Passatin roplausta... (putkenpäät, peilit yms pientä)

Esittele kärrysi tai kerro projekteista täällä
User avatar
mm101
Posts: 36
Joined: 21.7.2005 6:02
Location: Parainen

Post by mm101 »

Sori kun kesti vastata. Joo en ole vielä kerennyt niitä putkenpäitä laittamaan kiinni saakka kun on toi ISO projekti just työn alla eli rakennan omakotitaloa :lol: :lol: mutta koitan saada jotain aikaseksi. Lasit nyt meni tummiksi ainakin täl välillä. Laitan kuvi heti ne on kiinni.
Passat Variant PD Highline 4Motion -04
james potkukelkka
Posts: 71
Joined: 12.10.2005 11:58
Location: Kokkola

Post by james potkukelkka »

Juu, kyllä tuo Lesterin takaspoileri mulla ainakin ottaa kiinni antenniin ku takaluukun avaa. Tuo antenni on sellanen puhelinantenni, eli kääntyy aika lailla taaksepäin.
Vw 3C 2.0tdi dsg farkku -06, v40 t4-99.
User avatar
Micco
VCF Member
Posts: 1561
Joined: 10.5.2005 22:20
Location: Joensuu

Post by Micco »

http://www.abt-tuning.net/typo3temp/pics/0d2e2ca0c9.jpg Tuossa kuva ABT:n kattospoikasta. Oisko ehkä aavistuksen sirompi kuin Lester...? Pitää etsiä ja vertailla kuvia kunnolla. Hartsan laittama kuva ei ole ihan samasta kulmasta.
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
User avatar
Hartsa
Posts: 128
Joined: 21.1.2006 19:57
Location: Koillismaa

Post by Hartsa »

Minun autossa antennin ja takaluukun väliin jää n. 6cm tilaa aukiasennossa (ilman spoikkaa)
Näyttäisi olevan aikamoisia eroja tuossa antennin kaltevuudessa
Passat Variant TDI, AVF -01
User avatar
lukkari
Posts: 195
Joined: 15.3.2006 14:54
Location: Joensuu

Post by lukkari »

Vanhemmissa Audi Avanteissa oli kattoantenni tietääkseni 60 asteen kulmalla ja uudemmissa on kaiketi 76 astetta. Tele-tukun mallistossakin on tuota kattoantennia monella eri kulmalla.
User avatar
piritek
Posts: 109
Joined: 22.9.2005 20:43
Location: Oulu
Contact:

Post by piritek »

Pysyykö nuo rosteriputket kauaa kiiltävinä vai hapettuuko ja noettuu TDI autossa?

Suunnittelin tässä että jos hakis tuollaista putkea 45 asteen kulmalla ja laittais tuohon omaan Audin TDI putkeen.
User avatar
Micco
VCF Member
Posts: 1561
Joined: 10.5.2005 22:20
Location: Joensuu

Post by Micco »

En oo noita jaksanu hankailla... Eivät mulla ainakaan ole mustuneet päällepäin. Onhan niistä se paras kiilto kadonnut. En ole tosiaa niille mitään puhdistusta tehnyt, mutta hyvin ovat mielestäni säilyneet. Nyt on menossa vaihtoon koko putkisto, saa nähdä millaset päät tulee tehtyä, vai vieläkö hyödyntää noita... :P

Ei ole tullut alle katsottua, onko rosterin ja normiputken hitsauspisteet jo ruostuneet.
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
User avatar
DJisotela
Posts: 430
Joined: 27.2.2004 17:40
Location: pieksämäki

Post by DJisotela »

^ Onhan ne, jos et ole rosterilangalla/puikolla niitä hitsannut..
"Diiselit on laiskoja ja ne savuttaa"
User avatar
Micco
VCF Member
Posts: 1561
Joined: 10.5.2005 22:20
Location: Joensuu

Post by Micco »

Auttaakos se rosterilanka/puikko siihen ruostumiseen? Siis jos hepataan rosteria ja mustaa peltiä yhteen? Eikös se liitospinta lähde mustan puolelta ruostumaan, vaikka ois hitsattu millä?

Pohdiskelen täs seuraavaa putkistoa ,että kannattaako laittaa rosteripäitä normipönttöihin, jos haluaa maksimoida kestoiän/saada ne kestämään edes kohtuullisen ajan. Miten nopeasti nuo saumapinnat yleensä ruostuu piloille? Vuosia? Noissa nykyisissä putkenpäissähän on vaan pari hitsiheppiä varmistamassa paikallaan pysymisen. Seuraavaan versioon rosteripäät pitäis varmaan hitsata kokonaan kiinni. Mulle on tulossa 2.5" Walkerin vapaavirtauspöntöt joihin pitäisi päät keksiä.
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
User avatar
DJisotela
Posts: 430
Joined: 27.2.2004 17:40
Location: pieksämäki

Post by DJisotela »

Sauma ei silloin ruostu, että hieman pidempään voi kestää. Mutta kerros nyt että miksi ei voisi tehdä koko putkea rst:tä?
"Diiselit on laiskoja ja ne savuttaa"
User avatar
Micco
VCF Member
Posts: 1561
Joined: 10.5.2005 22:20
Location: Joensuu

Post by Micco »

Voisihan sen tehdä, mutta tällä kertaa en tee. Päällimmäisenä syynä kustannukset, ja ehkä musta putki on aavistuksen hiljaisempi. Ei tollasessa tärisevässä vehkeessä pitäs ainakaan alkaa "soimaan" niin helposti. Eikä oo tiggiä kaveripiirissä. Voisihan sen toki rosteripuikolla kokeilla turata.

Tää nyt on putkistosta sellanen evo1. Jos mätänee alle 1-2 vuodessa, niin sit tehään rahan kans rosterista. Kunhan ny kokeillaan ensin... :wink:

Juuri sain ne Walkerin pöntöt. Suora reikä läpi, jossa on sellanen "railo" puolessa välin pönttöä. Hyvin varmasti virtaavat, saa nähdä mitä ne vaimentaa... :lol:
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
User avatar
DJisotela
Posts: 430
Joined: 27.2.2004 17:40
Location: pieksämäki

Post by DJisotela »

Juu ei se rst. kauheen kallista ole, ei minun putkisto kaan maksanu ko pari pulloa olutta ja pullakahvit. :wink: Tule sinne kesäpäiville piipahtaan nin kuulet mimmoiset äänet on, ei tuossa nyt kovin kovat ole ja ei oikeestaan kumise eikä kilistä, vaikka putki on jotain 1mm seinämällä.
"Diiselit on laiskoja ja ne savuttaa"
User avatar
jape
Posts: 57
Joined: 18.2.2006 19:08
Location: pohjois pohjanmaa

Post by jape »

Ihan sama millä hitsaat mustaa rautaa ja rosteria yhtee niin rupeaa rostumaan mutta voithan kokeilla rosteri puikolla ja sitten peitata sen sauman. Sitten näkee mite käy :shock:
Passat b7
pete78
Posts: 129
Joined: 12.12.2005 19:50
Location: Taivalkoski

Post by pete78 »

Eikös niitä ole puikkoja olemassa jotka on tarkoitettu rosterin ja mustan liittämiseen?? Olen joskus työmaalla hitsannu rosteria mustaan kyseisillä puikoilla, en nyt sitten millään muista sen puikon nimeä.. Ei pitäisi ruostua niin helposti!
User avatar
Micco
VCF Member
Posts: 1561
Joined: 10.5.2005 22:20
Location: Joensuu

Post by Micco »

Nyt kun on jo vaimentimetkin hankittuna ja tuttu hommaa putkiosat, niin tulee eka versio mustasta. Jos se ei kestä, niin sit tehään myöhemmin rosteriputki tilalle. Sen mitä kattelin, niin rosterivaimentimetkin makso kappaleelta reilusti enemmän, mitä nuo vapari-Walkerit makso parilta. Pitää kattoa laittaako nuo rosteripäät, vai tekeekö mustasta nekin.

DJisotela: Juu tarkotus ois tulla, kuunnellaan sitä sun putkee viikon päästä, ja tuumaillaan lisää... :P
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
User avatar
DJisotela
Posts: 430
Joined: 27.2.2004 17:40
Location: pieksämäki

Post by DJisotela »

Jeah kuunnellaan sitten, ja sauma ei ruostu kun hitsaa rst langalla/puikolla mutta totta se on ,että tavanrauta ruostuu ja rst ei ja siihen se hitsaaminen eikä muukaan auta!
"Diiselit on laiskoja ja ne savuttaa"
User avatar
Micco
VCF Member
Posts: 1561
Joined: 10.5.2005 22:20
Location: Joensuu

Post by Micco »

Joo ei niitä elämän karuja tosiasioita voi oikein muuttaa... :lol: Räppäsin kuvan torvesta. Melko virtaavalle näyttäs... :wink: :lol:
Saa nähdä mitä toi railo keskellä tekee vaimennuksen suhteen. Josko tollaset pöntöt ees jotai vaimentais. Pitää laittaa kokemuksia syksymmällä, kunhan saa putkiston tehtyä.


Image
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1917
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

Hartaallahan on rajuja kuvia kun tuonne ekalle sivulle katsoo :D
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

vähän mietityttää noi lainauksetkin kuvasta :D


Lainaus:
Jotenkin näyttää, että Hartsan antenni olis pystymmässä kuin normaalisti?


Samaa katselin itsekkin, että olisi pystymmässä kuin minun oma ainakin.

väsyttää...... :)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1917
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

Ai... nyt koskee vatsaan :D:D
Patu
Posts: 370
Joined: 25.8.2008 10:20
Location: Etelä-Pohjanmaa

Post by Patu »

Jottain tollasii putkenpäitä mäkin olen suunnitellut, mutta kenties niin että molemmat tulis hieman vinoon. Eli siis toinen toiseen suuntaan vinoon ja toinen toiseen suuntaan, otan kuvaa sitten kun saan homman valmiiks.

Mikä tuo punainen nuppi tuos antennissa on, saako sellaisen Biltemasta? Ainakin tytöt tykkää näköjään tuosta nupista :D
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
User avatar
Micco
VCF Member
Posts: 1561
Joined: 10.5.2005 22:20
Location: Joensuu

Post by Micco »

Laittele ihmeessä topiciisi kuvia, et millaset tulee. Itse kokeilin jo noita paria eri versiota. Näkispähän lisää erilaisia. :P Ja itse tuohon vanhaan asiaan. Niin Passatissa nuo yläpuolella olevat vaimentimet ei pelanneet kyllä huonostikaan...

Ainoina vaimentimina ainakaan. 3k rpm nurkilla mölisi sisälle silleen, että meinas korvat vetää lukkoon... :evil: Sittemmin vaihtuivat isoihin kammiovaimentimiin, ja ne olivat uutena tosi hiljaiset. Ajan mittaan on alkanut vähän tulla lisää ääntä jo niistäkin. On sellaiset vähän matalahkot äänet. :D
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
User avatar
Hartsa
Posts: 128
Joined: 21.1.2006 19:57
Location: Koillismaa

Post by Hartsa »

Mitä..mitä :?: :oops: :oops:
Olipa antenni pystyssä...mites se ny noin :roll:
Passat Variant TDI, AVF -01
User avatar
Hartsa
Posts: 128
Joined: 21.1.2006 19:57
Location: Koillismaa

Post by Hartsa »

Tänään tuli roplattua uusi putki Passatin alle (mallia tee se itse), alkupätkä vakiota, eka liitoksesta 2,5" ja taka-akselista 3" eikä yhtään vaimenninta. Putkenpää poikkileikattu 3" käyrä, joten mölyt menee maata kohden. Melkoisesti vaikutti kulkuihin, positiivisesti, mutta mörähtelee turhan huomiota herättävästi alakierroksilla.
Passat Variant TDI, AVF -01
Patu
Posts: 370
Joined: 25.8.2008 10:20
Location: Etelä-Pohjanmaa

Post by Patu »

Hartsa wrote:Tänään tuli roplattua uusi putki Passatin alle (mallia tee se itse), alkupätkä vakiota, eka liitoksesta 2,5" ja taka-akselista 3" eikä yhtään vaimenninta. Putkenpää poikkileikattu 3" käyrä, joten mölyt menee maata kohden. Melkoisesti vaikutti kulkuihin, positiivisesti, mutta mörähtelee turhan huomiota herättävästi alakierroksilla.
Niin mikäs sun autos nyt olikaan? 1,9 TDi ilmeisesti mutta vajaa vai täysveto?
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
User avatar
Hartsa
Posts: 128
Joined: 21.1.2006 19:57
Location: Koillismaa

Post by Hartsa »

Vajaavetoinenhan se on.

E: oli turhan härskit pörinät, joten laitoin Simonsin 3" läpivirtauspöntön paikalleen. Nyt siedettävät äänet ja mukavan "bassomaiset" :D
Passat Variant TDI, AVF -01
Post Reply