Nyt on passatissa oem-xenonit ja 35w H1-xenonsarja Bosch 175rallye lisäpitkissä.
Lumikeleillä kantamaa näyttäisi olevan n.700-800m ja tiekyltit meinaa ottaa silmiin. Toissailtana Ranuan jälkeen sai ajella 64km Kemijärven suuntaan ilman muita kulkijoita jos tietä ylittänyttä jänistä ei lasketa Tuolla hevonkuusessa on ihan hyvä että näkee
Tero Häkli wrote:kalliita ne on ku ite suoraa tilaamalla saa esim h7 sarjan n. 70€
Jos ei kuten allekirjoittaneella.. Tullin kautta 100 eskoa
Tuliks toi 100€ siihen 70€ päälle vai yhteensä?
Tuo 100 euroa oli kaikkineen, sillä sain valot kuistille toimitettuna..
Ja maikkikin on huomannut vastaantulijoiden vaihtavan lyhkäsille hornan tuutista asti ja välkytelleet pariinkin otteeseen..
Samoilla etäisyyksillä ollaan omien valojen kanssa, kun paikallisella lentokoneiden varalaskupaikalla mittailin..
Mites se nyt on että saanko `00 3B passatin leimattua xenoneilla vai en?
Otettu käyttöön ennen 1.10.2000, pesurit on ja manuaalinen säätö.Umpioksi saanen diilattua Hellan Xenon umpiot ja asiaan liittymättä saman tyyliset vilkut yhtenäisyyden nimissä tarttis vielä löytää.Vinkkejä?
En haluaisi mitään tuninki valoja jotka näyttää hyvältä mutta ei näytä hyvin...vakiot kun imee melko hyvin.Ei näy eikä näytä.
Ahdin määrää tahdin niinkuin sanotaan.Kalustona Passat Variant 1.8T ja A4 Sedan 1.8T.
Pitää se itekki hommata xenonit keulille,tottu kun oopelissa oli xenonit.Pitää kaverilta tilata setti autoon ku se vielä lupas laittaa ne kans.Onko totta että pitää olla automaattinen tasonsäätö valoissa??Luulis et riittää että on kusipojat ja säätö sisällä.Pitäs varmaan ilmottaa et ottaa pojat xenonkauppa.om:ista sen mun oopelin kuvan pois ku se meni lunariin.
No sitten tarvii hommata se automattinen säädinpaketti Hellalta samoin kuin umpiot.
Lähtökohta kun on että uusilla valoilla tekis lisäksi jotain eikä vain näyttäs paremmalta.
Mistäs sais hyvät vilkut jotka sopis noiden kirkkaiden umpioiden kanssa?
Hellalta ei saa kuin noita vakioita.
Ahdin määrää tahdin niinkuin sanotaan.Kalustona Passat Variant 1.8T ja A4 Sedan 1.8T.
kotka wrote:
Jos ei kuten allekirjoittaneella.. Tullin kautta 100 eskoa
Tuliks toi 100€ siihen 70€ päälle vai yhteensä?
Tuo 100 euroa oli kaikkineen, sillä sain valot kuistille toimitettuna..
Ja maikkikin on huomannut vastaantulijoiden vaihtavan lyhkäsille hornan tuutista asti ja välkytelleet pariinkin otteeseen..
Samoilla etäisyyksillä ollaan omien valojen kanssa, kun paikallisella lentokoneiden varalaskupaikalla mittailin..
Juu näin on. Laitoin lisäpitkille katkaisimen niin voi pääteillä ajella pelkästään auton omilla pitkillä ja noilla syrjäteillä sitten koko valoarsenaalilla. Oli vain kiva homma kun edellinen remonttirane oli sisäpistoketta laittaessaan rikkonu 3/5 hansikaslokeron kiinnikettä ja sai vähän patentoida että sai hanskalokeron tukevasti paikoilleen ...kele.
Onko tossa jotain ihmeellistä??? Ei mun mielestä.
Toiminnaltaan automaattinen Xenon-ajovalojen suuntauksensäätölaitteen tulee olla uusissa autotyypeissä 1.10.1998 lähtien ja 1.10.2000 lähtien kaikissa käyttöönotetuissa autoissa.
ne on noissa melkeen kaikissa sarjoissa kulutustavaraa,paitsi niissä joissa on tehtaan jäljiltä xenonit.Ei se ole ku laittaa postiin myyjälle niin eiköhän sieltä tule uus tilalle
Nyt on keulalla kirkaslasi ajovalot ja xenon- jälkiasennus ympättynä niihin. Varsin huomattava ero alkuperäisiin halogeeneihin verrattuna. Kaukovalot kun olisi vielä samaa luokkaa niin johan näkisi Mutta tolla yhdistelmällä kyllä nekin on huomattavasti paremmat kuin alkuperäiset.
Se siitä hyvin näkemisestä. Irrottin sen päivävalojen johdon niinku tuolla pajalle.comissa neuvottiin, niin nyt kuskinpuolen valo ei enää syty...??? Sähkö on sinistä, eikä hyppää pitkää matkaa.....
Joo, tosta ohjeesta lukien ainakin -03 asti pitäisi poistaa pinni B, TFL on 98-00 malleilla toimiva juttu. Miten sitten -04 Passatti, toiminee toi -03 asti pätevä ohje. Kokeilemallahan selviää.
Kuva sivulla 7 tossa ohjeessa on aika selkeä. Jos teet ton pajalle.com mallin mukaan niin tietysti vastaava johto siitä naarasliittimestä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
^Ihan hyvin ne 50 wattiset on ainaki mulla pelittäny.
Ittellä lyhkäsissä 35w ja pitkissä 50w joka tuntus olevan ihan sopiva yhistelmä.
Pitkät ku räppää päälle ni valokuvio on mukavan tasainen. Jos lyhkäsissäkin olis 50 wattiset ni etuosa olisi varmaan turhan kirkas pitkät päällä.
Itte oon suunnitellu vaihtavani kaikkiin 4300K värilämmöllä olevat polttimot.
Nykyyset on 6000K värilämmöllä ja tuntuu että erityisesti märkä/tumma pinta imee valon täysin.
Sellanen fiilis on noista jääny et sateella normi H7 halogeeni näytti paremmin.
6000K on ihan liian sininen, jotka eivät sateella/kostealla näytä mihinkään..
5000K suositelluin sävy, on puhtaan valkoinen
4300K menee ihan aavistuksen keltaiseen vivahtavaksi, mutta kuitenkin kaukana halogeenin sävystä.
..Miksihän tuo 6000K on yleisin saatavilla oleva sävy?..
Parit 5100K ja parit 6000K xenonit omistaneena voin todeta, että valoteho inasen parempi 5100K polttimoissa, mutta 6000K polttimot paremman näköiset. Ja niissäkin ihan kiva valoteho.
^^Varmaan siks et kaikki varmasti näkee et autos on laittomat xenonit paikallaan
Sen takia itte suunnittelin laittavani nuo 4300K polttimot jotta nimenomaan märällä tiellä valot näyttäis paremmin.
Tuntus et pieni "keltasuus" valoissa auttaa märällä pinnalla.
Ainakin Boschin 225:set laadukailla 100W polttimoilla näytti märälläkin tiellä pirun hyvin ja tohdin kyllä väittää ettei niiden värilämpö kyllä kovin kauaksi jäänyt tosta 4300K.
Mitenkäs se nyt meneekään lain ja asetusten kanssa mikäli laittaisin omaan Varianttiin Xenonit?
Ote AKE ajoneuvotekniikka:
Moottoriajoneuvojen tarvikemarkkinoilla on todettu
olevan myynnissä jälkiasennettavia kaasupurkausajovalaisimia
(esim. xenon).
Jotta kuluttajille ja jälleenmyyjille saataisiin xenonvalojen
jälkiasennuksen edellytyksistä tarpeellista
tietoa, AKE kehottaa käyttö- ja asennusohjeita laadittaessa
huomioimaan oheisen, 19.12.2003 julkaistun
AKE:n Ajoneuvotekniikka-tiedotteen sisältämän xenon-
valoja koskevan ohjeen:
"Xenon-ajovaloista
Ajoneuvohallintokeskus muistuttaa, että xenonajovaloilla
on aina oltava pesulaite. Tämä koskee
luonnollisesti myös jälkiasennettavia xenon-ajovaloja
– ei koske kuitenkaan erillisiä kaukovaloja tai lisäkaukovaloja.
• Lähivalojen [ajon aikana käytettäväksi tarkoitettu]
suuntauksensäätölaite tulee olla 01.01.1995 tai sen
jälkeen käyttöönotetussa autossa, jos auto on
01.01.1994 tai sen jälkeen tyyppikatsastettua mallia.
• Lähivalojen [ajon aikana käytettäväksi tarkoitettu]
suuntauksensäätölaite tulee olla kaikissa 14.06.1995
tai sen jälkeen käyttöönotetuissa autoissa (ennen
01.01.1994 tyyppikatsastetut mallit kuitenkin
01.07.1995 lähtien).
• Toiminnaltaan automaattinen xenon-ajovalojen
suuntauksensäätölaitteen tulee olla uusissa autotyypeissä
1.10.1998 lähtien ja 1.10.2000 lähtien kaikissa
käyttöönotetuissa autoissa.
Kuitenkin mikäli auto on voitu hyväksyä Suomessa
liikenteeseen varustettuna yksinomaan DOThyväksytyillä
ajovaloilla ja niiden tilalle vaihdetaan
DOT-hyväksytyt xenon-ajovalot, niin autossa ei vaadita
suuntauksensäätölaitetta, eikä valojen pesulaitetta.
Eli vaikka umpiot on suunniteltu H7 polttimoille niin voiko Xenonit asentaa mikäli asentaa automattisen tasonsäätimen samalla? ja mitä sanoo leimamies jos näyttää tuon AKE:n tekstin leiman yhteydessä?
Umpiot täytyy olla DOT-hyväsytyt. Umpion lasissa on merkintä siitä onko umpiot xenon hyväksytyt. Hylsy tulee leimasta jollei umpiot ole xenon hyväksytyt.
jopo wrote:Umpiot täytyy olla DOT-hyväsytyt. Umpion lasissa on merkintä siitä onko umpiot xenon hyväksytyt. Hylsy tulee leimasta jollei umpiot ole xenon hyväksytyt.
Eli halpaa laillista keinoa ei siis ole.
Ei tee hirveästi mieli alkaa kiskomaan noita Xenoneja aina irti ennen leimaa.
Tero Paalanen wrote:^^Varmaan siks et kaikki varmasti näkee et autos on laittomat xenonit paikallaan
Sen takia itte suunnittelin laittavani nuo 4300K polttimot jotta nimenomaan märällä tiellä valot näyttäis paremmin.
Tuntus et pieni "keltasuus" valoissa auttaa märällä pinnalla.
Ainakin Boschin 225:set laadukailla 100W polttimoilla näytti märälläkin tiellä pirun hyvin ja tohdin kyllä väittää ettei niiden värilämpö kyllä kovin kauaksi jäänyt tosta 4300K.
Täällä on tuollaisissa boscheissa 5000K xenonit.. Kylläpä näkee Eihän ne muutenkaan huonoimmat valot ole, kunnon johdoilla ja polttimoilla..
jopo wrote:Umpiot täytyy olla DOT-hyväsytyt. Umpion lasissa on merkintä siitä onko umpiot xenon hyväksytyt. Hylsy tulee leimasta jollei umpiot ole xenon hyväksytyt.
Ei kai DOT kelpaa jos autoa on E-lampuilla saanut, koskee enempi tuontiautoja kun niissä voi olla fiksua virittää DOTit keulalle, kun e-merkitytkin menisi kyhäilyksi. DOT on mun mielestä e-hyväksyntää vastaava Jenkkilän(?) pojan hyväksyntä juttu. Ihan 100% fakta tosin tästä tiedosta uupuu toistaiseksi.
Xenon hyväksytyt umpiot tietysti pitää olla, muuten ei kelpaa. Ja sillonhan ne käytännössä on alkuperäiset tai jokku halvat Hellat
Eiköhän se leimalla ole korjauskehotus ja uusinta näyttö.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
juu pakko olla eet jos semmosilla saanu.... just tänään yhestä kyllestä säätelin valoja polon ajovalot kiinni =D räksän ikkunavipstaaki korkeudensäätönä...
Tulihan tuota laitettua edelliseen Volvoon keulalle sekä pitkiin että lyhyisiin xenonit 4300K. Näki ajella kelillä ku kelillä.
Nyt Borassa on 5000K ja näyttää paljon huonommin juuri vesisateella kun tie märkä ja valoa tarvitaan!
Voi olla että kun V40:ssä oli molemmille omat polttimot niin auttoi sekin.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Mikäs ny on vikan ku vaihoin uuen ballastin ni alko räpsimään, vähän tärisee valo koko ajan ja välil ihan ku ottas salamalla valokuvan Voi vastaantulijat vähän kattoo..
Oon tässä ihan niin ja näin että ostan xenonit itelle, 5000k ajattelin (Polar autovaruste 95€). Keskustelujen perusteella halogeeneihin ei enää ole tyytyminen ku kerran laittaa xenonit. Kuinka paljon valot todella parenee 3bg pasuunassa? Osaako kukaan antaa esimerkkiä tai jotain. Voisin emännätki vakuuttaa..eli sen todellisen päättäjän