JL wrote:Kotka, jospa ensin hommataan vanteet, tuodaan ne vaikka ihan kaarelle tai jopa vähän ylikin ja sitten madalletaan. Joka jätkä laittaa täällä 7,5" bilteman "jotkut extremet" alle ja ruuvaa jomin tappiin. Laita sinäkin 9" bentleyt + lätyt 3c:hen niin loppuu toi offroad donkey huutelu.
Jotenkin vain tuosta samin kysymyksestä tuli mieleen että näin ei oltaisi tekemässä jos kiinteää sarjaa ollaan hakemassa.
Minä taidan tyytyä vain noihin 18", 8" leveisiin ja et 35. Jos ne tuo kaarelle tai jopa ulos, niin enhän minä saa tuota kotteroa enää madallettua.
Milloin ihminen oppii että eräät tarvikkeet ovat p*skaa? Audiin sisäkennon vaihtoa tänään nin eikös uusi Saksalainen Kiina-Topran helise.. Jotain ylimääräistä siis irti. Täytyy käydä ostaa varmaan originaali Audilta prkl.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Basu wrote:Milloin ihminen oppii että eräät tarvikkeet ovat p*skaa? Audiin sisäkennon vaihtoa tänään nin eikös uusi Saksalainen Kiina-Topran helise.. Jotain ylimääräistä siis irti. Täytyy käydä ostaa varmaan originaali Audilta prkl.
Onko kukaan ostanu mitään Bölk merkkistä? Mister-autolla melkein joka osaa sen merkkisenä löytyy ja halvalle vaikuttais.
Viime viikolla appiukon kanssa puuhasteltiin passatin kimpussa ja suoritettii pientä huoltoa. Tulppien vaihto, raitisilmasuodattimen vaihto, akun kenkien putsaus sekä täysin poikki olleen huohotinletkun täydellinen korjaus.
Tänään 550km takana voin sanoa bensan kulutuksen laskeneen huomattavasti!! Ennen keskikulutus 7.7-8.5. Nyt pääsee normaalilla ajelulla 6.9-7.2!! Mikä on vaikuttanu näin rajusti? Vanhat tulpat oli vaihtaessa noin 60-65tkm ajetut.vv
Lerpsu wrote:Viime viikolla appiukon kanssa puuhasteltiin passatin kimpussa ja suoritettii pientä huoltoa. Tulppien vaihto, raitisilmasuodattimen vaihto, akun kenkien putsaus sekä täysin poikki olleen huohotinletkun täydellinen korjaus.
Tänään 550km takana voin sanoa bensan kulutuksen laskeneen huomattavasti!! Ennen keskikulutus 7.7-8.5. Nyt pääsee normaalilla ajelulla 6.9-7.2!! Mikä on vaikuttanu näin rajusti? Vanhat tulpat oli vaihtaessa noin 60-65tkm ajetut.vv
Eiköhän ne kaikki vaikuta jos on moitittavaa, tai no tuossa listalla tulpat ja se huohotin etenkin. Ajotietokoneen mukaan enkat oli Jyväskylä-Outokumpu välille 6.4l/100km tuolla 1.8T passatilla. Skeida näyttää tuolla Jyväskylä-Saarijärvi välillä parhaillaan 6.6l/100km. Eihän nuo ihan tarkkoja oo mutta harvoin on vara tankkailla tankkia täyteen
Mahtaakohan jotku elektroniikka puljut korjailla noita mikrokytkimiä? Kyllä mä sen mötikän sieltä ovesta pöydälle saan ja varmaan sen aukikin mutta loppu onkin pimennossa Vai jos yritän itse niin saanko ostaa suoraan uuden lukon tilalle
JL wrote:Mahtaakohan jotku elektroniikka puljut korjailla noita mikrokytkimiä? Kyllä mä sen mötikän sieltä ovesta pöydälle saan ja varmaan sen aukikin mutta loppu onkin pimennossa Vai jos yritän itse niin saanko ostaa suoraan uuden lukon tilalle
kahesta ovesta piti ne värkkäillä kuntoon. etuoven kytkimessä ei ollu mitään vikaa kun oli johtosarja oven välistä poikki mutta oli se kytkimen niitti vähän kulunu. sulatin siihen vähän lisää muovia ja takasin paikalleen. takaovessa oli selkeemmin kulunut niitti ja luiskahtanu vinoon. sekin rupes niittiä jatkamalla toimimaan. ainakin skodan lukossa ne kytkimet on hyvällä kohalla. löytyy kaks mikrokytkintä jos tarvit. 4e kappale
mut noissahan ei nuo reiät oo ihan oikeilla kohilla, puolen reiän verran pitää siirtää ylemmäs.
Juu tarttee mainita tuosta ominaisuudesta kun menen valittamaan siitä että eivät olleet leimanneet huoltokirjaa saatana... Viimeinen kerta kun vien tuonne Tammer-Dieseliin...
Kilu wrote:Pitäisi saada joskus aikaiseksi tutkailla, minne jarruneste katoaa?
Enpä kuolemaksenikaan muista jarrujen valmistajaa (ei ATE, vaan se toinen...), mutta takajarruissa puslat oli väljät ja käsijarrun käyttö hukkas nestettä ihan kiitettävällä tahdilla. Tarkistanut moisen toiminnan vai käytätkö käsijarrua?
Kilu wrote:Pitäisi saada joskus aikaiseksi tutkailla, minne jarruneste katoaa?
Enpä kuolemaksenikaan muista jarrujen valmistajaa (ei ATE, vaan se toinen...), mutta takajarruissa puslat oli väljät ja käsijarrun käyttö hukkas nestettä ihan kiitettävällä tahdilla. Tarkistanut moisen toiminnan vai käytätkö käsijarrua?
Lucas Girling. Äiteen primera kanssa kadotti nestettä mutta vanteille ei nestettä valunu. Tiputti kanssa siitä käsijarru vivulta vaijerille ja sitäpitkin tukivarrelle mistä sitten maahan. kuivalle lattialle tai hiekalle ku saa auton seisomaan ni saattaa löytää suunnan mistä tiputtelee
Nonnii, nyt olis lukko purettu ja siitä piirilevystä ne tötsät kolvattu kun oli juuresta murtunut. Ponkas purku vaiheessa joku jousi etten nähny mistä se lähti. Nyt lyö kyllä ihan tyhjää minne kuuluu. Muuten olis kyllä aika selvät sävelet. Noo, kait se paikkansa löytää jostain.
Sopiiko Passat 3BG:n eri moottoreiden ohjaustehostimen pumput keskenään? Tai mitkä sopii AVB:lle. Remmipyörän akselin päässä on vuotoa kun heittäny jo ison kasan syylärille menevän letkun pintaan.
Kilu wrote:Pitäisi saada joskus aikaiseksi tutkailla, minne jarruneste katoaa?
Enpä kuolemaksenikaan muista jarrujen valmistajaa (ei ATE, vaan se toinen...), mutta takajarruissa puslat oli väljät ja käsijarrun käyttö hukkas nestettä ihan kiitettävällä tahdilla. Tarkistanut moisen toiminnan vai käytätkö käsijarrua?
Lucas Girling. Äiteen primera kanssa kadotti nestettä mutta vanteille ei nestettä valunu. Tiputti kanssa siitä käsijarru vivulta vaijerille ja sitäpitkin tukivarrelle mistä sitten maahan. kuivalle lattialle tai hiekalle ku saa auton seisomaan ni saattaa löytää suunnan mistä tiputtelee
N. 13kk:tta sitten purin takajarrusatulat ja uusin palat. Hioin männät ja uusin tiivisteet, myös jarrunesteet vaihdettu. Nyt marraskuussa oli nestepinta säiliössä niin alhaalla, että herjasi. Täytin ja nyt uudestaan sama ilmiö. En ole jarruja yhtään vielä viitsinyt tutkia. Eihän tuo vuoto mitenkään nopeaa toistaiseksi ole, joten eipä maahankaan ole jälkiä jäänyt.
Nyt on kyllä voittaja olo! Kuskin puolen lukon avaus, piirilevyn kolvaus ja mikrokytkimen vaihto. Se meni jopa laakista. Apukuskin puolelle samat setit mutta jouduin tekemään kahteen kertaan. Oli lukko jotenkin pieleen asennettu? ei pelannu keskuslukitus kun sain vehkeet nippuun. Onneks en välipeltiä kerinny tiivistämään ennen. Lukko takas pöydälle ja uudelleen kasaus ni johan pelaa. Luontoäidin remontti sää olis voinu olla vähän kuivempi.
V....u p......le, hajos apukuskin puolen takalaakeri. Rupes pitämään kauheeta kahinaa ja rengas lenkkasee....
Nyt jos meinaa rueta ite vaihtaa niin pitää ostaa vain momenttiavain sekä molemmat xzn avaimet.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Huomenna pitäs vaihtaa skodaan laatikko öljyt G060726A2 onko nuo 5 vaihteiseen 02j? laatikkoon oikeat? Marmorilla oli joku käännöskukkanen että on käänti numeron tuommoseen. Laatikko toimii oikein mutta ei lue että koskaan olis vaihdettu niin mietin että laittaako vaiko ei?
kotka wrote:OT:
Ihan mielenkiintoinen homma tuo "iibei" -ajattelumaailma. Tuollaisen avainaihion saa myös ihan omasta maasta ilman viikkojen odotusaikoja, mutta toki hintakin on 4 euroa.. Itselleni tilasin sunnuntaina niin tiistaina aihio oli jyrsitty ja käytössä, tosin aikaa tästä on reilu vuosi.
Ja jos ihan kiirus on, niin sillä suutarillakin on noita avainaihioita. 20 euroa jyrsittynä maksoi kyseinen härpäke.
Palaan vielä tähän vanhaan. Oli eri henkilö tiskillä ja päätin kysäistä uudestaan. Uusi avain kuorineen vanhan sisuskaluilla 75€:a. Pelkkä jyrsintä 28€:a. Näköjään mulle on eri hinnat Toki nyt sentään olisi myyty, mutta aihiot oli loppuneet
Audiin vaihtui tänään sisäkenno lopulta, maanantaina tuli aloitettua... Olis jo maanantaina saanut valmiiksi, mutta Topranin paketissa tullut kenno ei vakuuttanut, että olisi uskaltanut laittaa kiinni. Seuraavaksi pääseekin hommaamaan töistä uuden akun, vanha kun ei sanonut viiden päivän seisottamisen jälkeen yhtikäs mitään ilman apuvirtasta.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
joskus tuntuu että korjaamoihinkaa ei voi luottaa. kurkkasin tänään jakopään kopan sisälle ni järkytyin. hihna heilu liki 2cm ylös alas ihan kevyellä sormiliikkeellä ja sitä sai siirrettyä nokkapyörän päällä. kiristimen rullat klonkkuu. johan sillä on rempan jälkeen syyskuusta 4000km ajettuki.
Ihan pöhkö kysymys..
Onko kukaan törmännyt Skoda Octavia Scout:iin johon olisi tehty reilumpi madallus? Onko siihen edes saatavalla ihan kunnon madallussettiä Vai onko ko. auton alusta verrattavissa esim. vRs Ocuun, jonka alustan voisi heittää paikoilleen.
(Tässä samassa postissa voisi kysyä Audi A6 AllRoadista saman kysymyksen, mutta sitten varmaan autonvaihtokuume selviytyy liian helposti..)
Samii- wrote:Maksoin eilen tilisiirrolla kytkimen euroilla englantiin ja otin kurssin forexsilta. Miten toi nyt menee auttakee? Menetinkö rahat.
Järkevämpää olis ollut tehdä tilisiirto suoraan puntina. Silloin myyjälle olis mennyt varmasti tarkalleen oikea summa.
Jos siirtämäsi summa ei piisaa niin Ryan ottaa suhun varmasti yhteyttä.
Rahojasi et menetä. Ko. pulju kyllä toimittaa tavarat.
Ittellänikin oli parisen vuotta sitten tuolla yli 1000€ "sisässä" muutaman kuukauden.
kotka wrote:Ihan pöhkö kysymys..
Onko kukaan törmännyt Skoda Octavia Scout:iin johon olisi tehty reilumpi madallus? Onko siihen edes saatavalla ihan kunnon madallussettiä Vai onko ko. auton alusta verrattavissa esim. vRs Ocuun, jonka alustan voisi heittää paikoilleen.
(Tässä samassa postissa voisi kysyä Audi A6 AllRoadista saman kysymyksen, mutta sitten varmaan autonvaihtokuume selviytyy liian helposti..)
Skodasta ei näin äkkiseltään löydy edes kuvia madallettuna. A6 allroadista löytyy ja on kyllä toteuttamisen arvoinen visio.
Samii- wrote:Maksoin eilen tilisiirrolla kytkimen euroilla englantiin ja otin kurssin forexsilta. Miten toi nyt menee auttakee? Menetinkö rahat.
Järkevämpää olis ollut tehdä tilisiirto suoraan puntina. Silloin myyjälle olis mennyt varmasti tarkalleen oikea summa.
Jos siirtämäsi summa ei piisaa niin Ryan ottaa suhun varmasti yhteyttä.
Rahojasi et menetä. Ko. pulju kyllä toimittaa tavarat.
Ittellänikin oli parisen vuotta sitten tuolla yli 1000€ "sisässä" muutaman kuukauden.
Katotaa kun ottavat yhteyttä jossain vaiheessa.. Kuhan kytkin tulisi vikmeistää 2kk sisällä oisi hyvä.. Vielä alusta tilauksee ja toukokuussa alle plus ohjelma koneeseen niin oisi valmis kesää varten.
VW Passat 3C Variant 1.9TDi-Audi a4 b5 avant quattro
kotka wrote:Ihan pöhkö kysymys..
Onko kukaan törmännyt Skoda Octavia Scout:iin johon olisi tehty reilumpi madallus? Onko siihen edes saatavalla ihan kunnon madallussettiä Vai onko ko. auton alusta verrattavissa esim. vRs Ocuun, jonka alustan voisi heittää paikoilleen.
(Tässä samassa postissa voisi kysyä Audi A6 AllRoadista saman kysymyksen, mutta sitten varmaan autonvaihtokuume selviytyy liian helposti..)
Ei ole pöhkö kysymys. Ite kans mietin noita tuossa loppu kesästä
Jaaha, mietin tuossa josko ostaisi uuden akun Paskattiin kun ei meinaa käynnistyä kunnolla... Huollossa testasivat niin oli 74% joku arvo...
Niin tässä mietin että minkälaisia akkuja on ihmiset näihin diiseleihin asentaneet/ostaneet? Onko merkeillä jotain eroa? Ajatuksissa olisi jossain vaiheessa keväällä laitatuttaa webasto autoon että sitäkin silmällä pitäen uutta akkua
kotka wrote:Ihan pöhkö kysymys..
Onko kukaan törmännyt Skoda Octavia Scout:iin johon olisi tehty reilumpi madallus? Onko siihen edes saatavalla ihan kunnon madallussettiä Vai onko ko. auton alusta verrattavissa esim. vRs Ocuun, jonka alustan voisi heittää paikoilleen.
(Tässä samassa postissa voisi kysyä Audi A6 AllRoadista saman kysymyksen, mutta sitten varmaan autonvaihtokuume selviytyy liian helposti..)
Ei ole pöhkö kysymys. Ite kans mietin noita tuossa loppu kesästä
Parista Scoutista olisi tarjous "nenukin edessä" Molemmat tarjoukset olisivat ihan toteutuskelpoisia jopa viikonlopun aikaan.. Järki sanoo että vaihda, mutta se toinen järki sanoo että älä vaihda. Järki myös sanoo, että älä ainakaan madalla sitä.
Osoners.. Votosoppia tontitetusta Scoutista tähän alle, kiitos Nähdään että eihän se madallus siihen käy ollenkaan, eihän joohan..
Tuo alustaratkaisu vaatisi hiukan selvitystä että onko se tontittaminen oikeasti ihan mahdoton tehtävä JOS sen jostain syystä haluaisi tehdä..
Ite tuli ostettua Vartan AGM akku eeperiä silmälläpitäen, jota en koskaan saanu aikasiks hankkia/asennuttaa. Ehkä vähän ylihintane/kokone mut lähteepähä käyntii..