Page 2 of 7
Posted: 11.2.2011 21:43
by Sami Jalonen
http://www.youtube.com/watch?v=JyWxlRCbOk8
Videosta käsisekkarilla n. 6,5s.
EDIT: 6,43s Vagcomilla.
Posted: 16.2.2011 21:09
by Sami Jalonen
219/465

Posted: 3.3.2011 11:21
by Sami Jalonen
Nyt tuliki pieni suunnitelmien muutos noitten levitettyjen vanteiden kanssa, eli niitä ei tule. Sensijaan talvivanteet vaihtuu ensi viikolla..
Posted: 5.3.2011 19:23
by Sami Jalonen
Posted: 8.3.2011 21:40
by Sami Jalonen
http://s2.postimage.org/1kr9cwxpg/08032011094.jpg
http://s2.postimage.org/1krb0ga78/08032011095.jpg
http://s2.postimage.org/1krcnzmp0/08032011096.jpg
Tommoset niistä nyt tuli, tavallaan onni onnettomuudessa että vanteiden myyjällä ei ollu just kun et30 noita vanteita, takana et15 olis tuonu melkeen kuvion kaaren ulkopuolelle. Viime talvesta on karvaat muistot mitä pieni nastakosketus tekee kaarelle, joten hyvä noin. Et20 varmaan just vielä menis, joten kun spacerit saapuu täytyy varmaan koittaa..
Etukaari on hyvin täynnä.
Eli nyt mennään Brockin B2-vanteilla koossa 9x16 ja päällä 205/50 ja 205/55 Hakka4:set.
Posted: 8.3.2011 21:48
by Antti Hartikainen
Ei muuten näytä 16" vannekaan Pasuunan kokoisessa autossa yhtään pahalta kun on tarpeeksi tontissa...

Posted: 8.3.2011 22:41
by AjH
On tossa kylkikuvassa jo melkonen HotRod -look kun on kaarissa renkaan takana tilaa.
Miksi toinen pari pienemmällä profiililla? Tyhmä kysyy kun ei tajua, tuskin mahtumisongelma kuitenkaan.
Posted: 9.3.2011 7:17
by Kime72
Nehän sopii passattiin mainiosti, takapääkin näyttää hyvältä vaikka tilaa näyttäs jäävän aika reilusti

Posted: 9.3.2011 13:46
by Sami Jalonen
Juu en tiiä miten toi rengas tulee noin eteen.. Renkaat tuli käytettynä, eli edellinen omistaja on jostain syystä halunnu eri kokoset, tai sit on jääny kahdesta eri sarjasta. Olin ostavinani vaan 2 rengasta, matkahuollossa vaan huutelivat perään et ota noi toisetki kaks

Eipä siinä, kahdesta vaan maksoin
Kaapissa odottais vielä asennusta uus merkitön maski, kromiset peilinkuoret (ei päälle liimattavat), teipit kattokaiteiden poistoon... Tulis jo niin lämmin et voi pihalla väkästellä

Posted: 9.3.2011 14:40
by Tero Paalanen
Sami Jalonen wrote:Juu en tiiä miten toi rengas tulee noin eteen..
Akselistorakenne yhdessä madalluksen kanssa aiheuttaa tuon.
Posted: 21.3.2011 20:36
by Sami Jalonen
Tänään hain Slamitilta tukivarsisetin, takimmaiset alatukivarret väljänä ni vaihtaa samalla sitten kaikki. Myös ne 10mm lätyt tarttu matkaan, jos huomenna ehtis koittaa noita takavanteita tuoda vähän ulos. Kohtahan se on kesärengaskelit, kun lämpöaaltoakin lupaili

Posted: 21.3.2011 21:41
by Micco
Onko sulla vanhaa pyöränsuuntauslappua tallessa? Kunhan saat uuden tukivarsisetin paikalleen, ni vilkasepas piruuttaan muuttuiko camberit, jos tieto vanhasta löytyy.
Posted: 22.3.2011 16:10
by Sami Jalonen
Ei oo, kun tein ite, mutta edessä oli toisella puolella muistaakseni 1´43 ja toisella 2´08. Meinasin viritellä noihin uusiin camberin säätöä sinne alatukivarteen mistä oli aiemmin puhetta.
Posted: 22.3.2011 20:55
by Sami Jalonen

Tossa olis nyt spaceria paikallaan, eli et20. Just mahtuu, isossa töyssyssä saattaa ottaa kiinni renkaan kylkeen.
Posted: 22.3.2011 21:30
by Micco
Sami Jalonen wrote:Ei oo, kun tein ite, mutta edessä oli toisella puolella muistaakseni 1´43 ja toisella 2´08. Meinasin viritellä noihin uusiin camberin säätöä sinne alatukivarteen mistä oli aiemmin puhetta.
Juu, sillä vaan kiinnostaa, kun tuntuu että itellä tuli puoli astetta lisää camberia slamitin tukivarsilla. Sillä aloin niitä epäkeskoja sillon rakentelemaan. Niillä säädöillä pääs takas siihen tilanteeseen, joka oli suuntauslapun mukaan orkkistukivarsilla.
Posted: 22.3.2011 23:19
by Tero Paalanen
Näillä varmaanki sais camberit vaikka positiivisen puolelle.
Posted: 23.3.2011 16:24
by Sami Jalonen
^Noi olis kyllä hyvät, melko suolasen hintaset vaan.. Täytyy kattoa kuin pahaksi tilanne menee noilla Slamitin kamoilla. Oliko Mikolla hyviä vinkkejä tuohon epäkeskon tekemiseen? En oo vielä edes avannu pakettia ja kattonu mitä ne on syöny.
Posted: 5.4.2011 22:03
by Sami Jalonen
Kävin ruuvamassa kesärenkaat alle.
http://s3.postimage.org/35sunqh8k/05042011157.jpg
Kaarien mankelointi ja maalaus olis edessä edessä, takaa täytyy kanssa tehdä jotain kun tolla et20 ottaa töyssyissä vähän kiinni. Keula on vielä penkkiä varten nostetussa korkeudessa, katsastuksen jälkeen lasken sitä sen verran että pääsee vielä pihaan, eli ei pysty kauheesti.. Täytyy kattoa jos vaihtais rengaskoon joka nurkassa 215/40 ni auttais takapään kiinniottamiseen ja pihaan pääsyyn vähäsen

Posted: 5.4.2011 22:06
by Pasi Häkli
Hyvältä näyttää!
Posted: 5.4.2011 23:38
by Patu
Nyt näyttää hyvältä!
Posted: 6.4.2011 0:15
by Dermi
Sami Jalonen wrote:Kävin ruuvamassa kesärenkaat alle.

Kaarien mankelointi ja maalaus olis edessä edessä, takaa täytyy kanssa tehdä jotain kun tolla et20 ottaa töyssyissä vähän kiinni. Keula on vielä penkkiä varten nostetussa korkeudessa, katsastuksen jälkeen lasken sitä sen verran että pääsee vielä pihaan, eli ei pysty kauheesti.. Täytyy kattoa jos vaihtais rengaskoon joka nurkassa 215/40 ni auttais takapään kiinniottamiseen ja pihaan pääsyyn vähäsen

Mikäs on koko vanteella ja renkailla näissä kuvissa?
Posted: 6.4.2011 6:37
by Kime72
Looking good

Posted: 6.4.2011 10:10
by Riku
Siistiltä näyttää!
Dermi, "renkaat taitaa olla mitä tosta kuvasta äkkiä kattoo niin edessä 215/35 ja takana 225/35, vanteet arvioisin mututuntumalta olevan edessä 8x18 et35 ja takana 9x18 et30

" ps. Huomaa meikäläisen huippukuvatunnistusnäköni

Sami korjannee jos jotain meni väärin

Posted: 6.4.2011 11:40
by Dermi
Riku wrote:Siistiltä näyttää!
Dermi, "renkaat taitaa olla mitä tosta kuvasta äkkiä kattoo niin edessä 215/35 ja takana 225/35, vanteet arvioisin mututuntumalta olevan edessä 8x18 et35 ja takana 9x18 et30

" ps. Huomaa meikäläisen huippukuvatunnistusnäköni

Sami korjannee jos jotain meni väärin

Ok, omat kesävanteet ovat lähi Siwassa odottaa että saan rahaa hakea ne pois sieltä =) 8,5x19 eteen ja 9,5x19 tulossa mun passattii. 225/35/19 eteen ja 235/35/19 taakse.
Posted: 6.4.2011 13:12
by Sami Jalonen
Rikun sisäpiiritieto meni muuten oikein mutta takana 10mm spaceri ja edessä 5mm

Halukkaita kuvaajia saa ilmoittautua kun saan vielä alustan säädöt kohdilleen, sais edustavampia kuvia kun 5230:lla

Posted: 6.4.2011 13:47
by CtD
Hyvän näköistä. Vanteet näyttää isommilta kuin "vain" 18".
Posted: 6.4.2011 15:37
by osoners
Hyvältä näytti livenä kun taas näin parkissa hietaniemenkadulla.
Posted: 6.4.2011 16:59
by Dermi
osoners wrote:Hyvältä näytti livenä kun taas näin parkissa hietaniemenkadulla.
Missä päin pojjat pyörii oikein? Vois vaikka tulla ajelee jonnekki päin, kunhan alusta + vanteet alla =))
Posted: 6.4.2011 17:32
by osoners
Dermi wrote:osoners wrote:Hyvältä näytti livenä kun taas näin parkissa hietaniemenkadulla.
Missä päin pojjat pyörii oikein? Vois vaikka tulla ajelee jonnekki päin, kunhan alusta + vanteet alla =))
Tuli käytyy siinä hietaniemenkadulla keikalla maanantaina ja tänään. Kävelin molemmilla kerroilla pasuunan ohi. Maanantaina katoin eka et onpas auto tontissa. Sit lähempänä huomasin tarran takalasissa ja tajusin kenen se oli. Koko auto kyl näyttää livenä paremmalta ku noissa kuvissa. Varsinkin nyt ku on kesätgummit alla.
Posted: 6.4.2011 17:43
by Sami Jalonen
Juu ja mulla on tällä hetkellä työmaa siinä, kohta taas muualla.. Mutta ABClle voin tulla kahville jos joku sattuu samaan aikaan maisemiin
Kiitoksia vaan kaikille
CtD wrote:Hyvän näköistä. Vanteet näyttää isommilta kuin "vain" 18".
Itseasiassa katoin itte samaa, vanhat Barzettat näytti sivulta 17".. En tiedä onko toi kiiltävä huuli sitten mikä tekee sen.
Posted: 6.4.2011 20:34
by Dermi
osoners wrote:Dermi wrote:osoners wrote:Hyvältä näytti livenä kun taas näin parkissa hietaniemenkadulla.
Missä päin pojjat pyörii oikein? Vois vaikka tulla ajelee jonnekki päin, kunhan alusta + vanteet alla =))
Tuli käytyy siinä hietaniemenkadulla keikalla maanantaina ja tänään. Kävelin molemmilla kerroilla pasuunan ohi. Maanantaina katoin eka et onpas auto tontissa. Sit lähempänä huomasin tarran takalasissa ja tajusin kenen se oli. Koko auto kyl näyttää livenä paremmalta ku noissa kuvissa. Varsinkin nyt ku on kesätgummit alla.
Nii siis Helzzingissäkö te ootte ollu nyt viime päivinä?

pitänee varmistaa ku toisella on Veikkola kotipaikka kuntana ja toisella hyvinkää...
Posted: 6.4.2011 21:15
by Sami Jalonen
Juu, työt pääosin siellä

Posted: 6.4.2011 21:40
by osoners
^^joo hesoissa

siellähän joutuu lähes kaikki päivät kiertelee...
Posted: 6.4.2011 22:46
by Dermi
No kunhan lumet sulaa tarpeeks ja auto on kunnossa tuun kruisii stadii

Käydää vaikka kahvilla sitten!
Posted: 13.4.2011 20:07
by Sami Jalonen
Alko ärsyttämään nuo amisenkelit, ja budjettivajeesta johtuen laitoin sitten tämmöset
Nappasin myös kuvan likaisesta autosta ku sattu lähetystön bileet taustalle

Posted: 13.4.2011 21:02
by Basu
Hyvä että sait toimimaan vilkkumoduulit. Tuon kuvan perusteella sopii ihan kivasti.
Posted: 14.4.2011 15:58
by samthunder
Jenkkiparkki on hyvännäkönen.
Posted: 14.4.2011 16:41
by Sami Jalonen
Katsastussetä oli vaan tänään sitä mieltä et parkin pitää antaa valkosta valoa..

En siis katsastanu vielä, vaan mielenkiinnosta kysyin, ei olis kannattanu

Posted: 15.4.2011 8:30
by samthunder
Itse kytkin pikaliittimillä modulin, saa hätäsesti pois tarvittaessa. En ajatellu edes koittaa leimalle niiden kanssa.
Posted: 18.4.2011 16:02
by Sami Jalonen
Posted: 18.4.2011 21:13
by AjH
Noh, olkoon ny si. Auto on kuitenkin komea. Takapään pidossa vikaa (kuva2), vai hallittu trikki

Hieno kuva jokatapauksessa.
Posted: 18.4.2011 21:31
by Sami Jalonen
Seon sitä riftinkiä

Posted: 22.4.2011 20:47
by Sami Jalonen
Tämmöistä tänään, huomenna viimeistely.

Posted: 22.4.2011 21:03
by Pasi Häkli
Ihan mielenkiinnosta, onko sulla takana sisälokarit vai oletko leikellyt niitä?
Mulla nimittäin on pyörät paljon sisempänä, mutta silti toiselta puolelta renkaan ulkokylki osuu sisälokariin hiukan.
Toisin sanoen, jos mulla olis vielä spacerit, niin täytyisi silpoa sisälokareita.
Posted: 22.4.2011 21:22
by Sami Jalonen
On sisälokarit ja ihan orkkiskunnossa. Toi kumi venyy sen verran et isoissa heitoissa ottaa oikealta suoraan metalliin kiinni, mutten oo huomannu että ottais muoviin. Täytyypi muuten tarkistaa asia..
Posted: 23.4.2011 15:31
by Patu
Edestä auto on kyllä maukkaan näköinen! Taakse ainakin itse kaipaisin vielä jotain, olisko pieni takalippa kontin päälle tai jotakin muuta...?
Ajokorkeus on myös kohdillaan!
Posted: 23.4.2011 16:34
by Sami Jalonen
Kontin päälle lippaa tosiaan kaipais, on siis harkinnassa.. Nyt menee noi maalailuhommat kumminki etusijalle, täytyy sen jälkeen kattella budjettia broileriin.
Posted: 29.4.2011 12:51
by Antti Hartikainen
Jenkkiparkit näytti sopivan todella hyvin keulille mitä taustapeilistä katselin.

Posted: 29.4.2011 15:06
by Sami Jalonen
Kiitoksia

Hieno oli sunki
patonki työmatkakulkine, kuis siitä ei oo esittelyä
Toissapäivänen työkalut+pesue kyydissä moottoritieajon jälkeen sai keräillä kumin rippeitä oikeenpuoleisesta takaloksusta, joten sille täytyy tehdä jotain ennen seuraavaa täyslastiajoa.. Joko sitä taka-akselia siirtämällä tai helpommalla pääsis tietenki kun löytäis jostain 8mm keskittävän spacerin.. Renkaan kyljestä saa just vielä luettua tekstit, melkeen katos
Jotain hölmöjä (emännän mielipide) tarroja tuli iipeistä, niitä liimaillu ja sit laittelin noi teipit katolle--> perseelleen meni joten täytyy tehä paremmin myöhemmin, nyt saa hetken kelvata.
Kattokaiteiden poston yhteydessä löyty myös alkavaa kukkaa niitten alta, oli hieronu maalit rikki molempien puolien etukannakkeiden alta, joten katolle täytyy myös näyttää jossain vaiheessa ruiskua.
Alustava maalailuaika viikko ennen Openia, joten jos sinne sais valmiiks

Posted: 29.4.2011 20:21
by Karim
Siis minkäslainen systeemi on noi jenkkiparkit? tekis mieli itsekkin laittaa tommoset
btw. on kyl maukkaan näkönen pasuuna sulla
