Sori kun kesti vastata. Joo en ole vielä kerennyt niitä putkenpäitä laittamaan kiinni saakka kun on toi ISO projekti just työn alla eli rakennan omakotitaloa mutta koitan saada jotain aikaseksi. Lasit nyt meni tummiksi ainakin täl välillä. Laitan kuvi heti ne on kiinni.
Juu, kyllä tuo Lesterin takaspoileri mulla ainakin ottaa kiinni antenniin ku takaluukun avaa. Tuo antenni on sellanen puhelinantenni, eli kääntyy aika lailla taaksepäin.
http://www.abt-tuning.net/typo3temp/pics/0d2e2ca0c9.jpg Tuossa kuva ABT:n kattospoikasta. Oisko ehkä aavistuksen sirompi kuin Lester...? Pitää etsiä ja vertailla kuvia kunnolla. Hartsan laittama kuva ei ole ihan samasta kulmasta.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Minun autossa antennin ja takaluukun väliin jää n. 6cm tilaa aukiasennossa (ilman spoikkaa)
Näyttäisi olevan aikamoisia eroja tuossa antennin kaltevuudessa
Vanhemmissa Audi Avanteissa oli kattoantenni tietääkseni 60 asteen kulmalla ja uudemmissa on kaiketi 76 astetta. Tele-tukun mallistossakin on tuota kattoantennia monella eri kulmalla.
En oo noita jaksanu hankailla... Eivät mulla ainakaan ole mustuneet päällepäin. Onhan niistä se paras kiilto kadonnut. En ole tosiaa niille mitään puhdistusta tehnyt, mutta hyvin ovat mielestäni säilyneet. Nyt on menossa vaihtoon koko putkisto, saa nähdä millaset päät tulee tehtyä, vai vieläkö hyödyntää noita...
Ei ole tullut alle katsottua, onko rosterin ja normiputken hitsauspisteet jo ruostuneet.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Auttaakos se rosterilanka/puikko siihen ruostumiseen? Siis jos hepataan rosteria ja mustaa peltiä yhteen? Eikös se liitospinta lähde mustan puolelta ruostumaan, vaikka ois hitsattu millä?
Pohdiskelen täs seuraavaa putkistoa ,että kannattaako laittaa rosteripäitä normipönttöihin, jos haluaa maksimoida kestoiän/saada ne kestämään edes kohtuullisen ajan. Miten nopeasti nuo saumapinnat yleensä ruostuu piloille? Vuosia? Noissa nykyisissä putkenpäissähän on vaan pari hitsiheppiä varmistamassa paikallaan pysymisen. Seuraavaan versioon rosteripäät pitäis varmaan hitsata kokonaan kiinni. Mulle on tulossa 2.5" Walkerin vapaavirtauspöntöt joihin pitäisi päät keksiä.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Voisihan sen tehdä, mutta tällä kertaa en tee. Päällimmäisenä syynä kustannukset, ja ehkä musta putki on aavistuksen hiljaisempi. Ei tollasessa tärisevässä vehkeessä pitäs ainakaan alkaa "soimaan" niin helposti. Eikä oo tiggiä kaveripiirissä. Voisihan sen toki rosteripuikolla kokeilla turata.
Tää nyt on putkistosta sellanen evo1. Jos mätänee alle 1-2 vuodessa, niin sit tehään rahan kans rosterista. Kunhan ny kokeillaan ensin...
Juuri sain ne Walkerin pöntöt. Suora reikä läpi, jossa on sellanen "railo" puolessa välin pönttöä. Hyvin varmasti virtaavat, saa nähdä mitä ne vaimentaa...
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Juu ei se rst. kauheen kallista ole, ei minun putkisto kaan maksanu ko pari pulloa olutta ja pullakahvit. Tule sinne kesäpäiville piipahtaan nin kuulet mimmoiset äänet on, ei tuossa nyt kovin kovat ole ja ei oikeestaan kumise eikä kilistä, vaikka putki on jotain 1mm seinämällä.
Ihan sama millä hitsaat mustaa rautaa ja rosteria yhtee niin rupeaa rostumaan mutta voithan kokeilla rosteri puikolla ja sitten peitata sen sauman. Sitten näkee mite käy
Eikös niitä ole puikkoja olemassa jotka on tarkoitettu rosterin ja mustan liittämiseen?? Olen joskus työmaalla hitsannu rosteria mustaan kyseisillä puikoilla, en nyt sitten millään muista sen puikon nimeä.. Ei pitäisi ruostua niin helposti!
Nyt kun on jo vaimentimetkin hankittuna ja tuttu hommaa putkiosat, niin tulee eka versio mustasta. Jos se ei kestä, niin sit tehään myöhemmin rosteriputki tilalle. Sen mitä kattelin, niin rosterivaimentimetkin makso kappaleelta reilusti enemmän, mitä nuo vapari-Walkerit makso parilta. Pitää kattoa laittaako nuo rosteripäät, vai tekeekö mustasta nekin.
DJisotela: Juu tarkotus ois tulla, kuunnellaan sitä sun putkee viikon päästä, ja tuumaillaan lisää...
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Jeah kuunnellaan sitten, ja sauma ei ruostu kun hitsaa rst langalla/puikolla mutta totta se on ,että tavanrauta ruostuu ja rst ei ja siihen se hitsaaminen eikä muukaan auta!
Joo ei niitä elämän karuja tosiasioita voi oikein muuttaa... Räppäsin kuvan torvesta. Melko virtaavalle näyttäs...
Saa nähdä mitä toi railo keskellä tekee vaimennuksen suhteen. Josko tollaset pöntöt ees jotai vaimentais. Pitää laittaa kokemuksia syksymmällä, kunhan saa putkiston tehtyä.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Jottain tollasii putkenpäitä mäkin olen suunnitellut, mutta kenties niin että molemmat tulis hieman vinoon. Eli siis toinen toiseen suuntaan vinoon ja toinen toiseen suuntaan, otan kuvaa sitten kun saan homman valmiiks.
Mikä tuo punainen nuppi tuos antennissa on, saako sellaisen Biltemasta? Ainakin tytöt tykkää näköjään tuosta nupista
Laittele ihmeessä topiciisi kuvia, et millaset tulee. Itse kokeilin jo noita paria eri versiota. Näkispähän lisää erilaisia. Ja itse tuohon vanhaan asiaan. Niin Passatissa nuo yläpuolella olevat vaimentimet ei pelanneet kyllä huonostikaan...
Ainoina vaimentimina ainakaan. 3k rpm nurkilla mölisi sisälle silleen, että meinas korvat vetää lukkoon... Sittemmin vaihtuivat isoihin kammiovaimentimiin, ja ne olivat uutena tosi hiljaiset. Ajan mittaan on alkanut vähän tulla lisää ääntä jo niistäkin. On sellaiset vähän matalahkot äänet.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Tänään tuli roplattua uusi putki Passatin alle (mallia tee se itse), alkupätkä vakiota, eka liitoksesta 2,5" ja taka-akselista 3" eikä yhtään vaimenninta. Putkenpää poikkileikattu 3" käyrä, joten mölyt menee maata kohden. Melkoisesti vaikutti kulkuihin, positiivisesti, mutta mörähtelee turhan huomiota herättävästi alakierroksilla.
Hartsa wrote:Tänään tuli roplattua uusi putki Passatin alle (mallia tee se itse), alkupätkä vakiota, eka liitoksesta 2,5" ja taka-akselista 3" eikä yhtään vaimenninta. Putkenpää poikkileikattu 3" käyrä, joten mölyt menee maata kohden. Melkoisesti vaikutti kulkuihin, positiivisesti, mutta mörähtelee turhan huomiota herättävästi alakierroksilla.
Niin mikäs sun autos nyt olikaan? 1,9 TDi ilmeisesti mutta vajaa vai täysveto?