Page 2 of 3

Posted: 25.8.2008 7:43
by anne
Mulle ideana tosiaan on vain ulkonäkö :D
Huomasin myös ettei korjausopasta suomeksi ollut, sama juttu kun pikkuveljen RS2000 kanssa..

Onko otsikon aloittaja kadonnut kokonaan foorumilta?
Olisi ollut kiva kuulla, miten yhteiselämä lähti käyntiin.
Mäkin olen oppinut olla huudattamatta konetta kun lähden valoista :wink:

Laitoin tilaukseen VW:lta 4motion logon taakse, pakkohan sellainen on olla.

Ai niin, mahtaako täällä pyöriä Turun seudulta muita? Jos käy ja ajelit pe tai la Paattisilta Vahdon suunnalle Sedan Passatilla niin turhaan esittelit mulla autosi kiihtyvyyttä, mä en viitsinyt pahoittaa miehen mieltä, olisi ollut kova kolaus egolle :lol:

Posted: 25.8.2008 14:50
by vakio
Laitoin tilaukseen VW:lta 4motion logon taakse, pakkohan sellainen on olla.
Jaa on...

Posted: 25.8.2008 17:57
by Pasi Häkli
anne wrote:Ai niin, mahtaako täällä pyöriä Turun seudulta muita? Jos käy ja ajelit pe tai la Paattisilta Vahdon suunnalle Sedan Passatilla niin turhaan esittelit mulla autosi kiihtyvyyttä, mä en viitsinyt pahoittaa miehen mieltä, olisi ollut kova kolaus egolle :lol:
Heh, ei sillä VeeKutosellakaan vielä kuuhun mennä :wink:

Posted: 24.9.2008 10:37
by Nixu
Tulipa kanssa ostettua viimeviikolla passat V6 4Motion highline ja mukava peli on ollut 8)

Fk:n Säädettävä alusta on,mutta säätöavaimet puuttuu(löytyy varmaan jälleenmyyjiltä?). Myös helmoista puuttuu edestä nostokohdista ne muovipalat,mahtaakohan saada marmoritiskiltä moisia?

Hämää vaan silmää,kun on helmoissa aukot..

Posted: 24.9.2008 12:00
by Patu
Saa tiskiltä niitä muovin palasia...on vaan perhanan kalliit. (Olisko ollut jotain 18€ kappale muovin paloista!)

Posted: 19.10.2008 23:02
by BlackPassat
Itsekkin olen tutkailemassa että ostaisi tuommoisen 2.8 V6 2002-2004 farkun. Mitä olette pitäneet ko. autosta? Huomenna koeajolle Porholaan

Posted: 20.10.2008 17:25
by potkukelkka
itellä on tommonen 04 mallin 2.8 4Motion automaattilaatikolla. Erittäin leppoinen peli ajella, soppaahan se tietysti kaupungissa imaisee mutta ei muuta pahaa sanottavaa.... talvella 4veto on varsin miellyttävä tuttavuus joten osta poes vuan.

Posted: 20.10.2008 19:02
by BlackPassat
Kävin tänään pörhöllä ajamassa 03 peliä.. Kyllähän heppi kasvoi kun kaasua painoi :D :D

Mukavan jämäkkä tunne jäi ohjauksesta ja alustasta. Itse asustelen Rovaniemellä niin tuo neliveto tullee ihan tarpeeseen. Nyt pitäis vielä löytää sopivan värinen ja oikealla varustelutasolla.. Niin ja hintakin pitäs olla kohillaa.. alle 20..

Mut mahtava peli oli, kortti kai sillä lähtee jos ostaa :D

Posted: 20.10.2008 19:20
by potkukelkka
no ei sillä nyt sentään kuuhun mennä :mrgreen:

Posted: 20.10.2008 20:54
by HarriV
Eikö? :D

Posted: 20.10.2008 21:30
by Pasi Häkli
Ei :mrgreen:

Posted: 20.10.2008 21:56
by BlackPassat
Lähetään siitä liikenteeseen että nykynen auto on -92 opel astma :D Kyllä sillä kuuhun mentiin!!! :D

EDIT: Härskinä miehenä ajattelin jos ja kun ostan sen passatin niin laittaa passattiin golffin 1.6 merkin taakse ja 4motionit ja v6:set otan pois :D Ei tuu amispojat luukuttaa viereen :D

Posted: 21.10.2008 1:07
by DJDH
Kaveri teki juurikin noin. Sitä enempi oli isiliisenkejä ja pakoputkiviritteisiä vieressä. Kait luulivat että siihen 100 heppaseen oli lyöty V6:n helmat. Sitten valojen vaihtuessa totuus paljastui. Eräskin kerta jonottelin kolmen aikaan yöllä nakkikioskilla ja kaveri sattui olemaan parkissa jokusen metrin päässä. Paikalliset 16 kesäset mahlakukkaset kommentoivat kovaan ääneen että "tota äijää en panis, mut tosta autosta tykkään."

Posted: 21.10.2008 9:11
by potkukelkka
no sehän on kyllä totta että 4 veto poistuu valoista talvi liukkailla valoista ihan eri tyyliin kuin etu taikka takaveto mutta ei se 2.8 siltikään ole urheiluauto
ja urheiluautosta puheenollen......
ajelin viikonloppuna parisataa kilometriä melko metkalla pelillä, nimittäin uusi 4 ovinen BMW M3 sedan
420 hv V8 0-100 4.6 sek. aiheuttaa vieläkin seisokkia kun muistelee niitä ääniä ja sitä VOIMAA :lol:

Posted: 21.10.2008 10:44
by AjH
Image

Kun tää nyt tähän meni niin tossa on semmonen kiusausvankkuri että useimpia v*****aa kun erehtyy :lol:

Erityisesti kun on toi korisarja, viriputki joka pörpöttää mukavasti ja muuten näyttää pakastearkulta joka painaa tankin verran.

Ja loppukaneettina OT:lle, aina tulee joku vielä nopeampi ennenpitkää...

Posted: 21.10.2008 12:36
by Kimmo H.
No joku vanha satku-audi 2.2 turbolla on ihan passeli sleeperi kun vaan jaksaa hiukan panostaa. Diesel -lätkä perseeseen niin hyvä tulee.

Eikä RS2:kaan huono ole, harva sitä mitenkään erikoiseksi huomaa, vaikka vakio olisikin eikä mitenkään sleeperiksi muutettu (eikä saisikaan muuttaa, jessus sentään) :shock:

Posted: 21.10.2008 19:19
by Nixu
Mika Viinikka wrote:Kyllähän tuo kone kestää, jos huollot on tehty jne. Se mikä tuossa koneessa on tyyppivika on ventiilikoppien tiivisteet.
Ne tuppaa tihuttelemaan öljyä pakosarjalle ja sit se palaneen öljyn käry haisee autossa. Ja castrollin öljyjä kannattaa käyttää, koska ne pysyy koneessa parhaiten. Olen itse todennut myös 2.8 koneen omistaneena, että mobili ei pysy sisällä. Tosin se litku ei pysy missään kutosessa sisällä.
Nykyisessä on castrollin öljyt ja hyvin pysyy sisällä.
Eipä tuossa silloin aikoinaan kun itse omistin moisen passatin niin mitään ihmeempää muuten ollut. Hyvin puski menemään varsinkin talvella :D
Alkoihan se uusi auto heti tuoksuttamaan öljynkäryä sillointällöin.Katselin huoltokirjasta,että mitkä öljyt on viimeksi n.3tkm sitten laitettu..
Mobil super3000 öljyt koneessa,eli eipä ihme että tihuttelee..
No oli kyllä suunnitelmissa huoltaa auto kunnolla ennen talvea.Kaikki suodattimet,tulpat ja koneeseen castrolin öljyt niin eiköhän se siitä :wink:

Otin vielä niitä moottorin suojamuoveja pois,niin näköjään työntää molemmilta puolilta yhdestä kulmasta öljyä ulos.Pitänee laittaa vielä ne tiivisteetkin uusiksi..

Posted: 21.10.2008 19:48
by BlackPassat
Onko tuota tihhuuttamista 2002-2005vm koneissa?

Posted: 21.10.2008 20:22
by potkukelkka
ei kai ne motit hirveesti oo muuttunut ? täällä ei oo esiintynyt tihkumista, kilometrejä alla 92 tkm ja koneessa on aina ollut merkkihuollon laittamat longlife öljyt, mitkä sitten lieneekään voishan ne kuiteista tarkistaa ku jaksaisi, mutta ei ainakaan oo tihkunu, eikä tartte ruvetakaan :!:

Posted: 22.10.2008 8:17
by Nixu
potkukelkka wrote:ei kai ne motit hirveesti oo muuttunut ? täällä ei oo esiintynyt tihkumista, kilometrejä alla 92 tkm ja koneessa on aina ollut merkkihuollon laittamat longlife öljyt, mitkä sitten lieneekään voishan ne kuiteista tarkistaa ku jaksaisi, mutta ei ainakaan oo tihkunu, eikä tartte ruvetakaan :!:
Eiköhän ne Castrolia käytä,ainakin purkin kyljessä lukee että volkkarin suosittelema öljy.
Itellä kanssa viimehuoltoa lukuunottamatta longlife huollettu.Jatkossa meinasin kyllä huollattaa max.15tkm välein ;)

Onkos tuohon tihkumiseen liittyen jotain tarkistuksia tms.neuvoja mitä kannattaisi nyt huollossa tehdä/tarkistaa?

Posted: 22.10.2008 22:28
by vakio
Nixu wrote:Eiköhän ne Castrolia käytä,ainakin purkin kyljessä lukee että volkkarin suosittelema öljy.
Öljymerkki riippuu huoltopaikasta, vaikka olisi kuinka merkkihuolto. Ei ne kaikki Castrolia käytä. VW-luokitukset löytyy monesta muustakin öljymerkistä.

Posted: 23.10.2008 8:20
by Nixu
Itse kun ostin pikkupurkin castrolia niin siinä purkin kyljessä oli vw logo ja "vw:n suosittelema" teksti.Merkkihuollossa ehkä käyttävät sitten tota..ehkä..

Posted: 23.10.2008 9:09
by Basu
Täällä käyttävät Laakkosella ainakin Shelliä, tai ainakin sellaisen purkin ne nakkasivat aikoinaan kätöseen. Kai niitä on muitakin. :roll:

Posted: 23.10.2008 10:08
by Nixu
Niinpä..Tuli vain mieleen,että onkohan volkkarilla jotain sopimusta castrollin kanssa,kun purkin kyljessä mainostavat :)

Posted: 23.10.2008 12:17
by Pasi Häkli
Todennäköisesti on, kun monessa uudessa autossakin on öljykorkissa teksti "Volkswagen recommends Castrol". :wink:

Posted: 23.10.2008 20:07
by Markku Duus
Nixu wrote: No oli kyllä suunnitelmissa huoltaa auto kunnolla ennen talvea.Kaikki suodattimet,tulpat ja koneeseen castrolin öljyt niin eiköhän se siitä :wink:

Otin vielä niitä moottorin suojamuoveja pois,niin näköjään työntää molemmilta puolilta yhdestä kulmasta öljyä ulos.Pitänee laittaa vielä ne tiivisteetkin uusiksi..
Jos intoa riittää, niin suosittelen myös putsailemaan ne huohotusputket kunnolla. Tuppaa pitemmän päälle kertymään aika hyvin töhnää sinne putkistoon. Ei pitäisi putsailun jälkeen niin helposti talvipakkasilla päästä jäätymään ja puskemaan öljyjä pihalle jostain muualta. Itsellä olisi taas sama homma edessä :roll:

Posted: 23.10.2008 20:37
by Nixu
Löytyykö ne huohotusputket jostain syvältäkin konehuoneen uumenista vai pääseekö niihin helpostikin käsiksi?
Vois kyllä putsailla ne..

Posted: 23.10.2008 22:07
by Markku Duus
Pääasiassa kulkee siinä moottorin päällä suojamuovien alla. Takapuolella moottoria on hieman syvemmällä, ja vaatii vähän purkamista/näpräämistä että saa irti.

Posted: 24.10.2008 4:37
by Nixu
Ok.Kiitoksia vinkistä 8)

Posted: 24.10.2008 9:34
by HarriV
Kannattaa ottaa ne muoviputket irti tosiaan varovasti. Minulla ne oli mennyt ihan pahviksi eikä lähtenyt irti kun monessa osassa. Uudet putket maksoi sitten slamitin kautta noin 100€.

Posted: 29.10.2008 20:12
by Nixu
Tulipa huollettua auto ja tarkistettua samalla ne huohotinputket.Prkl..toiselta puolelta putki halki,eli vaihtoon menee koko paketti!
Ilmeisesti slamitilta kannattaa kysellä niitä?

Posted: 29.10.2008 20:43
by HarriV
Niin kannattaa. Laakkosella putken hinta oli noin 200€.

Posted: 31.10.2008 10:53
by Nixu
Slamitilta sain tilattua putket,yht 97e.Samaan pakettiin lähti vielä tilaukseen vesikaukalon suojamuovi,kuraläpät ja konehuoneen vasen suojamuovi :wink:

Tulipa vielä mieleen,että mitä mahtaa kuulua v6 passatin huollossa tehtäviin lisätöihin 60tkm välein?
Huoltokirja kun on saksaksi niin ei ummarra..tietäisi vaan,että mitä lisätöitä autoon tehty,kun on kuitenkin kirjaan merkitty!

Suomennoksia olen löytänyt melkein kaikkiin kohtiin.ainoat mitä ei ole selvinnyt ovat:

-Notstrombatterie - voisiko olla akku? :)

-Reparaturempfehlung - ehkä korjaussuositus tms. ??

Posted: 31.10.2008 17:14
by Kri
Nixu wrote:
Suomennoksia olen löytänyt melkein kaikkiin kohtiin.ainoat mitä ei ole selvinnyt ovat:

-Notstrombatterie - voisiko olla akku? :) Telematik järjestelmän :?: vara-akku

-Reparaturempfehlung - ehkä korjaussuositus tms. ??
"Richtig" :D

Posted: 13.12.2008 12:06
by Nixu
No niin,tulipa vaihdettua venttiilinkoppien tiivisteet ja uudet huohotinputketkin.Muutama viikko meni mukavasti ilman öljynkäryjä,mutta nyt taas haisee !!

Mistäs muualta voisi pakosarjan päälle tiputella vielä?Pitää nyt katsoa onko työntänyt vielä venakopan välistä,jos on jäänyt vaikka liian löysälle se koppa tms.

Toiselta puolelta onneksi vaan käryttelee..

Posted: 15.1.2009 13:07
by potkukelkka
mitenkäs muuten on saako näistä kokonaan tuota luistonestoa pois päältä kun painaa sitä esp nappia vai mikä se nyt oli niin sillä kyllä pystyy kikkailemaan mutta silti se yrittää jotenkin vähän rajoittaa sitä menoa :(

Posted: 30.1.2009 10:59
by Ari-Matti Aho
Onko tuossa Tiptronicissa mitä eroa pienempikoneisiin verrattunà?

Posted: 30.1.2009 20:01
by Mika Viinikka
Ei kait siinä mitään ole. Samanlainen pommi se varmaan kaikissa on :lol:

Posted: 1.2.2009 21:51
by Markku Duus
Viikonloppuna oli taas öljytiivistelyä kun alkoi olla kunnon käryt hytissä. Nokkien välisen ketjun kiristäjän alta puski ööliä varsin mukavasti. Nyt on uudet tiivarit paikallaan ja käryt loppui siihen. Toivotaan että nyt kestää hajuttomana pitempään. Apukuskin puolelta työnsi öljyä suoraan putken päälle semmosta tahtia että savu nousi kun pysähtyi ja pellin aukasi :shock:

Tiiviste kiristäjän alle maksoi noin kympin tsibale ja siihen päälle työtä pari kolme tuntia per puoli. Vanhat venttiilikopan tiivisteet meni paikalleen kun ei olleet kovin vanhat ja vielä hyväkuntoiset (hinta marmoritiskillä sille 40€/kpl) Jälleen suuri kiitos Tontulle :!:

e: oli muuten huohotinputket semmoisessa siivossa että huhhuh. En sitten syksyllä viitsinyt putsata, ja sen ne putket oli kyllä näköisetkin...

Posted: 2.2.2009 10:22
by Nixu
Mullakin rauhoittunut noi käryt.Tuntuu jopa hieman siltä,että vaikuttaa myös bensavalinta tohon käryilyyn!?
Nyt on ajeltu kokoajan aikalailla 98:lla,mutta välillä oon ottanut piruuttani kokeeksi vähän 95:ttä ja mielestäni alkaa käryttämään heti enemmän!?!

Tiedä sitten onko totta vai vaan mielenvikaisuutta 8)

Posted: 2.2.2009 20:59
by Ari-Matti Aho
Kuinka arvokkaat vakuutusmaksut tuossa on?

Posted: 2.2.2009 21:37
by Markku Duus
Bonuksettomat ja alennuksettomat hinnat asuinpaikkana Kuopio ja yhtiönä Pohjola: Liikenne 550€ ja kevyt kasko 730€. Halpaa kuin saippua :shock:

Posted: 3.2.2009 10:37
by Nixu
Superkasko bonuksilla 70 ja liikenne bonuksilla 50 vuosimaksu pohjolassa yht: 720e.Ei musta kauhean paha...

Tohon superkaskoon saa kuka vaan heti ton täydet bonukset!

Posted: 3.2.2009 11:04
by Ari-Matti Aho
No mulla on Tapiolassa täydet bonukset. Ei tuo niin paha ollutkaan kuin luulin. Portterissa on nyt jotain 650e yhteensä.

Posted: 3.2.2009 14:31
by Markku Duus
Joo ei tosiaan bonusten ja alennusten jälkeen jää kovin paha vuosimaksu. Silloin kun kyselin vakuutuksia tuohon kulkineeseen, ilmeni melko suuria eroja eri vakuutusyhtiöiden välillä hinnassa. Kalleimman ja halvimman erotus oli luokkaa 500€. Tuollainen ero alkaa tuntua jo rahapussissa...

Suuri ero johtui siitä, että kaikki yhtiöt ei pystyneet/halunneet antaa täysiä bonuksia kaskoon.

Posted: 5.2.2009 11:06
by Ari-Matti Aho
Eilen tuli se virhe tehtyä että kävin koeajamassa yhtä -02 V6:sta. Se ei ainakaan auttanut minun Passat-kuumeeseen... 8)

Posted: 5.2.2009 20:05
by Markku Duus
No niin, siitä vaan kauppoja hieromaan! Vielä ehtii tämän talven lumille :wink:

Posted: 5.2.2009 21:18
by jopo
Ei kai se nyt niin ihmeellinen kapine ole? Kyllä siitä ainakin se reilu 100 konia puuttuu.

Posted: 6.2.2009 12:07
by Ari-Matti Aho
Kävin äsken testaamassa 2.5 V6 TDI tiptronicin. Ajettu 245tkm. Muuten kyllä oli asiallinen peli mutta kun ei ole tietoa onko nokat vaihdettu tai missä kunnossa ne ylipäätään on...

Posted: 6.2.2009 16:04
by HarriV
Käytin tänään oman laitokseni öljynvaihdolla. Katsotaan nyt miten hyvästi tuo Castrolin EDGE 5W-30 pysyy sisällä.