Page 2 of 2
Posted: 25.3.2004 8:07
by vag
No, ei siinä nyt mitään niin kovin suurta eroa tietenkään ole, varsinkaan jos autoa on vähänkään enemmän madallettu.
Sait aika hyvään hintaan tuon paketin, varmasti näyttää hyvältä kun saat alle laitettua.
Posted: 25.3.2004 10:24
by jiipee
Perhana nämä RS:n vanteet taitaa olla ens kesänä aika yleisiä..

Posted: 25.3.2004 17:44
by sirkia
Moro,
Kävin just noutamassa renkaat.
Mallailin niitä jo hieman autoon. Ohessa kuva.
Varoituksena, että kuva on ISO ja modeemia käyttävien ehkä kannattane katsoa
Laitan joskus pienempiä kuvia, kun ehdin hieman pienentää.
http://www21.brinkster.com/sirkia/golf2.jpg
t. Stefu
EDIT: linkki korjattu toimivaksi by amideus
Posted: 25.3.2004 20:03
by vag
Hyvältä näyttää. Pistä ihmeessä lisää kuvia kun saat alle asti kokeiltua.
Posted: 25.3.2004 20:08
by 1500A
Normihalkaisija koolle 215/45R17 on 626 mm ja koolle 225/45R17 634 mm, ei kai tuo kahdeksan millin ero kovinkaan paljoa näössä tee?
Golfin vakiokoko on 195/60R15? Sellaisen normikoko on 615 mm, jonkin verran isompia siis nuo 'isot'. Mikäli pyörän vierintäkehän pituus kasvaa enemmän kuin 5%, pitää nopeusmittaria kalibroida muutoskatsastuksen hyväksymiseksi. Nuo mainitut koot mahtuu kyllä vielä tuohon prosenttiin, mutta ei paljon enää isompia ...
Posted: 25.3.2004 20:13
by vag
Vakiokoko on 195/65 15.
Se on ihan makukysymys että vaikuttaako se näköön vai ei.
Ja rengasmerkeillä voi olla aika suuria eroja keskenään.
Posted: 25.3.2004 20:52
by Kupari
Joo, tosiaan tuo vakio profiili on 65 ja tuon 195/65/15" halkaisja on 634mm ja ympärys 1993mm. Tuon mukaan voi laittaa vaikka 225/50/17" jonka vastaavat mitat on 656mm ja 2063mm. Eli ympärys kasvaa minun laskuopilla 3.39%.
Rengas/vannelaskuri
Posted: 25.3.2004 20:59
by 1500A
AutoSound antaa hieman eri mittoja kuin STRO-rengasnormi, mutta suuruusluokat on kyllä samoja.
Siitä vanteiden väristä!
Posted: 2.4.2004 20:40
by Juza
Star renkaasta jos käy hakemassa, niin niitä saa sävytettynä tummempana,kromina tai vaikka pinkkinä jos haluaa. Eipä tuo oo varmaan ongelma muissakaan rengasliikkeissä. Ko.paketti Rengascenteristä 17"+Noksun NRZi kummeilla 1350€.
Posted: 4.4.2004 21:07
by Ari-Matti Aho
Nyt olis 3 ATP:tä alla...Pelkääjän puolen eturatas ei suostunut yhteistyöhön mun kans eikä lähtenyt pois (muistin ottaa kaikki pultit pois...) Jumii keskinavasta eikä hievahtanutkaan. Eikä ollut oikein mitään työkaluja. Pitänee huomenna marssia johonkin rengasfirmaan...

Posted: 4.4.2004 23:13
by arom
Joo Amideus, viime keväänä mulla oli ihan sama homma mutta se lähti sitten sillä voimalla loppujen lopuksi.
Niin ja rengs/vannekoosta senverran että GTI/ja V6:ssa on vakio rengaskoko kylläkin 205/55/16. Täten golfin (IV) vakiorengas-standardi ei ole 195/65/15.
Posted: 5.4.2004 11:00
by Ari-Matti Aho
Ei uskaltanut voimalla kun tuntui jo että koko auto kaatuu...

Se alkuperäinen tunkki kun ei oo oikein tukeva.
Posted: 5.4.2004 11:59
by vag
Niin ja rengs/vannekoosta senverran että GTI/ja V6:ssa on vakio rengaskoko kylläkin 205/55/16. Täten golfin (IV) vakiorengas-standardi ei ole 195/65/15.
Ihan turhaa pilkun viilaamista ja pätemisen tarvetta.
Posted: 5.4.2004 12:56
by arom
Sattuu vaan vaikuttamaan siihen golfin maksimirengaskokoon --> ei sen kummempaa viilaamista saati sitten pätemisen tarvetta.
Posted: 5.4.2004 13:35
by 1500A
Aivan totta, asia on kohtalaisen tärkeä muun muassa määritettäessä tarvitseeko uusia renkaita muutoskatsastaa eli ei. Tietty jos "vag":lle laillisuuskysymys on turhaa pätemistä, niin sitten...
Posted: 5.4.2004 16:17
by Kupari
Eipä vaan taida ollaa kellään GTI/V6 varianttia IV koppasena, että silleen...
Posted: 5.4.2004 16:30
by vag
Siitä tässä nimenomaan oli kyse, eli täällähän on puhe näistä varianteista, ja ainakaan suomessa tuskin noita GTI/VR6:a liikkuu.
Joten on parempi silloin verrata siihen mitä oikeasti tämän foorumin käyttäjillä rengaskoko on, eikä verrata sitä malliston muiden versioiden kokoihin.
Posted: 5.4.2004 16:41
by Kupari
Ja jos puhutaan muista ku varianteista, niin mainita kannattaa...
Oletuarvona kuites on variantit.
Posted: 5.4.2004 17:03
by iHuichée!
Siitä tässä nimenomaan oli kyse, eli täällähän on puhe näistä varianteista, ja ainakaan suomessa tuskin noita GTI/VR6:a liikkuu.
Joku vois kyllä laittaa liikkumaan, ostakaa joku toi pois kuleksimasta, se olis viime autopokkarissa 8500€ (tax free tosin). Olis aika äijä peli!!
toi siis
Posted: 5.4.2004 17:16
by jyrki
Rengaskoosta sen verran vielä eli varmaan kaikkien IV varianttien rekisteriotteessa on mainittu toi 205/55/16 eli jos laittaa 17" alle niin eitarvitse muutoskatastaa jos leveys ja korkeus pysyy rajojen sisällä!!! Eli kylläpäs se koskee myös meitä(työmies malleja).
Posted: 5.4.2004 17:44
by vag
Täällä ei ainakaan näy moista merkintää missään.
Parempi on silti käydä siellä muutoskatsastuksessa sen alustapuolen takia koska samallahan ne menee rengasmerkinnätkin siinä sivussa ilman ylimääräisiä kuluja, aika monet täälläkin varmaan samaan aikaan sitä alustaa ja kesärengasta alle laittelee.
Posted: 5.4.2004 20:05
by jyrki
se on totta. Mulla ainakin on toi merkintä rekkarissa!! Löytyykö muilta???
Posted: 5.4.2004 20:17
by Kupari
Tuli tuossa kysely: Sopiiko III koppaseen vr6:een pyörimään 225/4517"?
Posted: 5.4.2004 21:28
by Mikkis
Jyrki: Kyllä täällä sama juttu...eli vaihtoehtoisena kokona on annettu rekisteriotteessa nimenomaan tuo 205/55/16. Eli jos 17" laittaa alle, niin mun ymmärryksen mukaan ei tarvitse muutoskatsastaa

Posted: 5.4.2004 21:36
by jyrki
Näinhän se on!!!
Posted: 5.4.2004 21:47
by arom
Vag haluaa sitten viilata pilkkua oikein urakalla. Fine. Voi olla ettei 1.4 Variantissa ole sitä merkintää rekisteriotteessa mutta TDI:ssä ainakin on (joita Suomen teillä liikkuu useita). Valitettavasti IV Golf Variantit toimitetaan täällä venäjän kupeessa ainoastaan 195/65 15 rengastuksella mallivalikoiman suppeudesta johtuen. Saksassa ja muuallakin saa IV Golf Varianttia vakiona 205/55 16 ja 225/45 17 rengastuksella. Eikö niistä sitten saisi puhua kun ei oloe foorumilaisten rengaskoko? Ties vaikka joku olisi sellaisen tuonut vaikka, tai jopa Bora farmarin. Onhan niitä malleja!
Posted: 5.4.2004 21:48
by iHuichée!
Elkää nyt pelihousujanne repikö..

Posted: 5.4.2004 21:58
by arom
Ei siitä hermostua kannata jos toisella on suuremmat renkaat rekisteriotteessa. Tai että samainen koko on GTI/V6:ssa vakiona (vaikkei Golf Varianttia Suomeen sellaisena tuotaisikaan)
Pitää vetää noi repaleiset housut takaisin jalkaan...
Posted: 5.4.2004 22:20
by vag
"Niin ja rengs/vannekoosta senverran että GTI/ja V6:ssa on vakio rengaskoko kylläkin 205/55/16. Täten golfin (IV) vakiorengas-standardi ei ole 195/65/15."
Naurattaa edelleen kyseinen pätemisen tarve.
Se on kuule ihan sama joutuuko siellä muutoskatsastuksessa käymään renkaiden vai alustan kanssa, siellähän joutuu käymään kuitenkin.
Se maksaa täsmälleen saman verran ja aikaakaan ei harmiksesi mene yhtään enempää.
Ja autoni muuten ei ole 1.4 litrainen.
Posted: 5.4.2004 22:24
by arom
Mukava että saa viihdyttää. Turha ottaa hernettä nenään noin helposti. Eikö tämä foorumi ole juuri keskustelua varten. Jos joku asia tuntuu pilkun viilaamiselta tai muuten vaan hauskalta niin antaa tuntua. Mitä niistä innostumaan. Eiköhän tämän aiheen voi jättää nyt kun faktat ja viilaukset on selvillä.
Posted: 5.4.2004 22:32
by jopo
Kupari wrote:Tuli tuossa kysely: Sopiiko III koppaseen vr6:een pyörimään 225/4517"?
Suurella todennäkösyydellä kyseiset renkaat ei mee alle ettei ottas kiinni lokasuojiin. Itellä oli 1.8 golffissa 205/40 17 ja piti jo rälläköidä lokasuojista pokkaukset pois. En usko että vr6 takapää on paljonkaan erilainen.
Posted: 5.4.2004 22:38
by Kupari
Jopo: Kiitos!
Posted: 5.4.2004 22:38
by jopo
iHuichée! wrote:Siitä tässä nimenomaan oli kyse, eli täällähän on puhe näistä varianteista, ja ainakaan suomessa tuskin noita GTI/VR6:a liikkuu.
Joku vois kyllä laittaa liikkumaan, ostakaa joku toi pois kuleksimasta, se olis viime autopokkarissa 8500€ (tax free tosin). Olis aika äijä peli!!
toi siis
Jos oikein ymmärsin niin tuolla puhuttiin 4 koppasista v6 eikä 3 kopan vr6. Tämä kuva on golf 3 vr6 syncro variantista. Ja noita kärryjä on jokunen liikenteessä. Esim. allekirjoittaneella

Posted: 5.4.2004 23:59
by 1500A
Ihme hämminki tästä rengaskokoasiasta nyt syntyi... Okei, tein virheen siinä, että rupesin puhumaan 'vakiokoosta'. Olisihan se pitänyt tietää ja arvata ja muistaa, että tottakai mallisarjatiedoissa nykyautoille on annettuna useita rengaskokoja. Nelos-Golfin mallisarjatiedot antaa koot 195/65R15, 205/60R15 ja 205/55R16. Jos näitä ei kaikkia ole otteelle merkittynä, niin asiaa voinee vaikka katsastuskonttorilla vienosti tiedustella josko ne sinne sais. Nämä siis IV Variantin kokoja, sedanissa voi olla muita(kin). Ja III Variant on eri sukupolvea, sillä ei ole mitään tekemistä (näissä asioissa) IV:n kanssa.
Posted: 6.4.2004 8:34
by GC
1500A: tämän threadin hengen mukaisesti pitää heti huomauttaa ettei golffia ole sedanina!
Ennen variantia mulla oli 5-ovinen Iv golf ja siinä oli otteessa vaihtoehtoinen rengaskoko 17". Minkähän takia eri korimalleissa on eri koot vaikka autoissa ei juuri eroa ole? joku kantavuusjuttuko vai johtuuko se tosiaan tästä peräpohjolan maahantuontivalikoimasta?
Posted: 7.4.2004 18:37
by Jaaba
Reisteriotteissa on tosiaan eroja. Joissakin on vaihtoehtoisen rengaskoon lisäksi vielä eri vannekokojen tiedot mm. ET-luvut!
Posted: 9.4.2004 15:26
by sirkia
Posted: 10.4.2004 9:40
by jyrki
Sirkia miten tummat noi sun lasit on?
Posted: 10.4.2004 15:40
by sirkia
jyrki wrote:Sirkia miten tummat noi sun lasit on?
En tiedä mutta todella tummat. On tarkoitus laittaa nuo tummennukset uusiksi. Ajatuksena olisi, että ikkunat vaalenisivat eteenpäin mentäessä.
Myös etusivuikkunat olisi tarkoitus tummentaa vaaleahkolla kalvolla.
t. Stefu
Posted: 10.4.2004 23:03
by arom
tuossa ei ole ilmeisesti mitään madallusta, edes sitä golfin ns. sporttialustan -10mm?
Posted: 10.4.2004 23:17
by sirkia
arom wrote:tuossa ei ole ilmeisesti mitään madallusta, edes sitä golfin ns. sporttialustan -10mm?
Valitettavasti ei
Mutta on tulossa. Heti, kun vaan löytää aikaa ruuvata alle niin pitänee käydä hakemassa alustasarja.
Todennäköisin vaihtoehto taitanee olla Eibachin 30mm madaltava sarja.
Mutta ABT tai Konikin ovat varteenotettavia vaihtoehtoja.
t. Stefu
Posted: 10.4.2004 23:39
by jmr
sirkia: Tossa on 35% valoa läpäisevällä kalvolla tummennettu
Passat Lahden miitistä. Ei ole enää isoa eroa taka- ja etuikkunoiden välillä.
Posted: 10.4.2004 23:49
by sirkia
jmr wrote:sirkia: Tossa on 35% valoa läpäisevällä kalvolla tummennettu
Passat Lahden miitistä. Ei ole enää isoa eroa taka- ja etuikkunoiden välillä.
Kieltämättä ero ei ole kovin iso.
Eikös noita etusivuikkunoita ole tummennettu ollenkaan?
t. Stefu
Posted: 11.4.2004 0:03
by jmr
sirkia: taitaa olla sävylasit. Voithan aina kysyä
omistajalta.
Posted: 11.4.2004 8:11
by vag
Hyvinhän tohon hopeiseen passattiin sopisi eteen 50% kalvo, ei ainakaan näytä tuossa kuvassa olevan mitään etulaseissa.
Posted: 11.4.2004 9:16
by jyrki
Tossa tummennuksessa kannattaa ottaa huomioon myös auton verhoilun väri. Tumma verhoilu niin toi 50% on kyllä aika passeli. vaaleeseen käy tummempikin! Tietysti vaan mun mielipide! Itelle on tulossa just samalla lailla kun oli tossa passatissa 50%:lla