Page 108 of 115
Posted: 17.5.2010 9:01
by Killer
Passatiin vähän hifiä konttiin
Posted: 17.5.2010 22:18
by DJDH
Parvekkeelle tein 28x120mm kestopuusta lattia. Alkuperänen klinkkeri ei ollut niitä mukavimpia paljaalla jalalla. Huomenna pitäs vielä laudotuksen etureunaan veistellä yksi lista. Sitten oiskin kalusteiden hoidon aika...
Posted: 18.5.2010 14:35
by AjH
Ahtoputkia ja välijäähyn telineitä Nissaniin, Fiatin nostin pukeille keulasta että sain eturenkaat mukaan rengasliikkeeseen vaihtoa varten.
Rengasmies kysy huonomman irrotettuaan että niin mistä ajoit kotiin ja pysyykö näissä ilma vielä muka?

Siellä olikin renkaan sisäpinnassa ilmapalloja muodostunu. Aika rapsakkaa kun ajelin sieltä Lohjalta kuitenkin kotiin vaikkakin varovaisesti...
Posted: 19.5.2010 22:30
by Sami Mäkinen
Cabun pesu ja luovutus terzille lainaan, vaihdossa sain tommosen sikamageen pätmopiilin

Posted: 19.5.2010 22:46
by Pia
Sami Mäkinen wrote:Cabun pesu ja luovutus terzille lainaan, vaihdossa sain tommosen sikamageen pätmopiilin

Oh my god!

Posted: 19.5.2010 22:54
by Jami R
Tänään tuli pestyä ja vahattua golffi
Posted: 20.5.2010 23:14
by Sami Mäkinen
Golffista mossahti rengas
Terolla ollu vissii vähä jännitystä

Posted: 21.5.2010 2:01
by AjH
Ruuvasin Isofixin Passatin takapenkin alle. Aika naurettavan helppo homma, 15 minuuttia kun kollasin työkaluja ja raavin vähän vibroa pois tieltä, purin pois ja kasasin takasin penkin sekä lastenistuimen. Nii ja ruuvasin isofixin kiinni.
Jotain aiheesta googlella aiemmin ettiessä Jenkkifoorumilla oli mutinaa että sikäläisessä merkkihuollossa 1,5 tunnin homma
Hitsailin Nissaniin ahtoputkea pätkän ja syylärin ja välijäähyn kiinnikkeet. Pikkusia osia ja tunteja meni paljon. Tuli kai hyvätkin...
Jaa pesin tai ehkä ennemmin harjan kanssa huuhtelin Fiatinkin, talven moskat pois päältä että kehtaa edes vähän ajella.
Posted: 21.5.2010 23:17
by Joni Sairanen
Töissähän se heela päivä meni..
Huomenna tärähtää liikkeelle aamuysiltä kolmen "bulun" kopla kohti petrol circusia

Posted: 22.5.2010 1:56
by Satelite
Tämän vuoroakauden puolella ollaan jo mutta iltakuudesta puoleenyöhön laittelin etuovien pilareitten pellit uusiksi ja takaovien takapellit... keskipellit jätin vaihtamatta kun päällisin puolin näyttivät ihan siistille... vaihtaa sit jos alkaa kukkimaan mutta se on ehk vähän isompi homma kun ikkuna taitaa tulla eteen vaikka ois alhaalla... pistin etuovien alalistat uusiks jotenka ovipahvit, diskantit ja peilit käytin irti et sai ne helposti vaihettua... on toi ihan erinäkönen kun ei oo pilarit alakohdista ruvella.

Posted: 22.5.2010 10:46
by Janne_80
Likka reeneihin ja samalla matkahuollosta slamitin tukivarsissarjan haku, vielä pitäs hakea hakea tuo neiti takaisin reeneistä niin voi rauhoittua viikonlopun viettoon. Ilmotteleppas Ajh sitten kun olis tilaa ja innostusta alkaa pientä jumpaa tukivarsien parissa.
Posted: 22.5.2010 11:23
by Tero Häkli
saattaa samin paska maailmalle ja saada siitä vielä rahaa

bemarista päästiin eroon

jesss
Posted: 22.5.2010 13:40
by Sami Mäkinen
Komjaa

Posted: 22.5.2010 21:06
by AjH
Janne_80 wrote:Ilmotteleppas Ajh sitten kun olis tilaa ja innostusta alkaa pientä jumpaa tukivarsien parissa.
Kesäkuun puolelle taitaa mennä, saa ton rifterin tuolta tallista ulos niin Skylinee pukkaa heti tilalle nähtävästi ja tällä hetkellä on ruutikin vähän vähissä. Tarvis tota oma Fiudeeki vähän sipistellä vielä kuosiin päin, otetaanko sitä sitten siinä Passatin kunnostuksen jälkeen
Omat päivän projektit jäi pihatöihin, Cruisit olis ollu Pirkkahallilla mutta nyt ei vaan oikeen into piisannu. Jos vähän sais levättyä taas välillä.
Posted: 22.5.2010 21:09
by Killer
Tuli ajettua golffilla 667km etelään ja sit CBR600F:llä takas sama matka

Posted: 24.5.2010 12:14
by DJDH
Hki-Sto-Hki ja tili tyhjä.
Posted: 24.5.2010 12:15
by Pasi Häkli
^ Tuliko edes pää kipeeks

Posted: 24.5.2010 13:15
by DJDH
No EI! prkl.
Posted: 24.5.2010 13:17
by Pia
Siis Ilellähän ei oo koskaan darraa...

Sori oli pakko päästä sanomaan!

Posted: 24.5.2010 13:26
by DJDH
Juu ei ole ei. On vaan vähän huonompia aamuja ja joskus tosi huonoja aamuja. Joskus on sit iltapäiviä ja iltojakin

Posted: 24.5.2010 22:12
by iHuichée!
Tämän päivän projekti oli siivota Passatista roskat pois, nostaa talvirenkaat kyytiin ja käydä vaihtamassa se pois..
Vähän oli harmillista vaihtaa, mutta siitä on ollut niin paljon kaikkea pientä harmia, jakohihna-remppa oli tulossa, eikä kilsat riittänyt siihen että Diesel olisi kannattanut..
Lyhyeksi jäi siis paluuni volkkareihin (7kk)..
Tilalle tuli 06´ Honda Accord Tourer Sport, 2.0 AT.. Tuollainen:

Posted: 24.5.2010 22:18
by Tero Häkli
ikävä myöntää mut kaverilla oli taksina tommonen,.,.. 2006 vai 2007 , just vaihto sen yli 300tkm ajettuna pois eikä siinä ollu koko aikana ainuttakaan vikaa

pelkästään kuluvia osia meni

Posted: 25.5.2010 14:36
by DJDH
No eihän volkkarissakaan ole kun kuluvia osia

Posted: 25.5.2010 16:00
by iHuichée!
DJDH wrote:No eihän volkkarissakaan ole kun kuluvia osia

Kuten 2.5 V6 TDi:ssä mm. Nokka-akselit ja venttiilinnostajat. Jousikin kului poikki suuren pamauksen saattelemana.. :lol
Valitettavasti..

Posted: 25.5.2010 16:09
by Bissela
Päivän rojektina olis lähtee Vsa - Oulu -Vsa linjalle Lindströmmin yhdistelmää ajelemaan...ensimmäistä kertaa yksin
Saas nährä, mitä siitäkin tulee...ne jotka auton tunnistaa (ei oo vaikee, täysvalkonen, Lindströmmin logoilla

) räpylää ylös. Tervehdin kyllä, jos huomaan.
Edit:
Just...Kokkolassa säätämistä/odottelua 2,5 tuntia....takalaitanostin sanoi sopimuksen irti viimeisen kerran (oli kyllä temppuillu ennemminkin)....onneks Scanauton huoltomies löysi vian ja korjas....ja Oulussa reilu 2 tuntia aikataulusta myöhässä....
Nyt saunaan ja sitten unta nuppiin.

Posted: 27.5.2010 20:27
by tero
Espoo->Jurva olis edessä... Ajattelin ajella yöllä, niin on hiljaista.
Posted: 28.5.2010 7:39
by Bissela
^ Ei hullu idea ajella yöllä...Oulu - Vaasa välikin on aika hiljanen aamuyöstä, kun laskee tulemaan...ainoastaan ne hulluimmat liikenteessä

Posted: 28.5.2010 8:41
by 1st
Jahas, tulipa taas viimeyönä herättyy siihen ku autossa huutaa hälytin

toinen kerta jo, joskus talvella teki edellisen kerran
Onneks on tuo parkkipaikka melkeen ikkunan alla, niin ottaa tuo kaukosäädin täältä toisesta kerroksestakin, ei tarvii ulos asti juosta
Ja tänään ois päivän projektina lähtee ajelee pohjanmaalle anoppilaan, saa nähdä miten menee ensimmäinen pitkä matka pojun kanssa

Posted: 28.5.2010 14:48
by Osku.T
Pakkaamista huomista rovaniemen reissua varten

Mukavaa ku pääsee näkeen äidin ja velipojat vuoden jälkeen

Posted: 28.5.2010 18:10
by Joni Sairanen
Bissela, vetoautona mahtollisesti vesipää scania?

Posted: 28.5.2010 18:18
by tero
bissela parka, tuut monesti viel rimpuilemaan niiden perälautojen kanssa...

Posted: 28.5.2010 18:37
by DJDH
No eihän niissä paljoa muuta ole kun että rasvaa sen joka viikko ja pitää varaletkuja mukana. Se on sitte eri juttu jos solenoidi tai pumppu sanoo ittensä irti. Ne uudemman malliset kapulatkin on niin syvältä ja poikittain. Miksi se hyvä vanha oikeilla kontakteilla oleva kauko piti lopettaa? Nyt niitä saa ettiä kissojen ja koirien kanssa. Se kaukosäätösarjakin on jälkikäteen hankittuna ihanan suolasen hintanen. Meillä kun on 5 autoa joissa kaikissa on focolift takana. Pienin 500kg malli LT volkkarissa. Loput on 2,5ton malleja oikeissa autoissa. 1,5ton mallilla ei tee sitten yhtään mitään. Siinä on niin pienet hydraulisylinterit ja liukutapit.
Posted: 28.5.2010 19:06
by Bissela
Tero: nyt pitäis ainakin kärryn lauta toimia jonkin aikaa...autossa jos toimis ainakin sen aikaa, kun tuota autoa ajan
saa sitte nähdä, mitä muita autoja tuossa firmassa tulee eteen
DJDH: solenoidi tuosta kärryn nostimesta oli hajonnut...epäiltiin jo vakikuskin kanssa solenoidia, kun pari viikkoa sitten kenkkuilu ekan kerran...
Edit:
Joni Sairanen: vieras nimitys, mutta tämä auto kyseessä:
klik
Posted: 28.5.2010 19:16
by tero
sen soleinoidin on monesti hätätapauksessa saanut vasaralla paukuttamalla toimimaan. mulle kävin kerran samoin tampereella. jos puhutaan samasta osasta..
eikös vesipää ole se, missä nukkumahytti "katolla"?
Posted: 28.5.2010 19:19
by Bissela
^ Taitaa olla sama osa, nyt ei vasara enään auttanut...

Posted: 28.5.2010 19:24
by Joni Sairanen
Jepsan, "vesipää" on siis topline ja tuo teikäläisen ajokki on highline

Longline on taas sitten venytetty vesipää, enpä ole suomessa nähnyt kuin power truck shoussa svempaksella

On tullu kans tilauskeikkoina sillon tällön ajeltua comfortaa ja lindströmmiä, siis runkoa

Posted: 28.5.2010 19:39
by Tero Paalanen
Tän viikon rojektina on ollu totutteleminen ompun saloihin.
Ainakin toistaseks on tuntunu sille ettei enää tartte palata takaasi mikkisoftan käyttikseen.
Posted: 28.5.2010 20:06
by DJDH
Kyllä sen ärrä toplinen yläpunkka on sitten jotain pitkän ajon, Tupoksen ABC:n saunan ja tukevan iltapalan jälkeen. Webasto laulaa lämmintä ja ratio soittelee hiljalleen hyvää musiikkia. 9 tuntia unta ja sitten jatkuu. Siis kunnon rekkaromantiikkaa.
Posted: 28.5.2010 20:28
by tero
mitenkää kritisoimatta bisselan duunipaikkaa, ne unet oli aika vähissä välillä
contrahdin vesipää

Posted: 28.5.2010 20:58
by Bissela
^ Kokemuksen syvällä rintaäänellä...
Onneks kotia pääsee nukkumaan...tosin päivällä voi olla vaikee nukkua, mutta ainakaan vielä ei ole ollut ongelmia...toissa päivänäkin tuli nukuttua n. 7h kuin tukki yövuoron jälkeen...

Posted: 29.5.2010 1:56
by Sami Mäkinen
DJDH wrote:ratio soittelee hiljalleen hyvää musiikkia. 9 tuntia unta ja sitten jatkuu. Siis kunnon rekkaromantiikkaa.
Elikkäs tarkotat siis ysäriteknoa

Posted: 29.5.2010 17:34
by Joona
Tuli tehtyä vähän jarruremppaa Golfiin, eteen vaihtui ATE Powerdiscit ja uudet palat. Kyllä taas kelpaa jarrutella kun ei täristä enää.
Posted: 29.5.2010 18:46
by DJDH
Kai tää kuuluis oikeesti tonne kamerapuolelle, mut projektia silti. 5m synkkakaapeli 2x neutrik 3,5mm monomale päillä. Vivitar 285hv:n modaus skyportille sopivaksi, paremman synkkaportin ja jalan modaus. Nyt salamasta voi suoraan laittaa piuhan skyporttiin. Eli vivitarissa on nyt kiinteä synkkajohto ja kas kummaa, siinäkin on neutrik 3,5mm monomale liitin. Kaiken kruunaa vielä 3,5mm uros - 2x 3,5mm naaras sovitin, eli yhteen skyporttiin saa kaksi välkkyä kiinni. Vaikka siten että toinen on 5m päässä

Posted: 29.5.2010 19:13
by Joni Sairanen
DJDH wrote:Kai tää kuuluis oikeesti tonne kamerapuolelle, mut projektia silti. 5m synkkakaapeli 2x neutrik 3,5mm monomale päillä. Vivitar 285hv:n modaus skyportille sopivaksi, paremman synkkaportin ja jalan modaus. Nyt salamasta voi suoraan laittaa piuhan skyporttiin. Eli vivitarissa on nyt kiinteä synkkajohto ja kas kummaa, siinäkin on neutrik 3,5mm monomale liitin. Kaiken kruunaa vielä 3,5mm uros - 2x 3,5mm naaras sovitin, eli yhteen skyporttiin saa kaksi välkkyä kiinni. Vaikka siten että toinen on 5m päässä

*Totaalirepeeminen*, näin alaa harrastamattomana en tajunnut tuosta litaniasta yhtikäs mitään

(haluaisi tajuta kyllä)
Päivän proggis oli tuon emännän ammattiinvalmistumisen juhliminen. Siinäpä tuo päivä sitten menikin. Nyt odotellaan illan lottoarvontaa

Posted: 29.5.2010 22:45
by DJDH
Sami Mäkinen wrote:DJDH wrote:ratio soittelee hiljalleen hyvää musiikkia. 9 tuntia unta ja sitten jatkuu. Siis kunnon rekkaromantiikkaa.
Elikkäs tarkotat siis ysäriteknoa

Eiku tais olla Saija Varjus ja mustat silmät

Posted: 30.5.2010 9:11
by MIKU
Alustaa säädin alemmaksi ja subiksi vaihdoin Rockford fosgate T210D2 monsteri

Posted: 30.5.2010 19:37
by Pasi Häkli
Mä myös säädin alustaa alemmaksi, etupäätä. Apparin puoleinen iskarin yläpään tukikumi hajos, se tuli vaihdettua.
Ja vihdoin ja viimein sain aikaseksi säätää vahvarista tasonsäätöjä, nyt kelpaa kuunnella musiikkia.
Ja just tultiin mökiltä, saunottiin ja grillattiin

Posted: 30.5.2010 20:07
by Sami Mäkinen
Nurtsi nurin, känpän siivousta ja sit viel avolla päristelyä

Posted: 31.5.2010 9:41
by Pasi Häkli
Sen verran pitää vielä kehua tota kw:n alustaa, että se on ollut alla 4 vuotta ja 70tkm ilman korkeuden säätelyjä, ja nyt kun tota etupään korkeutta säädin niin säätökiekot ei ollut milläänlailla jumissa. Positiivinen yllätys.
Posted: 31.5.2010 11:43
by AjH
Tyttären 6v synttäreitä juhlittiin ja illasta kävin sitten tallilla vähän Skyylinen putkistoa heppailemassa. Aikamoinen käivänä on 3,5" rosteriputki jolla pituutta on liki kolme metriä. Ei ainakaan mikään kovin keveä malli ole se. Onneks lisääntyny teho kompensoi painolisän, ja putken painopiste on sentään alhaalla.
