Xenon keskustelua

Kaikki tekniikkaan liittyvä
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

iipeistä niitä löytää... itelle tulos just h7 ... 63€
toivommukaan ei tullin kautta ;)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Matias Suominen
Posts: 92
Joined: 19.6.2007 22:01
Location: Forssa

Post by Matias Suominen »

Pitääkin alkaa katselemaan. Kun anneleihin tarttis H7 myös :)
Passat B4 Variant 2.0 8v -94
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

tänään tuotiin kenonit ovelle ;) ei mitää muita kuluja... ja myytykin valot jo ;)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
maikki
Posts: 88
Joined: 19.11.2003 12:52
Location: Jääli

Post by maikki »

Nyt on passatissa oem-xenonit ja 35w H1-xenonsarja Bosch 175rallye lisäpitkissä.

Lumikeleillä kantamaa näyttäisi olevan n.700-800m :shock: ja tiekyltit meinaa ottaa silmiin. Toissailtana Ranuan jälkeen sai ajella 64km Kemijärven suuntaan ilman muita kulkijoita jos tietä ylittänyttä jänistä ei lasketa :wink: Tuolla hevonkuusessa on ihan hyvä että näkee
Hondas are like tampons....every pussy has one
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

kotka wrote:
Tero Häkli wrote:kalliita ne on ku ite suoraa tilaamalla saa esim h7 sarjan n. 70€ :wink:
Jos ei kuten allekirjoittaneella.. Tullin kautta 100 eskoa :twisted:
Tuliks toi 100€ siihen 70€ päälle vai yhteensä?
kotka
Posts: 1245
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

Post by kotka »

Sami Jalonen wrote:
kotka wrote:
Tero Häkli wrote:kalliita ne on ku ite suoraa tilaamalla saa esim h7 sarjan n. 70€ :wink:
Jos ei kuten allekirjoittaneella.. Tullin kautta 100 eskoa :twisted:
Tuliks toi 100€ siihen 70€ päälle vai yhteensä?
Tuo 100 euroa oli kaikkineen, sillä sain valot kuistille toimitettuna..

Ja maikkikin on huomannut vastaantulijoiden vaihtavan lyhkäsille hornan tuutista asti ja välkytelleet pariinkin otteeseen..
Samoilla etäisyyksillä ollaan omien valojen kanssa, kun paikallisella lentokoneiden varalaskupaikalla mittailin..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Se on silti 50 e halvempi ku ksenonkauppa. jtn..
teukka
Posts: 27
Joined: 18.10.2007 20:14
Location: Keskellä Espoota

Post by teukka »

Mites se nyt on että saanko `00 3B passatin leimattua xenoneilla vai en?
Otettu käyttöön ennen 1.10.2000, pesurit on ja manuaalinen säätö.Umpioksi saanen diilattua Hellan Xenon umpiot ja asiaan liittymättä saman tyyliset vilkut yhtenäisyyden nimissä tarttis vielä löytää.Vinkkejä?
En haluaisi mitään tuninki valoja jotka näyttää hyvältä mutta ei näytä hyvin...vakiot kun imee melko hyvin.Ei näy eikä näytä.
Ahdin määrää tahdin niinkuin sanotaan.Kalustona Passat Variant 1.8T ja A4 Sedan 1.8T.
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

Pitää se itekki hommata xenonit keulille,tottu kun oopelissa oli xenonit.Pitää kaverilta tilata setti autoon ku se vielä lupas laittaa ne kans.Onko totta että pitää olla automaattinen tasonsäätö valoissa??Luulis et riittää että on kusipojat ja säätö sisällä.Pitäs varmaan ilmottaa et ottaa pojat xenonkauppa.om:ista sen mun oopelin kuvan pois ku se meni lunariin.
User avatar
jopo
Posts: 328
Joined: 23.11.2003 21:51
Location: Kuopio
Contact:

Post by jopo »

-98 uudemmissa täytyy olla automaattinen korkeudensäätö.
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
teukka
Posts: 27
Joined: 18.10.2007 20:14
Location: Keskellä Espoota

Post by teukka »

No sitten tarvii hommata se automattinen säädinpaketti Hellalta samoin kuin umpiot.
Lähtökohta kun on että uusilla valoilla tekis lisäksi jotain eikä vain näyttäs paremmalta.
Mistäs sais hyvät vilkut jotka sopis noiden kirkkaiden umpioiden kanssa?
Hellalta ei saa kuin noita vakioita.
Ahdin määrää tahdin niinkuin sanotaan.Kalustona Passat Variant 1.8T ja A4 Sedan 1.8T.
User avatar
Tony
Posts: 243
Joined: 20.3.2005 17:15
Location: Kuopio/Joensuu

Post by Tony »

Tony wrote:Tuolla on tietoo millon pitää olla korkeudensäädön automaattinen ja milloin ei:

http://www.ake.fi/pdf/Valvonnan%20tiedo ... 202003.pdf
^^mites se nyt taas olikaan :wink:
Passat 3BG TDI
maikki
Posts: 88
Joined: 19.11.2003 12:52
Location: Jääli

Post by maikki »

kotka wrote:
Sami Jalonen wrote:
kotka wrote: Jos ei kuten allekirjoittaneella.. Tullin kautta 100 eskoa :twisted:
Tuliks toi 100€ siihen 70€ päälle vai yhteensä?
Tuo 100 euroa oli kaikkineen, sillä sain valot kuistille toimitettuna..

Ja maikkikin on huomannut vastaantulijoiden vaihtavan lyhkäsille hornan tuutista asti ja välkytelleet pariinkin otteeseen..
Samoilla etäisyyksillä ollaan omien valojen kanssa, kun paikallisella lentokoneiden varalaskupaikalla mittailin..
Juu näin on. Laitoin lisäpitkille katkaisimen niin voi pääteillä ajella pelkästään auton omilla pitkillä ja noilla syrjäteillä sitten koko valoarsenaalilla. Oli vain kiva homma kun edellinen remonttirane oli sisäpistoketta laittaessaan rikkonu 3/5 hansikaslokeron kiinnikettä ja sai vähän patentoida että sai hanskalokeron tukevasti paikoilleen ...kele.
Hondas are like tampons....every pussy has one
User avatar
jopo
Posts: 328
Joined: 23.11.2003 21:51
Location: Kuopio
Contact:

Post by jopo »

Onko tossa jotain ihmeellistä??? Ei mun mielestä.
Toiminnaltaan automaattinen Xenon-ajovalojen suuntauksensäätölaitteen tulee olla uusissa autotyypeissä 1.10.1998 lähtien ja 1.10.2000 lähtien kaikissa käyttöönotetuissa autoissa.
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Huoh.... kolmas ballasti paskana....
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

ne on noissa melkeen kaikissa sarjoissa kulutustavaraa,paitsi niissä joissa on tehtaan jäljiltä xenonit.Ei se ole ku laittaa postiin myyjälle niin eiköhän sieltä tule uus tilalle :D
User avatar
Markku Duus
Posts: 369
Joined: 4.9.2006 17:03
Location: Kuopio

Post by Markku Duus »

Nyt on keulalla kirkaslasi ajovalot ja xenon- jälkiasennus ympättynä niihin. Varsin huomattava ero alkuperäisiin halogeeneihin verrattuna. Kaukovalot kun olisi vielä samaa luokkaa niin johan näkisi :D Mutta tolla yhdistelmällä kyllä nekin on huomattavasti paremmat kuin alkuperäiset.
VW Cross Touran 2.0 TDI -08 125kW
User avatar
Kari Salo
Posts: 92
Joined: 4.1.2008 23:59
Location: K-mäki

Post by Kari Salo »

Mihinkäs porukat on asentanut ballastit pasuunassa?? Ja jos ois kuvia asennuksista, niin ois kiva... :D
Passat variant 1.8t -98
User avatar
Kari Salo
Posts: 92
Joined: 4.1.2008 23:59
Location: K-mäki

Post by Kari Salo »

Se siitä hyvin näkemisestä. Irrottin sen päivävalojen johdon niinku tuolla pajalle.comissa neuvottiin, niin nyt kuskinpuolen valo ei enää syty...??? Sähkö on sinistä, eikä hyppää pitkää matkaa..... :D
Passat variant 1.8t -98
User avatar
Kari Salo
Posts: 92
Joined: 4.1.2008 23:59
Location: K-mäki

Post by Kari Salo »

No nyt löysin tollasen sivun missä tuo päivävalon pois kytkeminen kerrotaan, mutta ku se on sitä lontoota, niin en oo aivan sata varma asiasta.

Eli voisko joku viisaampi katsoa tota ja kertoa tyhmälle :D
http://home.comcast.net/~slashpub/drl/DisablingDRL.pdf
Passat variant 1.8t -98
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Joo, tosta ohjeesta lukien ainakin -03 asti pitäisi poistaa pinni B, TFL on 98-00 malleilla toimiva juttu. Miten sitten -04 Passatti, toiminee toi -03 asti pätevä ohje. Kokeilemallahan selviää.

Kuva sivulla 7 tossa ohjeessa on aika selkeä. Jos teet ton pajalle.com mallin mukaan niin tietysti vastaava johto siitä naarasliittimestä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Kari Salo
Posts: 92
Joined: 4.1.2008 23:59
Location: K-mäki

Post by Kari Salo »

Minä kiitän :bowdown
Tollasta jotain mä epäilin kans ite, mut ku ei uskalla mitä sattuu tehä.. :D
Passat variant 1.8t -98
vez
Posts: 38
Joined: 12.8.2008 21:39

Post by vez »

Onkos kokemuksia 50 watin xenon sarjoista ?
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

^Ihan hyvin ne 50 wattiset on ainaki mulla pelittäny.
Ittellä lyhkäsissä 35w ja pitkissä 50w joka tuntus olevan ihan sopiva yhistelmä.
Pitkät ku räppää päälle ni valokuvio on mukavan tasainen. Jos lyhkäsissäkin olis 50 wattiset ni etuosa olisi varmaan turhan kirkas pitkät päällä.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
vez
Posts: 38
Joined: 12.8.2008 21:39

Post by vez »

Lisäpitkiin olis suunnitelmissa tuommoiset värilämpö on vielä hakusessa 5000K vai 4300K ?
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

Itte oon suunnitellu vaihtavani kaikkiin 4300K värilämmöllä olevat polttimot.
Nykyyset on 6000K värilämmöllä ja tuntuu että erityisesti märkä/tumma pinta imee valon täysin.
Sellanen fiilis on noista jääny et sateella normi H7 halogeeni näytti paremmin.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
kotka
Posts: 1245
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

Post by kotka »

6000K on ihan liian sininen, jotka eivät sateella/kostealla näytä mihinkään..
5000K suositelluin sävy, on puhtaan valkoinen
4300K menee ihan aavistuksen keltaiseen vivahtavaksi, mutta kuitenkin kaukana halogeenin sävystä.

..Miksihän tuo 6000K on yleisin saatavilla oleva sävy?..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
User avatar
Mika Viinikka
Posts: 1119
Joined: 13.11.2003 7:49
Location: Helsinki

Post by Mika Viinikka »

Parit 5100K ja parit 6000K xenonit omistaneena voin todeta, että valoteho inasen parempi 5100K polttimoissa, mutta 6000K polttimot paremman näköiset. Ja niissäkin ihan kiva valoteho.
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

^^Varmaan siks et kaikki varmasti näkee et autos on laittomat xenonit paikallaan :roll:
Sen takia itte suunnittelin laittavani nuo 4300K polttimot jotta nimenomaan märällä tiellä valot näyttäis paremmin.
Tuntus et pieni "keltasuus" valoissa auttaa märällä pinnalla.
Ainakin Boschin 225:set laadukailla 100W polttimoilla näytti märälläkin tiellä pirun hyvin ja tohdin kyllä väittää ettei niiden värilämpö kyllä kovin kauaksi jäänyt tosta 4300K.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Vessu
Posts: 38
Joined: 29.3.2006 20:24
Location: Hyvinkää

Post by Vessu »

Mitenkäs se nyt meneekään lain ja asetusten kanssa mikäli laittaisin omaan Varianttiin Xenonit?
Ote AKE ajoneuvotekniikka:

Moottoriajoneuvojen tarvikemarkkinoilla on todettu
olevan myynnissä jälkiasennettavia kaasupurkausajovalaisimia
(esim. xenon).
Jotta kuluttajille ja jälleenmyyjille saataisiin xenonvalojen
jälkiasennuksen edellytyksistä tarpeellista
tietoa, AKE kehottaa käyttö- ja asennusohjeita laadittaessa
huomioimaan oheisen, 19.12.2003 julkaistun
AKE:n Ajoneuvotekniikka-tiedotteen sisältämän xenon-
valoja koskevan ohjeen:
"Xenon-ajovaloista
Ajoneuvohallintokeskus muistuttaa, että xenonajovaloilla
on aina oltava pesulaite. Tämä koskee
luonnollisesti myös jälkiasennettavia xenon-ajovaloja
– ei koske kuitenkaan erillisiä kaukovaloja tai lisäkaukovaloja.
• Lähivalojen [ajon aikana käytettäväksi tarkoitettu]
suuntauksensäätölaite tulee olla 01.01.1995 tai sen
jälkeen käyttöönotetussa autossa, jos auto on
01.01.1994 tai sen jälkeen tyyppikatsastettua mallia.
• Lähivalojen [ajon aikana käytettäväksi tarkoitettu]
suuntauksensäätölaite tulee olla kaikissa 14.06.1995
tai sen jälkeen käyttöönotetuissa autoissa (ennen
01.01.1994 tyyppikatsastetut mallit kuitenkin
01.07.1995 lähtien).
• Toiminnaltaan automaattinen xenon-ajovalojen
suuntauksensäätölaitteen tulee olla uusissa autotyypeissä
1.10.1998 lähtien ja 1.10.2000 lähtien kaikissa
käyttöönotetuissa autoissa.
Kuitenkin mikäli auto on voitu hyväksyä Suomessa
liikenteeseen varustettuna yksinomaan DOThyväksytyillä
ajovaloilla ja niiden tilalle vaihdetaan
DOT-hyväksytyt xenon-ajovalot, niin autossa ei vaadita
suuntauksensäätölaitetta, eikä valojen pesulaitetta.

Eli vaikka umpiot on suunniteltu H7 polttimoille niin voiko Xenonit asentaa mikäli asentaa automattisen tasonsäätimen samalla? ja mitä sanoo leimamies jos näyttää tuon AKE:n tekstin leiman yhteydessä?
Golf IV Variant -05 1,9 PD
User avatar
jopo
Posts: 328
Joined: 23.11.2003 21:51
Location: Kuopio
Contact:

Post by jopo »

Umpiot täytyy olla DOT-hyväsytyt. Umpion lasissa on merkintä siitä onko umpiot xenon hyväksytyt. Hylsy tulee leimasta jollei umpiot ole xenon hyväksytyt.
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

ite laitoin ooppaan noi 4300, kyl huomaa niistäkin viä hyvin että on kenonit.... vaikkei siniset ihan ookkaan
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Vessu
Posts: 38
Joined: 29.3.2006 20:24
Location: Hyvinkää

Post by Vessu »

jopo wrote:Umpiot täytyy olla DOT-hyväsytyt. Umpion lasissa on merkintä siitä onko umpiot xenon hyväksytyt. Hylsy tulee leimasta jollei umpiot ole xenon hyväksytyt.
Eli halpaa laillista keinoa ei siis ole.
Ei tee hirveästi mieli alkaa kiskomaan noita Xenoneja aina irti ennen leimaa.
Golf IV Variant -05 1,9 PD
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Viitisen minuuttia siin vaan menee.. :)
kotka
Posts: 1245
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

Post by kotka »

Tero Paalanen wrote:^^Varmaan siks et kaikki varmasti näkee et autos on laittomat xenonit paikallaan :roll:
Sen takia itte suunnittelin laittavani nuo 4300K polttimot jotta nimenomaan märällä tiellä valot näyttäis paremmin.
Tuntus et pieni "keltasuus" valoissa auttaa märällä pinnalla.
Ainakin Boschin 225:set laadukailla 100W polttimoilla näytti märälläkin tiellä pirun hyvin ja tohdin kyllä väittää ettei niiden värilämpö kyllä kovin kauaksi jäänyt tosta 4300K.
Täällä on tuollaisissa boscheissa 5000K xenonit.. Kylläpä näkee 8) Eihän ne muutenkaan huonoimmat valot ole, kunnon johdoilla ja polttimoilla..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

jopo wrote:Umpiot täytyy olla DOT-hyväsytyt. Umpion lasissa on merkintä siitä onko umpiot xenon hyväksytyt. Hylsy tulee leimasta jollei umpiot ole xenon hyväksytyt.
Ei kai DOT kelpaa jos autoa on E-lampuilla saanut, koskee enempi tuontiautoja kun niissä voi olla fiksua virittää DOTit keulalle, kun e-merkitytkin menisi kyhäilyksi. DOT on mun mielestä e-hyväksyntää vastaava Jenkkilän(?) pojan hyväksyntä juttu. Ihan 100% fakta tosin tästä tiedosta uupuu toistaiseksi.
Xenon hyväksytyt umpiot tietysti pitää olla, muuten ei kelpaa. Ja sillonhan ne käytännössä on alkuperäiset tai jokku halvat Hellat :)
Eiköhän se leimalla ole korjauskehotus ja uusinta näyttö. :roll:
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

juu pakko olla eet jos semmosilla saanu.... just tänään yhestä kyllestä säätelin valoja :D polon ajovalot kiinni =D räksän ikkunavipstaaki korkeudensäätönä...
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
jarmoharju
Posts: 39
Joined: 19.8.2008 18:19
Location: Rovaniemi
Contact:

Post by jarmoharju »

Voiko joku laittaa linkkiä mistä edullinen hankkia h1 muutossarjaa. Kiitos.
VW Golf III 2.0 Gt Variant 1995
-musta nahka on siisti-
kotka
Posts: 1245
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

Post by kotka »

jarmoharju wrote:Voiko joku laittaa linkkiä mistä edullinen hankkia h1 muutossarjaa. Kiitos.
Täällä (Kuopio) jopa autotarvikeliikkeet myyvät 95 euroon noita settejä..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Joku kauppasi FFP:n myyntiosastolla just semmosta sarjaa 90 euron hintaan. Uusi sarja muistaakseni.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

tunnustan, laitoin eilen sinne pitkästä aikaa ilmon ;)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

No niinhän se oliki :lol:
Se olikin H4 sarja mikä oli mieleen jäänyt tuolta ffp:n puolelta...
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Killer
Posts: 776
Joined: 12.10.2008 19:14
Location: Qsamo

Post by Killer »

Tulihan tuota laitettua edelliseen Volvoon keulalle sekä pitkiin että lyhyisiin xenonit 4300K. Näki ajella kelillä ku kelillä.
Nyt Borassa on 5000K ja näyttää paljon huonommin juuri vesisateella kun tie märkä ja valoa tarvitaan!
Voi olla että kun V40:ssä oli molemmille omat polttimot niin auttoi sekin.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

yksittäiset on aina paljo paremmat ku h4.... umpionkin takia jo
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
kotka
Posts: 1245
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

Post by kotka »

kotka wrote:
jarmoharju wrote:Voiko joku laittaa linkkiä mistä edullinen hankkia h1 muutossarjaa. Kiitos.
Täällä (Kuopio) jopa autotarvikeliikkeet myyvät 95 euroon noita settejä..
.. ja 20 minuuttia illalla auton edessä äherretty.. nyt näkee sitten golfin pitkilläkin 8) (löytyi H1 5000k setti sopivasti..)
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Mikäs ny on vikan ku vaihoin uuen ballastin ni alko räpsimään, vähän tärisee valo koko ajan ja välil ihan ku ottas salamalla valokuvan :) Voi vastaantulijat vähän kattoo..
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Oisko huono kontakti jossain tai ei virta riitä.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
User avatar
Nakkisormi
Posts: 120
Joined: 18.3.2008 21:26
Location: Kempele

Post by Nakkisormi »

Oon tässä ihan niin ja näin että ostan xenonit itelle, 5000k ajattelin (Polar autovaruste 95€). Keskustelujen perusteella halogeeneihin ei enää ole tyytyminen ku kerran laittaa xenonit. Kuinka paljon valot todella parenee 3bg pasuunassa? Osaako kukaan antaa esimerkkiä tai jotain. Voisin emännätki vakuuttaa..eli sen todellisen päättäjän :D
Vw Passat variant 1.9TDI -03 74Kw
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

sama mitkä on niin paranee =) jos 6000k kelpaa niin multa saisit halvemmalla ;)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Nakkisormi
Posts: 120
Joined: 18.3.2008 21:26
Location: Kempele

Post by Nakkisormi »

Tero Häkli wrote:sama mitkä on niin paranee =) jos 6000k kelpaa niin multa saisit halvemmalla ;)
Mamma tuossa sano " en mää haluais sinisiä" että niin...mutta mikä on tämä "halvemmalla"? :) :D
Vw Passat variant 1.9TDI -03 74Kw
Post Reply