Page 2 of 16
Posted: 18.2.2008 23:08
by Tero Häkli
iipeistä niitä löytää... itelle tulos just h7 ... 63€
toivommukaan ei tullin kautta

Posted: 19.2.2008 7:41
by Matias Suominen
Pitääkin alkaa katselemaan. Kun anneleihin tarttis H7 myös

Posted: 22.2.2008 12:12
by Tero Häkli
tänään tuotiin kenonit ovelle

ei mitää muita kuluja... ja myytykin valot jo

Posted: 22.2.2008 17:29
by maikki
Nyt on passatissa oem-xenonit ja 35w H1-xenonsarja Bosch 175rallye lisäpitkissä.
Lumikeleillä kantamaa näyttäisi olevan n.700-800m

ja tiekyltit meinaa ottaa silmiin. Toissailtana Ranuan jälkeen sai ajella 64km Kemijärven suuntaan ilman muita kulkijoita jos tietä ylittänyttä jänistä ei lasketa

Tuolla hevonkuusessa on ihan hyvä että näkee
Posted: 22.2.2008 17:36
by Sami Jalonen
kotka wrote:Tero Häkli wrote:kalliita ne on ku ite suoraa tilaamalla saa esim h7 sarjan n. 70€

Jos ei kuten allekirjoittaneella.. Tullin kautta 100 eskoa

Tuliks toi 100€ siihen 70€ päälle vai yhteensä?
Posted: 22.2.2008 22:17
by kotka
Sami Jalonen wrote:kotka wrote:Tero Häkli wrote:kalliita ne on ku ite suoraa tilaamalla saa esim h7 sarjan n. 70€

Jos ei kuten allekirjoittaneella.. Tullin kautta 100 eskoa

Tuliks toi 100€ siihen 70€ päälle vai yhteensä?
Tuo 100 euroa oli kaikkineen, sillä sain valot kuistille toimitettuna..
Ja maikkikin on huomannut vastaantulijoiden vaihtavan lyhkäsille hornan tuutista asti ja välkytelleet pariinkin otteeseen..
Samoilla etäisyyksillä ollaan omien valojen kanssa, kun paikallisella lentokoneiden varalaskupaikalla mittailin..
Posted: 22.2.2008 22:48
by Sami Jalonen
Se on silti 50 e halvempi ku ksenonkauppa. jtn..
Posted: 22.2.2008 22:53
by teukka
Mites se nyt on että saanko `00 3B passatin leimattua xenoneilla vai en?
Otettu käyttöön ennen 1.10.2000, pesurit on ja manuaalinen säätö.Umpioksi saanen diilattua Hellan Xenon umpiot ja asiaan liittymättä saman tyyliset vilkut yhtenäisyyden nimissä tarttis vielä löytää.Vinkkejä?
En haluaisi mitään tuninki valoja jotka näyttää hyvältä mutta ei näytä hyvin...vakiot kun imee melko hyvin.Ei näy eikä näytä.
Posted: 23.2.2008 16:51
by Osku.T
Pitää se itekki hommata xenonit keulille,tottu kun oopelissa oli xenonit.Pitää kaverilta tilata setti autoon ku se vielä lupas laittaa ne kans.Onko totta että pitää olla automaattinen tasonsäätö valoissa??Luulis et riittää että on kusipojat ja säätö sisällä.Pitäs varmaan ilmottaa et ottaa pojat xenonkauppa.om:ista sen mun oopelin kuvan pois ku se meni lunariin.
Posted: 23.2.2008 20:49
by jopo
-98 uudemmissa täytyy olla automaattinen korkeudensäätö.
Posted: 23.2.2008 21:50
by teukka
No sitten tarvii hommata se automattinen säädinpaketti Hellalta samoin kuin umpiot.
Lähtökohta kun on että uusilla valoilla tekis lisäksi jotain eikä vain näyttäs paremmalta.
Mistäs sais hyvät vilkut jotka sopis noiden kirkkaiden umpioiden kanssa?
Hellalta ei saa kuin noita vakioita.
Posted: 23.2.2008 21:50
by Tony
^^mites se nyt taas olikaan

Posted: 24.2.2008 9:14
by maikki
kotka wrote:Sami Jalonen wrote:kotka wrote:
Jos ei kuten allekirjoittaneella.. Tullin kautta 100 eskoa

Tuliks toi 100€ siihen 70€ päälle vai yhteensä?
Tuo 100 euroa oli kaikkineen, sillä sain valot kuistille toimitettuna..
Ja maikkikin on huomannut vastaantulijoiden vaihtavan lyhkäsille hornan tuutista asti ja välkytelleet pariinkin otteeseen..
Samoilla etäisyyksillä ollaan omien valojen kanssa, kun paikallisella lentokoneiden varalaskupaikalla mittailin..
Juu näin on. Laitoin lisäpitkille katkaisimen niin voi pääteillä ajella pelkästään auton omilla pitkillä ja noilla syrjäteillä sitten koko valoarsenaalilla. Oli vain kiva homma kun edellinen remonttirane oli sisäpistoketta laittaessaan rikkonu 3/5 hansikaslokeron kiinnikettä ja sai vähän patentoida että sai hanskalokeron tukevasti paikoilleen ...kele.
Posted: 24.2.2008 21:38
by jopo
Onko tossa jotain ihmeellistä??? Ei mun mielestä.
Toiminnaltaan automaattinen Xenon-ajovalojen suuntauksensäätölaitteen tulee olla uusissa autotyypeissä 1.10.1998 lähtien ja 1.10.2000 lähtien kaikissa käyttöönotetuissa autoissa.
Posted: 25.2.2008 11:17
by DJDH
Huoh.... kolmas ballasti paskana....
Posted: 25.2.2008 11:47
by Osku.T
ne on noissa melkeen kaikissa sarjoissa kulutustavaraa,paitsi niissä joissa on tehtaan jäljiltä xenonit.Ei se ole ku laittaa postiin myyjälle niin eiköhän sieltä tule uus tilalle

Posted: 3.3.2008 16:07
by Markku Duus
Nyt on keulalla kirkaslasi ajovalot ja xenon- jälkiasennus ympättynä niihin. Varsin huomattava ero alkuperäisiin halogeeneihin verrattuna. Kaukovalot kun olisi vielä samaa luokkaa niin johan näkisi

Mutta tolla yhdistelmällä kyllä nekin on huomattavasti paremmat kuin alkuperäiset.
Posted: 22.3.2008 0:09
by Kari Salo
Mihinkäs porukat on asentanut ballastit pasuunassa?? Ja jos ois kuvia asennuksista, niin ois kiva...

Posted: 23.3.2008 11:55
by Kari Salo
Se siitä hyvin näkemisestä. Irrottin sen päivävalojen johdon niinku tuolla pajalle.comissa neuvottiin, niin nyt kuskinpuolen valo ei enää syty...??? Sähkö on sinistä, eikä hyppää pitkää matkaa.....

Posted: 24.3.2008 23:30
by Kari Salo
No nyt löysin tollasen sivun missä tuo päivävalon pois kytkeminen kerrotaan, mutta ku se on sitä lontoota, niin en oo aivan sata varma asiasta.
Eli voisko joku viisaampi katsoa tota ja kertoa tyhmälle
http://home.comcast.net/~slashpub/drl/DisablingDRL.pdf
Posted: 24.3.2008 23:49
by AjH
Joo, tosta ohjeesta lukien ainakin -03 asti pitäisi poistaa pinni B, TFL on 98-00 malleilla toimiva juttu. Miten sitten -04 Passatti, toiminee toi -03 asti pätevä ohje. Kokeilemallahan selviää.
Kuva sivulla 7 tossa ohjeessa on aika selkeä. Jos teet ton pajalle.com mallin mukaan niin tietysti vastaava johto siitä naarasliittimestä.
Posted: 25.3.2008 1:26
by Kari Salo
Minä kiitän
Tollasta jotain mä epäilin kans ite, mut ku ei uskalla mitä sattuu tehä..

Posted: 6.10.2008 22:24
by vez
Onkos kokemuksia 50 watin xenon sarjoista ?
Posted: 6.10.2008 22:54
by Tero Paalanen
^Ihan hyvin ne 50 wattiset on ainaki mulla pelittäny.
Ittellä lyhkäsissä 35w ja pitkissä 50w joka tuntus olevan ihan sopiva yhistelmä.
Pitkät ku räppää päälle ni valokuvio on mukavan tasainen. Jos lyhkäsissäkin olis 50 wattiset ni etuosa olisi varmaan turhan kirkas pitkät päällä.
Posted: 6.10.2008 23:03
by vez
Lisäpitkiin olis suunnitelmissa tuommoiset värilämpö on vielä hakusessa 5000K vai 4300K ?
Posted: 6.10.2008 23:42
by Tero Paalanen
Itte oon suunnitellu vaihtavani kaikkiin 4300K värilämmöllä olevat polttimot.
Nykyyset on 6000K värilämmöllä ja tuntuu että erityisesti märkä/tumma pinta imee valon täysin.
Sellanen fiilis on noista jääny et sateella normi H7 halogeeni näytti paremmin.
Posted: 7.10.2008 7:34
by kotka
6000K on ihan liian sininen, jotka eivät sateella/kostealla näytä mihinkään..
5000K suositelluin sävy, on puhtaan valkoinen
4300K menee ihan aavistuksen keltaiseen vivahtavaksi, mutta kuitenkin kaukana halogeenin sävystä.
..Miksihän tuo 6000K on yleisin saatavilla oleva sävy?..
Posted: 7.10.2008 8:29
by Mika Viinikka
Parit 5100K ja parit 6000K xenonit omistaneena voin todeta, että valoteho inasen parempi 5100K polttimoissa, mutta 6000K polttimot paremman näköiset. Ja niissäkin ihan kiva valoteho.
Posted: 7.10.2008 8:33
by Tero Paalanen
^^Varmaan siks et kaikki varmasti näkee et autos on laittomat xenonit paikallaan
Sen takia itte suunnittelin laittavani nuo 4300K polttimot jotta nimenomaan märällä tiellä valot näyttäis paremmin.
Tuntus et pieni "keltasuus" valoissa auttaa märällä pinnalla.
Ainakin Boschin 225:set laadukailla 100W polttimoilla näytti märälläkin tiellä pirun hyvin ja tohdin kyllä väittää ettei niiden värilämpö kyllä kovin kauaksi jäänyt tosta 4300K.
Posted: 7.10.2008 18:22
by Vessu
Mitenkäs se nyt meneekään lain ja asetusten kanssa mikäli laittaisin omaan Varianttiin Xenonit?
Ote AKE ajoneuvotekniikka:
Moottoriajoneuvojen tarvikemarkkinoilla on todettu
olevan myynnissä jälkiasennettavia kaasupurkausajovalaisimia
(esim. xenon).
Jotta kuluttajille ja jälleenmyyjille saataisiin xenonvalojen
jälkiasennuksen edellytyksistä tarpeellista
tietoa, AKE kehottaa käyttö- ja asennusohjeita laadittaessa
huomioimaan oheisen, 19.12.2003 julkaistun
AKE:n Ajoneuvotekniikka-tiedotteen sisältämän xenon-
valoja koskevan ohjeen:
"Xenon-ajovaloista
Ajoneuvohallintokeskus muistuttaa, että xenonajovaloilla
on aina oltava pesulaite. Tämä koskee
luonnollisesti myös jälkiasennettavia xenon-ajovaloja
– ei koske kuitenkaan erillisiä kaukovaloja tai lisäkaukovaloja.
• Lähivalojen [ajon aikana käytettäväksi tarkoitettu]
suuntauksensäätölaite tulee olla 01.01.1995 tai sen
jälkeen käyttöönotetussa autossa, jos auto on
01.01.1994 tai sen jälkeen tyyppikatsastettua mallia.
• Lähivalojen [ajon aikana käytettäväksi tarkoitettu]
suuntauksensäätölaite tulee olla kaikissa 14.06.1995
tai sen jälkeen käyttöönotetuissa autoissa (ennen
01.01.1994 tyyppikatsastetut mallit kuitenkin
01.07.1995 lähtien).
• Toiminnaltaan automaattinen xenon-ajovalojen
suuntauksensäätölaitteen tulee olla uusissa autotyypeissä
1.10.1998 lähtien ja 1.10.2000 lähtien kaikissa
käyttöönotetuissa autoissa.
Kuitenkin mikäli auto on voitu hyväksyä Suomessa
liikenteeseen varustettuna yksinomaan DOThyväksytyillä
ajovaloilla ja niiden tilalle vaihdetaan
DOT-hyväksytyt xenon-ajovalot, niin autossa ei vaadita
suuntauksensäätölaitetta, eikä valojen pesulaitetta.
Eli vaikka umpiot on suunniteltu H7 polttimoille niin voiko Xenonit asentaa mikäli asentaa automattisen tasonsäätimen samalla? ja mitä sanoo leimamies jos näyttää tuon AKE:n tekstin leiman yhteydessä?
Posted: 7.10.2008 18:55
by jopo
Umpiot täytyy olla DOT-hyväsytyt. Umpion lasissa on merkintä siitä onko umpiot xenon hyväksytyt. Hylsy tulee leimasta jollei umpiot ole xenon hyväksytyt.
Posted: 7.10.2008 19:10
by Tero Häkli
ite laitoin ooppaan noi 4300, kyl huomaa niistäkin viä hyvin että on kenonit.... vaikkei siniset ihan ookkaan
Posted: 7.10.2008 19:15
by Vessu
jopo wrote:Umpiot täytyy olla DOT-hyväsytyt. Umpion lasissa on merkintä siitä onko umpiot xenon hyväksytyt. Hylsy tulee leimasta jollei umpiot ole xenon hyväksytyt.
Eli halpaa laillista keinoa ei siis ole.
Ei tee hirveästi mieli alkaa kiskomaan noita Xenoneja aina irti ennen leimaa.
Posted: 7.10.2008 19:45
by Sami Jalonen
Viitisen minuuttia siin vaan menee..

Posted: 7.10.2008 20:44
by kotka
Tero Paalanen wrote:^^Varmaan siks et kaikki varmasti näkee et autos on laittomat xenonit paikallaan
Sen takia itte suunnittelin laittavani nuo 4300K polttimot jotta nimenomaan märällä tiellä valot näyttäis paremmin.
Tuntus et pieni "keltasuus" valoissa auttaa märällä pinnalla.
Ainakin Boschin 225:set laadukailla 100W polttimoilla näytti märälläkin tiellä pirun hyvin ja tohdin kyllä väittää ettei niiden värilämpö kyllä kovin kauaksi jäänyt tosta 4300K.
Täällä on tuollaisissa boscheissa 5000K xenonit.. Kylläpä näkee

Eihän ne muutenkaan huonoimmat valot ole, kunnon johdoilla ja polttimoilla..
Posted: 7.10.2008 22:12
by AjH
jopo wrote:Umpiot täytyy olla DOT-hyväsytyt. Umpion lasissa on merkintä siitä onko umpiot xenon hyväksytyt. Hylsy tulee leimasta jollei umpiot ole xenon hyväksytyt.
Ei kai DOT kelpaa jos autoa on E-lampuilla saanut, koskee enempi tuontiautoja kun niissä voi olla fiksua virittää DOTit keulalle, kun e-merkitytkin menisi kyhäilyksi. DOT on mun mielestä e-hyväksyntää vastaava Jenkkilän(?) pojan hyväksyntä juttu. Ihan 100% fakta tosin tästä tiedosta uupuu toistaiseksi.
Xenon hyväksytyt umpiot tietysti pitää olla, muuten ei kelpaa. Ja sillonhan ne käytännössä on alkuperäiset tai jokku halvat Hellat

Eiköhän se leimalla ole korjauskehotus ja uusinta näyttö.

Posted: 7.10.2008 22:27
by Tero Häkli
juu pakko olla eet jos semmosilla saanu.... just tänään yhestä kyllestä säätelin valoja

polon ajovalot kiinni =D räksän ikkunavipstaaki korkeudensäätönä...
Posted: 8.10.2008 8:01
by jarmoharju
Voiko joku laittaa linkkiä mistä edullinen hankkia h1 muutossarjaa. Kiitos.
Posted: 8.10.2008 11:35
by kotka
jarmoharju wrote:Voiko joku laittaa linkkiä mistä edullinen hankkia h1 muutossarjaa. Kiitos.
Täällä (Kuopio) jopa autotarvikeliikkeet myyvät 95 euroon noita settejä..
Posted: 8.10.2008 12:13
by Pasi Häkli
Joku kauppasi FFP:n myyntiosastolla just semmosta sarjaa 90 euron hintaan. Uusi sarja muistaakseni.
Posted: 8.10.2008 12:14
by Tero Häkli
tunnustan, laitoin eilen sinne pitkästä aikaa ilmon

Posted: 8.10.2008 12:19
by Pasi Häkli
No niinhän se oliki
Se olikin H4 sarja mikä oli mieleen jäänyt tuolta ffp:n puolelta...
Posted: 14.10.2008 14:29
by Killer
Tulihan tuota laitettua edelliseen Volvoon keulalle sekä pitkiin että lyhyisiin xenonit 4300K. Näki ajella kelillä ku kelillä.
Nyt Borassa on 5000K ja näyttää paljon huonommin juuri vesisateella kun tie märkä ja valoa tarvitaan!
Voi olla että kun V40:ssä oli molemmille omat polttimot niin auttoi sekin.
Posted: 14.10.2008 14:34
by Tero Häkli
yksittäiset on aina paljo paremmat ku h4.... umpionkin takia jo
Posted: 14.10.2008 18:16
by kotka
kotka wrote:jarmoharju wrote:Voiko joku laittaa linkkiä mistä edullinen hankkia h1 muutossarjaa. Kiitos.
Täällä (Kuopio) jopa autotarvikeliikkeet myyvät 95 euroon noita settejä..
.. ja 20 minuuttia illalla auton edessä äherretty.. nyt näkee sitten golfin pitkilläkin

(löytyi H1 5000k setti sopivasti..)
Posted: 14.10.2008 21:45
by Sami Jalonen
Mikäs ny on vikan ku vaihoin uuen ballastin ni alko räpsimään, vähän tärisee valo koko ajan ja välil ihan ku ottas salamalla valokuvan

Voi vastaantulijat vähän kattoo..
Posted: 14.10.2008 21:47
by DJDH
Oisko huono kontakti jossain tai ei virta riitä.
Posted: 14.10.2008 21:55
by Nakkisormi
Oon tässä ihan niin ja näin että ostan xenonit itelle, 5000k ajattelin (Polar autovaruste 95€). Keskustelujen perusteella halogeeneihin ei enää ole tyytyminen ku kerran laittaa xenonit. Kuinka paljon valot todella parenee 3bg pasuunassa? Osaako kukaan antaa esimerkkiä tai jotain. Voisin emännätki vakuuttaa..eli sen todellisen päättäjän

Posted: 14.10.2008 22:05
by Tero Häkli
sama mitkä on niin paranee =) jos 6000k kelpaa niin multa saisit halvemmalla

Posted: 14.10.2008 22:20
by Nakkisormi
Tero Häkli wrote:sama mitkä on niin paranee =) jos 6000k kelpaa niin multa saisit halvemmalla

Mamma tuossa sano " en mää haluais sinisiä" että niin...mutta mikä on tämä "halvemmalla"?
