Posted: 23.1.2012 17:18
Nonni! Nyt on passatissa uusi ja kestävämpi kytkin.
Paikalle "heilahti" G60 kiintee vauhtis ja VR6:sen levy asetelmineen. Samalla uusittiin painelaakeri, työsylinteri ja kampiakselin stefa.
Hommanhan luonnollisesti hoiti Team Paalanen, vanhemman tiimiläisen tallissa. Tilat oli jälleen ahtaat, mutta työ saatiin tehtyä siitä huolimatta. Aseina parit tunkit, puutavaraa, liinoja ja kasa työkaluja. Ja kyllä, laatikko otettiin pois ja laitettiin takaisin käsivoimin.

Auto oli vieman vinottain tallissa että vaihdelaatikon puolelle saatiin enemmän tilaa. Repsikan puolelta pääsi juuri ja juuri sivuttain hivuttautumaan pois tallista. Kun autoa nostettiin pukeille, huomattiin että takapuskuri ottaa tallin oviin kiinni. Ei auttanu kun laittaa jotain pehmustetta väliin.
Perjantaina iltapäivällä alettiin purkaan konehuoneesta kaikki pois edestä jotta laatikkoon pääsisi käsiksi. Illalla olikin jo laatikkokin lattialla. Siitä selvittiin ilman apurungon irrotusta.

Laatikon nostelua paikalleen.
Lauantaina autoa alettiin kasamaan ja se olikin nipussa ennätysajassa. Iltapäivällä kun kaikki oli valmista ja vikakooditkin tyhjättynä, autoa startattiin. Eikä sitte millään käyntiin.
RISTUS!
Samantien Terolla ja Mikalla välähti että missä vika. Ja sitä vikaa ei voi korjata ellei pura kaikkea sitä mikä oli juuri saatu kasaan, laatikkoa myöten. Ei auttanu itku markkinnoilla ja takaisin auton kimppuun. Poikia kiinnosti kun kilo paskaa jos näin suoraan sanotaan.
Minä joka jännitin koko projektia muutenki ihan hulluna, päätin että siirryn vähin äänin takavasemmalle ja lähin pois tallista etten oo tiellä.
Sitten iski tenkkapoo. Mistä kuuden aikaan lauantai-iltana uudet vauhtiksen pultit? Ne kun pitää aina vaihtaa. Pari tuntia mietiskelyä ja soittelua. Sitte mulla välähti että meillähän on se täysin uusi vakio kytkinpaketti Teron isän luona tallissa (n.30km). Ei muutaku hirveetä vauhtia hakemaan niitä ja pojat jäi purkamaan auto sillä välin. Samalla nappasin mukaan koneen lukitustapit joita olisi tarvittu jos edellisenä iltana.
Syy miksi auto ei lähtenyt käyntiin oli purku vaiheessa liikaa innostuneet pojat jotka ei muistanut eikä huomannut lukita konetta yläkuolo kohtaan. Siis täysin inhimmillinen virhe.
Eikös harjoitus tee mestarin?
Kampiakselin stefan mukana tulee triggeripyörä josta kampiakselin asentotunnistin lukee kampiakselin asennon. Ja luonnollisestihan se pyörä pitää asentaa oikealle kohdalle.
Viimein sunnuntaina kolmen aikaan auto oli taas kasassa ja käynnistystä vailla. Virrat päälle, vikakoodit tyhjiksi ja... käynnistys. It's alive! Hienosti käy ja kukkuu. Ja vaihteetkin toimii normaalisti.
Testin lenkin jälkeen omistaja oli yhtä hymyä!
Ahtoputkestakin tuli ihanaa mömmöä.

Tero ja Mika lisätköön jos unohin jotain oleellista...
Paikalle "heilahti" G60 kiintee vauhtis ja VR6:sen levy asetelmineen. Samalla uusittiin painelaakeri, työsylinteri ja kampiakselin stefa.
Hommanhan luonnollisesti hoiti Team Paalanen, vanhemman tiimiläisen tallissa. Tilat oli jälleen ahtaat, mutta työ saatiin tehtyä siitä huolimatta. Aseina parit tunkit, puutavaraa, liinoja ja kasa työkaluja. Ja kyllä, laatikko otettiin pois ja laitettiin takaisin käsivoimin.

Auto oli vieman vinottain tallissa että vaihdelaatikon puolelle saatiin enemmän tilaa. Repsikan puolelta pääsi juuri ja juuri sivuttain hivuttautumaan pois tallista. Kun autoa nostettiin pukeille, huomattiin että takapuskuri ottaa tallin oviin kiinni. Ei auttanu kun laittaa jotain pehmustetta väliin.
Perjantaina iltapäivällä alettiin purkaan konehuoneesta kaikki pois edestä jotta laatikkoon pääsisi käsiksi. Illalla olikin jo laatikkokin lattialla. Siitä selvittiin ilman apurungon irrotusta.

Laatikon nostelua paikalleen.
Lauantaina autoa alettiin kasamaan ja se olikin nipussa ennätysajassa. Iltapäivällä kun kaikki oli valmista ja vikakooditkin tyhjättynä, autoa startattiin. Eikä sitte millään käyntiin.
RISTUS!
Samantien Terolla ja Mikalla välähti että missä vika. Ja sitä vikaa ei voi korjata ellei pura kaikkea sitä mikä oli juuri saatu kasaan, laatikkoa myöten. Ei auttanu itku markkinnoilla ja takaisin auton kimppuun. Poikia kiinnosti kun kilo paskaa jos näin suoraan sanotaan.
Minä joka jännitin koko projektia muutenki ihan hulluna, päätin että siirryn vähin äänin takavasemmalle ja lähin pois tallista etten oo tiellä.
Sitten iski tenkkapoo. Mistä kuuden aikaan lauantai-iltana uudet vauhtiksen pultit? Ne kun pitää aina vaihtaa. Pari tuntia mietiskelyä ja soittelua. Sitte mulla välähti että meillähän on se täysin uusi vakio kytkinpaketti Teron isän luona tallissa (n.30km). Ei muutaku hirveetä vauhtia hakemaan niitä ja pojat jäi purkamaan auto sillä välin. Samalla nappasin mukaan koneen lukitustapit joita olisi tarvittu jos edellisenä iltana.
Syy miksi auto ei lähtenyt käyntiin oli purku vaiheessa liikaa innostuneet pojat jotka ei muistanut eikä huomannut lukita konetta yläkuolo kohtaan. Siis täysin inhimmillinen virhe.

Kampiakselin stefan mukana tulee triggeripyörä josta kampiakselin asentotunnistin lukee kampiakselin asennon. Ja luonnollisestihan se pyörä pitää asentaa oikealle kohdalle.
Viimein sunnuntaina kolmen aikaan auto oli taas kasassa ja käynnistystä vailla. Virrat päälle, vikakoodit tyhjiksi ja... käynnistys. It's alive! Hienosti käy ja kukkuu. Ja vaihteetkin toimii normaalisti.
Testin lenkin jälkeen omistaja oli yhtä hymyä!
Ahtoputkestakin tuli ihanaa mömmöä.

Tero ja Mika lisätköön jos unohin jotain oleellista...
