Page 2 of 3
Re: Golf 4 TDI Hailain mallia Farmari
Posted: 15.8.2012 23:04
by Ceisari
Joo olin hakemassa liittimiä ilma-alustan rakennusta varten..
Tänään tuli kans käytyä vähä hakemassa osia.. Noihi jenkki kierteisiin kun ei ihan joka nurkalta löydy sopivia osia..
Tämän päivän keissi oli Biltema-Hytar-Biltema-Hytaflex-Dundlop hiflex ja sain hommattua yhden helmiliittimen säiliöltä kovalle 10mm putkelle ja sisälle mittareihin liittimet 6mm letkulle. KPC mittareissa kun on kiva 1/10 kierre joihin pitää se 6mm letku liittää. Eipä täysin sopivaa välikappaletta pistoliittimen ja mittarin väliin löytyny mutta sellanen mikä yhen kierroksen kierteille pyörähtää.. loput meneekin sitten väkisin ja tiiviste ainetta väliin laittamalla se kyllä pitää

Tosin olisin siihen sopivatkin liittimet saanu mutta liittimien ja muuntojen pituus olis ollu varmaan yli 10cm, joten ei..
Re: Golf 4 TDI Highline
Posted: 12.9.2012 12:04
by Ceisari
Jatketaan yksin jauhamista..
Hitaasti mutta varmasti edistyy pussien asennus rojekti..
Palkeiden lautaset kun sais kouraan ja toivotaan että perjantaina leimamies antaa leiman niin, ehkäpä ensi viikolla pääsee asentamaan kassipussit alle : )
Vähän meinaa välillä tämä pieni apuri hidastaa näitä touhuja..
Kuva venttiili asennuksista. Linkin takaa löytyy myös lisää kuvia
http://s1193.photobucket.com/albums/aa3 ... G_0467.jpg
Tässä kuva vielä mitä kerkesin tekemään eilen putken paikkauksen ja kuskinpuolen vetarin sisemmän suojakumin(noin kuukaus sitten vaihdettu ja taas oli rikki) vaihdon ohella..
Vanerin päälle meinasin vetästä mustan laminaatin tai sitten ihan mustaa kangasta!
Toisaalta tekis mieli tehdä joku pleksi viritys että näkyis vähä noita mun asennuksia kun ne kuitenkin toteutin sillein, että niitä kehtaa näyttääkkin.
Vahvistin ja konkka pitäis kanssa piilottaa tuonne levyn alle..
vanteetkin saattaa vaihtua talven mittaan 17tuumaisiin..
Re: Golf 4 TDI Highline
Posted: 12.9.2012 12:15
by Juhizz
Itse vetäisisin tuohon vanerin päälle vaan mustam huovan. Eli niinku "oem" paitsi että säiliö kurkistaa läpi.
Se on hyvä että jälkikasvu oppii tavoille jo pienenä

Re: Golf 4 TDI Highline
Posted: 12.9.2012 13:09
by JL
Nais. Hienosti toteutettu tuo kontti. Sopivan simppelisti. Itse liputtaisin ehkä myös ton mustan huovan puolesta. Toki ei se laminaattikaan ruma olis :p No kuitenkin, hyvältä näyttää.
Re: Golf 4 TDI Highline
Posted: 12.9.2012 13:19
by Ceisari
OEM hengessä kuitenkin mennään niin olen vahvasti myös mustan huovan kannalla.. Mutta taas musta laminaatti ei olis ollenkaan paha josta puun syyt kuultaa läpi.. Hmm.. mietitään..
Edit: Jos joku ihmettelee ventiileiden päissä olevia mötiköitä niin niiden läpi tulee poisto ilma..
Hommasin mielenkiinnolla tuollaiset kuristus ventiilit niin saa säädettyä auton laskemaan tasaisesti ja toinen asia on se että niissä on äänen vaimentimet niin ei pitä kovin kova suhina kuulua kun paineita laskee..
Re: Golf 4 TDI Highline
Posted: 15.9.2012 23:33
by Simpe
OSta multa vanteet tohon! Voin ottaa noi sun 18" vaihdossa. Hommaat vaan leveemmät adapterit jostain ( ite sellasia haikaillu, mutta taitaa jäädä hankkimatta)!
Re: Golf 4 TDI Highline
Posted: 16.9.2012 6:57
by Ceisari
Simpe wrote:OSta multa vanteet tohon! Voin ottaa noi sun 18" vaihdossa. Hommaat vaan leveemmät adapterit jostain ( ite sellasia haikaillu, mutta taitaa jäädä hankkimatta)!
Kovasti oon bbs rs:siä haikaillu mutta kun vähä hakusessa meinaa olla ja onhan ne kauheissa hinnoissa. Mutta voisin kyllä silti miettiä vaihtokauppaa. Tulitki eillen vastaan kun tulin katsastuksesta. Oli näyttävä katsastus luukki!
Hyväksytty leima tuli tosiaan paperiin eli ens viikolla saattaa suhista

Re: Golf 4 TDI Highline
Posted: 13.10.2012 11:49
by Simpe
Joko pussit alla?
Re: Golf 4 TDI Highline
Posted: 18.10.2012 7:07
by Ceisari
Joo edessä on ollu jo jonkin aikaa mutta takana ei!
Edessä toinen pussi vuotaa jostain ja pitäs muttenkin vielä käydä ruuvailemassa että sasi tyhjänä 5cm alemmas..
Taakse pitää tehdä uudet lautaset kokonaa että sää pussin istumaan. Yhet lautaset tuli tehtyä ja kokeillessa todettua että aavistuksen liian lyhyt "kaulus"..
Nyt vaan ei oo joutanu tekemää asialle mitää kun on vähä remppaa kotonakin..
Re: Golf 4 TDI Highline
Posted: 26.1.2013 13:07
by osoners
Nostellaas vähän Ceisarin topikkia ylöspäin.

Taitaa olla jo ilmat alla, mutta mulla olis kysymys vanhasta alustasta. Mitä kaikkee "ylimääräistä" jouduit purkaa siitä weitecin alustasta että pääsit ensimmäisen sivun kuvien korkeuteen?
Re: Golf 4 TDI Highline
Posted: 28.2.2013 19:20
by Ceisari
Nonnih.. eipä ole täälläkää aikoihin tullut käytyä.
Mutta eipä ole autollekkaan juuri mitään tapahtunut.. Auto oli seisonnassa melkein kolme kuukatta ja ollut nyt rautajousilla ajossa tammikuun puolesta välistä asti.
Omistin tuossa hetken kolmos koppasen farkku golffinkin jolla oli tarkotus tammikuu tallille kulkee ja nelosta laitella mutta tulikin kolmos golffin kanssa ongelmia enkä päässyt tallille kulkemaan niin piti sitten hätäseen käydä nelonen laittamassa kasaan rautajousilla, että perhe pääsee liikkumaan.
Lähti myös talli alta joka on yks syy, että ilmat ei ole alla..
Mutta älkää pelätkö, ilmojen laitosta on kaverin kanssa sovittu ja ne koitetaan pääsiäisenä viimestään saada alle! tämä on nyt varma juttu!
Vanteet hommasin myös ensi kesäksi. BBS RC Style 5 18x8 ja 18x9. Näitä ei taatusti tule suomessa olemaan toisia neloskoppasen alla
vanteiden kanssa on edetty näin : ) siinä teille ihmettelemistä ja osa varmaan kattoo, että näyttää hazardilta
Maantaina vein vanteet soodapuhallukseen ja ens viikolla pääsee alottamaan lippojen kiillotuksen ja pitäs alkaa päättämään keskiöille väriä..
Tuossa vielä vähä osviittaa miltä style vitoset näyttää nelosen alla:
http://i898.photobucket.com/albums/ac18 ... 60/235.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Weitecin tolpista edestä on otettu apujouset pois ja tais sieltä välistä jotain ylimäärästä muutakin lähtee ja takana ei ole kuin pelkkä jousi, eli säätölautanen on otettu pois.
Edestä olis ollu pystyny vielä about 5cm puottamaan ilman apujousea..
Olis muute Pioneerin AVH 3300BT 2Din soitin kaupan.. siitä lisää myynti osiossa..
Pitää vaihtaa 1din soitin niin saa painemittareille tilaa kun ei muuta järkevää siistiä paikkaa oikein ole..
Re: Golf 4 TDI Highline
Posted: 9.4.2013 17:55
by Ceisari
Takapalkeiden asennus Part2 oli eillen ja alle niitä ei saatu vieläkään, mutta ei hätiä.
Palkeiden alalautasia pitää vielä vähän modata niin, että alalautasien "kauluksista" tehdään n.1cm pidemmät kun nyt jäi palkeen täyttöliittimestä vähän kantamaan..
On meinaan pikkasen ahdasta laittaa tuonne taakse tuo slamspecialtiesin ss5 palje.
Saatiin kuitenkin laitettua akselin siirtopalikat paikoilleen : ) siirtopalikat tuo myös pienen lisämausteen tuon palkeen mahdollisimman suoraan saamiseksi.
http://i1193.photobucket.com/albums/aa3 ... f1260e.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä kuvassa on palje lautasineen paikoillaan ja pussi länässä.. 18" vanne tulee kaareen kiinni tuolla korkeudella. Pussissa taisi jopa jokunen milli olla vielä varaa mennä länään eli akseli tulee tyhjänä olemaan aikalailla rungossa kiinni.
http://i1193.photobucket.com/albums/aa3 ... e021e6.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ens viikolla olis tarkotus mennä modattujen lautasien kanssa laittamaan palkeet paikoilleen :bounce:
Vanteiden kanssa on kanssa edetty ja tässä kuva soodapuhalluksen jälkeen.
http://i1193.photobucket.com/albums/aa3 ... b61194.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Vanteita on tullu kans hinkattua ja kaverille kiitokset vanhanliiton tasapainotus koneen lainaamisesta, muuten olis vanteet jäänny kyllä vesihiomatta! Kylpäärissä varmaa yli 10tuntia sain menee aikaa jo kun hinkkasin pelkät hapettumat pois..
Näppärästi sai myös pulttien vierustat hiottua kun laitto parilla kartioruuvilla keskiön kiinni ja vanne tasapainotus koneeseen pyörimään
http://i1193.photobucket.com/albums/aa3 ... 3b3f25.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Vesihiomisten jälkeen tuli kylppärissä annettua lipoille vähän motonetin laikkaa ja vahatankoja. Tässä epäselvä kuva kiillotusten jälkeen.
Pitää maalauksen jälkeen vielä kunnon loppu kiillotus tehä.
http://i1193.photobucket.com/albums/aa3 ... 6170d5.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Pultit ja mutterit saapu kotia sumujen saarilta.
http://i1193.photobucket.com/albums/aa3 ... 7ca29f.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Kaveri sorvaili soviterenkaat 72.6-57.1
http://i1193.photobucket.com/albums/aa3 ... da0b63.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Sori, kuvat linkkeinä.. Pikkukuvia en saannut toimimaan..
Hommaa olis pirusti kaikkee, mutta rahaa ei..
Joku apina valutti vapaalla autonsa golffin keulaan ja siinä rytäkässä meni puskurin lista rikki.
Re: Golf 4 TDI Highline
Posted: 10.4.2013 13:51
by Monkelo
Hyvältä näyttää ja osanottoni puskurista.. Mikäs noiden "taiwan tinojen" malli on/oli?

Aika komiat
Re: Golf 4 TDI Highline
Posted: 10.4.2013 18:25
by Ceisari
Nuo viimekesän vanteet on merkiltään 3SDM ja malli on 0.01.
Tänää vein vanteet maaliin ja ens viikolla ne pitäs sieltä saada takasin

Re: Golf 4 TDI Highline
Posted: 21.4.2013 16:19
by Ceisari
Nonnih! Kassit alla!
Takapaa osoittautu kohtalaisen kinkkiseks tuon paskakärry akselin ja ss5 palkeen takia.

Näyttäähän toi nyt ihan hemmetin dorkalta noilla 16tuumasilla ja 55profiilin renkailla
Pitää pistää uus korkeus/jäykkyys säädettävä alusta tilauksee ja tehä eteen palkeille lautaset vielä vähä toisella tapaa, mitä nyt on, jotta saa 18" edestä sukeltamaan eli reilu sentti vielä pitää saada alemmas.. Sillon onkin sitten apurunko maassa.
Laitoin myös 6N polon iskarin yläpään lautaset ja kumit.
ECS:sän akselinsiirtopalikat ei siirtänyt ihan tarpeeks tuota akselia, mutta eipähä oo nii hölmön näkönen kuitenkaan kun ilman niitä.

Tuli myös konttiin heitettyä bilteman kaiutin kangasta..

Pitäs vähän paremmin istuva vaneri väsätä niin ei paistais mitään tuolta vanerin ja säiliön välistä..
Vanteet piti saada maalarilta jo monet päivät sitten, mutta maalari on yllätten aina jossain mökillä tai ei muuten vaan kerkee kun niitä on menossa hakemaa. Täytyy huomenna mennä paikanpäälle kyselemään ilman ennakko varotuksia..
teksti kopiotu suoraan toiselta foorumilta..
Re: Golf mkiv Variant Airride
Posted: 26.4.2013 21:18
by Ceisari
Ei yhtää huvittas nastoilla enää ropistella, mutta näköjään pakko vielä ainakin maanantaihin asti kun yks kehä putos uunissa lattialle ja meni kokonaan uusiks, eli puhallus, maalaus ja lakkaus.. Toivottavasti ei mennyt mutkalle

Nopeesti kun kävin vilkasee niin ei pahoja naarmuja ainakaan näyttänyt olevan..
Paskaa tuuria tuntuu olevan kun vanteet seiso ensin 1.5viikkoo maalarilla joka kusetti jo että vanteet on lakkausta vaille valmiit. Maananataina menin sitten niitä noutamaan kun kuvittelin, että ne olis valmiit, mutta eihän niille ollu tehty yhtään mitään!
Ei muuta kun vanteet konttiin ja maalarin vaihto. ja nyt ollaan tässä tilanteessa. Huomenna tippunut kehä puhalletaa ja maanantaina aamulla maalataan uusiks..
Tuli tuossa yks vanne jo kasattua, mutta kasailut loppu lyhyeen kun hylsy halkes..
Sitten sitä kuva saastetta mielipiteitä jakavista vanteista

Meikä ainaki tykkää pirusti ku on vähä erillaiset ja kun autokin on tylsän hopee nii mennää vanteissakin "tylsällä" linjalla ja piristetään niitä pikku detskuilla..

Elikkäs keskiöt on mattamustat ja kaikki loppu onkin sitten kiiltävää mustaa..
Keskimutterimuovit on vielä vaiheessa..
keskilätkät tulee mustana kultasilla bbs teksteillä ja lippoihi pikku hiposteluna pienet bbs tarrat..
Pussukat toiminu ainakin tähän asti ongelmitta..
Re: Golf mkiv Variant Airride
Posted: 27.4.2013 10:48
by Juhizz
Erittäin hyvän näköiset. Mun makuun natsaa ainakin.
Äkkiä alle vaan ja kuvia

Re: Golf mkiv Variant Airride
Posted: 27.4.2013 12:49
by osoners
Mä tykkään kanssa tosi paljon noista mustina. Tulee näyttää hyvältä alla kyl.
Re: Golf mkiv Variant Airride
Posted: 27.4.2013 19:10
by Pasi Häkli
En mä kyllä ymmärrä miten joku voi noita vanteita sanoa tylsäksi? Jos siellä olis alla Alessio F1:set niin siinä olis tylsyys huipussaan! Mutta nuo on tyylikkäät!
Re: Golf mkiv Variant Airride
Posted: 27.4.2013 19:17
by Ceisari
Tarkotin tylsällä värimaailmaa kun auto on hopee ja vanteet mustat, mutta siis on nuo omastakin mielestä erittäin tyylikkäät ja härskit.. Mukavasti tulee ilmettä kultasilla pulteilla ja kun kultasilla bbs teksteillä olevat keskimerkit saa nii alkas olee
Eiköhän vanteet maanantai illasta löydä alle

Re: Golf mkiv Variant Airride
Posted: 27.4.2013 20:17
by JL
Pakko kompata, tyylikkäät. Sopii varmasti. Kuvia odotellessa!

Re: Golf mkiv Variant Airride
Posted: 27.4.2013 20:40
by kotka
Vaikka muut hehkuttaa, niin silti ne ovat mustat. En voi ymmärtää, että tehdään iso työ ja sitten se peitetään mustalla. Onneksi minä olen niin usein väärässä.. Mutta en ole vielä tähän ikään nähnyt missään mustia vanteita, joista tykkäisin.
Hopee auto ja mustaa vannetta alla, sama kuin menisi peruspenan peltivanteilla.
Oso votosoppaa noihin mustiin vanteisiin punaiset pultit, punaiset bebsikeskiömerkit ja punaiset bebsitarrat lippoihin.. Sellaista "murdered"tyyliä.
Re: Golf mkiv Variant Airride
Posted: 27.4.2013 20:43
by osoners
Musta on uusi punainen. Vai miten se meni. Mustat vanteet on tullut täksi kesäksi takaisin. Odotan jo innolla kuvia alla. Ilmoilla ja noilla tulee näyttää tosi hyvältä! Joten sori Kotka. Oot taas väärässä.

Re: Golf mkiv Variant Airride
Posted: 27.4.2013 20:49
by Pasi Häkli
On tuossa kotkan tektissä totuuden siementäkin, että toisaalta täysin mustat vanteet ei tuo tarpeeksi kontrastia renkaisiin nähden, eli jos on mustat vanteet niin parempi olisi, että olis kiiltävät lipat tms. Ettei musta vanne huku renkaan sekaan.
Re: Golf mkiv Variant Airride
Posted: 27.4.2013 20:54
by osoners
Sori Pasi. Nyt joutuu olla eri mieltä. Mikään ei ole tylsempää kuin musta keskiö ja kiillotettu lippa. Yök. Mustissa lipoissa on vaan jotain ihanaa. Toimis myös erittäin hyvin punaisilla (tai jollain muulla värillä) keskiöillä ja mustilla lipoilla.
Re: Golf mkiv Variant Airride
Posted: 27.4.2013 21:02
by Pasi Häkli
Hyvä että herättää keskustelua

Vaikea sanoa mitään selvää kaavaa että mikä näyttää hyvältä ja mikä ei, lopputulos sen kertoo. Pienikin asia vaikuttaa kuten kultaiset pultit tms. Joten ilman näkemättä on paha sanoa että onko huono vai hyvä. Livenä myös mielipide saattaa muuttua. Monet vanteet näyttää kuvissa tylsiltä, mutta livenä aivan törkeän hienoilta.
Jonkin mielestä vitosgolffiin 16" kiiltävät mustat "perus"vanteet on hienot(esimerkki elävästä elämästä), minusta jopa surkeammat kuin pölykapselit. Mut edelleen, makuja on monia ja kaikkia on mahdoton miellyttää. Pääasia että ite tykkää.
Re: Golf mkiv Variant Airride
Posted: 27.4.2013 23:38
by Ceisari
Noniin, täällähän on hyvät keskustelut käynnissä! Odotinkin että varmasti tulee jakamaan mielipiteitä.
Tiedossa on itelläkin, että mustat vanteet näyttää aina melkein siltä kun olis mustat peltivanteet. Ja harvoin kuvissakaan näyttää juuri miltään, mutta uskon että noi matat keskiöt ja kiiiltävänmusta lippa kultasilla detaileilla tuo sitä jotain varsinkin livenä auton alla säkit tyhjänä
Kävi mielessä että heittäis lippohin jotkut isommat kauno teksit jossai vaiheessa, mutta alkuun sellasia ei ainakaan tule..
Ja tosiaa ei olis tullu mieleenkään laittaa niin, että keskiöt olis ollu mustat ja lipat kiiltävät.. Se jos joku on jo niin nähty!
Vielä paremmin noi mustat toimis ehkä jos auto olis se tumman harmaa, joita näihi neloskoppasii on saannu..
Tulis tosiaa se murhaaja luukki paremmin esiin..
Re: Golf mkiv Variant Airride
Posted: 29.4.2013 22:32
by Ceisari
Laitetaas nyt tännekki yks nopee räpsy kun sai kesäkiekot alle..
Yhen nimeltä mainitsemattoman rengasliikkeen omistaja oli sitä mieltä että runkkarin hommia tollaset vanteet ja renkaat ja niiden laitto! Alko vähä huvittamaan..
Kuulemma olis rengasmiehen pitäny ensin tehä, kunnon rengas työt ja sit vasta nuo runkkarin hommat.
Taakse istuu ihan kivasti. Pikkase jaa kantamaan kumin päälle.. Napsu camberia lissa nii olis varmas aika hyvä! On se nytkii aika hyvä, ainakin omastamielestä.
Etupään kanssa tuli ongelmia kun rengas otti pussiin kiinni. Joutu heittää 15mm lätyn väliin kun ei nyt tähä hätää ollu muuta. ET olis ilman lättyä erittäin hyvä, mutta jospa huomenna tilaan 205/35 nankanit ja toivon että muutaman millon lätty väliin riittää.. En jostai syystä keväällä renkaita ostellessa tajunnu että tollanenkin koko on, kun nyt on joka nurkassa 215/35..
Vanteet ei pääse todellakaan oikeuksiin kuvissa ja varsinkaa näissä kännykkä kuvissa. Livenä aika pirun ihanat ainaki omaan makuun!
Re: Golf mkiv Variant Airride
Posted: 30.4.2013 7:13
by osoners
Juuri näin. Näyttää niin hyvältä et mun pää räjähtää! 10 pistettä. Kuvassa näyttää todella hyvältä. Livenä varmaan vielä parempi.

Re: Golf mkiv Variant Airride
Posted: 30.4.2013 9:16
by kotka
Minunkin pää vaikuttavaisi räjähtävän, mutta ei missään positiivisessa mielessä.
Toivottavasti luonnossa näyttää edes joltain, kun kuvassa näyttää ihan p.. Eihän tuota vannetta edes erota kumista tai lokarin sisältä.
Mutta ehkä minun pitää vain tyytyä olemaan hiljaa, koska olen täysin erimieltä ison joukon seassa.
Re: Golf mkiv Variant Airride
Posted: 30.4.2013 9:35
by petaso
kotka wrote:Minunkin pää vaikuttavaisi räjähtävän, mutta ei missään positiivisessa mielessä.
Toivottavasti luonnossa näyttää edes joltain, kun kuvassa näyttää ihan p.. Eihän tuota vannetta edes erota kumista tai lokarin sisältä.
Mutta ehkä minun pitää vain tyytyä olemaan hiljaa, koska olen täysin erimieltä ison joukon seassa.
Niin, makunsa kullakin. Vanteet on hienot ja idea hyvä, mutta minuun ei ole koskaan iskenyt tonttiin lasketut autot ylileveine renkaineen. Puhumattakaan siitä että on mukavempi ajella täällä pohjan perukoilla kun edes vähän on joustoa renkaissa.
Re: Golf mkiv Variant Airride
Posted: 30.4.2013 9:56
by Ceisari
Eihän mulla ole edes ylileveät renkaat eikä vanteet? edessä leveyttä 8 ja takana 9. Eli aika kaposet.
Ei noi vanteet tule kuvissa toimimaan varmaan ikinä kunnolla mutta livenä tosiaa ihan eri meininki. i love it!
Pitäs vaa hätäsesti saada tuo etupää kuntoon..
Re: Golf mkiv Variant Airride
Posted: 30.4.2013 13:13
by osoners
Selvästikkin vain multa ja Ceisarilta löytyy hyvä maku.
Toivoisin vielä näkevän helmat mustana. Ehkäpä jotkut gli tai vastaavat sivuhelmat. Sitten musta helmalinja kiertäis koko auton.
Re: Golf mkiv Variant Airride
Posted: 30.4.2013 13:49
by Ceisari
Mustia helmoja ei ole tulossa
R line helmat löytyy kunhan vaan sais niihin maalit päälle..
Re: Golf mkiv Variant Airride
Posted: 30.4.2013 14:02
by osoners
Ceisari wrote:Mustia helmoja ei ole tulossa
R line helmat löytyy kunhan vaan sais niihin maalit päälle..
Tuleeko sit puskurien lipat/helmat myös korinväriin? Vai jätätkö ne sit mustaksi vai?
Re: Golf mkiv Variant Airride
Posted: 30.4.2013 15:00
by Ceisari
Ei tuu lipat hopeiseks, jos en votexin etulippaa hommaa..
Tuo ärrä helma on nii mieto että sitä ei moni edes huomaa.
Re: Golf mkiv Variant Airride
Posted: 1.5.2013 12:47
by Juhizz
osoners wrote:Selvästikkin vain multa ja Ceisarilta löytyy hyvä maku.
Appapp

Re: Golf mkiv Variant Airride
Posted: 9.5.2013 8:13
by Ceisari
Melkein suora kopio taas toiselta foorumilta..
Tänää saapu uudet kumit eteen ja samoihin aikoihin tipahti postilaatikkoon lappunen että keskilätkät saa noutaa postista
Eli eteen tuli 205/35 nankang ns-20..
Täytyy käydä vaihattaa nuo kumit lähipäivinä niin pääsee sit mallaamaa minkäkokonen lätty sinne eteen pitää laittaa..
Tarrat heitän kans lippoihin samalla kun saan nuo keskilätkät jotenkin järkeväsi kiinni.
Keskilätkien kanssa joutuu tosiaan vähä kikkaikee että saa paikoillee. Todennäkösesti tulee sellanen ruuvi ja mutteri viritys, että saa lätkät tarvittaessa irtiki myöhemmin. Vähän kyllä sylettää alkaa lätkiä silpomaan varsinkin kun hintalappua vilkasee. Mutta minkäs teet ku ei noihi style vitosen lätkiin ole tehty kun bmw tarroja ja hopeisella bbs tekstillä tarrakiinnikkeiset lätkät.. Ainaki minun tietojen mukaan.


Oishan vaihtoehtona ollu tietenkin vaihtaa kokonaa alumiiniset mutterit noihin keskimuoheivin, mutta nyt ei kyllä oo rahaa siihen touhuun.. Aika hinnakkaita on mutterit.
Re: Golf mkiv Variant Airride
Posted: 11.5.2013 22:24
by Ceisari
Re: Golf mkiv Variant Airride
Posted: 11.5.2013 22:29
by osoners
Just niin kuin mä ajattelinkin. Näyttää todella hyvältä. Mustaa helmalinjaa jään kaipaamaan, mutta muuten kaikki on kohdallaan.
Re: Golf mkiv Variant Airride
Posted: 11.5.2013 22:47
by Juhizz
Kerkesinkin jo toisaalla kehaista. Mutta ylistetään nyt täälläkin. Minustakin juuri sellaiset kuin odotinkin, eli todella hienot. Kaaret joo kuntoon jne niin aijettä.
Re: Golf mkiv Variant Airride
Posted: 11.5.2013 23:01
by Ceisari
Haha.. Kiitoksia kovasti.. mustaa helmaa ei tule.. ei voi toimia niin
Lokarit pitäs maalata kokonaan jos niistä hyvät haluaa.. sieltä löytyy lommot molemmin puolin.
Mietin että vois pian tulla halvemmaks jos ettis ehjät samaväriset lokarit kun alkaa maaluuttaa ja oikomaan.?
Kuitenkin tuon värisiä golffeja maailma ja suomi täynnä..
Vähän kun sais ylimäärästä niin saisin toisiaan ärrä helmatkin maalautettua ja myös pitäs etupuskuri maalata ja myös puskurin lista tehä uusiks. Uuden listan teon olen jo alottanu ja jätän siihen sen kulman mikä siinä on koko matkalta.
Nyt kiinni olevassa ei ole sitä kulmaa..
Halvemmaks tulis varmaa maalata koko auto kun olis maalattavaa nii pirusti.
edit: Pitäs eteen laittaa myös sisälokarit laittaa, toki pientä muokkaamista joutuu tekemään että ne sinne saa niin ettei hankaa kumi koko ajan. Nyt heittää hiekat oven saranoihin ja konehuoneesee nii pirusti ja näyttääkin tyhmältä kun tuo helman pääty on epäsiisti..
Re: Golf mkiv Variant Airride
Posted: 12.5.2013 8:54
by kotka
Voi hitto.. Edelleen pitää odottaa sellaisia valokuvia, joissa nuo vanteet pääsevät edes johonkin oikeuksiinsa.
Pitää antaa taydet pisteet rakentamisesta ja varmaan isoista uhrauksista, mutta en näe edelleenkään noiden mustien vanteiden toimivuutta tai kauneutta. Edelleen mieleeni tulee pelkkä musta peltivannepyörylä, jota ei ole edes levitetty.
Kultaiset pultit tuovat hieman jotain eloa muuten niin mustaan, mutta vanne häviää tuonne kumiin eikä erotu ollenkaan.
Seuraava isompi operaatio voisi olla tuo taka-akselin siirtäminen, että ala-asennossa rengas on takakaaren keskikohdalla. Ja toki nuo lokarit vaihtoon.
Re: Golf mkiv Variant Airride
Posted: 12.5.2013 9:12
by Sami Jalonen
Ceisarilla tuolla onkin akselinsiirtopalat, mutta ei nekään riittäneet.
Tää on ehkä ensimmäinen kerta kun mustat vanteet ees vähän iskee muhun.
Taakke shimmilevyt et saat vähän camberia ja eteen moottorinkorotussarja, notsit ja muut taitaa olla tehtynä jo että tohon asti pääs?
Re: Golf mkiv Variant Airride
Posted: 12.5.2013 9:39
by Sami Mäkinen
kotka wrote:mutta en näe edelleenkään noiden mustien vanteiden toimivuutta tai kauneutta. Edelleen mieleeni tulee pelkkä musta peltivannepyörylä... ...mutta vanne häviää tuonne kumiin eikä erotu ollenkaan.
mun mielestä just päin vastoon, kumi häviää tonne vanteeseen... pitäs laittaa valkosivugummit et erottas

Re: Golf mkiv Variant Airride
Posted: 12.5.2013 9:58
by osoners
Hyvinhän toi vanteen ja renkaan raja noissakin kuvissa jo erottuu. Livenä näyttää varmasti ihan sairaan hyvältä. Ceisari on rakentanut auton melkein suoraan mulle mittatilauksena.

Sitten kun tulee aika myydä niin ota muhun ensin yhteyttä.

Re: Golf mkiv Variant Airride
Posted: 12.5.2013 10:03
by Sami Jalonen
Lisään viel ehdotuksiin ton etupään camberin lisäämisen takapäätä vastaavaks--> paksumpaa lättyä. Vain näyttääkö v aan et on positiivisella?
Re: Golf mkiv Variant Airride
Posted: 12.5.2013 12:24
by Ceisari
kotka wrote:Seuraava isompi operaatio voisi olla tuo taka-akselin siirtäminen, että ala-asennossa rengas on takakaaren keskikohdalla. Ja toki nuo lokarit vaihtoon.
ECS:än valmistamat akselin siirtopalat on takana ja ne ei tosiaan riitä kun "vähän" reilummin madaltaa.. Mutta ihan hyvässä kohdassa tuo takarengas on nyt kun vertaa mitä olis ilman akselin siirtopaloja.
Voin tänää ottaa vaikka videon takapäästä niin näkee hyvin miten tuo rengas liikkuu, menee aika taakse yläasennossa kun on tuo siirtopala.
Sami Jalonen wrote:Taakke shimmilevyt et saat vähän camberia ja eteen moottorinkorotussarja, notsit ja muut taitaa olla tehtynä jo että tohon asti pääs?
En oo hokassu yhtään, että miten noi shimmilevyt toimii? Tarvis tosiaan ihan pikkase taakse lisää camberia niin ei jäis makaamaan renkaan päälle. Tai sitten tehdä prikka viritykset napaan..
Eteen pitäs myös saada camberia pikkase. Edessä on nyt 15mm lätty kun muuten ottaa kumi kiinni pussiin. Maanantaina käyn vaihtamassa 205/35 kumit eteen niin tulee pari millä lisää tilaa molemmin puolin ja sit varmaa sorvautan 15mm lätyistä 5mm pois nii pystyy sit ajella maassa kiinni.

Saisin mä kyllä sorvautettua napaan sellaset "spacerit", joilla sais camberia eteen..
Notchi löytyy repsikan puolelta, ilman ei ihan noin alas pääse..
Moottori pitäs tosiaan nostaa, mutta sekin tuo lisää ongelmia, koska sillon pitää tehä todennäkösesti raidetangonpäille flippaus tai muuten ne ottaa runkoon kiinni.
Ei edessä positiivista camberia ole, mutta näyttää ehkä siltä kun takana on vajaa 2 astetta ja edessä on aivan pystysuorassa..
osoners wrote:Hyvinhän toi vanteen ja renkaan raja noissakin kuvissa jo erottuu. Livenä näyttää varmasti ihan sairaan hyvältä. Ceisari on rakentanut auton melkein suoraan mulle mittatilauksena.

Sitten kun tulee aika myydä niin ota muhun ensin yhteyttä.

Voipi olla että syksyllä on myynnissä

Re: Golf mkiv Variant Airride
Posted: 12.5.2013 12:33
by osoners
Ceisari wrote:En oo hokassu yhtään, että miten noi shimmilevyt toimii? Tarvis tosiaan ihan pikkase taakse lisää camberia niin ei jäis makaamaan renkaan päälle. Tai sitten tehdä prikka viritykset napaan..
Shimmit on periaatteessa kuin prikat.
Tuolta lisää infoa. Viimisellä sivulla myös kuvat miten tehty itse shimmit. Mulla olisi ollut 4 noita shimmejä joilla olis saanut -2 lisää camberia, mut myin just pois ne.
Eteen sit laitat
tollaset. Mulla oli tollasetkin, mut myin pois.
Re: Golf mkiv Variant Airride
Posted: 12.5.2013 12:43
by Ceisari
Joo noita yläpäitä olenkin katellut ja sellaset vois hommatakkin..
Eikös tuo hinta ole kuitenkin kahdenkappalen hinta? en jaksa lukea ite myynti sivusta kun en juuri muuta osaa ku suomea
"2 stuck" . eli ilmeisesti pareina myydään.
Paljonko noilla camber yläpäillä saa kulmaa?