Page 2 of 2

Posted: 7.5.2009 23:03
by Leroy
teppis wrote:sama sarja käy sekä 3b et 3bg mutta sitä ei ole tyypitetty 3bg, et katsastukses ei mene läpi!
Siis mitämitämitä??!! Puhutko nyt nelivedoista?

Posted: 8.5.2009 10:17
by paerikss
Vähän oli vaisua kun tilailin tohon nelikkoon löytää oikeasti malliin tarkoitettu ja hyväksytty säädettävä. KW, Eibach ja FK oli näin äkkiseltään ainoat mitkä itse bongasin.

Posted: 8.5.2009 10:29
by Micco
H&R ja Bilstein on ainakin myös, mutta hinta ei ole ihan sitä markettitasoa...

Posted: 8.5.2009 11:04
by paerikss
KW ja Eibach oli saman hinataisia ja FK lähes puolet halvempi. HR ja Bilstein varmaan asettuu sinne puolentoista tonnin nurkille.

Posted: 8.5.2009 19:11
by Leroy
Onko makinen tai narri käyneet jo VMaxxien kanssa muutosleimalla? Onko noissa (VMaxx) siis joku muutoskatsastuksellinen haistapaskaongelma näiden "vetovammaistenkin" 3BG -mallien kanssa, niinkuin tuolla aiemmin teppis nosti esiin?

Posted: 8.5.2009 22:02
by makinen
En ole viä käyny muutoskatsastamassa alustaa. Täytyypi ottaa selvää tosta asiasta. Aika paska juttu jos ei mene läpi :evil:

Posted: 8.5.2009 22:07
by makinen
Piti käydä tarkistamassa TUV paperista et löytyykö hyväksyntä niin olihan siä 3B ja 3BG :D
Pitäis katsastus miehen hyväksyä.

Posted: 8.5.2009 22:17
by Tero Häkli
ei oo ykskään ukko kattonu sitä tuvipaperia läpi :P pääasia että semmonen on ;)

Posted: 9.5.2009 18:14
by Vesa-Matti Luoma
Omaani 3B:hen aikoinaan kun laitoin muistaakseni Cobran?-alustan niin leimalla ei papereita katsottu.

Posted: 9.5.2009 22:02
by AjH
Niin, monenlaista kokemusta on. Tosiasia on kuitenkin se että tietyiltä autoilta vaaditaan todistus sarjasta ja jos sellaista vaaditaan niin on se mukava että todistus löytyy :)
Tommonen pieni muutoskatsastus maksaa nykyään jo melko hävyttömästi niin ei sitä viitsi kuitenkaan kahteen tai useampaan kertaan maksella.

Posted: 10.5.2009 0:45
by Patu
Mulla katsottiin Seinäjoella TUV lappu todella tarkkaan ja huomattiin että se oli eri merkin lappu. Olin vahingossa tulostanut Eibachin TUV laput vaikka mulla oli KW:n madallusjouset. No onneksi inssi oli asiakas ystävällinen eikä hylännyt suoraan vaan puolentunnin kaivelun jälkeen löydettiin netistä oikeat TUV paperit mitkä täsmäsi jousien koodien kanssa.

Posted: 10.5.2009 13:33
by Osku.T
mulla kans syynättiin tosi tarkkaan paperit ja vielä pestiin iskarit ja jouset että näkee niistä vielä numerot :roll:

Posted: 10.5.2009 18:51
by kotka
Tero Häkli wrote:ei oo ykskään ukko kattonu sitä tuvipaperia läpi :P pääasia että semmonen on ;)
Minulta otettiin koko lapusta kopio ja liitettiin muutoskatsastustietoihin, nyt pitäis sitten Ake:n järjestelmästä löytyä alustan TUV-lappunen ko. Passatin tiedoista. Että aika monenlaista touhua olen nähnyt noiden muutoskatsastuksien suhteen. Pahin oli tilatussa vanteiden muutoskatsastuksessa, että ei muistettu edes kurkata vanteiden sopivuutta. Sitten itse muistutin kirjoittamaan otteeseen merkinnän muutetuista vanteista, niin kysyi vain koon joka kirjoitetaan otteeseen. Silkkaa rahastusta :twisted:

Posted: 10.5.2009 19:58
by narri
Juu kyllä minultakin laput vietiin ja AKE:lle meni.. En kanssa sen enempiä itse tarkastanut että oliko oikeat paperit mutta ne mukana tuli.. Sen tarkastin että passatti sieltä löytyi :D

Posted: 10.5.2009 22:06
by Basu
Kaveri katsasti Venton maaliskuussa ja muutoskatsasti JOMin alustan siinä samassa, katsastaja vaan kysyi että onkos sulla jotain tuv-paperia tähän alustaan. Kaveri sitten kaivoi hansikaslokerosta ja ehti pitää ehkä pari sekuntia kädessä, kun katsastaja sanoi reilun 5m päästä että joku tollanenhan se paperi on mikä vaaditaan, ja jatkoi katsastusta.
Olisi voinut olla vaikka normaali A4 jossa tekstiä niin olisi varmaan kelvannut. :roll:

Itse olin vähän että jaahas kun siinä vieressä kahvia lipitin.
Sori lievä OT.

Posted: 10.5.2009 23:03
by teppis
Leroy wrote:
teppis wrote:sama sarja käy sekä 3b et 3bg mutta sitä ei ole tyypitetty 3bg, et katsastukses ei mene läpi!
Siis mitämitämitä??!! Puhutko nyt nelivedoista?
Siis sitä et 3b malliin löytyy nelikkoon säädettävä alusta mutta sitä 3b mallia ei ole tyyppihyväksytty 3bg:hen!3c:hen löytyy myös säädettävä alusta.

Posted: 13.5.2009 21:48
by Jaku
kuis kauan menee suunnilleen alustan vaihtoon aikaa?

muksut sairastui tuossa ja hesa reissu ilmeisesti vkl jää väliin niin jis sitä menis talliin askartelemaan sitten!
ja ei vissiin tartte erikoisempia työkaluja?
onks mitää hyviä vinkkejä enempään?

Posted: 13.5.2009 22:39
by narri
Jaku wrote:kuis kauan menee suunnilleen alustan vaihtoon aikaa?

muksut sairastui tuossa ja hesa reissu ilmeisesti vkl jää väliin niin jis sitä menis talliin askartelemaan sitten!
ja ei vissiin tartte erikoisempia työkaluja?
onks mitää hyviä vinkkejä enempään?
jaa-a melko paha sanoa.. riippunee onko noita pultteja aukastu milloinkaan..
itse kun vääntelin iltapuhteena niin mulla meni 4pv :D mutta kaisen päivässä saa jos on aikaa..
ja jos pultit aukee helposti niin sanotaanko et 1-3h varmaa aika hyvä veikkaus..

Posted: 13.5.2009 22:47
by AjH
Kun tietää mitä tekee niin pari-kolme tuntia tuntia etupää tunkilla ja pukeilla tapellen.
Peräpää vähän nopeempi kun ei ole kauheesti kummasteltavaa.

Etupäähän löytyy kyllä vinkkejä esim meikäläisen projektitopicissa ainakin oli jotain ja varmaan muillakin jokka on homman tehneet ja projektia jollain tapaa kirjotelleet.
Voishan tästä aiheesta jonkunlaisen ohjeen väsäillä, onkohan noita kuvia vielä tallessa :?

Työkaluja ei tartte mitään kummallista, 16mm lenkkiä ja hylsyä ja jotain isompaa ja tais jossain kohtaa pienempääkin olla.
Iskarin yläpäässä oli 18 tai 19 mutteri ja kuusiokolo ehkä kokoa 5?
Sit tosiaan tunkki ja pukit että saa koko päädyn kerralla ylös, ei jää vakaaja jännitykseen ;)

Posted: 27.6.2009 23:51
by Jaku
Tää on suoritettu pariviikkoa sitten ja hyvä ajella...
Tyhmä töitä liikaa tekee...

Etupäässä näkyi 3 mutteria konehuoneessa, niitten läheisyydessä oli kaksi todella tiukassa olevaa peite kilpeä,
ne pois ja alta löytyi kummastakin mutterit..ne pois ja iskari alhaalta irti.. eli koko paketti irti ja uusi pujoittamaan takaisin.
3h.
takapäässä iskari irti alapäästä ja aseli "tippui" alas, jousi pois välistä ja uusi tilalle.
akseli nostettuun tunkilla takas ja iskari kiinni...
max 20minuuttia...

etupäässä menis viel vähemmän aikaa jos ei olis ekana tullu kokeiltua toisella tavalla....

Image