Passat vai Touran?

Kaikki yleinen jutustelu
kotka

Re: Passat vai Touran?

Post by kotka »

Te Touran miehet olette varmaan seuranneet nopokemonshit:in perhesukkula touran *on air* topiccia märkä tippa housuissa kuten minäkin.
Tulikin hankittua tuo Passat vaikka Tourania useasti katselin. Vaikka mahdumpa yksin tuohon Passattiinkin, eikä koko poppoo mahtuisi edes Touraniin. Ja kaiken kukkuraksi ilmoittavat Touranin kulutuksenkin olevan pienempi kuin Passatissa..
linnki: http://www.nopokemonshit.com/t2109-high ... ran-on-air" onclick="window.open(this.href);return false;
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

Jokainen sivu tuosta topicista on kyllä selattu. Ehkä suomen hienoin touran on kyllä.
Ainoa mikä minua häiritsee on tuo pinkki tehosteväri. Ei sovi ei sitten yhtään mun silmään.

PS. Tekeekö FK:n coilovereilla mitään? Ovat halppiskamaa, eli... paskaa?
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Tero Paalanen
Team Leader

Post by Tero Paalanen »

FK:n halvemmista sarjoista en sano mitään, mut veikkaisin et Königsport on jo ihan mukiin menevä.
Königsportin iskunvaimentimien valmistaja on Koni, joten sopii olettaa et vaimennukset toimii suht. oikealla tavalla. Ellei sitten jousijäykkyydet ole aivan v****laan. No paluuvaimennukset saa melko varmasti kohalleen iskarissa olevan säädön ansiosta. (btw. paluuvaimennuksen säätö vaikuttaa erittäin paljon mukavuuden tuntuun)

Noissa ihan halvimmissa sarjoissa se alustan toimimattomuus johtuu usein iskunvaimentimien huonosta/väärästä toimivuudesta. Ja sitten jos sattuu et iskari toimii edes jollakin tapaa siedettävästi, niin sekin hyvä on tapettu väärällä jousijäykkyydellä.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Juhizz

Post by Juhizz »

Kysäseppäs Sami J.ltä. Sillä mun mielestä on/oli Fk:n alusta Passatissa.

Joo Tenun Tourania on seurattu alusta asti. Onhan se ihan älyttömän siisti.

Pinkki on aina pinkki :) Itse en ymmärrä sitä väriä edes miesten paidoissa..
Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

FK Königsportissa sit taas hinta nousee yli KW V1:sen.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Juhizz

Post by Juhizz »

Kw v1 on omaan makuun aika hyvä normiajoon. Pakkasilla ollut kyllä turhankin jäykkä, mutta niinhän ne tahtoo kaikki olla..
Sami Jalonen

Post by Sami Jalonen »

joo mulla oli ajh:n vanha Silverline ja oli ihan hyvä ajaa. Ei niin pintakova ku nykyinen Jom. Takapää olis saanu olla jäykempi, kuten monissa muissakin käsittääkseni. Mun on vähän huono kommentoida ku en oo samaa autoa muilla ajanu, ja nää ollut suht tontissa joten varmasti ominaisuudet kärsii. Bc-racing- alustoista kuullu positiivisia kommentteja.
Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

FK silverline myös maksaa yli 800€ touraniin. Eli kun hinta alkaa olemaan sama kuin KW:ssä, niin en kyllä lähde kokeilemaan muuta alustaa. KW oli aikasemmin passatissa ja siihen olin todella tyytyväinen. 100tkm ajoin sillä, ilman murheita.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Tero Paalanen
Team Leader

Post by Tero Paalanen »

^Kw:n lisäksi uskallan suositella myös Eibachin Pro-Street-S alustaa.
Se menee samaan hintaluokkaan KW v1:sen kanssa.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Juhizz

Post by Juhizz »

Heitetääs tähän vielä että seuraavassa Tuning.fi -lehdessä pitäisi olla esittelyssä Lasse Kuutin valkoinen ´08 Highline TDI Touran jossa on mm. R-line korisarja ym. Viritystä BSR-kilkkeillä.

Numero ilmestyy ensi kuun alussa.
Riku Korpela

Post by Riku Korpela »

Kyllä, Fordissa 5x108 jako...

Mun heitto tähän vanteiden ehdotteluun on Oxigin Acht, jotka olivat mm. entisen jäsenen autossa.

http://www.vannehaku.fi/site_media/pict ... 2353_0.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
GOLF BAG
henrik01

Post by henrik01 »

Tuomas wrote:Eli noista pitäisi valita perheelle autoa. Mielipiteitä kaivattaisiin..

Mites noi eroaa sisätiloiltaan toisistaan, Touran hiukan leveämpi ja Passat vissiin hiukan pidempi?

Pitäisi mahduttaa kaksi lasta, toinen nenä menosuuntaan lastenistuimessa ja toinen turvakaukalossa. Lisäksi olisi kiva jos vaimo mahtuisi siihen väliin istumaan, riittääköhän kummassakaan tila?

Myös muita käyttäjäkommentteja otetaan vastaan..
Loppupeleissä molemmat käy ihan hyvin. Molempiin autoihin saa ihan hyvin mahdotettua koko perheen. Itse olen ostanut Touranin. On ollut hyvä auto ajaa, kaikki tarvittavat vempeleet ja lisävarusteet. Tilavuutta kyllä on ja takakonttiin saa sitten hyvin sijoitettua lastenrattaat, kauppakassit jne. Suosittelen! Oon ainakin ite tykänny :)
henrik01
Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

Joo tilaa touranista löytyy. Tästä esimerkkinä heitin takaluukkuun lastenrattaat(emmaljunga duo edget) pitkittäin ja sen viereen pojan polkupyörän(16" pyörä). Hyvin mahtui 8) 3BG passattiin ei vaunut mahtunut pitkittäin, ja jos ne on poikittain niin tilaa ei jää enää juurikaan muulle.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
AnttiR

Post by AnttiR »

Pasi Häkli wrote:Joo tilaa touranista löytyy. Tästä esimerkkinä heitin takaluukkuun lastenrattaat(emmaljunga duo edget) pitkittäin ja sen viereen pojan polkupyörän(16" pyörä). Hyvin mahtui 8) 3BG passattiin ei vaunut mahtunut pitkittäin, ja jos ne on poikittain niin tilaa ei jää enää juurikaan muulle.
Kyllä meilla ainakin Emmaljungan duo edget menee pitkittäin 3bg:n konttiin toki koppa ja alusta irroitetaan toisistaan ja vielpä siten, että mahtuu suoja verho kiinni. Hyvin tuonnenne 3bg:n konttiin tavaraa mahtuu vaunujen kanssa. Ei tarvinnu pääsiäis reisulla ottaa yhtään kassia matkustamoon, vaikka oli vaunut mukana ja tavaraa kaikki mitä 4-kuukautisen kanssa 4-päivän aikana tarvii. Toki pitää nostaa verkko takapenkin takaa ylös ja kuormata tavaratila kattoon saakka. Liekkö 4motionissa vielä matalampi tuo tavaratila? (Puskurin tasolla kontin pohja.)
Passat 3bg pd 130 4motion variant, Corrado 20vt projekti, vw 1300 s -66 ja Focus 1.6 ghia -03
Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

^ Joo no touranissa menee purkamatta vaunuista yhtään mitään, heittämällä.

Tilantarve meillä on suurempi kuin mitä 3bg passattiin mahtuu, kokemusta on. Sit ku pitäis lähteä reissuun kolmen muksun, kahden koiran ja matkatavaroiden kera niin passatista loppuu tila. Meillä nyt kolmas lapsi tuloillaan(eli ne vaunut kulkee sitten aina mukana), niin passatti ei vaan mitenkään enää kävisi tilojen puolesta. Vaatii ne koiratkin vähän tilaa sieltä kontista.

Ps. Oon tullut siihen tulokseen että touranin kiskoilla liikuteltavat takapenkit on älyttömän kätevät 8)
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
AnttiR

Post by AnttiR »

Se on kyllä totta, että ei ne emmaljungat oikein kasassa pitkittäin sinne passattiin mene. Kyllähän tuo parit koirat ja 3-tenavaa on varmasti sellainen setti, että on tourani, maxi caddy tai multivan tarpeen reisuun lähettäessä. :)
Passat 3bg pd 130 4motion variant, Corrado 20vt projekti, vw 1300 s -66 ja Focus 1.6 ghia -03
Post Reply