Page 2 of 5
Posted: 14.4.2007 20:39
by Pasi Häkli
DJisotela wrote:Ja vanhat laakerit + muut käy suoraan.
Ei taida vanhoja laakereita saada mitenkään ehjänä irti... Ainakaan itse en ole koskaan saanut

Posted: 15.4.2007 0:00
by Puuhis
dj isotela: hintaa noilla näyttäis olevan vaivaset ~270€ kpl

Posted: 15.4.2007 0:19
by DJisotela
Nyt oon jo niin pätkässä,etten viitsi kommentoida asiaaan.
Posted: 27.4.2007 15:21
by riisseli
Renkaita vaihtaessa tarkistin (tietenkin

) jarrupalat. Hämmästyksenä sain todeta, että etujarrujen sisemmän jarrupalat olivat melkeen lopussa, mutta uloimmissa jarrupaloissa oli pintaa kuin uusissa. Satula ei taida olla ihan täydessä kunnossa? Mistä kannattaisi alkaa tutkiin?
Posted: 27.4.2007 15:25
by Tero Häkli
aukase kunnolla ne vaan, voi olla pelkästään palakin jumissa, jos mäntä liikkuu hyvin niin uudet vaan tilalle
Posted: 27.4.2007 22:13
by Markku Duus
Satulan liukupultit kannattaa herkistellä...
Posted: 9.5.2007 18:47
by Sami Jalonen
Misstäs kannattas alkaa kyselee edullisia uritettuja levyjä passattiin..? vai onko niissä hirvee hintaero vakiolevyihin? ja tekeekö noilla motonetin levyillä ja paloilla mitään? paljon kysymyksiä

Posted: 9.5.2007 19:27
by Markus V
En tiedä motonetin levyistä, mut golfiin ostin zimmermannin reikälevyt, ei oo uria, mut välttää ja on ajanu asiansa, sain ne ad:ltä hintaan 280euroo joka kulmaan siis.
Posted: 10.5.2007 10:56
by Jouni
Kannattaa selata myös netistä saksan hintoja. Yleensä nuo zimmermannin reikälevyt eteen noin 100 eur ja taakse 80 eur, sekä postikulut kotia tuotuna 30 eur. Itelle makso golfiin eteen 312mm ja taakse 256mm kotia tuotuna 220 eur.
Posted: 10.5.2007 12:15
by Pasi Häkli
Ite hommasin National Performancesin uritetut ja reijitetyt levyt. Sieltä saat pelkkiä uritettujakin. Nettivaraosasta löytyy niiden ilmoitus, kannattaa lähettää sähköpostia tai soittaa ja kysyä tarjous.
Motonetti myy noita Aten Powerdiskejä hyvään hintaan. 280mm on koko.
288mm ei saa, mikä on 3BG Passatin vakiokoko.
Posted: 10.5.2007 15:26
by Sami Jalonen
Minkä kokoset levyt tossa sigun passatissa on..?
Posted: 14.5.2007 17:31
by mikkiz
Löytyy ATEn Powerdiscejä 288x25mm, itse just keväällä moiset omaan 3BG Passattiin laitoin. Hintaa jäi tinkaamisen jälkeen paikallisessa Fixus-liikkeessä 68E/kpl, eli ei pahat! Marmori tiskillä alkuperäiset muistaakseni saman.
ATE.n koodi: 24.0325-0105.1 (
http://www.ate.fotocentrum.de/ATE_Downl ... 142813.pdf)
Posted: 14.5.2007 18:40
by Micco
Jouni wrote:Kannattaa selata myös netistä saksan hintoja. Yleensä nuo zimmermannin reikälevyt eteen noin 100 eur ja taakse 80 eur, sekä postikulut kotia tuotuna 30 eur. Itelle makso golfiin eteen 312mm ja taakse 256mm kotia tuotuna 220 eur.
Mistä puljusta löytyi noin halvalla?

Mulle oli muistaakseni jo pelkät 312mm etuset 112 jaolla posteineen 150-160e. 50e oli etu- ja takalevyjen postit yhteensä. Paikallisessa varaosaliikkeessä noiden etulevyjen hinta ois ollu reilusti yli 200e... Et kyllä tosiaan tuo saksasta katselu kannattaa.
Posted: 14.5.2007 21:00
by Jouni
http://www.autoteile-donner.de/
Tarkistin vielä paljonko makso tarkalleen tammikuussa eli postikuluineen 221,80.
Näyttää golffiin hinnat nousseen parikymppiä ja passattiin tuolla on nyt 312mm 69.76EUR kipale.
Aika erikoista hinnottelua nyt golfiin 280mm 61,04 eur/kpl, 288mm 60,63 eur/kpl ja 312mm 54,00 eur/kpl
Posted: 14.5.2007 21:25
by Micco
Joo näköjään tuolta samasta paikasta ostin mäkin. Sillon kun ostin, niin pari 312mm Passatin levyjä oli 136€. Takalevyt oli muistaakseni vajaan satasen.
Posted: 15.5.2007 20:30
by Sami Jalonen
Pasi H. wrote:Motonetti myy noita Aten Powerdiskejä hyvään hintaan. 280mm on koko.
288mm ei saa, mikä on 3BG Passatin vakiokoko.
Miksen löydä noiden kokoja mistään? Löytyy monia VAG-levyjä muttei kokoa. Löytäiskö joku viksumpi mulle sieltä Motonetin sivuilta levyt eteen ja taakke..?

Posted: 18.5.2007 8:31
by mikkiz
mikkiz wrote:Löytyy ATEn Powerdiscejä 288x25mm, itse just keväällä moiset omaan 3BG Passattiin laitoin. Hintaa jäi tinkaamisen jälkeen paikallisessa Fixus-liikkeessä 68E/kpl, eli ei pahat!
Korjataan sen verran, kun kuitti löytyi, että olivat 65,50E/kpl...
Posted: 18.5.2007 9:41
by shoebox
Kyllähän noita perus-volkkareitten levyjä löytyy, kokoja siis..Mutta koittakaapa ettiä Nelkun takalevyt..Muutaman päivän koittanu Saksan Ebaystä ja nyt katoin tuosta linkistä, minkä Jouni tuossa ylempänä antoi..Eipä tahdo löytyä..Koko ois siis 239x9, etuvetosessa on 232x9, kai...Korjatkaa mikäli mittani heittävät...
Posted: 6.6.2007 14:16
by riisseli
Palojen vaihdon jälkeen alkoi levyyn jäämään ruoste "vana".
Palat ei ilmesesti kosketa joka kohdasta levyä jarruttaessa.Mistä tämä voisi johtua?
Vanhoilla paloilla tälläistä ei tapahtunut.
Posted: 6.6.2007 14:37
by shoebox
Levytkö ei vaihtuneet, eli pelkät palat? Ilmeisesti..Luultavasti levyt on kuluneet jotenkin epätasaisesti ja vanhat palat oli kuluneet juuri vastaavalla tavalla..Nyt kun uudet palat, niin niiden pinta on tasainen, levyn pinta taas ei..
Kunnon jarrutuksia vaan!!

Kyllä se pala alkaa kulumaan levyn pinnan muotoiseksi ajan kanssa..

Radalle hetkeks ajelee..

Posted: 6.6.2007 15:33
by jmr
Motonetin sileät 256 mm levyt on jo muutaman kuukauden päästä ihan ruosteessa...taisi muuten olla parissa päivässä, kun käytin autopesussa.
Posted: 8.6.2007 13:41
by finnhopper
Mulla on motonetista ihan peruslevyt joka nurkassa ja arviolta n.40tkm ajettu eikä mitään suurempia ongelmia. Palat myös samasta lafkasta. Aluksi vinkuivat jonkun verran, mutta ovat sittemmin vaienneet. Mielenkiinnosta voisin kokeilla uritettuja tahi rei'itettyjä kun ensi kerran menevät vaihtoon.
Posted: 23.8.2007 22:23
by shoebox
Laitetaan nyt sit tännekin, et oikeessa topicissa pysyy..

Eli tuli muutama päivä sitten vaihdeltua kaverin kanssa kaikki levyt ja palat..Levyt hain ihan marmoritiskiltä, eli ihan vakiot..Palat tilasin Harlinen verkkokaupasta, oli hyvä palvelu ja palat matkahuollossa 3:ssa päivässä..

Ja palat on Ferodon DS2500:et..Ainakin ensituntuma on, että kyllä pysähtyy! Mutta tässä kun saa vähän kilsoja ja parit ratapäivät, niin sitten selviää paremmin..Ja sit selviää, et toimiiko myös kun lämpiää ja miten sit kestää ihan normiajoa..Voi kyllä olla, et talveks vaihdan normipalat, ettei kalliit suotta kulu, mutta kattoo nyt miten ne alkaa kulumaan..
Posted: 23.8.2007 23:47
by AjH
shoebox wrote:....Voi kyllä olla, et talveks vaihdan normipalat, ettei kalliit suotta kulu, mutta kattoo nyt miten ne alkaa kulumaan..
Tässä on jo harrastusta

Posted: 24.8.2007 7:27
by Pasi Häkli
No on, ite en kyllä viittis..
Ei silti, meillä käy yks A4 Avant 1.8T quattro, mistä kutiteltu noin 300 hevosvoimaa. Se vaihdattaa joka kesä etupäähän isommat jarrusatulat, levyt ja palat. Olisko ne ollut jotkut brembon nelimäntäset. Ja talveksi orggikset takas. Miksi? Talvivanteet taitaa olla niin pienet, ettei ne satulat sinne mahdu. Mutta luulis tulevan halvemmaksi ostaa isommat talvivanteet, kuin vaihdella merkkiliikkeessä etujarruja joka vuosi.
Posted: 24.8.2007 18:17
by Puuhis
Kyllä mie ainakin vaihtelisin paloja sillä hintaa mitä nuo palat maksaa. Orggis paloja taitaa saada 3 settiä tuon setin hinnalla
Oiskohan tuossa noiden monimäntäisten talveksi pois vaihdossa takana tuo ihana teillä killuva suola, joka on aika pahaa matskua tuollasille racing satuloille missä männät ei ole niin hyvin suojattuna?
Posted: 24.8.2007 22:40
by shoebox
Puuhiksella taitaa olla parempaakin tietoa palojen hinnoista..

Kyllä nuo on joo sellaset, että kun talvella ei tuu radalla käytyä, ja sitä varten ne hommasin, niin ihan mielellään vaihtais pois kulumasta talveks...Mutta...
Se on pojat sit niin, että ei nuo näyttäny kuluvan!

Tuli vedettyä öbaut 30 kierrosta Kemoralla tänään, eikä merkittävää kulumista ollu havaittavissa..Muuta positiivista oli se, että radalla tulee kaks paikkaa missä on vauhtia 160-175 km/h ja siitä täysjarrutus..Ei ollu mitään ongelmia pysähtyä eikä kertaakaan ollu edes pelkoa, että ois hävinny..

Lähinnä renkaista hävis pito..Eli tavis autoon loistava setti, jos vähänkin harrastaa radalla käyntiä, voin suositella! Sit on tosiaan eri asia, jos on +300hp ja sillee..Tahtoo lämmetä jo toisella tavalla..Ja tarvii jo muutakin kun hyviä paloja..
Posted: 4.5.2008 13:29
by Ramirez
Mulla on mun 1.9TDi AHU koneisessa vm.98 etuvetoisessa 3B passatissa näköjään edessä sitten vähän muita passatteja pienemmät 280mm levyt. Saako sinnekkin 312mm Zimmermanin levyt jollain kannakkeen vaihdolla tms.? vai mitä kaikkea osaa pitää ostaa? Vai onko jotain muuta kohtuu hintaista settiä saatavilla tohon?
Entäs mitäs suosittelisitte taakse? Itse olen miettinyt ihan vakio levyjä kun ne eivät takana ilmeisesti ole yhtä merkitykselliset kuin edessä? vai pitäisköhän sinnekkin laittaa jotain Zimmermania viimeisistä rahoista?
Posted: 4.5.2008 13:38
by Ramirez
niin ja sitten jos sinne saisi 312mm levyt niin minkä kokoiset vanteet pitäisi olla vähintään? nykyiset 15tuumaiset menee vaihtoon joka tapauksessa, mutta joutuuko 16tuumaiset talvivanteetkin vaihtamaan?
Posted: 4.5.2008 19:54
by Markku Duus
312 mm:n levyt ei taida mennä ihan kaikkien 16":n kanssa. Riippuu vähän vanteen sisämuodosta mahtuuko vai ei.
Posted: 16.5.2008 14:13
by vinDIESEL
Onkos noilla zimmermannin levyillä minkäänlaista takuuta?
Onko paljon kalliimmat kuin OEM levyt.
Onko rahan arvoista laittaa zimmerit jos verratan OEM levyihin?
Onko kokemuksia kuluvatko zimmerit vakioita hitaammin vai nopeammin?
Posted: 19.5.2008 8:29
by Timppa
Moi ite laittelin tuossa pari viikkoa sitten tuommoiset zimmermannin 312 mm sporttilevyt. hintaa oli tarvikeliikkeestä ostettuna 85 euroa / kpl tingattuna. Vakiolevyt ois olleet hiukan halvemmat mulle ( hintahaarukka 60-80 egeä). Zimmermaneissa on takuu muistaakseni 2 vuotta. Auto pysähtyy paremmin uusilla levyillä ( tosin tietenkin vaikuttaa sekin että palat/levyt on uudet, niin ottavat paremmin kuin vanhat kuluneet). Ainakin omasta mielestäni tuo oli ihan rahanarvoinen sijoitus-> varsinkin kun loskakeleillä pitäisi noiden toimia paremmin.
Posted: 19.5.2008 13:20
by Jari P
^Mistä hommasit?
Posted: 19.5.2008 14:13
by Timppa
Osaseposta... noiden tiukka hinta pelkästään ostettuna oli jotain hiukan vajaa 90 egeä kipale...ostin muutakin tavaraa, niin sain sopupakettihintaan

Slamitilla nuo samat levyt ois ollu 85 egeä/kpl
Posted: 19.5.2008 21:46
by AjH
Timppa wrote:Ainakin omasta mielestäni tuo oli ihan rahanarvoinen sijoitus-> varsinkin kun loskakeleillä pitäisi noiden toimia paremmin.
Tota loskakeli hommaa jäin miettimään, mutta en keksinyt?
Löytääköhän romareilta helposti noita 312mm levyille sopivaa satulan kannaketta? Tai mitä OEM osa maksaa, onko kellään tietoa?
Tuskin noista Zimmermaneista ainakaan sen rei'ityksen takia on arkiajossa iloa, mutta jos liki vakio-osan hinnalla saa niin miksei samantien noi laittaisi. Onhan se ulkonäkökysymys myös

Posted: 20.5.2008 8:46
by Timppa
(Ainakin omasta mielestäni tuo oli ihan rahanarvoinen sijoitus-> varsinkin kun loskakeleillä pitäisi noiden toimia paremmin.)
Eli vesi /kosteus pakenee paljon joutuisammin reikien kautta, näin ainakin väitetään mitä olen netistä kaivanut
Omia kokemuksia voin kertoa ens talvena...
Posted: 20.5.2008 13:34
by Tero Häkli
én ite oo kyllä huomannu loskakelillä eroja... taitaa olla mainospuheita

puolta huonommatkin jarrut riittää loskakelillä

pitoo o kuiteskaan =) renkaihin sekin raha

kyllä ne nätit silti on
Posted: 20.5.2008 15:53
by Markku Duus
Joo en voi minäkään sanoa että olisi huomattavaa eroa loskakeileillä reikä zimmermaneissa...
Posted: 20.5.2008 18:38
by Micco
Mulla oli golfissa foorumeilla paljon puhuttua jarrujen häipymisongelmaa, eli kun loska/vesikelillä ajeli vähänkään pidempää matkaa, niin ekalla polkaisulla ei tapahtunut oikeastaan mitään. ultimateVW:llä aiheesta oli aikanaan kokonainen topicci. Tämä murhe taisi olla enemmän Golf IV pohjaisten autojen ongelma kuin Passattien, mutta taisi olla seassa niitäkin.
Tämä ongelma poistui Zimmermannin levyillä ja Ferodon jarrupaloilla. Ferodoa ja Zimmermannia käytössä nytkin. Voihan se olla, ja varmaan onkin, että suurempi merkitys on jarrupalan materiaalilla kuin levyillä. Mutta itsekin olen siinä uskossa, että rei'itetyt/ uritetut levyt vois poistaa vettä/likaa levyn pinnasta jonkun nanosekunnin nopeammin.
Posted: 20.5.2008 20:40
by Pasi Häkli
Passatteihinkin oli joskus saatavilla "korjaussarjaa" siihen jarrujen häipymisongelmaan. Sarja sisälsi isommat jarrukilvet eteen ja niiden jarrulevyjen (navan) ympärillä oleviin tuuletusreikiin sellanen kuminauha, ettei sieltä pääse loska levylle.
Nykyisin sitä sarjaa ei ole enää muistaakseni saatavilla, kun omaani sitä metsästin.
Posted: 20.5.2008 20:58
by Tero Häkli
tänään jarrujen mettästystä.... 312 tulee eteen ja jäähdytetyt taakse

jonkimmoinen läjä rojua tuli mukaan jo ja jokupäivä hakeen muut =) etunavat tarvii vaihtaa boraan ainakin, navat tuli 1.8t:stä ja satuloiden kannakkeet 1.8T 4x4 leonista nyt siis 312x25 levyt edessä ja jarrut takana 256x22 ... vakiot 280/22 ja 232x9. Saas nähä paraneeko

Posted: 20.5.2008 21:07
by Sami Jalonen
Testireissun jälkeen komee turvavyönkuva rinnassa

Posted: 20.5.2008 21:36
by Markku Duus
Micco wrote: Tämä ongelma poistui Zimmermannin levyillä ja Ferodon jarrupaloilla. Ferodoa ja Zimmermannia käytössä nytkin. Voihan se olla, ja varmaan onkin, että suurempi merkitys on jarrupalan materiaalilla kuin levyillä. Mutta itsekin olen siinä uskossa, että rei'itetyt/ uritetut levyt vois poistaa vettä/likaa levyn pinnasta jonkun nanosekunnin nopeammin.
Siinä uskossa itsekin olen että jarrupaloilla on suuri merkitys, yhdistettynä tietysti laadukkaisiin levyihin

Oman kulkineen levyissä tuntuu ne reiät täyttyvän moskasta kohtalaisen äkkiä, joten niistäkään ei enää kauheasti apua ole ilman puhdistelua.
Posted: 23.5.2008 21:14
by Slantsix
Mitkä isommat jarrut käy tohon Vr6 syncroon, nyt on 288edessä ja 239 takana, mielellään suht bolt on.
Posted: 23.5.2008 21:25
by Micco
Slantsix wrote:Mitkä isommat jarrut käy tohon Vr6 syncroon, nyt on 288edessä ja 239 takana, mielellään suht bolt on.
Jos/kun sulla varmaan on irroitettavat satulankannakkeet, niin voin lämpimästi suositella 6L Ibiza Cupra R:n jarruja. Kyseessä on eteen AP Racingin 4-mäntäiset satulat, joissa on kiinteät satulankannakkeet. Käy vag:in omien 312*25mm levyjen kanssa ja menee suoraan paikalleen olka-akseleihin, jos tosiaan vaan kannakkeet on irroitettavat.
http://www.micco.1g.fi/kuvat/AP+Racing/jarrut2.JPG
http://www.micco.1g.fi/kuvat/AP+Racing/maalatut1.JPG
Tossa pari havainnollistavaa kuvaa. Vuosi sitten satulat maksoivat varaosatiskiltä vähän yli 600e pari sisältäen jarrupalat. Siihen levyt ja kilvet, niin kokonaishinta on varmaan jossain 800€ nurkilla.
Posted: 24.5.2008 0:14
by Slantsix
ETKA:n mukaan näyttäs oleven kannakerauta + satula yhdistelmä.
Mitäs taakse? G4, TT nelikon jarruja?
Posted: 24.5.2008 16:28
by Micco
Nyt vasta katoin tarkemmin... Onko sulla joku 3golffi syncrona? Mä oletin 3b Passattia. Noiden jarrujen käymisestä 3koppaan en osaa sanoa kyl yhtään...

Posted: 24.5.2008 17:22
by maikki
Mulla oli myös passatissa tuota pito-ongelmaa sade/loskakelillä ihan oem jarrulevyillä ja paloilla.
Puoli vuotta on ollut edessä zimmermannin sportit ja pagidin palat ja takana brembon levyt ja boschin palat niin ei ongelmia. Luultavasti ne reiät oem-levyssä navan ympärillä heittävät vettä levylle sade/loskakelillä.
Posted: 24.5.2008 18:15
by Slantsix
Juu, GIII kyseessä.
AKTE tutkittuani näyttäisi olevan samat kuin uudemmissa G4 yms...
Posted: 24.5.2008 18:18
by Micco
Jees. Eli vahva veikkaus ettei käy. Noi jarrut menee suoraan Golf4 pohjaisiin ja Passat/A4/A6, joissa on irroitettavat satulankannakkeet.