Page 2 of 2
Posted: 25.6.2006 20:21
by Honkkis
Jos olisin sinä ni en laittais kyl mitään noista.Ne on järkyttäviä!!!!!Mutta en ole sinä.Puhun siis noista takavaloista

Posted: 25.6.2006 21:07
by Kupari
Tilasin, tai ainakin luulen tilanneeni, merkittömän kromimaskin. Saas nähä millon tulee ja saa paikoilleen. Tilauspaikkana tämä sivuillamme mainostanut piritek.com.
Posted: 25.6.2006 22:46
by Honkkis
Ite tilasin tämmöset

Posted: 26.6.2006 0:13
by Kemizti
Kupari wrote:Tilasin, tai ainakin luulen tilanneeni, merkittömän kromimaskin. Saas nähä millon tulee ja saa paikoilleen. Tilauspaikkana tämä sivuillamme mainostanut piritek.com.
Mulle ainaki piritekiltä tuli tavarat heti seuraavana päivänä.. todella hyvä palvelu..
Posted: 26.6.2006 0:50
by james potkukelkka
Juu, kyllä Piritekillä homma hoitu todella mallikkaasti. Itelleni tuli passattiin merkitön kromimaski. Oli pakattukin niin hyvin että varmasti tulee ehjänä perille!
Mitä tulee siihen auton madaltamiseen sen 40mm ja 18" pallot, niin ei mitään ongelmia. Tosin nuo passatit on muutenkin suht matalia, eli enempää kuin tuo 40mm ei voi suositella, ei pääse enään niin helposti joka paikkaan ajamaan ku ottaa pohjapanssari yms. kiinni.
Kaverilla laskettu passattia n. 70mm ja alla 19" pallot, pohjapanssari otettu pois että pystyy ajamaan......

Posted: 27.6.2006 22:07
by Kupari
Käytin auton rasvanvaihtohuollossa ja siinä samalla tutkittiin pientä kolinaa etupäästä. No raidetangonpäähän se siellä kolisee ja samoin hieman yläpään tukivarret. Sitten vielä joko toinen tai molemmat vetarit rallattelee. Niin ja meneehän ne vielä jarrupalat joka nurkasta uusiksi. Pitää kaiketi seuraavat "löysät" tuninkirahat laittaakkin tekniikan uusimiseen...

No pikkuhiljaa jos niitä uusis niin ei kirpase kerralla kovin. Onko muuten mitään hajua nuiden em. osien hinnoista ja kannatteeko sotkea käsiään?
Posted: 28.6.2006 11:09
by Kupari
Mitäs ootte mieltä pitääkö varaosat (edellisessä postauksessa) ostaa merkkiliikkeestä, vai onko tarvikkeet hintansa väärtejä? Esim. raidetangonpää on kolme kertaa kalliimpi merkkiliikkeessä...
Posted: 28.6.2006 11:14
by Pasi
Mä voisin luottaa Motonettiin.
Posted: 28.6.2006 11:38
by Kupari
Lisää mielipiteitä. Galluppi...

Posted: 28.6.2006 12:52
by Vesa-Matti Luoma
Vein madalluksen jälkeen auton Pohjois-Helsingin autoon pyörien suuntaukseen, ni ne soittivat et oikea raidetangonpää sen verran löysä et ei kannata suunnata ennenkuin on korjattu. Samalla he tarjosivat korjaamaan sen hinta töineen satasen luokkaa. En jaksanut/kerennyt sen enempää miettiä pyysin heitä tekemään sen, että sai renkaat suunnattua. Kallis/halpa?
Posted: 28.6.2006 13:02
by Sami P
ei tuo ainakaan kovin pahalta kuuolostanu

Posted: 28.6.2006 13:26
by Kupari
No vv:llä osan hinta 69,40 ja esim. motonetissä 22,50...
Posted: 28.6.2006 15:45
by Micco
Muistelen UltimateVW:llä tai jossain lukeneeni jollain valmistajalla olevan jotain "heavy duty" tukivarsia yms kilkkeitä. Että olisivat olevinaan ainakin kestävämpiä kuin orkkikset. Mene ja tiedä...
Tuossa tais löytyä linkkikin...
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=3125
Posted: 28.6.2006 16:39
by Kupari
Tuota satsia ajattelin itsekkin kokeilla. Tai no ei kai sitä kokeilla, pannaan alle ja siellä on...

Posted: 28.6.2006 20:59
by Kupari
Olisko jollain tietoa pkseudulla edullista asentajaa? Privalla tai meilillä voi ehdotella...

Posted: 28.6.2006 21:35
by Mika Viinikka
Motonetista koko tukivarsi paketti ja kaikki vaihtoon. Se paketti maksaa muistaakseni n.350e. Mun passatti kun oli alustan laitossa, niin he soittivat, että 4 ylätukivartta on ihan valmista kauraa. No ei auttanut kun käskee ne vaihtaa ja marmoritiskiltä hakivat hintaan n.90e kpl
edit. Motonettiin on tulossa Meylen korjaussarjaa, ovat tilanneet 2-3 viikkoa sitten:
" Korjaussarja, täydellinen VAHVISTETTU versio. . . . . . . 17-1947 375.00
(sis tukivarret, vakaajantangot, pultit, raidetpäät parina)17-1947 375.00"
Vahvistivat sähköpostikyselyyni että kyseessä on Meylen sarja.
Tuossa siitä onkin
Posted: 28.6.2006 21:38
by Kupari
Näin olis tarkoitus. Vielä vaan tarviis löytää joku, joka olisi vaikka siinä kaverina kun vaihtaa. Kun ei ole tuota kokemusta kovin paljon, niin olisi hyvä jos siinä olisi joku viisaampi, vaikka sitten ottamassa sitä asennusjuomaa..

Posted: 28.6.2006 23:03
by Vesa-Matti Luoma
Kyllä sitä aina itsekkin kaipaa uskon vahvistajaa. Mut itellä ei ainakaan vielä ole ole noista osista mitään tietoa.
Posted: 29.6.2006 21:41
by Masentaja
Ylätukivarsien pitkä pultti saattaa olla hivenen tiukassa. Saattaa tarvita erikoistyökalun, jolla saa pultin (110mm pitkä) irti.
Posted: 18.8.2006 7:23
by Pasi Häkli
Masentaja wrote:Ylätukivarsien pitkä pultti saattaa olla hivenen tiukassa. Saattaa tarvita erikoistyökalun, jolla saa pultin (110mm pitkä) irti.
Totta on se, että saattaa olla piukassa. En nyt sanoisi että sitä erikoistyökalua tarvii, kyllä se on muilla keinoilla aina irti saatu. Raidetangonpää irti ulkopäästä, niin pääsee mopolla lyömään kiinni-auki-kiinni-auki systeemillä, katkaisematta pulttia

Ennen tätä kannattaa vasaralla lyödä LUJAA ja useasti siihen yläpään kylkeen, siis siihen minkä sisällä se pultti on. Reilusti WD40 ja kärsivällisyyttä niin lähtee. Kannattaa hakea uusi pultti kuitenkin valmiiksi, yleensä jos on piukassa, niin se on entinen pultti sen jälkeen, kun se sieltä irtoaa.
Posted: 18.8.2006 13:27
by Kupari
Nythän kävi niin hyvin tämän asian kans, että autokauppias oli reilu ja suostu maksaan puolet kuluista. Niillä oma korjaamo jossa se tehtiin/tehdään (vielä kolisee vaikka raidetangonpää ja ylätukivarsi ja joku pusla vaihdettiin) Menee kuuleman työt nettohinnalla, ainakin näin mulle sanottiin. Vetarin suhteen kävi vanhan aikaisesti, eli eihän se sillon rutise ku korjaamolle vie.... Ite ajoin ja korjaaja kyydissä, niin ei millään. Sitten taas seuraavana päivänä rutisi ja rutisee edelleen. Soitin ja sanoin, niin lupas laittaa kuntoon. Nyt vaan menee pari viikkoa ootellessa, että korjaaja tulee lomilta. Kerrankin voi olla tyytyväinen autokaupan palveluun. Varsinkin kun kyseessä on käytetyn osto ja ei merkkiliikkeestä.
Posted: 2.10.2006 21:18
by Kupari
Nonni, nyt ehtii rustaill atännekkin jotain... Ei sen puoleen oo mitään oikeen tapahtunu, ku ollu sen verran kiire ettei ole ehtinyt etes pestä...

Tänään kävin sitten uudelleen tuolla liikkeessä ja keskiviikkona menee auto sinne ja ku tuun reissusta saan takas. Eli sen vetarin sinne vaihtavat. Samalla ku se kävi koeajolla, niin tuumas että taitaa olla maffi jumissa ja kävin sen sitten ostaan ja pihalla teeseitse remontin tein.

Nyt on hieman mukavampi ajella ku ei puudu ja tuntuu jopa oikeesti turpotiisseliltä..

Hyvä ku se ukko sano, että varo pudottamasta sitä toista ruuvia, ku on aika hankalassa paikassa... No arvaatte varmaan miten kävi..

Vanhaa osaa palauttaessa sitten ostin uuden ruuvin hintaan 0.25€

Semmosta tällä kertaa...
Posted: 17.10.2006 17:00
by Kupari
Tuli tilattua autoon hieman madallusta ja kromiset kahvojenkuoret. Peilinkuoriakin etsin, mutta ei ole vielä löytynyt. Sitten pisti tuollainen setti silmään,

ei vaan jostain syystä taivu tuo saksa sileen että ymmärtäis nuo tilatakkin...
http://cgi.ebay.de/Chrom-Fensterleisten ... dZViewItem
Posted: 17.10.2006 22:29
by Kupari
Onko kellään tietoa käykö W8 pasuunan takahelma suoraan tavalliseen puskimeen, vähän niinku kolperoon v6? Tästä sain idean, ku tulis nuo putketkin tuollee jo valmiiksi...
http://cgi.ebay.de/VW-Passat-3b-3bg-W8- ... dZViewItem
Posted: 18.10.2006 6:56
by Pasi Häkli
Kyllä se takahelma taitaa käydä ihan suoraan.
Posted: 18.10.2006 13:43
by Kupari
Taitaa mennä tilaukseen tuo w8 alahelma. Hintakaan ei ollu paha, 109€.
Posted: 22.10.2006 14:43
by Kupari
Kahvojen kuoret tuli perjantaina... Odottaa paikalleen laittoa...
Posted: 16.11.2006 20:58
by Kupari
Nyt olisi kuoret paikoillaan ja sain otettua tuossa kuvankin tämän hetkisestä talvilookista. PSI boxi eksyi äsken konehuoneeseen antamaan hieman tasoitusta edellisen auton teho eroon... Vieterit kävin hakemassa eilen ja ne pitäisi saada tuossa itsenäisyyspäivän tienoilla paikoilleen...

Posted: 16.11.2006 21:00
by Kupari
No ei täällä enää ihan näin kesä ole... Mites se nyt tulikin tuo vanha kuva..

Otetaan uusiksi... No onpahan näkösillä ero kesä ja talvi kiekoissa..

Posted: 14.4.2007 17:52
by Kupari
Eli jatketaas taas täällä, niin ei mene muut aiheet ot:ksi...
Ovien ja puskureiden listat sai tosiaan värin pääsiäisenä, mutta helmat jäi seuraavaan kertaan, jos sitä tulee... Sitten tuli hommattua nuo vanteet ja seuraavaksi olisi projektina tosiaan tuo tontitus ja etupään vahvistetun tukivarsisetin laitto. Ainiin ja jarrulevyt tarvii varmaan uusia joka kulmaan.. Samalla vois vaihtaa eteen sellaiset oikeat palat, niin sammuis se saats merkkivalokin kojelaudasta...

Siinähän sitä taas olis seuraavaa projektia.
Tässä vielä tämänhetkinen kuva:

Posted: 14.4.2007 19:02
by DJDH
Minkäs verran noissa laseissa on tummennusta?
Posted: 15.4.2007 9:40
by Kupari
Takaikkuna 5%, kontinsivut 20&, takaovet 35% ja etuovet 50%, eli kaikkea löytyy mitä minun valikoimastakin...

Tuo kuva jos ois otettu ihan suoraan sivulta, niin huomais tuon että tuosta 20%:kin näkee vielä läpi. Nyt tuosta kontin sivulasista katotaan takalasin läpi, niin se näyttää ihan mustalle. Takaovesta katotaan nyt tuon takasivun läpi, niin siitä näkyykin jo läpi. Olikohan tarpeeksi sekavasti selitetty....

Posted: 15.4.2007 19:15
by jyrki
Jos käytät tarvike paloja jarruissa ja merkkivalo kojetaulussa häiritsee niin pistä johdot yhteen.Sammuu turhat valot.
Posted: 15.4.2007 19:35
by Kupari
Joo tarvike palat, mutta väärän laisella liittimellä... ns. "gayliitos" (kaks urosta vastakkain)

Posted: 15.4.2007 20:09
by Pasi Häkli
Saa sen varoittimen koodattua poiskin, jos toteaa sen turhaksi.
Posted: 15.4.2007 20:58
by Kari Thure
Komeet vanteet!
Posted: 16.4.2007 6:54
by Kupari
Kiitos... Omastakin mielestä onnistunut valinta..

Posted: 16.4.2007 8:49
by kahe
Meinasin myös hermostua tuohon palavarottimeen kostean talven aikana ja koodata sen pois. Nyt kelien kuivuttua se rauhottui tai sitten auttoi crc, jota ruiskasin sinne liittimeen alustan vaihdossa. V*tt*mainen piipperi Passatissa muutenkin, varsinkin lasinpesunesteen, joka ilmottelee useamman kerran, kun neste heiluu sillä rajalla.
Valkoseksi autoksi harvinaisen nätti.
Posted: 23.5.2007 10:10
by Kupari
Eilen sain vihdoin ja viimein maavaran pienemmäksi. Perjantaina oli auto etupään vahvistetun tukivarsinivelhässäkän vaihdossa ja samalla nuo vieterit vaihtoivat. Tosin ehtivät vaan eteen vaihtaa ja eilen sit oli takapää saneerauksessa. Kuvia paan kuhan saan pestyä.