Page 2 of 2
Posted: 17.5.2007 12:05
by samael
Uolevi wrote:Kyllä mulla ainaki oli vannesuoja noissa F1:ssä. Ja olivat nimenomaan tolla GS-D3 pinnalla.
Tossa rengas-onlinen kuvassa ei mun mielestä suojaa ole, eikä sivuilla sitä mainita.
Verrokkina Toyo, mistä tota suojaa ei kyllä erota sen enempää:
Toisaalta netin syövereistä tuli
tollanen saitti vastaan, missä mm. seuraava teksti: "All sized equipped with rim flange protectors. ", joten eiköhän se oo sitten tossa. 7e hintaero Toyo:en hyväksi on niin mitätön, että sama ottaa parempi.
Posted: 17.5.2007 12:18
by samael
Laitetaan nyt vielä lähikuvaa vannesuojasta F1:ssä:
Vois vielä kysella paikallisista liikkeistä hintoja asenuksen kanssa, josko vaikka tulisi halvemmaksi, mitä tosin epäilen.
Posted: 17.5.2007 14:45
by Matsoni
Zeetex 225/40 R18 92W HP 101
Kellään kokemusta näistä renkaista ?
http://www.zeetex.com.au/products_close ... &part_no=1
Posted: 17.5.2007 16:47
by AjH
samael wrote:Tossa rengas-onlinen kuvassa ei mun mielestä suojaa ole, eikä sivuilla sitä mainita.....
On noissa, kun katsot kuvaa tarkasti niin huomaat että noi renkaat on todella kapealla vanteella. Helpoiten huomaa siitä että kyljet ovat sisäänpäin kuopalla suorastaan.
Ja toisaalta molemmissa kuvissa näkyy musta kapea rengas heti vanteen reunassa, joka johtuu juuri tuosta "suojasta".
Loppukaneettina on kyllä parempi kuin ei mitään, mutta jos rotvalliin ottaa niin ei toi kyllä paljoa paranna tilannetta. Toki suojan kanssa hipasuista ei lasketa.
Posted: 17.5.2007 17:27
by samael
^ Jeps, hoksasin ton tarkemmin asiaan tutustuttuani.
Oletteko löytäneet jostain vertailua renkaiden vierintävastuksista? Tuo on sentään mitattava määre, joten tunteille ei pitäisi asiaan olla vaikutusta. Itse en äkkipäätään netistä löytänyt.
Posted: 17.5.2007 18:33
by DJDH
Kävin tipauttelemaan rengaspaineita 0,2bar kerralla ja ajelin taas lisää. Nyt paineet on edessä 2,9 ja takana 2,7. Renkaista tuli tietty paljon pehmeämmät ja hivenen mukavammat ajella, melu sen puoleen tietysti lisääntyi. Ekana se 3,5 bar oli todellakin liian kova paine, rengas tosin kyllä toimi ihmeen hyvin mutta oli nykyiseen verrattuna huomattavasti kovempi. Nyt rengassarjalla on ajettu n.350km ja ei kyllä vieläkään tee mieli vaihtaa muihin.
Posted: 17.5.2007 21:24
by Pasi Häkli
Mulla on alla nuo Fulda Carat Exelerot, koossa 225/40/18.
Ei mitään pahaa sanottavaa. On hiljaiset ja hyvännäköinen kuvio. Pidossakaan ei valittamista. Hyvät on.
Ja on vannetta suojaava reunus.
Posted: 2.7.2007 23:05
by DJDH
Nyt on n. 5tkm takana ja ainoa mikä noissa renkaissa on huonoa on niiden märkäpito. KW:n alustalla voi tulla sellasta vauhtia motarin rampeille että pelottaa, niin kauan kun on kuivaa. Märällä sitten alkaakin samassa paikassa jo muljuta ja tuntuu siltä kuin ajaisi liejussa. Eli on pakko ajaa märällä jonkinverran maltillisemmin. Tosin eipä tuollaisia tilanteita kovin usein tule, että märällä pitäisi toistasataa vetää ramppia ylös. Kulumaakaan ei juuri ole näillä kilometreillä.
Posted: 5.7.2007 19:48
by shoebox
Mites muiden kevään aikana renkaat hankkineiden kokemuksia..?Itsellä olis tuossa ehkä hankkimisen aika, koot 225/45 17 tai 215/45 17..Koitan tuolla osto-osastolla vielä etsiä kahta vähän heikompi kuntoista, kun parilla vielä ajais jotenkin, mut uudetkin olis kivat..Ainut, kun pitäs jarruremppakin tehdä, niin rahat ei meinaa riittää..
Noh, kuitenkin, kokemuksia..Hintaluokka sitä ei kalleinta..Eli esim. Nexen, Hankook, Kumho yms. Ja niitä käytettyjä saa tarjota privalla..

Posted: 5.7.2007 19:52
by Basu
Posted: 5.7.2007 20:41
by shoebox
Sain tarjouksen: Kumhon Ecsta KU-31, 225/45 17, 440€ tasapainoitettuna ja allelaitettuna..Pitänee tuota ainakin miettiä..
Posted: 5.7.2007 20:51
by Puuhis
Pasi H. wrote:Mulla on alla nuo Fulda Carat Exelerot, koossa 225/40/18.
Ei mitään pahaa sanottavaa. On hiljaiset ja hyvännäköinen kuvio. Pidossakaan ei valittamista. Hyvät on.
Ja on vannetta suojaava reunus.
Itelle jäi paska maku fuldan gummeista, 215/40 17 oli koko ja komiasti lähti vyön päät irti ja liikenteeseen. Rengasliikkeessä vaan nostelivat käsiä ja vetosvat että renkaat niin kuluneet niin et sä uutta saa tilalle (kumeilla oli ajettu vajaa kesä), renkaan kyljessä kuitenkin oli semmonen vajaat 2cm korkea patti. Tarjoutuivat vaan kokeilemaan korjausta joka on kyllä 40-profiiliselle kumelle aika haista p... touhua. Vaihtui rengasmerkki ja rengasliike tuon episodin jälkeen
Nyt on alla hankookin s1 evot ja noista ei ainakaan toistaiseksi ole mitään pahaa sanottavaa
Posted: 5.7.2007 21:10
by Basu
Euromasteria kannattaa kanssa kokeilla, saa heti sähköpostilla vastauksen. Ei kuiteskaan se halvin(?).
Posted: 5.7.2007 21:40
by Kemizti
Jos viitti ajella tampereelle, niin mansenauto on aika kova valinta..
ihan esimerkkinä: Kumho Ecsta Supra kokoa 255/40/17" 230€ PARI!
sinne kannattaa aina soittaa.. yhteystiedot netistä

Posted: 6.7.2007 9:07
by maikki
3kk ja muutama tuhat km 225/45-17 Nokian Z:lla niin ei voi moittia. Pahin keli oli heti renkaiden vaihdon jälkeen kun illalla rovaniemen ja kemijärven välillä lämpötila tippui +0-0.5 ja räntää tiputteli. Halpisrenkaista tuttua kumin kovettumista ja liukastumista ei ollut ollenkaan. yli 160km/h noilla ei ole tullut ajettua mutta yleisesti ottaen jämäkät, suuntavakaat ja suht hiljaiset. Ainakin uutena ihan hyvä märkäpito.
Posted: 9.7.2007 13:27
by AjH
Federal SS595 on nyt kolmatta kierrosta alla ja edelleen erittäin positiiviset halparenkaat. Toimii märällä hyvin ja kuivalla hyvin eivätkä ole mun käytössä juuri kuluneetkaan, tosin ajotyyli ei kyllä renkaille juuri käy.
Edit: Federalia siis ollu kokoluokissa 205/40-17, 205/45-17 ja nyt Passatissa 205/50-17. Rengas-onlinestä tuli Passatin kumit 340 euroa kierros. 45-profiiliset ostin Suomalaiselta kaupalta eli
www.lhp-racing.com. Tuolla pari kymppää kalliimmat hinnat kuin ROL:issa, mutta toisaalta Federalia vaihtelevan huonosti saa ROListakin.
Posted: 9.7.2007 14:05
by shoebox
Laittakaa tosiaan kokoja mitä teillä on ja sitten vaikka hintojakin mitä ootte maksanu joko allelaitettuna tai jos erikseen ootte tilannu ja erikseen laittanu alle, niin niistäkin hintoja..Parin viikon sisällä pitää hommata gummit, joten mainostusta omista kehiin..
Ja myös kilsat, miten on kestäny, sekin on mielenkiintonen..Ehkä näin paljon ajavalla yksi tärkeimmistä seikoista..Pito on tietty kanssa, melu ei niinkään..Se nyt on aivan sama Suomen laatuteillä, et huutaako rengas, asfaltti vai auto...Ei nyt täysin, mut ymmärrätte varmaan mitä tarkotan..Joka kesä ei huvittais uutta sarjaa ostaa, et jos sen verran kestäis..Vuodessa tulee joku 40tkm...Eli kesärenkaille niistä joku ehkä 40%...
Posted: 16.7.2007 12:43
by shoebox
Nonni..
Nexen N7000 vai
Kumho SPT KU-31..
Koko olis joko 215/45 17 tai 225/45 17..Kumhot sais 440€ allelaitettuna ja tasapainotettuna ja Nexenit näytti olevan Kiiltovaunussa 348€ - 368€, riippuen koosta..Siihen tietty kuljetuskulut ja allelaitto tasapainotuksineen..
Voivoi, voivoi..On tää vaikeeta..
Posted: 16.7.2007 13:03
by AjH
shoebox wrote:Nonni..
Nexen N7000 vai
Kumho SPT KU-31..
Koko olis joko 215/45 17 tai 225/45 17..Kumhot sais 440€ allelaitettuna ja tasapainotettuna ja Nexenit näytti olevan Kiiltovaunussa 348€ - 368€, riippuen koosta..Siihen tietty kuljetuskulut ja allelaitto tasapainotuksineen..
Voivoi, voivoi..On tää vaikeeta..
Kumholainen pärjäs ABS Sport Cars testissä 205/45-16 koossa oikein mainiosti. Jo sillä perusteella meikälinen jättäisi Nexenin kauppaan, kun hintaerokaan ei jää huomattavaksi. Ja mahdollisien ongelmien kohdalla rengasliike on ilmeisesti liki niin takuut toimii. Eipä Nexenikään (N3000 kai lähinnä) ole huonoksi moitittu toki.
Posted: 16.7.2007 20:02
by -ville-
Pe-iltapäivänä tilasin Vannetukusta Continental Premium Contact 2:t. Pääsin töistä tänään klo 18 ja postin mies tulikin heti kun pääsin kotiin. Sukkelaa toimintaa... Huomenna jossain renkaat alle. Pitää aamulla pari paikkaa soittaa läpi. Vianor Lahdessa ottais 90eur siitä, että vanhat renkaat irti, uudet vanteille ja takaisin auton alle. Nastolasta tuossa 20km päässä sain tarjouksen 60 eur. Ja siellä ei oo ees mitään kilpailua, mutta heti napsahti jo 30eur halvemmaksi hinta. Alkoi heti ihmetyttää tuo Vianorin hinta. Pitää pari paikkaa kuitenkin vielä soitella läpi jos sais vaikka tästä Lahdesta paremman hinnan. Jos jollain on vinkkejä niin otetaan vastaan
Niin ja hintaa renkaille tuli 379 eur ja rapiat postikuluineen. Postikulujen osuus noin 20 eur. Ainakaan vastaavista Continentalin renkaista (205/55/16) ei saanut Lahden suunnalta lähellekään tuollaista tarjousta. Itse asiassa Continentalia oli heikosti saatavilla tän alueen liikkeissä. Ei ainakaan soittokierroksen perusteella tarjottu juuri muuta kuin Nokiaa ja Michelinia.
Palataan niihin rengaskokemuksiin sitten joskus kun renkaat on auton alla ja vähän kilometrejä kertynyt uusista gummeista...
Posted: 24.7.2007 11:29
by shoebox
Nonni..Nyt renkaat valittu ja piste tällekin jahkailulle! Viikonloppuna oltiin kuluttamassa vanhat Botnialla loppuun, ja loppuunhan ne Makaroonit menikin!
Eli Kumhon SPT KU-31:et tulee alle, koko 225/45 17..On pito mikä on, kulutus mikä on, aivan sama, ei jaksanu jahkailla enää! Huomenna alle, suuntaus päälle ja sit laskemaan kauan kestää..Kuhan ei nyt heti ens kesänä tarttis uusia laittaa, mut katsoo nyt..

Posted: 24.7.2007 16:56
by ahto
jeh
Sain tarjouksen: Kumhon Ecsta KU-31, 225/45 17, 440€ tasapainoitettuna ja allelaitettuna..Pitänee tuota ainakin miettiä..
melkosen kallista ku ittellä samat rinkulat mut 225/40/18 ja tasapaino+allelaitto 400e
Posted: 24.7.2007 20:11
by shoebox
ahto wrote:jeh
Sain tarjouksen: Kumhon Ecsta KU-31, 225/45 17, 440€ tasapainoitettuna ja allelaitettuna..Pitänee tuota ainakin miettiä..
melkosen kallista ku ittellä samat rinkulat mut 225/40/18 ja tasapaino+allelaitto 400e
Mistäs niin halvalla sait?

Tuonkin piti olla jo aikamoinen tarjouserä, kun muut lähikoot oli het 50-100€ kalliimpia! Noh, voi olla et saan pienen alennuksen vielä, sen näkee huomenna..
Posted: 25.7.2007 0:09
by -V-
Kertokaas nyt ihan oikeasti motiiveja ostaa näitä ns halpiskumeja. Ei kai kenelläkään voi olla parista sadasta eurosta kiinni etteikö voisi ostaa ihan oikeita renkaita autoon? Tuntuu vilisevän kaiken maailman nexeneitä ja kumhoja autojen aluset täynnä, mikä on oikea syy tuollaisten ostoon, olisi mielenkiintoista kuulla.
Posted: 25.7.2007 7:12
by Pasi Häkli
Mun mielipide; Se nyt on melkein ihan sama, mitkä renkaat siellä alla pyörii kesällä. Itsellä on Fulda Carat Exelerot, eikä oo mitään pahaa sanottavaa.
Talvella täytyy sitten olla kunnon renkaat, kun ei niitä pitojakaan muuten oikeen löydy.
Tietysti jos välttämättä haluat maksaa sen 200 euroo lisähintaa renkaista niin siitä vaan, kukaan ei kiellä. Sillä rahallahan saa vaikka digikameran.
Posted: 25.7.2007 8:53
by Matsoni
-V- wrote:Kertokaas nyt ihan oikeasti motiiveja ostaa näitä ns halpiskumeja. Ei kai kenelläkään voi olla parista sadasta eurosta kiinni etteikö voisi ostaa ihan oikeita renkaita autoon? Tuntuu vilisevän kaiken maailman nexeneitä ja kumhoja autojen aluset täynnä, mikä on oikea syy tuollaisten ostoon, olisi mielenkiintoista kuulla.
Mitähän vikaa on ns halpiskumeissa? Samalla tavalla ne siellä auton alla pyörii ja kuluu. Ei noissa nyt niin suuria eroja ole vai oletko huomannut?

Posted: 25.7.2007 10:36
by maikki
Hankookilla ja Kumholla on ihan hyviä renkaita. Sain ostettu naurettavan halvalla Nokian Z:tat mutta muuten olisin ostanut varmastikin Hankook K105:t.
Kaikenmaailman linglongit jne jättäisin kaupan hyllylle. tuulilasin vertailu 225/45-17 kokoisista renkaista jossa halpisrenkaat ei oikein pärjänny ja tekniikan maailmassa juttu eri kokoisista renkaista jossa oli 225/40-18 kiinalainen full run tai joku oli varsin surullista luettavaa.
Ikävin ominaisuus halpiksissa on syksyllä kun kelit viilenee kumin kovettuminen ja liukastuminen. Hankookin K102 on hyvä esimerkki tästä. Normi kesäkekeillä hyvä rengas, märkäpito ja vesiliirto-ominaisuudet hyvät mutta syyskeleillä -92 passat automaatti (tosin 2.0-16V) löi iloisesti tyhjää ykkösellä ja kakkosella
Posted: 25.7.2007 10:43
by JPT
Moro!
Tuli tilattua tuollaiset Hankook Ventus K105 (205/55R16) pyöräytettynä BM Napolien kehälle. Hintaa rapiat kaheksan rahaa tuolla länsinaapurissa. Ventukset (K104) toimi ainakin edellisessä ajokissa (Golf IV, HB 5-ov) ihan moitteetta. Vesikeleillä pitoa riitti ja oli uutena kohtuu hiljaisetkin mutta kuluneena alkoi pitämään jonkin verran ääntä. Kuulemma johtuu siitä V-kuvioinnista tuo melu kuluneena?
Tämä uudempi malli pitäs olla edeltäjää hiljaisempi, mutta saas nähdä sitte?
Posted: 25.7.2007 11:23
by DJDH
-V- wrote:Kertokaas nyt ihan oikeasti motiiveja ostaa näitä ns halpiskumeja. Ei kai kenelläkään voi olla parista sadasta eurosta kiinni etteikö voisi ostaa ihan oikeita renkaita autoon? Tuntuu vilisevän kaiken maailman nexeneitä ja kumhoja autojen aluset täynnä, mikä on oikea syy tuollaisten ostoon, olisi mielenkiintoista kuulla.
Nokialaiset 900€/sarja, kesto 1-1,5 kesää (n.20-25tkm). Michelin samaa hintaluokkaa ja pääsee 5-10tkm pidemmälle, ehkä. Nexenit 450€ ja kestää sen 30tkm vähintään. Ei Suomessa voi missään ajaa niin kovaa että esim. nexeneistä loppuisi pito ja ominaisuudet kesken. Ehkä vähän melusammat kun contin huippurenkaat, mutta hintakin on kolmanneksen siitä ja kesto saman verran enemmän. Mulla vielä tuppaa noi renkaat puhkeilemaan ajoympäriston takia, niin en todellakaan viiti ostaa mitään kalliita renkaita. Talvella sitte ajetaan parhaimmilla mahdollisilla.
Kokeile ostaa "halpisrenkaat", ajele niillä kesä ja mieti oliko ne 2 kertaa kalliimmat nyt niin paljon paremmat että siitä kannattais maksaa.
Posted: 25.7.2007 14:11
by AjH
Yhdyn edellisiin puhujiin "halpisrenkaista", eli pitää tietää vähän enemmän mitä on ostamassa koska kaikki halpikset eivät todellakaan ole tieliikenneturvallisia.
Itse ole ollut erittäin tyytyväinen Federalin halpis SS-595 renkaisiin, kolme kierrosta on nyt ollut ja kaikki ovat toimineet loistavasti niin kuivalla, radalla, märällä kuin viileässä syksyssäkin.
Mutta saahan sitä toki maksaa lisää hiukan kalliimmista ja tuntea olonsa turvalliseksi, ei se väärin ole. Itsekin kyllä vakavasti harkitsin Passatin alle mm Uniroyalin Rainsport 1 ja Nokian tarjokkaita, mutta lopulta en usko että ne paremmin olisivat tehtäväänsä hoitaneet kuin nämä edulliset Federalit. Tosiaan 200 euroa kierroksesta jäi lompakkoon ja sillekkin on kyllä kohteita löytynyt...

Posted: 25.7.2007 14:53
by ahto
Mistäs niin halvalla sait?
Mikkelin Autosompa
Posted: 25.7.2007 18:42
by JPT
hiukkasen offia....länsinaapurista soitettiin että BM Napolia saa vasta ens vuoden puolella joten ei osteta sitte sellasia...
Posted: 25.7.2007 19:48
by Tero Paalanen
Mitähän vikaa on ns halpiskumeissa? Samalla tavalla ne siellä auton alla pyörii ja kuluu. Ei noissa nyt niin suuria eroja ole vai oletko huomannut?
On se kumma jos ei muka oo suuria eroja.
Itte ainakin huomasin kalliimmanki luokan renkaissa(Goodyear F1 GS-D3 & BF Goodrich G-force profiler) suhteellisen suuria eroja. Mitähän ne erot on noissa halvemmissa
Yleensähän noissa kalliimman luokan renkaissa käytös säilyy samankaltaisena niin kuivalla kuin märällä pinnalla eivätkä ominaisuudet romahda ekan vesipisaran tai kulumisen myötä.
Siks toisekseen loppupeleissä kuitenki suht pieni raha esim. se 200€ kun rupeat jakamaan sitä kilometreille.
Posted: 31.7.2007 18:49
by shoebox
JPT wrote:hiukkasen offia....länsinaapurista soitettiin että BM Napolia saa vasta ens vuoden puolella joten ei osteta sitte sellasia...
Melkosen halvalla sait, kun netto noille mun renkaille oli 102€/kpl...Ja katottiin vielä kaverin koneelta, siis se rengasmyyjä, että meni railakkaasti alle ostohinnan, millä sait..

Mutta onnittelut edullisesta kaupasta!
Posted: 31.7.2007 19:08
by shoebox
-V- wrote:Kertokaas nyt ihan oikeasti motiiveja ostaa näitä ns halpiskumeja. Ei kai kenelläkään voi olla parista sadasta eurosta kiinni etteikö voisi ostaa ihan oikeita renkaita autoon? Tuntuu vilisevän kaiken maailman nexeneitä ja kumhoja autojen aluset täynnä, mikä on oikea syy tuollaisten ostoon, olisi mielenkiintoista kuulla.
Näyttäs rahamiehet puhuvan..

Se nyt on ensinnäkin hyvin paljon siitä kiinni, paljonko niitä kilometrejä tulee, että kuinka usein niitä renkaita pitää vaihtaa..Itsellä tulee työmatkaa, ja kesällä vielä lomareissut ja muut, niin paljon, että loppuu köyhältä rahat kesken ostaa "huippuluokan" renkaita joka kesä..Jos olis renkaat ja vanteet vaan kaupungilla kruisailua varten, ettei tarvis oikeasti käyttää, niin samahan se sitten olis, kun monta kesää kestäis renkaat! Eli minun mielestä käyttötarkoitus ja renkaiden eri ominaisuudet määräävät paljolti, mitkä renkaat kannattaa ostaa..Kuten testeissä monesti lukeekin, et voittaja aina ole ostajan paras vaihtoehto, vaan kannattaa tutustua, että mikä rengas on ollut milläkin osa-alueella hyvä ja sitten miettiä omaa käyttöä..
Kumhoon päädyin sen takia, kun sattunu samalla kylällä olemaan Kumhon myyjä, saanu kohtuu hinnalla, ja vielä todennu (jotkut) mallit ihan hyviksikin..Ja tuo KU-31, mitkä nyt ostin, pärjäs vielä testissäkin ihan kohtalaisesti, niin ennemmin tällöin maksan 440€ 17" sarjasta, kun 800€ jostain merkkirenkaista..En ala kellekään Kumhoja kauppaamaan, mutta minun mielestä on kohtalainen, suht edullinen ja ihan kokeilun arvoinen rengas..Ensi kesänä sitten tietää, paljonko nuo renkaat keksivät, ja jos olivat huonot matka-ajoon, niin sitten kokeillaan jotain muuta..Tarjottiin minulle kyllä 1000km ajettuja Potenza RE050:ia hintaan 300€, mutta ei myynyt sitten kuitenkaan, kun sanoi niiden kuluneen "palalle", eli hieman epätasaisesti, jolloin pitää jatkossa ääntä..Liekö ääni sitten kuitenkaan kovempi kuin Kumhoissa vakiona..
Ei oo päässy vielä kertaakaan kunnolla testaamaan samassa autossa ja samalla vannekoolla useita eri renkaita, kun autot on vaihtunu niin nopiaan, mutta nyt ainakin edellinen rengas, mitkä oli nykyisessä autossa valmiina, sai tuomion..Eli Zeta Lineoita en ainakaan itse paljoa ajaville suosittele, kuluu liian nopeasti loppuun matka-ajossa..Sekin on totta, että ei matka-ajoon edes kannattaisi ostaa mitään kovien nopeusluokkien renkaita, mutta minkäs teet, pitää sitä edes joistain asioista nauttia, eli pikkuvanteilla en enää ajele..

Kiitos tästä mahdollisuudesta avautua..

Posted: 18.8.2007 23:05
by Das
Kertokaas nyt ihan oikeasti motiiveja ostaa näitä ns halpiskumeja. Ei kai kenelläkään voi olla parista sadasta eurosta kiinni etteikö voisi ostaa ihan oikeita renkaita autoon? Tuntuu vilisevän kaiken maailman nexeneitä ja kumhoja autojen aluset täynnä, mikä on oikea syy tuollaisten ostoon, olisi mielenkiintoista kuulla.
Ja Herra
-V- voisi kertoa onko Falken -merkkiset renkaat sitten näitä oikeita renkaita ? Falkenithan sinulla ilmeisesti autossasi on ?
Eikös noita Falkeneita saa myös pari satsia yhden Continentalin rengaskerran hinnalla

En ole itse "halparenkaista" kokemuksia hankkinut, mutta silti luen mielenkiinnolla kokemuksia kyseisistä renkaista ilman jeesustelua.
Posted: 18.8.2007 23:45
by Puuhis
Ei ne merkkirenkaatkaan mitään ultimate hyviä renkaita ole. Itellä edellisessä autossa kävi yksi setti Good Yearin F1:iä alla ja harvinaisen paska maku jäi kyllä renkaasta suuhun. Kumit suorastaan suli alle ja eikä ne nyt hääppöset olleet pidon kannalta kuivalla eikä varsinkaan märällä halpiksiin verrattuna. Ainakaan siinä määrin että maksaisin tuplahinnan hyvin toimiviin halpiksiin nähden. Halpiksissahan on tietty se vaara että tuntematonta merkkiä ja mallia kun meet ostamaan niin voi helposti haukata sitä ihtiään, mutta eipä se pois suljettua ole noissa merkkirenkaissakaan. Esim tuossa kaverilla kierros Nokian Hakkaa mikä oli mainostettu erityisesti Suomen teille tarkoitetuksi kumiksi ja kestäväksi, niin ikävän kovalla vauhdilla vaikuttaa kumi kuitenkin syöpyvän...
Tällä hetkellä itsellä alla hankookin s1 evo:t joista jo ostaessa näki ettei ne ole mitkään monsuunirenkaat, mutta kuivalla ja märällä tiellä niissä on tolkuton pito ja ennen kaikkea 235/35 kumeiksi pirun hiljaset. Vastaavaan gudikan/contin/misukan sarjan hinnalla noita saa sen 2 settiä. Ja vielä niinkin valitettavastihan noille kävi, että rengastestissä viime kesänä nuo hankookit pöllyytti noita merkkirenkaita kaikessa muussa paitsi tosiaan noissa monsuuni olosuhteissa.
Tässä nyt minun motiivit, joku voi pitää paskoina motiiveina, mutta ainakin ihtiäni oon tähän asti saanu näillä kusetettua.
Posted: 21.8.2007 21:58
by JPT
No niin nyt on ekat kilsat ajettu noilla Hankookin Ventus Prime K105:lla. Ensivaikutelma ihan ookoo, ja ainakin hiljaisemmat kuin edeltäjät K104:set ja hiljaisemmat kuin autossa alla olleet paljon ajetut continentalin 195/65 R15. Contin mallia en muista mutta joku perusratas se oli. Erikoista tässä uudessa K105:ssa on se että keskimmäisessä pitkittäisessä urassa ei ole lainkaan vedenpoisto uria eli periaatteessa urasta ei pääse vesi veks. No odotetaan vesikelejä niin pääsee testaan...Ja vanteiksi tuli, olikohan ne BM Cobrat?? Koko paketilla oli hintaa lukkopultteineen karvan yli 800 € ja tietyt hlöt:hän voivat tosta summasta poistaa alvia joten summa jäänee jonnekin ~650 € korville?? Niin ja jotku maksaa sitten niitä verollisia hintoja
JTe
Posted: 28.8.2007 20:50
by DJDH
Nexen/syron 3000 golfin alla käyttäytyy melko rauhallisesti ääritilanteissa. Omassa pirssissä alkavan luisun huomaa siitä että auto alkaa rauhallisesti puskea. Vauhtia lisätessä puskeminen kasvaa ja kasvaa. Kun kääntää tiukemmin sisäkurviin, niin auto ohjautuu vielä, mutta luisun huomaa jo ratissakin. Kun etupää puskee reippaammin, alkaa perä hiljalleen irrota ulkokurviin. Pienellä vastaliikkeellä luiston saa loppumaan, eikä sivuluisu tule mitenkään yllättäen. Vauhtia tuollaisessa tilanteessa saa kyllä olla aika reippaasti. Eli yrittämällä tuollaisen sain aikaan. Ei tuota missään normaalissa tieliikenteessä saa aikaan. Normaalissa nopeassa väistämisessä maantie/moottoritie nopeudessa ei ole mitään ongelmaa. Auto kääntyy sinne minne ratista kääntää. Mitään ylimääräisiä miettimisiä tai lipsumisia en huomaa.
Vesiliirtoon noita uusia kumeja en ole vielä saanut, enkä kyllä toisaalta kovin hanakasti ole sitä edes yrittänyt. Mainittakoon vielä, että kumeilla on nyt takana noin 9tkm. Kulumista ei ole juurikaan havaittavissa. Katsotaan sitten tarkemmin, kun on aika vaihtaa talvipyörät alle.
Noista omista renkaista kyllä voi sanoa, että hintaisekseen ovat yllättävän miellyttävät ja hyvät ajaa. Toivottavasti mielipiden myös pysyy alkutalveen asti.