivät näkyvistä ja ei auttanut kuin virtojen sammuttaminen kokonaan.
Joten onko passateissa ilmennyt vastaavaa?
Aika jännä juttu, jos xenonien takia tarvitsee akkulaturia hankkia..Voisi olettaa ettei 55w:n xenonit kuluta virtaa sen enempää kuin normiajovalotkaan. Entäs jos hankkisit päiväajovalot, niin edes päivällä säästyisit virtasyöppövalojen päällä pidosta.Niko-90 wrote:Itekki oon täs justiin tuollasia kattonu, ku olis kätevä olla muutenki kuin vain xenonien takia. Taidanpas pistää tilaukseen samantien!
Kyllä ne xenonit aika paljonki enemmän haukkaa virtaa "startatessaan", mutta lämmettyään melko samat kulutukset. Ja päiväajovalot on jo. Toi sarja ei kyllä ollu mistään halvinmasta päästä, (120€) mutta tais olla aika pilipali osat ballasteis.. Kattoo nyt jos hommais slimit ja testais toimiiko paremmin.kotka wrote:Aika jännä juttu, jos xenonien takia tarvitsee akkulaturia hankkia..Voisi olettaa ettei 55w:n xenonit kuluta virtaa sen enempää kuin normiajovalotkaan. Entäs jos hankkisit päiväajovalot, niin edes päivällä säästyisit virtasyöppövalojen päällä pidosta.Niko-90 wrote:Itekki oon täs justiin tuollasia kattonu, ku olis kätevä olla muutenki kuin vain xenonien takia. Taidanpas pistää tilaukseen samantien!
Noissa halvemmissa sarjoissa joskus tuppaamaan ballastin aiheuttamaan radioon häiriötä, mutta senkin voi saada ehkäistyä lisämaadoituksella ja ferritillä korkeajännitejohdossa.
Sytyttäessä menee tupla määrä virtaa. Vikahan on heikkolaatuisissa ballasteissa tai piuhoissa. Jos akku ei pääse latautumaan kunnolla pätkäajossa varsinkaan talvella, niin ei siinä päiväajovalot auta. Itsellä on päiväajovalot olleet kohta puolitoista vuotta ja silti on akkua ladattava. Toiset ballastit pelaa aivan ok heikollakin akulla, mutta toiset ei, näin siis omakohtaisella kokemuksella.kotka wrote:Aika jännä juttu, jos xenonien takia tarvitsee akkulaturia hankkia..Voisi olettaa ettei 55w:n xenonit kuluta virtaa sen enempää kuin normiajovalotkaan. Entäs jos hankkisit päiväajovalot, niin edes päivällä säästyisit virtasyöppövalojen päällä pidosta.
Noissa halvemmissa sarjoissa joskus tuppaamaan ballastin aiheuttamaan radioon häiriötä, mutta senkin voi saada ehkäistyä lisämaadoituksella ja ferritillä korkeajännitejohdossa.