Page 2 of 3

Posted: 11.6.2006 14:01
by colour concept
Jopo laitto sillo omaansa sinne tiivisteen sisään sellasen lakun, et se ponnahtaa silleen auki et ei mee takas lukkoon,

siis kysäseppä siltä tarkemmin :idea:

Posted: 12.6.2006 23:15
by Tero Paalanen
Tänään sain sitte värkättyä pissapojat toimintaan.
Pienen tuumailun jäläkeen päädyin modaamaan "hieman" alkuperääsiä suuttimia että sain ne konepellin alle mahtumaan.
Hyvin tuntuus toimivan.

Posted: 14.6.2006 17:39
by Tero Paalanen
No julkaistaan nyt asia sitte täälläkin. Josko löytyys kohtalotovereita.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=60867
Eli tuolta löytyy suurin syy siihen että tuo mun golpero maalattiin.

Posted: 14.6.2006 22:57
by Tero Paalanen
Nyt on sitte peräluukun avausmekanismiin saatu viive. Toteutin sen viivejärjestelmän ihan vaa pelkillä elektrolyyttikondensaattoreilla.
Ja takasiipikin on nyt paikallaan. Kyllä se vaan antoo perään mukavasti ilmettä.
Tehään nyt vielä lista muutoksista mitä autoon on tehty:
-Konepeltiä ja etulokasuojia jatkettiin ja ajovaloiksi laitettiin "annelit"
-Antenni poistettiin
-Peräluukun merkki, avauskahva ja takalasinpyyhin poistettiin
-Ovenkahvat, listat ja peilit maalattiin korinväriin
-Lukot poistettu etuovien kahvoista
-Merkitön maski
-Lampunpesurit ja pissapojan suuttimet poistettu.
-Kontin päälle ilmaantui Mattigin takasiipi
-Värinä pohjalle alkuperäänen LA3G ja lakan sekaan sekoitettiin hivenen punavihreää helmiäistä

Ja ettei vaa projektit loppuis kesken ni seuraavana listalla on rokkien uusiminen.
Kunhan vaa ensi saadaan tämä valmiiks.

Posted: 19.6.2006 10:40
by Tero Paalanen
Viikonloppu alkoo täällä pohojanmaalla oikeen kivasti.
Golffin perä on nyt sitte tämän näkööne :veryangry

Posted: 19.6.2006 10:43
by Kupari
No mikä se siihen tuli?

Posted: 19.6.2006 10:57
by Tero Paalanen
Tais olla joku farmari-carina. Jostain 70-80-luvun vaihteesta...

Posted: 19.6.2006 11:12
by Ari-Matti Aho
Kauanhan se ehtikin olla...Ei edes maali ehtinyt kuivua... :evil:

Posted: 19.6.2006 16:27
by Kemizti
Kovin on tutunnäköstä jälkee.. 8)

nimim, kahdesti perään ajettu :lol:

Posted: 19.6.2006 17:31
by jyrki
No voi elämän karut kävyt :(

Posted: 19.6.2006 17:55
by Ilu
Muillakiin sama kohtalo.Kyl se ottaa päähä

Posted: 19.6.2006 19:32
by jopo
Otan osaa suruun :cry: Samoin kävi täällä kevättalvella. Siloitettu luukku meni paskaks kun fiesta tapas siihen.

Image

Posted: 19.6.2006 22:17
by miihkali
Osanotto.... Ittellä v. 2005 leipo vanhus Buickin perään ja seku saatiin kuntoon, ni ei mennyt ku kaks viikkoo, ni
sittä tuli työkaveri autohallissa takaboxiin.. että kokemusta löytyy myös täältä :?

Posted: 20.6.2006 8:37
by Outi
Uolevi wrote:Viikonloppu alkoo täällä pohojanmaalla oikeen kivasti.
Golffin perä on nyt sitte tämän näkööne :veryangry
Voi paska :evil:

Posted: 20.6.2006 8:51
by lukkari
Tuo on kai luonnonlaki: lysmyiseen ja maalausta/peltikorjausta kaipaavaan ei kukaan osu.
Jos tuon vakuutuksen kautta kierrättää, eikös se vielä mene niin, että korjataan alkuperäiseen kuntoon eli perusluukku ja perusmaali. Kaikki extra menee omasta pussista.

Posted: 20.6.2006 9:21
by Tero Paalanen
Vastapuolen vaakuutuksistahan tuo meni. Mut kyllä se korjataan aivan samanmooseks mitä olikin.

Posted: 20.6.2006 9:33
by lukkari
Sittenhän se meni hyvin. Toisinaan liikennevakuutus suhtautuu penseästi auton erikoisvarusteisiin ja -maalauksiin. Vaan tuskimpa tuo korjaamalla paremmaksi tulee kuin ennen kolaria 8(

Joskus -93 sain coupeaudiin tällin juuri samaan kohtaan. Hylkyyn meni kohtuu harvinainen musta Treser -takalyhty ja olin varma, että tuollaista en saa enää autooni, mutta josta peltikorjaamo oli sellaisen hankkinut ja meni vielä vakuutukseenkin.

Posted: 21.6.2006 8:27
by DJisotela
Kraapasitko puukolla? Henk. koht. olisin saattanu hieman hermostua.. vaikka onkin vakuutukset yms. Millos uudelleen maaliin/nippuun?

Posted: 21.6.2006 9:58
by Tero Paalanen
No en onneks ollu itte puikoissa kun tuo tapahtuu. Kerkes pikkasen hermot tasaantua ennenku kerkesin paikalle.
Ja oli se perään ajanut tyttökin sen verta paniikis ettei kovin viittinyt huutaa.
Tarkkaa tietoa ei vielä oo milloon tuo korjataan. Uus puskuri, luukku ja valot on jo tilattu.

Posted: 14.8.2006 7:13
by Pasi Häkli
Yks kaveri selvitteli vakuutustarkastajalta tommosta vastaavaa asiaa, että mitä korvataan, jos joku ajaa sen autoo päin, kun siinä on itse muuteltu koria. Tarkastaja sanoi että he korvaavat -87 vuosimallin bemarin alkuperäislokasuojan, SEKÄ ne työtunnit mitä hänellä on mennyt sen lokasuojan muokkaamiseksi nykyiseen malliin. Sitä en tiedä, että mitä ne laskee työtunnin hinnaksi.

Kyseessä siis tämä BMW.
http://www.radalle.com/imanager/?kat=3& ... va_id=8434

Posted: 14.8.2006 9:07
by jopo
Mulle korvasivat 40€/tunti.

Posted: 14.8.2006 23:25
by Tero Paalanen
Just tänään nostettiin vielä takapuskin paikalleen.
Eli auto on ainakin toistaiseksi ehjä.
Kyllä mulle ainakin toi kontti tehtiin samaan kuosiin kuin entinenkin.

Posted: 25.6.2007 23:36
by Tero Paalanen
Kaivellaas tämä vanha topicci ylös.
Nyt sitte sain ruoskittua itteni tekemään golffiin rokkien asennukset kuntoon.
Urakan päätin aloottaa diskanttien sovittamisella peilikolmioihin.
Tällääsistä palasista ruvettihin muotoolemaan diskanteille asennuskaulusta.
30 minuuttia myöhemmin olikin jo kaksi asennuskaulusta valmiina.
Materiaalina käytin 10 millistä elintarvikemuovia.
Sitte sovittelin nuo rinkulat peilikolmioihin kuumaliiman ja puutikkujen avulla. Suuntauksen tein kuljettajaa kohti.
Kun sain suuntaukset kohoralleen ni kaivoin taskunpohjalta sukkahousut jotka olin aamutuimaan varastanut naapurin muorilta.
Pirunmoisen ähellyksen jälkeen sain tukittua peilikolmiot sukkahousujen sisään. Sen jälkeen kiristelin kankaan kireälle peilikolmion ympärille ja kovetin sen polyesterihartsilla.
Tämän näköisenä ne jäivät orottamaan huomisia toimenpiteitä. Niistä lisää sitte huomenna.

Posted: 26.6.2007 16:59
by Tero Paalanen
Tänään sitte täyttelin nuo peilikolmioiden sisustat lasikuidulla.
Huomenna pitää sovitella niitä paikalleen ja tehdä tarvittavat hionnat. Voi olla et joutuu vähä hoikentamaan niitä tosta asennuskauluksen alta että mahtuvat paikalleen.
Keskiäänien paikkojen teon alootin sorvaamalla niille sopivat asennuskaulukset.
Alkuperäiset kaiutinritilät pilkoin niin että jäljelle jäi vain muovinen kehys. Niihin sitte sovittelin kuumaliiman ja puutikkujen avulla asennuskaulukset kiinni. Sitte ku sain suuntauksen hierottua mieleiseksi ni kietaisin näidenki päälle sukkahousut ja kovetin pinnan hartsilla. Niitten kanssa jatketaan sitte torstaina.
Tuossa pari kuvaa suuntauksesta. Klik Klik

Posted: 28.6.2007 23:11
by Tero Paalanen
Nyt on sitte peilikolmiot saatu siihen malliin että tarvittoovat enää tekoeläimennahkaa pintaan. Josko huomenna sais ne valmiiks.
Keskiäänien pahkat tarvittoo vielä lasikuitua sisäpuolelle. Pitää yrittää saara huomenna nekin päällystystä vaille valmiiks.

Posted: 29.6.2007 15:35
by Micco
Muistithan laittaa lämmitysvastukset noihin, talvipäiviä varten... :wink: :lol:

Posted: 29.6.2007 19:54
by Tero Paalanen
^En perkeles olis muistanu, onneks vielä kerkeää ne lisäämään :wink:

Nyt on peilikolmiot viety verhoolijalle ja kojelautapahkatki kaipaavat enää viimeistelyhiontoja.
Maanantaina pitääs saara pahkat valmiiks et sais vierä nekin verhoolijalle.

Kaiken näkööstä pikkuhilpettä vielä pitääs hakia. Olis sitte suurin piirtein kaikki kasassa ku alootan sikaosastoa rakentamaan.

Posted: 29.6.2007 21:29
by MIKU
Toivottavasti pääsen autoosi joskus kuuntelemaan ku soi kunnolla :D

Posted: 4.7.2007 15:44
by Tero Paalanen
No nyt on rojekti edistyny sen verra et kojelauta pahkat on viety verhoilijalle.
Nii ja sain hävitetty golffin johtokouruihin 30 metriä kaiutin piuhaa.
Pari kuukautta sitten uusinkin jo nuo rca-johdot joten niihin ei nyt tarvinnut koskea.

Posted: 5.7.2007 15:38
by Tero Paalanen
Pirunmoosen kiroolun ja ähkimisen jälkeen peilikolmiot näyttää tältä.
Verhoilija siis vain ompeli noihin sopivat "huput" valmiiksi jotka itte liimailin niihin kiinni.
Oishan ne paremminki voinu onnistua mut pystyn elämään lopputuloksen kanssa.
Josko ne sais huomenna laitettua paikalleen.

Posted: 10.7.2007 18:15
by Tero Paalanen
Päivitellääs sen verran että peilikolmiot on paikallaan.
Keskiäänipahkat sain verhoiltua tänään. Ensimmäiset koekuuntelut pitääs mennä tekemään.
Kuvia laitan ku vaa kerkiän.

Posted: 10.7.2007 21:29
by DJisotela
Juu kivan näköiset nahkahuput..

Posted: 11.7.2007 10:03
by Micco
DJisotela wrote:Juu kivan näköiset nahkahuput..
Älä huoli, eiköhän Uolevi oo teetättäny jotai muutaki kivaa teille Himokselle... :lol:

Posted: 13.7.2007 18:00
by Tero Paalanen
^Miccon kannattaas varoa sanojaan jotta ei tarvitte kraapaasta kauhavalaasella :wink:

Täs olis pari kuvaa miltä nuo tekeleet näyttää.
Klik Klik
Soundia pitääs viilailla kohilleen. Midin ylipäästöä pitää tiputtaa aavistus ja ehkä jyrkentää jakoakin.
Keskiäänen ja diskantin välisen jaon löysin jo paikalleen, mutta viiveitä pitää vielä hioa.

Posted: 18.7.2007 12:47
by Tero Paalanen
Justiinsa tuossa koitin pikkuusen säädellä noita laitteita.
Äänikenttä on jo niin kohillaan ku sen saa noilla säädöillä. Tarttis olla kanavakohtaaset tason- ja vaiheen säädöt.
Soundi on muutenki aikalailla kohallaan, ainakin omaan korvaan :roll:
Jonkin verra pitää koittaa vielä viilata korjaimella muutamaa osa-aluetta.

Posted: 18.7.2007 16:40
by Pasi Häkli
Tuntuu olevan tuo musavehkeiden säätäminen aika hyvin sulla hallussa :P
Multa sais kanssa jotain säätää kun tuntuu välillä kun kuuntelee kovaa, että jokin korkea taajuus oikeen särkee korvissa. Ne kun sais leikattua jotenkin pois niin vois kuunnella kovaa, ilman että korviin sattuu :lol:

Posted: 19.7.2007 10:47
by Tero Paalanen
^No sitte vaa pasuunan nokka kohti Himosta ni katotaan mitä voiraan tehä :wink:

Posted: 19.7.2007 12:07
by Pasi Häkli
Muuten kyllä mutta ei pysty :lol:

Posted: 6.2.2008 13:55
by Tero Paalanen
Nyt on sitte hommattu golffiin tulevaa kesää varten hieman osia.
Eli kesälle tulossa uudet vanteet (Oz Ultraleggera) ja niille Toyon R888 katuslicksit.
Etupäähän päivitetään puslat uretaanisiin sekä jarruiksi 280x22 levyt G60 Corradon satuloilla.
Teräspunosletkut pitää vielä ettiä jostain.
Levyiksi tulee Zimmermanin rei'itetyt versiot. Jarrupaloiksi on kaksi vaihtoehtoa, Ferodon DS2500 tai DS3000.
Ja kun tuota etuakselistoa ruuvataan ni samaan konkurssiin vaihdetaan myös alapallonivelet, raidetangonpäät ja laakerit.
Takajarrutkin kaipaa remonttia joten niiden osalta varmaankin tyydytään uusiin rumpuihin, sylintereihin, jarrukenkiin ja laakereihin. Nii ja mahdollisesti koitetaan hieman nostaa jarrupaineita taakse jotta saadaan rumpujarrujen teho maksimoitua.

Uudet subitkin saapuvat lähipäivinä joten eiköhän tässä jotain uutta kesälle saada.
Pistän kuvia kun projekti etenee.

Posted: 6.2.2008 20:18
by Tony
Jos kerran olet uusimassa takajarruja kokonaan, niin varmaan kannattaa harkita passatin rumpuja taakse(90-96)??? Muistaakseni ovat vähän isommat ja jos en väärin muista niin pyörän napa on golffissa ja passatissa samat!!! Eli vois olla toteutettavissa........

Posted: 7.2.2008 8:17
by Tero Paalanen
^Pyörännapa näytti tosiaan olevan sama.
Passatin jarrurumpu on 230 mm kun taasen golffin oma on 200 mm.
Pitää kysellä mitä noi jarrukilvet maksais. Nehän on ainoat mitä pitäis sitte "ylimääräisenä" ostaa jos laittaas nuo Passatin jarrurummut.

Posted: 7.2.2008 19:54
by Tony
Juuri näin olin itsekkin ajatellut.........

Posted: 8.2.2008 12:21
by Tero Paalanen
Tilasin sitte 3A passatin takanavat jarruhiluineen.
Aivan 100% varmuutta sopivuudesta ei oo mut koitetaan :?
Ainakin osanumerot täsmää napatappien osalta keskenään. Niiden kilpien (tai mitkä ny onkaa) osa numerot ei täsmänny mut muuten nuo osanumerot näytti täsmäävän. Eiköhän ne jarrukilvetkin paikalleen mene.
No sitte ainaki ollaan viisaampia ku noita ruvetaan sovittamaan.

Posted: 11.2.2008 13:43
by Tero Paalanen
Postipoika toi tänään neljä subbaria. Josko noille sais kotelon tehtyä ens viikolla.
Image

Posted: 11.2.2008 16:33
by Tero Tanninen
Minkäs merkkisiä noi on? En tunnista...

Posted: 11.2.2008 17:08
by Tero Paalanen
^TangBand W6-1139SG

Posted: 12.2.2008 15:55
by Tero Paalanen
V***u, P*****e, S*****a :!:
Mulle piti ne G60:sen jarrut tulla yheltä jampalta jolla oli koko G60:sen etuakselisto kaupan.
No sovittiin et maksan sille pyyntihinnan ja se irottaa mulle siitä akselistosta vain olka-akselit, jarrut ja vakaajan.
Nyt sitte se jätkä ei kuulemma saa niitä olkakappaleita irti ku hän ei saa naparuuvia auki.
Sanoin sille et irrottaa vetoakselin siitä nivelestä ja jättää nivelen paikalleen ja sitte irrottaa alapallonivelin alatukivarresta.
No se lupas yrittää...
No ei kuulemma saa irti niitä. Pitäis hakea siltä koko paska pois.
No jätin sitte hakematta. En perkele lähe tekemään n.800 km:n reissua sen takia.
Mutta hamekangasta voisin kyllä ko. herralle lähettää, vaikka useamman metrin.

Kyllä voi ihmistä vituttaa. :veryangry
Onneks pieni avautuminen helpottaa aina.

Posted: 12.2.2008 16:44
by Kemizti
Hehe.. en nyt halua kuulostaa vittumaiselta, mutta hyvä että kerkesit myymään ne jarrulaikat mulle :wink:

ei vaan.. äärettömän kuspäistä toimintaa jos ei tehdä niinkun on sovittu..!! :twisted:

Posted: 12.2.2008 16:48
by Tero Paalanen
Lähinnä huvittaa kuinka joku voi olla niin avuton ettei saa vetoakselia irti vetonivelestä.
Ja ne alapallon kiinnityspultit saa nii helposti vaikka katkastua. Ei tarvi ku 13mm hylsyn ja räikän. Nii ja tietysti vähä voimaa.

Posted: 12.2.2008 16:51
by Tero Paalanen
Hehe.. en nyt halua kuulostaa vittumaiselta, mutta hyvä että kerkesit myymään ne jarrulaikat mulle
No kuitenki ne G60:sen jarrut on pakko saara, vaikka sitte marmoritiskiltä.