Käväsin viemässä auton renkaiden vaihtoon. Sain hommattua uudehkot nastat 15" alle sekä alkuperäiset kanadalaiset alut.. piti niitä hioa pirusti ja maalauttaa mutta hienot tuli
Päivän projekti aloitettiin termarin vaihdolla, sitten jarrulevyt ja letkut eteen ja loppu huipennuksena vielä ylätukivarret kuskin puolelle. Ja ihan mahtifiilis, koska tukivarsien pitkä pultti lähti toisella lyönnillä liikkumaan
Nyt ois siis auto uusinta näyttöä vaille katsastettu!
Ny on taas kesävanteet työn alla. Eilen pistin nitromorssit muhimaan yhtee vanteesee ja tänää jatkoin muihinki. Yhtä vannetta tein enemmän, painepesua ja testiä naapurifirman lasikuulapuhalluskaapissa. Ei kovin hyvin meinaa purra maaliin, joten pinta pitää saada melkee puhtaaksi ennen puhallustaki. Viimenen silaus sitte jauhemaalilla.
Vihdoinkin renkaat vaihdettu Boraan ja ukon Passattiin. Viime viikolla ja viikonloppuna ois kuopiossa jo tarvetta ollut, mut ku ei kerennyt nosturille vaihtamaan ni meni nyt sit jo liukkaat kelit ohi. Jospa niitä vielä tulee...
Samalla tuli madallustakin pyöräkoon muuttuessa pienempään
Kämppää on tässä tullu remontoitua aamusta iltamyöhään. Ei enää voi puhua keittiöremontista kun meni myös lähes koko kämpän katot ja lattiat uusiksi, tapetit keittiöön ja eteiseen+käytävälle. Samalla sähköjä uusiks ja seinää on kaatunut myös urakalla.. Vielä on tekemistä, paljon..
Toivottavasti lopussa voi todeta, että kyllä kannatti
Laittelin kumimatot talveksi pakoilleen, siinä olikin mitä omaan kerkes tekemään. Ukon Passattiin vaihettiin ulompi murros ja kaksmassavauhtis ja kytkin. Samalla sit laatikkoon ja moottoriin uudet öljyt.
Harjoittelin tuossa joku aika sitten suuttimien huoltamisen, kärkien vaihdon ja avautumispaineiden säätämisen. Tänään sitten laitoin golffiin "itte tehdyt" 2.5tdi volvon AEL koneen eli DSLA150P502 -kärjillä olevat suuttimet. Taas löyty lisää kiukkuu käyttikseen lähes ilmaiseksi...
^ Kuinkas ollakkaan, itekkin könysin tänään välikatolla, just mahtuu hädintuskin konttaamaan siellä, ei kivaa.
Syy oli että kävin kattomassa saanko liesituulettimen hormin paikkaa muutettua hiukan, totesin että ei onnistu kovin helpolla..
Viime viikko meni Stuttgartin lähistöllä, Meilenwerkissä tuli nähtyä suhteellisen kalliita autoja halli täynnä.
Muuten aika meni töiden merkeissä, illalla jatkettiin luonnollisesti baarin puolella. Viikonloppu meni toipuessa.
Tänään sitten kävin ostaas alut talvipyörille, jos huomenna sais ne sitten alle.
Tuli tuohon uusimpaan hankintaan korjailtua edellisen omistajan asennuksia. Eli korjailtua kuskinoven kaiutinpiuhoja ja vaihdettua motonetinhalvinvaparihirvitys takaisin orkkikseen.
Köökiremontti jatkuu, vesiputket sain vedettyä nyt eripaikasta ja osa putkesta vaihtui muoviputkeen (helpompi taitella seinän sisällä kuin kupariputki.)
Ei voi huonoiksi sanoa.
Sellainen pikku "vika" niissä on että pitkillä valo on liian tasaista massaa, ei ole selvää kuviota tien kohdalle. Mutta tyytyväinen olen kyllä, kun vertaa 3C Passatin halogeenituikkuihin niin ovat aivan eri planeetalta.
Eilis päivänä aattelin, etttä laitan xenonit takas ku on katsastuskin nyt hyväksytysti läpi. Konepeltiä aukaistaessa tuli mieleen se, että edellis remontissa tuli kaasujousesta öljyt pihalle. Hetken mietittyä hain puolison pitämään konepeltiä (kerrostalossa ei tuu pidettyä sopivia tukipuita). Homma jatkuu. Vasta tilasin xenoneihin oikeat kannakkeet niin hommahan on vain niks-naks, mutta **tut. Adapterin toisen puolen kannaketta pitäis vähän leikata, että sen saa paikoilleen. No tässä vaiheessa alkoi jo palelemaan sormia ja puoliso valittamaan ettei jaksa pitää konepeltiä auki...Halogenit takas ja konepelti kii...
^Itellä on alkuperänen polttimokiinnikerauta naksastu sivareilla poikki toisesta reunasta, jolloinka xenon-polttimon johdot saa siitä hyvin menemään. Ja edelleen pysyy polttimo hyvin paikoillaan heilumatta.
^Mulla oli kesän teräslangalla ne kiinni. Tota alkup. leikkaamistakin suunnittelin. Jos en saa noita kiinnikkeita muokattua sopiviks, niin sitten pirstaloin sen alkup.
Pasi Häkli wrote:^Itellä on alkuperänen polttimokiinnikerauta naksastu sivareilla poikki toisesta reunasta, jolloinka xenon-polttimon johdot saa siitä hyvin menemään. Ja edelleen pysyy polttimo hyvin paikoillaan heilumatta.
Sama ratkaisu meikäläiselläkin.
Audi A6 2.0TDI 4F
Land Rover SIIA 2,25D pick-up vm-70
ex: VW Passat 1.9TDI 96kw 4Motion Comfortline -02
EX: VW Passat Variant 2.8 V6 4Motion Tiptronic Highline -00
Ostin halvahkon 1990 vuosimallisen Jetan nettihuutokaupasta, vaikken sillä varsinaisesti mitään teekkään.. no olkoot talviauto sitten, kun mukana tuli hyväkuntoiset kitkat kuulemma.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Basu wrote:Ostin halvahkon 1990 vuosimallisen Jetan nettihuutokaupasta, vaikken sillä varsinaisesti mitään teekkään.. no olkoot talviauto sitten, kun mukana tuli hyväkuntoiset kitkat kuulemma.
Basu wrote:Ostin halvahkon 1990 vuosimallisen Jetan nettihuutokaupasta, vaikken sillä varsinaisesti mitään teekkään.. no olkoot talviauto sitten, kun mukana tuli hyväkuntoiset kitkat kuulemma.
Olikos tuo se punainen Flairi, ja laatikkovikainen.?
Jos, niin kattelin samaa.
Höh,missä meni taas pieleen.? Ex G4,Pacific 1.6 BCB, Polo Gt -91 3F,Golf 3 GT variant. 1.6 AEK. Useita ilmajäähdytteisiä.
Eilisen rojekti oli,,, Nostaa Poloa,,,
Kun se oli katastussedän mielestä liian matala ,,, Kuinka voi olla,vaikka se nyt konttorilla rullille juuttukin..
Tänään oli sitten näyttö. Nyt nietu roplemos. Ja vuos taas meno-aikaa.
Höh,missä meni taas pieleen.? Ex G4,Pacific 1.6 BCB, Polo Gt -91 3F,Golf 3 GT variant. 1.6 AEK. Useita ilmajäähdytteisiä.