Page 2 of 8

Posted: 9.3.2004 22:03
by MarkusK
Kirurgi: oletko saannut eteenpäin tuota pohjapanssarien valmistusta vai oletko hylännyt jo koko projektin?

Posted: 9.3.2004 22:08
by kirurgi
joo wn olw unohtanut mutta on aikas kiirus!
se motonetin pohjapanssari mitä se oli € 160 niin ei ole kyllä paha kun vaan tietäs minkälainen se on.
RST:stä sen hinta varmaa tulee akselille €100-€200 riippuu vaan kuinka kauan sen tekoon menee aikaa.
yritys on kova saada yks aikaseksi. anteeksi!

Posted: 9.3.2004 22:58
by MarkusK
Ok, ei sitä antaaksi tarvii pyydellä jos on ollut kiirettä.

Se Motonetin hinta on 132e (Golf IV). Eli aika halpa, jos se on vaan kunnollinen. Onko noita kukaan käynnyt katsomassa?

Posted: 10.3.2004 18:50
by pasi1975
Mun tietääkseni RST syö tavallisen pellin ja ainoa vaihtoehto joka todella toimii on joko musta pelti tai HST joka on muuten melko tyyristä...

Sitäpaitsi kun tavallinen pelti on tarpeeksi paksua ja sopivasti käsitelty ei se mätäne auton elinikänä.

-Pasi

Posted: 10.3.2004 22:39
by kirurgi
Asia selvä eikun ostamaan Motonetistä pohjapanssari se on varmaa sitä mustaa peltiä (Kylmävalssattua) eikä todellakaan ole hinnalla pilattu. Se todellakin voi olla että Rst syövyttää kuten Alumiinikin.

Posted: 11.3.2004 11:38
by turpo kiisseli
Muutaman vuoden materiaalitekniikkaa lukeneena voin sanoa, että...

1. Osta se RST plootu !
2. Asenna ruuvin reikien kohdalle muutama kerros kontaktimuovia tms. eristeeksi... jottei pääse kontaktiin pellin kanssa !
3. Jos asennus on sen kaltainen että tarvitaan läpivienti puslia, niin käytä muovisia puslia.

Eli eristä ne kaksi terästä toisistaan jalompi RST siitä tavallisesta mustasta plootusta !


BR
TDI

Posted: 12.3.2004 6:39
by pasi1975
Edelleenkin silti kysymys, onko tarvetta RST tavaralle, esim 5mm tai vaikka 3mm musta pelti ei todellakaan kovin nopsaan puhki ruostu.

Toki jos rahanpaskaa liikaa on niin suoraan vaan haponkestävää niin ei syö musta peltiä.

Toki eristämällä RST:n mustasta pellistä saadaan hyvä lopputulos.

-Pasi

Posted: 3.4.2004 16:31
by Mikkis
Amideus wrote:Jee, ei enää repsota muovit. Oli vaan lähtenyt kiinnikkeestä irti. Eikä edes ollu menny rikki. Säästi 160 euroa... :D
Mites Amideus millanen kiinnike noilla pohjamuoveilla on? Onko se vaan sellainen "napsauta-takas-paikalleen" systeemi? Summasin äsken tossa pihalla talven saldoa ja huomasin, että pohjamuovihan siellä repsottaa :x

Mutta ei ole kuitenkaan kokonaan lähtenyt irti, joten voipi olla samalla lailla irronnut kiinnikkeistä kuin teikäläisellä talvella :?:

Posted: 3.4.2004 21:41
by Ari-Matti Aho
Sellaisella torx-ruuvilla se on kiinni. Ainakin se mulla repsottaa edelleen...Kahdesti laitettu jo kiinni...Ehkäpä nyt pysyy kun vaihtaa huomenna 18" rattaat alle... :D

Posted: 4.4.2004 0:26
by Mikkis
Et Amideus satu muistamaan, että minkä kokoinen sen torx-meisselin pitäisi olla :?:

Posted: 4.4.2004 9:40
by Ari-Matti Aho
en muista ulkoa...yritän tänään katsoa kun vaihdan renkaat...

Posted: 12.4.2004 16:11
by Mika Viinikka
no niin nyt sattu mullekkin tossa lauantaina pikku juttu. tai muija sillon oli ratissa kun lährettiin kaverilta yöllä ajeleen kotiin päin ja sattu roudan vääntelemällä hiekkatiellä olemaan koko tien levynen kuoppa ja muija posotti siihen ja etuspoikka meni kahdesta kohtaa poikki. :cry: ei onneks menny kovin pahasti ja saa korjattua mut turhaa rahan menoa ja v*tutusta. tarvii kahtoo koska sen jaksaa ottaa irti ja korjauttaa/maalauttaa :evil:

Posted: 12.4.2004 16:37
by sirkia
viinikka: Ai jai!!!! Otan osaa!
Toivottavasti saat kuitenkin helposti kuntoon.
Taitaa kuitenkin tietää maalautusta?
Paljonkos sulla muuten olikaan madallusta?

Nää suomen tiet on nykyään todella huonossa kunnossa.
Ei tartte edes ajella hiekkateillä, kun pääteilläkin törmää järkyttävän kokoisiin reikiin. Saa olla ajaessa melkoisen tarkkana ja väistellä reikiä.

Tässä syy miksi olen ajatellu Passattiin vain 30mm madaltavaa satsia.
Ainakin edellinen Passatti tuli samaisella sarjalla tarpeeksi matalaksi ja tietä oppi tarkkailemaan ajaessaan.

t. Stefu

Posted: 13.4.2004 0:01
by jmr
Täällä kuoppaisten teiden ja tuning-kerhojen luvatussa maassa kun kukaan ei uskalla kokeilla yhdistelmää: jäykkyys-säädettävät iskarit (esim. koni) ja vakiojouset tai tehdasmadallus -10 mm. Aina pitää laittaa auto wannabe-tonttiin, vähintään katu-uskottavuuden ja kavereiden takia. =)

Posted: 13.4.2004 7:13
by Mika Viinikka
sirkia: mulla on 40mm madallus satsi. kuoppa oli tosiaan tien levynen ja tuli ihan yllättäin ja kun pimeellä vielä ajeltiin. mulla on kyllä jo tiedossa yks joka vois tehdä hyvään rahaan sen ja vaatii melkein maalin viä päälle. kyllä sapettaa

Posted: 22.4.2004 11:24
by samip
Tavallaan OT:
Mainiosti on pärjätty pienelläkin maavaralla, kun ei oo lirpakkeet ja lärpäkkeet tiellä :wink:

Image

Huomaa vakaajatangon alapuolella oleva hinauskoukun jäänne. Mittakaavaa saa tuosta iskarin alapäästä. Valitan kuvanlaatua.

Posted: 22.4.2004 12:33
by miihkali
ASIALLISEN MATALA!

Posted: 22.4.2004 19:03
by jyrki
Tonnehan mahtuu vaikka mitä vielä väliin :lol: hehehheh

Posted: 26.4.2004 8:16
by sirkia
Moro,

Ajattelinkin ihan galluppi mielessä kysysä onko kenelläkään kerholaisista yli 30mm alustasarjoja?

Ja mikäli on niin onko matalien autojen kanssa ollut ongelmia?

Isehän tilasin tuon Eibachin 45-50mm madaltavan sarjan.
Rupesi kyllä jo hieman mietityttämään pääseekö autolla enää edes kotipihalle.

t. Stefu

Posted: 26.4.2004 8:23
by Mika Viinikka
no mulla ei ole ainaskaan viä muita ongelmia ollu kun se että muija pamautti oikeen huolella routineella hiekkatiellä etuspoikan poikki kahdesta kohtaa. ei menny onneks pahasti. tarvis vaan jaksaa repiä se pois ja kattoo mistä sais edullisen korjaajan/maalarin. vois viedä samalla ne ovien alareunojen listat uudelleen maalattavaks.

Posted: 26.4.2004 9:13
by sirkia
Moro,

hikäli liikut josksus Lojalla päin, niin suosittelen Colorpint Oy:tä.
http://www.color-point.net

Tekevät todella hyvää jälkeä ja hintaa voi pitää melko edullisena.
Kaveri maalautti liikkeessä Passatin alahelmat, listat ja koko takapuskuirin ja hinta oli 500€.

Itse maalautin Golfin listat ja puskureiden alahelmat n. 300€ hintaan.
Koko maalutukseni maksoi 500€, mutta siinä oli kaikkea muutakin.
mm. uusi bensatankin kansi ja sen maalautus ja muuta pikkuosaa.

Listojen ja alahelmojen osuus oli n. 300€

Ovat tasoittaneet röpelöt pinnat ja käsitelleet muovin siten, että maali myös pysyy niissä.

t. Stefu

Posted: 26.4.2004 9:47
by Mika Viinikka
jahas tank juu tarvii laittaa korvantaakse.

Posted: 26.4.2004 10:59
by samip
Kuskihan se auton niihin monttuihin ja kanttareihin vie, eli opetteluttaahan se kummasti tarkkailemaan tietä tarkemmin kuin vakioalustalla ajava. On yksinkertaisesti pakko. Tai jos tuota ei älyä heti tehdä, niin ehkä viimeistään sen 1. vahingon jälkeen.

Mutta mielestäni tuommosessa 50mm madalluksessa ei varsinaisia ongelmia ole vielä odotettavissa. Totuttelukysymyksiä.

Posted: 26.4.2004 13:02
by sirkia
Moro,

Edellinen Passattinkin kassa sai olla tarkkana jo 30mm alustasarjan kanssa.
Talvella alla ollut 16" 205/50 rengaistuskin oli tosin melko matala ja madalsi vielä entisestään.
Golffi tosin näytää niin korkealta, että arvelin tarvitsevan enemmän laskua :)

t. Stefu

Posted: 12.5.2004 8:22
by sirkia
Moro,

Olikos joku laittanut autoonsa sen Motonetin pohjapanssarin?
Mahtaakohan olla mistään kotosin?

t. Stefu

Posted: 27.7.2004 18:59
by MarkusK
Tuolla FFp:n keskustelussa on kuva siitä Volkkarin omasta peltisestä pohjapanssarista. Näyttäisi ihan asialliselle.

Posted: 6.11.2006 16:32
by Vesa-Matti Luoma
Ekat lumet ja itäväylällä kun ajeli ni laahaus ääni alkoi kuulumaan. Tänään auto sulamassa, jos huomenna menis alle ja tutkailis. Toiv. ainoastaan kannakkeet irronneet, kun oli vain siitä keskeltä tipahtanut.

Posted: 6.11.2006 17:30
by Pasi Häkli
Itellä laahaa kans moottorin pohjamuovi jonkin verran jos ei oo lumiaura just ajanu edellä. Eikä madallusta ole kuin 34mm.
Mutta hyvin tolla on pärjännyt, ongelmia ei oo ollut yhtään. Toivottavasti on talven jälkeenkin vielä ehjä se pohjamuovi. Ei lumi niinkään häiritse, mutta sitten kun alkaa rekoista yms isommista autoista tippumaan jäisiä kokkareita niin sitten saa olla tarkkana..

Niin ja se IV Golffin lisävarusteena saatavana peltinen pohjalevy on kyllä asiallinen. Ajaa asiansa, on vahvaa tavaraa. Siihen autoon se ehkä kannattaa investoidakin, mieluummin kuin uusia öljypohjia kuukauden välein... Ainakin jos on tontissa.

Posted: 6.11.2006 19:24
by MIKU
Mulla madallusta 50-60 mm golffissa eikä öljypohja kovin matalalla kulje.

Posted: 6.11.2006 19:55
by Pasi Häkli
Kyllä niitä öljypohjia on ihmiset saanut paskaksi ihan vakioalustallakin, että koputa puuta vaan :wink: :lol:
Se siellä nimittäin heti ensimmäisenä kiinni ottaa...

Posted: 6.11.2006 22:36
by passat mtm
Ainakin passatissa ekana ottaa maahan kiinni nuo alimmaisten taaimmaisten tukivarsien ns. suojakupit. (voiko enää vaikeammin selostaa?)
Mulla on kärry madallettu powertech:n sarjalla noin 50 mm.
Tuli tuossa pari vuotta sitten ajeltua motaria täyspoka päällä Turusta Paimioon päin ja ennen Paimion suurta ylämäkeä siinä oli jonkin sotin "heitto" tiessä ja kun auto hieman niiasi alas ni johan löi (melkoisen!) kipinäsuihkun maailmaan...
Oli todella komeaa katsottavaa syksyisessä yössä 8)
Lopputulos seuraavana päivänä kun tutkin alustaa oli että, noista "suojakupeista" oli fiilaantunut melkoinen määrä metallia asfalttiin :lol:

Posted: 8.11.2006 10:53
by mkaskine
no niin, sit putos täälläkin pohjapannsari, ja ne molemmat :(

Noh onnex ei menny pahasti paskaks....hiukan sulattaa muovia jne...mutta kaikki ne orggis pultit millä panssarit on kiinni karkas ku hevoset laitumelta..

Pitänee vissiin kysellä mitä se sarja kustantaa...

BTW, vois olla ihan järkevää kyllä talveks hiuan nostaa tota autoa..vaikka joku 15-20mm

Posted: 8.11.2006 11:27
by Markku Duus
Passatissa, kuten A4 audissa yleensä ekana ottaa tosiaan ne suojakupit maahan. Omalla maastoautolla ei sitä ongelmaa ole, mutta kaverin matalan liuhakalla diudilla parit kertaa kipinäsuihkut nähnyt :D

Ne kupit kyllä kestää aika kovaa osumaa, eikä ole milläsäkään. Hyvä niin...

Posted: 8.11.2006 22:08
by -ville-
Lumimyrskyssä vanha Volvo täysin lumen peitossa oli ajaa kylkeen.. Piti väistää penkan kautta kolmion takaa tullutta Volvoa ja niinhän siinä sitten kävi, että pohja osui ties mihin... Auto pois penkasta takaisin tielle ja jo kolina kuuluu pohjasta. Ja ennen kuin ehtii ajatella mitään rosahtaa kunnolla. Auto lähikaupan parkkiin ja kävelylle tien penkkaa pitkin. Löytyy ihan hemmetin iso muovinen pala ja pohjapanssari repsottaa auton alle. Seuraavana aamuna varaosaliikkeen pikahuollon kautta töihin... Pohjapanssari yhdellä ruuvilla kiinni. Otetaan irti ja laitetaan ison muovisen osan seuraksi takakonttiin. Nyt kun tietäis mitä kaikkea sieltä on irti. Huoltomies varaosaliikkeessä oli sitä mieltä, että pohjalevyn kiinnikkeet on "kadonneet". Eli reissua Laakkoselle tietäis... Ja se ei oo varmaankaan halpa reissu :shocked
No varmaan voi tehdä niin, että ostaa Laakkoselta osat ja asennuttaa muualla. Ei tuu Laakkosen isoja tuntitaksoja... Onko kellään tietoa mitä ne kiinnikkeet kustantaa? Itse pohjapanssari on ilmeisesti ehjä. Vähän mutkalla kun roikkui auton alla, mutta ehjä joka tapauksessa. Kai sitä autolla kuitenkin uskaltaa ajella... On vaan varovainen jääkokkareiden suhteen jne, vai?

Varaosaliikkeen huoltomies sanoi, että se pohjalevy vaikuttaa myös moottorin lämpöihin... Eli ilmeisesti kun levyä niin saattaa joutua varautumaan lämmönheilahteluihin. Varsinkin diesel-autoissa ongelmaa olisi. En oo nyt itellä huomannut sellaista. Tuulilasi on kyllä sen jälkeen ollut jäässä sisäpuolelta joka aamu... Mystistä... :? :?

(Niin ja siitä Volvosta ei sitten saanut ees rekkarista selvää... Tuskinpa kuski sen lumikerroksen alta edes mua huomasi...)

V**uttaa kuin pientä oravaa jolla on pähkinöitä, mutta ei hampaita...

Posted: 15.11.2006 17:01
by -ville-
Edelliseen viestiksi jatkoksi, että parit sivumuovit oli sitten lentäneet metsään. Pohjapanssari oli ehjä. Uudet muovit ja pohjapanssarin kiinnitys + kaikki ruuvit + työ yhteensä 177 euroa Laakkosen pikahuollon kautta. Halvempi reissu kuin pelkäsin. Mutta oishan tuollekin rahalle voinut muuta käyttöäkin olla. No eipä mittään.. Toivottavasti nyt kaikki pysyy alla...

Posted: 21.3.2008 22:12
by vinDIESEL
Onkos 3B passattiin saatavilla metallista pohjapanssaria?
Slamitilla oli golffiin ja muihin VAGeihin mutta ei passattiin.

Posted: 22.3.2008 8:14
by Kimmo H.
Kupari wrote:Itelle olen ostanut jo taaksekkin, mutta ei ole saanut laitettua paikoilleen. Pitäs kyllä laittaa, ku on jo nyt kiven iskeymiä ja joka pesussa saa pestä pikeä pois puskurista.
Tuo on kyllä totta. Itselläkin hankintalistalla läpät joka nurkkaan. Auton värinä kun on vielä fiksusti musta niin pesun jälkeen ei tarvi ajaa kuin pari kilometriä niin on jo kuskin ovi puoleenväliin asti ihan harmaanruskea. Kymmenen kilometriä lisää niin on jo takaovetkin :roll:

Ja tämä kaikki talvirenkailla, kesällä kun tulee uudet vanteet hiukan miehekkäämmällä ET:llä niin ne vasta kaiken paskan sinkoaakin sieltä rengaskotelosta suoraan kylkeen.

Posted: 22.3.2008 8:20
by DJDH
Mie ajattelin repiä ne alkuperäset läpät pois ja laittaa 3mm kumimatosta uudet siistimmät ja pienemmät läpät tilalle. Renkaat tulee sen verran ulos, että reuna on läpän ulkopuolella. Eli läpistä ei edes ole mitään hyötyä. Tai onhan se kiva ajella kaupungilla kun porukka kääntyy kattomaan aina kun ajaa hidastetöyssyn yli, läpät nimittäin raapii mukavasti. Eipä niitä edes taida olla enää paljoa jälellä. Suuremmissa hidasteissa sitten raapii jo panssarikin kiinni.

Posted: 22.3.2008 8:31
by Kimmo H.
Ja joskus ottanut joku muukin kiinni -> "Pohjapanssari ja uusi öljypohja" :lol:

Posted: 22.3.2008 8:33
by Osku.T
DJDH wrote:Mie ajattelin repiä ne alkuperäset läpät pois ja laittaa 3mm kumimatosta uudet siistimmät ja pienemmät läpät tilalle. Renkaat tulee sen verran ulos, että reuna on läpän ulkopuolella. Eli läpistä ei edes ole mitään hyötyä. Tai onhan se kiva ajella kaupungilla kun porukka kääntyy kattomaan aina kun ajaa hidastetöyssyn yli, läpät nimittäin raapii mukavasti. Eipä niitä edes taida olla enää paljoa jälellä. Suuremmissa hidasteissa sitten raapii jo panssarikin kiinni.
Sama juttu siitä kuuluu aika karmee ääni ku läpät raapii.Ite ilen kan miettiny kumisia tai lyhennän noita

Posted: 23.3.2008 1:22
by Tero Tanninen
Jep. Viime kesänä pelästytti roiskarit aikas hyvin ku olin just laittanu auton tonttiin (edest n.5 cm, takaat 3cm), ja ekaan jyrkempään mutkaan vähän reippaammin ja RAAAAPS.

Nykyään ei raavi kiinni ku on maasto korkeudessa.

Posted: 23.3.2008 16:45
by hb81
...olin just laittanu auton tonttiin (edest n.5 cm, takaat 3cm)...
Kai tuo on sitten maavara eikä madallus määrä 8)

Posted: 23.3.2008 18:54
by Tero Tanninen
hb81 wrote:
...olin just laittanu auton tonttiin (edest n.5 cm, takaat 3cm)...
Kai tuo on sitten maavara eikä madallus määrä 8)
Kyl toi ihan madallus määrä on. :D tollanen se oli viime kesänä :arrow: http://irc-galleria.net/view.php?nick=T ... d=62459312

Posted: 24.3.2008 0:39
by Kimmo H.
^ Ja tossa tänä talvena? :lol:

Posted: 24.3.2008 0:45
by Tero Tanninen
Jotakuinkin näin :lol:

Posted: 24.3.2008 1:06
by Kimmo H.
Kyllähän tuosta madalluksesta näkee jo korvallakin, ettei se kovin hurjaa ratin kääntelyä vaadi että läpät raapii maata. Tai sitten pitää olla jo _tosi_ jäykkä alustasarja :lol:

Posted: 24.3.2008 11:57
by Tero Tanninen
Ens kesänä jos pääsis vähän alemmas vielä. :lol: ja ottais noi roiskarit pois.

Posted: 24.3.2008 12:28
by Tero Paalanen
Itte otin muutaman sentin soirot pois noista roiskeläpistä.
Ei raavi enää jatkuvasti, välillä saattaa vähä raapaasta mutta sen kans pystyy kyllä elämään.

Posted: 26.3.2008 16:12
by Osku.T
MIKU wrote:Mulla madallusta 50-60 mm golffissa eikä öljypohja kovin matalalla kulje.
itellä samat lukemat muistaakseni ku Mikulla

Posted: 26.3.2008 16:52
by Pasi Häkli
Passatissa ei onneksi tuo öljypohja oo niin vaaravyöhykkeellä kuin golffissa.
Ei silti on niitäkin ihmiset saanut rikki.