Page 107 of 131

Re: Sana vapaa

Posted: 18.1.2014 7:26
by Musti
kotka wrote:
Rikardo wrote:
kotka wrote:Ihan pöhkö kysymys..
Onko kukaan törmännyt Skoda Octavia Scout:iin johon olisi tehty reilumpi madallus? Onko siihen edes saatavalla ihan kunnon madallussettiä :D Vai onko ko. auton alusta verrattavissa esim. vRs Ocuun, jonka alustan voisi heittää paikoilleen.
(Tässä samassa postissa voisi kysyä Audi A6 AllRoadista saman kysymyksen, mutta sitten varmaan autonvaihtokuume selviytyy liian helposti..)
Ei ole pöhkö kysymys. Ite kans mietin noita tuossa loppu kesästä :)
Parista Scoutista olisi tarjous "nenukin edessä" Molemmat tarjoukset olisivat ihan toteutuskelpoisia jopa viikonlopun aikaan.. Järki sanoo että vaihda, mutta se toinen järki sanoo että älä vaihda. Järki myös sanoo, että älä ainakaan madalla sitä.
Osoners.. Votosoppia tontitetusta Scoutista tähän alle, kiitos :D Nähdään että eihän se madallus siihen käy ollenkaan, eihän joohan..
Tuo alustaratkaisu vaatisi hiukan selvitystä että onko se tontittaminen oikeasti ihan mahdoton tehtävä JOS sen jostain syystä haluaisi tehdä..
Sen verran on pakko ihmetellä että tyhmänä en tajua että miksi pitää ottaa korotettu "maastomalli" ja ruveta madaltamaan sitä... Luulis niitä parempiakin aihioita olevan...

Re: Sana vapaa

Posted: 18.1.2014 9:01
by kotka
Musti wrote:
kotka wrote:
kotka wrote:Ihan pöhkö kysymys..
Onko kukaan törmännyt Skoda Octavia Scout:iin johon olisi tehty reilumpi madallus? Onko siihen edes saatavalla ihan kunnon madallussettiä :D Vai onko ko. auton alusta verrattavissa esim. vRs Ocuun, jonka alustan voisi heittää paikoilleen.
(Tässä samassa postissa voisi kysyä Audi A6 AllRoadista saman kysymyksen, mutta sitten varmaan autonvaihtokuume selviytyy liian helposti..)
Sen verran on pakko ihmetellä että tyhmänä en tajua että miksi pitää ottaa korotettu "maastomalli" ja ruveta madaltamaan sitä... Luulis niitä parempiakin aihioita olevan...
Paremmasta en osaa sanoa enkä järkiperäisyyttä.
Neliveto, diesel, varusteet, korimalli ja ulkonäkö. Nuo helmamuovit ja alustan "terässuojat" tekee korista sellaisen että se tuo jykevyyden näköä. Madaltamisen järkevyydestä en osaa sanoa muutenkaan mitään mutta onhan esimerkiksi nykyisen auton madaltaminen varmaan paljon helpompaa. Ja jos oikeasti tarvitsisin jotain maastoautoa, niin sitä tuskin madaltaisin.
Syöhän jotkut karkkiakin eikä siinäkään ole järkeä :D

Re: Sana vapaa

Posted: 18.1.2014 17:40
by Kilu
Aivan mahtava keli -17c pakkasta :D Auto ei ole vielä koskaan kiihtynyt ja ahtanut näin hyvin. Tosin pitoa ei aina riittävästi ole. Pitää varmaankin jättää tämä pelkästään talviautoksi ja hommata kesäksi 2.7bitti :roll:

Re: Sana vapaa

Posted: 18.1.2014 23:37
by --hartsa--
Kilu wrote:Aivan mahtava keli -17c pakkasta :D Auto ei ole vielä koskaan kiihtynyt ja ahtanut näin hyvin. Tosin pitoa ei aina riittävästi ole. Pitää varmaankin jättää tämä pelkästään talviautoksi ja hommata kesäksi 2.7bitti :roll:
vielä ku tulis hyttiin lämmintä :lol:

Re: Sana vapaa

Posted: 19.1.2014 8:49
by Kilu
Kyllähän bensa V6:lla lämmintä tulee jo parin kilometrin ajon jälkeen. Se on eri juttu teillä, joiden motit deseissä mitataan :) Kyllähän tämä on mitä parhain talviauto, vaikka vanha onkin. Ja ei ole edes ajonvakautusta, joten voi ajaa omien kykyjen mukaan.

Re: Sana vapaa

Posted: 19.1.2014 10:17
by Sami Mäkinen
mut tavote kaikilla varmaa on että saatas moteista jätettyä nuo desimaalit pois :lol:

Re: Sana vapaa

Posted: 19.1.2014 16:46
by Kilu
Tuossa moottoriilman desimaaleja :)

Re: Sana vapaa

Posted: 19.1.2014 18:14
by Sami Mäkinen
^ no juu mutta mä haluan vielä vaihtaa vaihteita itse :lol:

Re: Sana vapaa

Posted: 19.1.2014 22:07
by petaso
Kertokaas osanumeroa raitisilmasuodattimen kannelle ja auto löytyy tuosta alhaalta. Auto ollut minulla jo pari vuotta ja nyt havahtuin siihen että se puuttuu kokonaan :oops: . Ei kait siinä, suodatin pikimusta ja täynnä soraa, hyvä ettei jo sammalta kasvanut. Jostain olen lukenut että jos suodatin tukossa, ei ilmastointikaan välttämättä puhalla kylmää. Pitäneekö paikkansa.

Re: Sana vapaa

Posted: 19.1.2014 22:39
by ibel
petaso wrote:Kertokaas osanumeroa raitisilmasuodattimen kannelle
Kansi?? :shock:
Ei sen filsun päällä mitää kantta oo BG:ssä. Filsu kannattaa väh. kerran vuotee vaihtaa.
Ja jos siit ei läpi ilmaa mene ni mitä se sitte puhaltaa?? :lol:
Tuosta kuvaa. Enempi tarinaa löytyy klik.

Re: Sana vapaa

Posted: 19.1.2014 23:30
by petaso
Hups, ja minä ku luulin että sille pitää olla joku kansi. Kaikkea sitä oppii ku vanhaksi elää :oops: btw, onneksi ei ole (vielä) vedet tullu tuolta akkukaukalosta kabiiniin. Pitää ilmojen lämmettyä ettiä ne kumitutit pois tuolta akun alta.

Re: Sana vapaa

Posted: 20.1.2014 7:20
by Killer
mankinen wrote:Taidanpa kokeilla tuota Bochin akkua, sen kumminkin saa jo heti huomenna haettua ja asennettua (jos pakkasessa jaksaa alkaa väsäämään) :)
Ite laitoin Optima Red Top:n, jonka jälkeen ei ole ollut käynnistymisongelmia! HIntaa on kyllä vähä enemmän kuin monella muulla, mut ainakin itse olen tykännyt.

Re: Sana vapaa

Posted: 20.1.2014 13:38
by Samii-
Ittekki pitäs ostaa passattii akku kun tuo webasto huutaa koko ajan päällä kun ajaa ja ties millon vaihettu tuo akku..

Re: Sana vapaa

Posted: 20.1.2014 19:40
by Basu
Audissa on pienimuotoinen disko tyhjäkäynnillä valojen suhteen, mutta heti kun vähänkin koskee kaasupolkimeen eli antaa kierroksia, niin ovat normaalit (eli eivät värise yms...) Juuri vaihdettu uusi akku, maapisteitä putsailtu jne.

Laturi lataa ihan tasaisesti reilua 14v näillä keleillä, tyhjäkäynnillä viisari liikahtaa aavistuksen edestakasin (just että huomaa/erottaa) mutta ei alle 14v. Miten jännitteensäädin, voiko se aiheuttaa tuota? Vai onko nykyisen laturin "ominaisuus".

Re: Sana vapaa

Posted: 21.1.2014 19:48
by Samii-
Mikä toi uretaani höpötys on diiseliin? Joutuuko tässä lisää maksella veron lisäksi prkl.

Re: Sana vapaa

Posted: 21.1.2014 21:26
by ibel
^Uretaani?? :shock:

Re: Sana vapaa

Posted: 21.1.2014 21:56
by Pia
Varmaan ureasta oli kyse. AdBlue.

Re: Sana vapaa

Posted: 21.1.2014 22:41
by ibel
Pia wrote:Varmaan ureasta oli kyse. AdBlue.
Aivann.. No totta helvetissä se tulee, johan se on kuorma-autoissa ja traktoreissa. Ja taas saa miettiä kummalla on jatkossa halvempaa ajaa, diisseli vaiko bensa. :roll:

Re: Sana vapaa

Posted: 21.1.2014 22:46
by --hartsa--
ibel wrote:
Pia wrote:Varmaan ureasta oli kyse. AdBlue.
Aivann.. No totta helvetissä se tulee, johan se on kuorma-autoissa ja traktoreissa. Ja taas saa miettiä kummalla on jatkossa halvempaa ajaa, diisseli vaiko bensa. :roll:
https://www.facebook.com/jarmo.karvonen ... 2779754728" onclick="window.open(this.href);return false;

Halvin :twisted:

Re: Sana vapaa

Posted: 22.1.2014 6:44
by Pasi Häkli
On se jo käytössä henkilöautopuolellakin, ollut jo jonkin aikaa. Nykyisistä "meidän" merkeistä löytyy mm. VW Crafter, VW Sharan/Seat Alhambra ja Audi Q5 muun muassa.

Mulle on ainakin ihan sama kummalla on halvempi ajaa, ajan aina diisselillä :twisted: Paitsi jos voitan lotossa(en muuten lottoa lainkaan), niin sit vois satsata johonkin RS -Audiin :mrgreen:

Re: Sana vapaa

Posted: 22.1.2014 7:14
by Musti
Pasi Häkli wrote:On se jo käytössä henkilöautopuolellakin, ollut jo jonkin aikaa. Nykyisistä "meidän" merkeistä löytyy mm. VW Crafter, VW Sharan/Seat Alhambra ja Audi Q5 muun muassa.
Joo kattelin töissä kerran että mitä hemmettiä... Sprinterissä oli adblue säiliö... Olipa samassa kapistuksessa ilmajarrutkin :D

Re: Sana vapaa

Posted: 22.1.2014 9:35
by Pia
Pasi Häkli wrote:Mulle on ainakin ihan sama kummalla on halvempi ajaa, ajan aina diisselillä :twisted: Paitsi jos voitan lotossa(en muuten lottoa lainkaan), niin sit vois satsata johonkin RS -Audiin :mrgreen:
Sama juttu! Diisselillä ajan minäki, makso mitä makso. Kilometrejä tulee vuodessa niin paljon että se kannattaa ja vaikka ei kannattais ni silti en vaihtais. :D
Äkkirikastumisen takia voisin kauppakassiks ostaa R36:sen mut kyllä matka-ajot on mukavempia diisselillä vetää. :)

Re: Sana vapaa

Posted: 22.1.2014 11:10
by Musti
Pia wrote:Sama juttu! Diisselillä ajan minäki, makso mitä makso. Kilometrejä tulee vuodessa niin paljon että se kannattaa ja vaikka ei kannattais ni silti en vaihtais. :D
Äkkirikastumisen takia voisin kauppakassiks ostaa R36:sen mut kyllä matka-ajot on mukavempia diisselillä vetää. :)
Sama juttu... Alkaa tää diiselikuskin elämä maistumaan itsellekin...

Re: Sana vapaa

Posted: 22.1.2014 11:34
by Pia
Sitähän mää oot toitottanu sulle jo monta vuotta. :rasp :lol: :lol:

Re: Sana vapaa

Posted: 22.1.2014 12:02
by ibel
Musti wrote:Sama juttu... Alkaa tää diiselikuskin elämä maistumaan itsellekin...
:buttrock

Re: Sana vapaa

Posted: 23.1.2014 17:50
by JL
Heitin vaihtelun vuoksi bg:n valot taas perää koristamaan. Eikö kuskinpuoleinen ole jo aivan umpihuurussa. Laitoin vielä silikonit koko "lasin" ympärille, kun muistin huurtumista esiintyneen aiemminkin. Kerkes kyllä kuivumaan päivän verran sisällä ennen umpioden vaihtoa.
Tosi kivan näköiset.
Olisko jotain pirkka niksiä mitä noille vois tehdä?

Re: Sana vapaa

Posted: 23.1.2014 18:06
by Kilu
Itse kyllä tykkään kierrättää konetta yli 7000rpm:n. Useita vuosia tuli putkeen dieselillä ajettua, mutta nyt bensa maistuu paremmalta. Kyllähän nuo makuasioita on ja nekin tarvittaessa muuttuu.

Re: Sana vapaa

Posted: 24.1.2014 23:13
by AnttiR
5-vuotta on tullu ajettua dieselillä. Bensalla sitä ennen 11-vuotta. välillä varsinki talvella tuntuu, että bensa/ E85 kone ahtimella olis, aika kiva esim. 2,0 tfsi tosin, 4-veto on ehdoton vaatimus. Niin sieltä löytyy omat rajoituksensa mallien saatavuuden suhteen. 30 tkm tulee vuodessa tällä hetkellä niin diesel kannattaa vielä helposti, vaikka 1.4 tsi 2-motionissa olis samat co päästöt kuin nykyisessä käytiksessä. 3.0 tdi:tä olen katsellut sillä silmällä. Manuaalina tosin vaikea löytää muita kuin Audi A4:sia. Audi A6 on tehty vähän, Tuaregekkeja ei ole tehty ollenkaan, eikä Audi A8 ole tehty ollenkaan. 3c 2.0 tdi variant commonrail 125kw 4motion vois olla hyvä vaihtoehto mutta ei taida olla valmistettu tuota kompinaatiota. Pitää varmaan ajaa nykyiseen 100 tkm lisää ja jatkaa haaveilua. :D

Re: Sana vapaa

Posted: 25.1.2014 9:44
by Pasi Häkli
^ Kliks tuosta.

Ok, ei ole alkuperäisesti 170hv, mutta mitä sitten? On eräässä touranissakin "kolmattasataa" eikä omistajaa harmita yhtään että on alunperin 140 heppanen :mrgreen:

Re: Sana vapaa

Posted: 25.1.2014 10:23
by osoners
Toihan on ihan kivannäköinen. Tosin ei oikeen maistu noi kromit tossa sinisessä värissä.

Re: Sana vapaa

Posted: 25.1.2014 10:29
by Pasi Häkli
Juu ei maistu koko sininen värikään, mutta pointti oli se että kyllä sellaisen voi ostaa jos haluaa. Sopii kriteereihin.

Re: Sana vapaa

Posted: 25.1.2014 10:46
by osoners
Kotka oli näköjään huudellut jotain photoshoppia scoutista madalluksella. Tossa viiden minuutin tuotos siitä. Laadusta ei tarvitse sitten nipottaa.


Image

Re: Sana vapaa

Posted: 25.1.2014 14:22
by Pia
Pasi Häkli wrote:^ Kliks tuosta.

Ok, ei ole alkuperäisesti 170hv, mutta mitä sitten? On eräässä touranissakin "kolmattasataa" eikä omistajaa harmita yhtään että on alunperin 140 heppanen :mrgreen:
Eikä yhen passatin omistajaa harmita alkuperäset 105heppaa kun tehot saatiin aika helposti tuplattua. :D

Re: Sana vapaa

Posted: 25.1.2014 17:29
by Pasi Häkli
^ Uskon kyllä :lol:

Re: Sana vapaa

Posted: 25.1.2014 19:07
by --hartsa--
hyvä kyllä ku vag on semmonen koko kansakunnan auto että oikeastaan mihin vaan löytyy ohjeet ja juttua ku tarvii. korjasin skeidan penkinlämmittimen ja nyt saa taas naatiskella kunnes se seuraavan kerran pimenee

Re: Vs: Sana vapaa

Posted: 25.1.2014 19:47
by Samii-
Pasi Häkli wrote:^ Kliks tuosta.

Ok, ei ole alkuperäisesti 170hv, mutta mitä sitten? On eräässä touranissakin "kolmattasataa" eikä omistajaa harmita yhtään että on alunperin 140 heppanen :mrgreen:
Toi on ollu jo 5kk myynnissä kohta ja kattelin tuota kun olin ostamassa 3c:tä. Päädyin 1.9tdi kun luin noita 2l kone ongelmia audiclubista niin rupes pelottaa. :) Kai se on se lama mikä pysäytti auton myynnin..

Re: Sana vapaa

Posted: 26.1.2014 2:47
by Basu
Eisstna, tarvisin ison järven kokoisen esteettömän alueen jossa voisi turvallisemmin Quttrotella, tahtoo noi nopeudet nousta turhan suuriksi, jos ylipäätänsä sattuu joskus menemään (vahingossa) kylki edellä... Noo vähän harjoittelua niin kaipa se siitä. :mrgreen: tai sit ostaa kitkarenkaat niin olis vähän liukkaampaa.

Re: Sana vapaa

Posted: 26.1.2014 11:02
by AnttiR
http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/5788934" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyllähän tuo olis aivan asia yksilö ja tiedän, että alkuperäiset tehot on tuplattavissa. :D

Re: Sana vapaa

Posted: 26.1.2014 13:34
by Kilu
Kuka 2.0 CR:stä on >340hv ottanut?

Re: Sana vapaa

Posted: 26.1.2014 15:40
by Pasi Häkli
Kilu wrote:Kuka 2.0 CR:stä on >340hv ottanut?
Alkuperäiset. Eli 140hv x 2 = 280hv. Täysin tehtävissä.

Re: Sana vapaa

Posted: 26.1.2014 16:28
by Kilu
Tuota en epäilekään, mutta linkissä oli 170hv ja sitä ihmettelin.

Re: Sana vapaa

Posted: 26.1.2014 17:13
by Pasi Häkli
Lueppas tarkemmin mitä AnttiR kirjoitti.

Re: Sana vapaa

Posted: 26.1.2014 17:16
by Kilu
En lukenut linkistä lisää, joten ohjelmointi jäi huomaamatta...

Re: Sana vapaa

Posted: 27.1.2014 11:37
by kotka
osoners wrote:Kotka oli näköjään huudellut jotain photoshoppia scoutista madalluksella. Tossa viiden minuutin tuotos siitä. Laadusta ei tarvitse sitten nipottaa.


Image
Namnam. Tuollainen se olla pitäisi jos Scoutti/Allroad ilmaantuisi. Mutta mitähän kaikkea tuollaisen ajokorkeuden aikaansaaminen vaatisi.
Omastahan ei saa enää enää edes romuraudan hintaa, niin kovalla harkinnalla että kannattaako vaihtaa pelkästään nelivedon takia..

Re: Vs: Sana vapaa

Posted: 27.1.2014 13:33
by Samii-
kotka wrote:
osoners wrote:Kotka oli näköjään huudellut jotain photoshoppia scoutista madalluksella. Tossa viiden minuutin tuotos siitä. Laadusta ei tarvitse sitten nipottaa.


[img]http://s10.postimg.org/4kep6gslh/Skoda_Scout_4x4_1.jpg[/img]
Namnam. Tuollainen se olla pitäisi jos Scoutti/Allroad ilmaantuisi. Mutta mitähän kaikkea tuollaisen ajokorkeuden aikaansaaminen vaatisi.
Omastahan ei saa enää enää edes romuraudan hintaa, niin kovalla harkinnalla että kannattaako vaihtaa pelkästään nelivedon takia..
Noi dsg ei oo oikein suosiossa autoliikkeissä kun frendi kävi vaihtaa 2012 vuoden jetan toyotan auris hybridiin niin liikkeessä sanoivat jos jetta oisi ollu dsg:llä niin eivät oisi ottanu vaihossa tai jos oisi ottanu niin 5000e oisi pudottanu jetan vaihto hinnasta.

Re: Sana vapaa

Posted: 27.1.2014 19:03
by Kilu
Pasi Häkli wrote:
Kilu wrote:Kuka 2.0 CR:stä on >340hv ottanut?
Alkuperäiset. Eli 140hv x 2 = 280hv. Täysin tehtävissä.
Tällä kaavalla muki tai kaksi lisää :) Vino kutonen olisi jo poikaa :D

Re: Sana vapaa

Posted: 27.1.2014 21:02
by Pia
^ja sitte pitäis vaihtaa polttoainettaki samalla. Phyi!

Re: Sana vapaa

Posted: 27.1.2014 21:24
by Kilu
Elä, elä tuolla tavalla ala... :lol:

Re: Sana vapaa

Posted: 28.1.2014 7:37
by Pia
:lol:

Bensalla pestään pensselit. :D

Re: Sana vapaa

Posted: 28.1.2014 8:24
by Kilu
Tarkoitin ihan dieseliä. Sopiihan volvoonkin kutonen poikittainen, joten eikun passattiin kans ja vieläpä disukkana. Nuo tehokkaammat V-koneet ei oikein kustannustehokkaita ole VAG:lla olleet.