Page 108 of 131
Re: Sana vapaa
Posted: 28.1.2014 17:07
by Pasi Häkli
Yleisenä kehotuksena taas vanha aihe: Pistäkää ne keulat umpeen diesel-autoistanne

Tällä viikolla taas kaksi tapausta 3C Passatteja 1.9TDI-moottorisia(BXE molemmat) joista nelos-sylinterin kiertokanki solmussa. Ja tänäänkin muutama tapaus joissa ahtoputket UMPEEN asti jäätyneitä.. Maskipeitot auttaa edes vähän.
Re: Vs: Sana vapaa
Posted: 28.1.2014 20:03
by Samii-
Pasi Häkli wrote:Yleisenä kehotuksena taas vanha aihe: Pistäkää ne keulat umpeen diesel-autoistanne

Tällä viikolla taas kaksi tapausta 3C Passatteja 1.9TDI-moottorisia(BXE molemmat) joista nelos-sylinterin kiertokanki solmussa. Ja tänäänkin muutama tapaus joissa ahtoputket UMPEEN asti jäätyneitä.. Maskipeitot auttaa edes vähän.
Auttaako webasto yhtää jos se on koko ajan päällä? Täällä etelässä on nyt lauhtunu mutta pitäs ostaa se muovi suoja eteen.. Ajan joka päivä kaksi 30miin pätkää ja yhden 5min muksua hakee.. Ollu tossa kovemmilla pakkasilla viileää sisällä ja koneen lämmöt kuitenki 90.
Re: Sana vapaa
Posted: 28.1.2014 20:20
by Pasi Häkli
Enpä usko webaston paljon auttavan asiaa.
Ahtoilmaan kondensoituu vettä kun kylmä viima menee välijäähdyttimen läpi jossa kulkee lämmintä ahtoilmaa. Kun auto seisoo ajon jälkeen niin jäljelle jäävä vesi jäätyy. Jos ajo on lyhyttä niin se vesi/jää ei ehdi sieltä sulaa/poistua, jolloin se kerääntyy ja ahtoputket jäätyy tukkoon. Pahimmassa tapauksessa ajetaan auto lämpimään parkkihalliin. Sieltä kun lähdetään niin jäät on sulanut ja ahtoputkissa on reilusti vettä. Kun suuri vesimäärä menee kerralla sylinteriin niin on laulu valmis.
Ainoa toimiva konsti on tukkia keula ja välttää isoja lämpötilaeroja(ei siis ajeta -20 asteen pakkasesta lämpimään paikkaan sulamaan). Sekä välttää lyhyttä ajoa ja painaa myös sitä kaasua joskus, ettei sitä vettä pääse sinne kertymään ongelmaksi asti. Ite ainakin ihan tarkotuksella vedän kaikki pikatierampit yms mahdollisuuksien mukaan lähes talla pohjassa välttääkseni isommat vesimäärät. Keula on myös ummessa. Enkä säilytä autoa lämpimässä tallissa.
Re: Vs: Sana vapaa
Posted: 28.1.2014 20:29
by Samii-
Pasi Häkli wrote:Enpä usko webaston paljon auttavan asiaa.
Ahtoilmaan kondensoituu vettä kun kylmä viima menee välijäähdyttimen läpi jossa kulkee lämmintä ahtoilmaa. Kun auto seisoo ajon jälkeen niin jäljelle jäävä vesi jäätyy. Jos ajo on lyhyttä niin se vesi/jää ei ehdi sieltä sulaa/poistua, jolloin se kerääntyy ja ahtoputket jäätyy tukkoon. Pahimmassa tapauksessa ajetaan auto lämpimään parkkihalliin. Sieltä kun lähdetään niin jäät on sulanut ja ahtoputkissa on reilusti vettä. Kun suuri vesimäärä menee kerralla sylinteriin niin on laulu valmis.
Ainoa toimiva konsti on tukkia keula ja välttää isoja lämpötilaeroja(ei siis ajeta -20 asteen pakkasesta lämpimään paikkaan sulamaan). Sekä välttää lyhyttä ajoa ja painaa myös sitä kaasua joskus, ettei sitä vettä pääse sinne kertymään ongelmaksi asti.
Mites kun porukka ajaa kesät talvet samoilla öljyillä niin eikö kone kärsi siitä?

Ittelle on jotenki jääny tavaksi vaihtaa öljyt 10tkm välein tai ennen talvea.
Re: Sana vapaa
Posted: 28.1.2014 20:33
by Pasi Häkli
No ainakin siinä kohtaa siitä tulee melko tuhoisaa jos esimerkiksi öljysihti jäätyy umpeen. Niitäkin on ollut. Tapaukset menee yleensä niin, että ennen töihin lähtöä pistetään hyvissä ajoin auto käymään, niin se on sitten lämmin kun lähdetään. No, öljynpaineet ei nouse ja mittaristo ei siitä ilmoita kun kierrokset on alle 2000rpm. Eli auto käydä louskuttaa ilman voitelua koko sen ajan.
Sulla on ihan hyvä tapa, ainakin jos multa kysytään

Re: Sana vapaa
Posted: 28.1.2014 20:34
by Tero Paalanen
Pasi Häkli wrote:ja painaa myös sitä kaasua joskus, ettei sitä vettä pääse sinne kertymään ongelmaksi asti.
Tällä toiminnalla vältettääs monta muutakin käytöstä johtuvaa "vikaa".
Noilla kun pitääs ajaa muutenkin kuin pelkällä vääntöpiikillä vaikka iltapäivälehdet näin opastaakin.
Riittävän usein lappu lattiaan ja ei nosteta ku vasta 4tonnin jäläkee.
Ja ihan OT:na mainittakoon, et mua o kauan jo huvittanu nuo iltapäivälehtien jutut joissa opetetaan ajamaan taloudellisesti.
Niissähän pitääs olla otsikkona; "Näin kulutat autosi kaksoismassavauhtipyörän loppuun mahdollisimman nopeasti sekä samalla jumitat vnt-siivikon".
Re: Sana vapaa
Posted: 28.1.2014 20:39
by Pasi Häkli
^ Juurikin niin. Kaikki voiteluongelmatkin yleensä selittyy sillä että moottorit käy jatkuvasti liian alhaisilla kierroksilla. Esimerkiksi automaatit jurruttaa koko ajan niin pienillä kierroksilla kuin mahdollista. Kaikkia automaattikuskeja vois kehottaa ajelemaan sillä S-asennolla D:n sijasta.
Re: Sana vapaa
Posted: 28.1.2014 20:44
by Tero Paalanen
Samii- wrote:Mites kun porukka ajaa kesät talvet samoilla öljyillä niin eikö kone kärsi siitä?

Ittelle on jotenki jääny tavaksi vaihtaa öljyt 10tkm välein tai ennen talvea.
Pasi Häkli wrote:No ainakin siinä kohtaa siitä tulee melko tuhoisaa jos esimerkiksi öljysihti jäätyy umpeen. Niitäkin on ollut.
Sulla on ihan hyvä tapa, ainakin jos multa kysytään

Ei se kone kärsi niillä samoilla öljyillä ajamisesta, jos autolla ajetaan riittävästi ja riittävän pitkään.
Mun ajomäärillä se öljyn sekaan kertyvä kondenssivesi kerkeää kyllä haihtua pois, ennenkuin se voisi aiheuttaa mitään ongelmia.
Eriasia sitten jos autolla ajetaan lyhyttä pätkää niin ettei kone kerkeä ikinä lämmetä kunnolla.
Re: Sana vapaa
Posted: 28.1.2014 20:57
by --hartsa--
Tero Paalanen wrote:Samii- wrote:Mites kun porukka ajaa kesät talvet samoilla öljyillä niin eikö kone kärsi siitä?

Ittelle on jotenki jääny tavaksi vaihtaa öljyt 10tkm välein tai ennen talvea.
Pasi Häkli wrote:No ainakin siinä kohtaa siitä tulee melko tuhoisaa jos esimerkiksi öljysihti jäätyy umpeen. Niitäkin on ollut.
Sulla on ihan hyvä tapa, ainakin jos multa kysytään

Ei se kone kärsi niillä samoilla öljyillä ajamisesta, jos autolla ajetaan riittävästi ja riittävän pitkään.
Mun ajomäärillä se öljyn sekaan kertyvä kondenssivesi kerkeää kyllä haihtua pois, ennenkuin se voisi aiheuttaa mitään ongelmia.
Eriasia sitten jos autolla ajetaan lyhyttä pätkää niin ettei kone kerkeä ikinä lämmetä kunnolla.
mun ajolla ei. mukava karauttaa prismalle ja takasin kun tulee eestaas 10km. kerkeää just normaalilämpöön kone ja sitten sammutus. tuntuu vielä että tuo esp öljy katoaa silmissä sieltä koneesta

vaihtuu kyllä normaaliin vaihtoväliin kun vielä muutaman tuhat km ajelee.
Re: Sana vapaa
Posted: 29.1.2014 5:33
by Jake-
Itellä on aina talvella pahvi keulalla, ihan vaa sen takia että moottori lämpee nopeemmin.
Re: Sana vapaa
Posted: 29.1.2014 7:17
by Kilu
--hartsa-- wrote:
mun ajolla ei. mukava karauttaa prismalle ja takasin kun tulee eestaas 10km. kerkeää just normaalilämpöön kone ja sitten sammutus. tuntuu vielä että tuo esp öljy katoaa silmissä sieltä koneesta

vaihtuu kyllä normaaliin vaihtoväliin kun vielä muutaman tuhat km ajelee.
Niiden öljyjenkin pitäisi lämmetä kunnolla, että ylimääräiset aineet pois haihtuu. Jo 70 asteinen kone näyttää normaalilämpöä ja niissä lukemissa ei kyllä vedet vielä pahemmin katoa. Itsellä on tuon E85:sen kanssa sama juttu, kun ohipuhalluksesta öljyihin menevä etanoli pitää saada pois poltettua. Tosin se alkaa haihtumaan jo 60:ssä asteessa.
Re: Sana vapaa
Posted: 29.1.2014 10:51
by JL
Pasi Häkli wrote: Ite ainakin ihan tarkotuksella vedän kaikki pikatierampit yms mahdollisuuksien mukaan lähes talla pohjassa
Taisit passatilla käyttää samaa konstia.

nimim. Savut silmille saanut.

Re: Sana vapaa
Posted: 29.1.2014 16:43
by Pasi Häkli
Suattaapi olla

Vanhaa Kummeli fraasia lainatakseni: Auto tykkää, että sillä ajetaan.
Re: Sana vapaa
Posted: 29.1.2014 17:28
by Pia
Tai niinku Tero sanoo: mitä on autoks ruvennu ja talla pohjaan.

Re: Sana vapaa
Posted: 29.1.2014 22:31
by Sami Mäkinen
Pasi Häkli wrote:Suattaapi olla

Vanhaa Kummeli fraasia lainatakseni: Auto tykkää, että sillä ajetaan.
niin että näin 
Re: Sana vapaa
Posted: 29.1.2014 22:40
by Pia
Re: Sana vapaa
Posted: 29.1.2014 23:40
by Sami Mäkinen
eipä oo viel autoista motit leikannu kiinni mutta tuntuu että itellä nykyää leikkaa liiankin helposti kiinni, tai oikeestaan hirttää ja sitä selvitellää sitte tovi

Re: Sana vapaa
Posted: 30.1.2014 11:10
by ibel
Nyt on kyllä pakko vetää vähän sanoja takasii..

Lämpötila -15 --> Auto ~3-4h roikassa (säteilylämppäri öljypohjassa) ja lähtee ekalla startilla käyntii (3 hehkutusta). Kylmilteen tai alle 2h roikassa, saa sahata ~5min ja useemmalla (<10) starttauksella ennenkun jää käyntiin. Eli on siitä lämppäristä jotakin hyötyä ku lämmittää harakoita..

Re: Sana vapaa
Posted: 30.1.2014 11:20
by Sami Mäkinen
^ Kohta pumppukaupoille

Re: Sana vapaa
Posted: 30.1.2014 12:19
by Jake-
Onneks bensa ni ei oo käynnistys ongelmii. Joskus ku menee rillutelles koko vkl, eikä oo jaksannu laittaa autoo johtoo ni lähtee sunnuntainaki laakista :p paitsi lämpimäl koneel joa seisoo jonku 15min-2h ni sit ei meinaa lähtee?? :/

Re: Sana vapaa
Posted: 31.1.2014 22:22
by osoners
Katellin äsken netistä kuvauksia jäällä ajosta jossain päin suomea. Mites nämä meidän etelän jää? Kestääkö?

Meinaan vaan että meillä olis tossa takapihalla kiva järvi johon pääsis autolla kivasti pyörimään...
Re: Sana vapaa
Posted: 1.2.2014 7:23
by Rikardo
Käypä kokeilemassa kestääkö.

Luetaan sitten lehdestä että kestikö
Sen verran pieni järvi, että vois kestääkin. Toisaalta kovia pakkasia ei minusta ole vielä kauan ollut.
Ite en uskaltais ajaa jäällä ellei edellä mene yksi tai useampi auto

Re: Sana vapaa
Posted: 1.2.2014 18:00
by Kilu
Pitää varmaankin kokeilla, sopiiko Audi V8:sin peräTorseni passattiin

No, nämä on näitä juttuja, joista ei ole tietoja löytynyt.
Re: Sana vapaa
Posted: 1.2.2014 18:58
by Samii-
Löysin parkkipaikan missä ei ole aurattu ja lumi pöllyy ikkunoihin kun vetää quattro luisuu.

Vaimokin innostu kanssa vetää luisuu.
Re: Sana vapaa
Posted: 1.2.2014 19:10
by ibel
Mä käin tänää vähä luisuttelees jäällä, hyvin kestää.

Re: Sana vapaa
Posted: 2.2.2014 12:10
by Rikardo
Kylläpä taas aamulla töihin tullessa säikäytti että olis jotain mystistä ja kallista remonttia tiedossa.
Auto alkoi täristää 80:n nopeudessa ja oli ihan karmea sitten satasessa. Pysähdyin kerran tarkistamaan renkaatkin ja näytti olevan ok. Jatkoin matkaa sitten Veikkolan Nestelle, että tarkistanpa silti ilmanpaineet.
No siellä oli ilmapaikalla joku toinen auto niin ajoin parkkiin ja kattelin renkaita uudesta. Siinä vasta tuli huomattua, että siellähän on vanteet melkeen täynnä lunta
Eilen tuli "vähän" kahlattua autolla lumessa, niin se on sitten varmaan yön aikana vähän jähmettynyt.
Re: Sana vapaa
Posted: 4.2.2014 15:35
by Kilu
Harrastetaan
variantteja toisaallakin

Re: Sana vapaa
Posted: 5.2.2014 8:33
by ibel
Suomessa tuostakii pyyettäis 10k€

Re: Sana vapaa
Posted: 6.2.2014 15:15
by Lerpsu
Pari kysymystä pyöriny mielessä aamusin kun töihin mennyt..
Pystyykö 3BG (2003) valokatkaisijasta muuttamaan valojen syttymistä niin, että 0 -asennossa ajovalot ei syty, vaikka virrat laittaa päälle? Tapana on laittaa aina parkit päälle (yksi napsaus oikealle) ennen virtoja jälkiasennus xenonien takia. Pääsis tuosta vaivasta jos ne voisi estää syttymästä muualla kuin varsinaisessa ajovalo -asennossa.
Toinen juttu; Climatronicin puhalluksen voimakkuus tuntuu elävän ihan omaa elämäänsä. Omasta säädöstä huolimatta monesti pidän sitä kolmea tolppaa vaille max aamulla. Ei montaa minuuttia mene niin se ite siirtää pari pykälää tehokkaammalle. Missä vika?

Re: Sana vapaa
Posted: 6.2.2014 15:26
by petaso
^Ota valokatkaisijan takaa se TFL/3 pinni pois niin ei syty ajovalot automaagisesti. Itse en saanu sitä liitintä irti millään vippaskonstilla niin poikkasin sen tarpeeksi pitkältä että vois tarpeen vaatiessa yhdistään sen.
Re: Sana vapaa
Posted: 6.2.2014 15:32
by --hartsa--
Lerpsu wrote:Pari kysymystä pyöriny mielessä aamusin kun töihin mennyt..
Pystyykö 3BG (2003) valokatkaisijasta muuttamaan valojen syttymistä niin, että 0 -asennossa ajovalot ei syty, vaikka virrat laittaa päälle? Tapana on laittaa aina parkit päälle (yksi napsaus oikealle) ennen virtoja jälkiasennus xenonien takia. Pääsis tuosta vaivasta jos ne voisi estää syttymästä muualla kuin varsinaisessa ajovalo -asennossa.
Toinen juttu; Climatronicin puhalluksen voimakkuus tuntuu elävän ihan omaa elämäänsä. Omasta säädöstä huolimatta monesti pidän sitä kolmea tolppaa vaille max aamulla. Ei montaa minuuttia mene niin se ite siirtää pari pykälää tehokkaammalle. Missä vika?

oisko tuo lämmityshomma ihan siitä kiinni että on econ tai auto päällä. kone lämpee ni puhallin rupeaa tohottamaan että lämpeäis äkkiä. tippuu kyllä taas sitte ku alkaa sisätilat olla oikeassa lämmössä
Re: Sana vapaa
Posted: 6.2.2014 15:55
by ibel
--hartsa-- wrote:
oisko tuo lämmityshomma ihan siitä kiinni että on econ tai auto päällä. kone lämpee ni puhallin rupeaa tohottamaan että lämpeäis äkkiä. tippuu kyllä taas sitte ku alkaa sisätilat olla oikeassa lämmössä
Tuolleen se tekee mullakin, mut jos ite sörkkään puhallusta pienemmälle ni se jää siihen. Ainekii ECON asennossa, AUTOsta en muista antoko se asian olla.
Tosiasiassa jos haluaa sisätilan lämpenevän nopeemmin, kannattaa pitää puhallinta pienemmällä, esim. kakkos nopeudella, jolloin ilma ehtii lämmetä.
Re: Sana vapaa
Posted: 6.2.2014 17:22
by Hannnu
ibel wrote:Nyt on kyllä pakko vetää vähän sanoja takasii..

Lämpötila -15 --> Auto ~3-4h roikassa (säteilylämppäri öljypohjassa) ja lähtee ekalla startilla käyntii (3 hehkutusta). Kylmilteen tai alle 2h roikassa, saa sahata ~5min ja useemmalla (<10) starttauksella ennenkun jää käyntiin. Eli on siitä lämppäristä jotakin hyötyä ku lämmittää harakoita..

Itellä lähtee AKN nätisti käyntiin ilman lämmitystä yhellä hehkutuksella. Kaverin mökiltä lähdettiin yks viikonloppu, -20c pakkasta ja ilman mutinoita, 3-4 kertaa pyöräytti ja sit läks.. Tosin mekkala oli aika jäätävä

Toki auto on aina piuhassa kun mahdollista!
Re: Sana vapaa
Posted: 6.2.2014 17:30
by ibel
Hannnu wrote:
Itellä lähtee AKN nätisti käyntiin ilman lämmitystä yhellä hehkutuksella. Kaverin mökiltä lähdettiin yks viikonloppu, -20c pakkasta ja ilman mutinoita, 3-4 kertaa pyöräytti ja sit läks.. Tosin mekkala oli aika jäätävä

Toki auto on aina piuhassa kun mahdollista!
Kalke on kyllä jäätävän kuulosta..

Hehkuja ei oo kyl mitattu, mut niistähän tietääkseni pitäis jäähä vikakoodi jos sökönä..??
Re: Sana vapaa
Posted: 6.2.2014 21:17
by AnttiR
Olisko Jollain 3bg: alkuperäisten xenon ballastien varaosa numeroita olisi vähän helpompi metsästellä uutta. Hellan sivuilta löysin jotain mutta mielestäni tarjoaa erillistä sytytintä eikä ollut samannäköinen kuvassa kuin omat jotka autossa kiinni. EI viitsisi alkaa purkamaan keulaa sen takia, että saisi varaosanumerot ulos.

Tosin kahdestihan nuo umpiot ovat olleet irti tämän vuodenpuolella, enkä ole saanut varaosanumeroita katsottua.

Re: Sana vapaa
Posted: 6.2.2014 21:36
by --hartsa--
AnttiR wrote:Olisko Jollain 3bg: alkuperäisten xenon ballastien varaosa numeroita olisi vähän helpompi metsästellä uutta. Hellan sivuilta löysin jotain mutta mielestäni tarjoaa erillistä sytytintä eikä ollut samannäköinen kuvassa kuin omat jotka autossa kiinni. EI viitsisi alkaa purkamaan keulaa sen takia, että saisi varaosanumerot ulos.

Tosin kahdestihan nuo umpiot ovat olleet irti tämän vuodenpuolella, enkä ole saanut varaosanumeroita katsottua.

3B7941641? huokeaan 295e hintaan
Re: Sana vapaa
Posted: 6.2.2014 22:43
by Hannnu
ibel wrote:Hannnu wrote:
Itellä lähtee AKN nätisti käyntiin ilman lämmitystä yhellä hehkutuksella. Kaverin mökiltä lähdettiin yks viikonloppu, -20c pakkasta ja ilman mutinoita, 3-4 kertaa pyöräytti ja sit läks.. Tosin mekkala oli aika jäätävä

Toki auto on aina piuhassa kun mahdollista!
Kalke on kyllä jäätävän kuulosta..

Hehkuja ei oo kyl mitattu, mut niistähän tietääkseni pitäis jäähä vikakoodi jos sökönä..??
Ei taida jäädä, lähinnä se putkesta tuleva käry sen kertoo

Re: Sana vapaa
Posted: 6.2.2014 23:53
by Rikardo
Jaa-a, oliskohan se vilkkurele menossa itsellä rikki? Tänään huomasin että muutaman kerran vilkuttamisen jälkeen rele naksutteli täysin omaan tahtiin. Vilkut ei kuitenkaan vilkkunut... kait. Ainakaan muut autoilijat ei sitä mitenkään indikoineet

EDIT: Plääh. Haku kertoo että vois olla viiksikin, mutta CRC ja paineilma vois auttaa.
Re: Sana vapaa
Posted: 7.2.2014 10:05
by Killer
V...u että väsyttää. Tuli käytyä Jyväskylässä messuilla joten 2 yön nukkumis saldo n.9h ja ajoa 1200km joista asiakkaat nukkui paluumatkalla 250km....

Re: Sana vapaa
Posted: 7.2.2014 10:10
by ibel
Hannnu wrote:
Ei taida jäädä, lähinnä se putkesta tuleva käry sen kertoo

No perkules, ilmankos eilen -5,5 pakkasta ja toisella käyntii vaikka oli tunnin lämppärissä..

Pitänee mittailla ne, nyt joku kun kertois miten se niitten mittaus menikää.

Re: Sana vapaa
Posted: 8.2.2014 16:39
by Tomppa-
Ite oon tullu siihen tulokseen tuon climan puhallus nopeuksista, kun kone on kylmä niin se lämmittää konetta eka ennen kuin aloittaa kunnolla sisätilan lämmittämisen ja sisätilan mittarista mittaa lämpötilaa ja hiljentää puhallusnopetta kun lämpötila on saavutettu. Jos avaa ikkunaa ja sisätilat kylmenee niin taas alkaa puhaltamaan lujempaa.
Voisin epäillä että se puhallusnopeus säätö on se minkä yli ei saa puhallinmoottori käydä ellei laita pelkästään tuulilasille puhallusta.

Re: Sana vapaa
Posted: 8.2.2014 19:09
by ibel
Tomppa- wrote:Ite oon tullu siihen tulokseen tuon climan puhallus nopeuksista, kun kone on kylmä niin se lämmittää konetta eka ennen kuin aloittaa kunnolla sisätilan lämmittämisen ja sisätilan mittarista mittaa lämpötilaa ja hiljentää puhallusnopetta kun lämpötila on saavutettu. Jos avaa ikkunaa ja sisätilat kylmenee niin taas alkaa puhaltamaan lujempaa.
Nii, huonoha kylmästä vedestä on lämpöä repiä sisälle.

Ja noinhan sen pitää toimia, kun on automaattinen ilmastointilaite-> pyrkii pitämään asetetun lämpötilan, joka todellisuudessa on paria astetta korkeampi climan diagnostiikasta katottuna.

Siel ilmakanavassahan on sähkövastus, jonka pitäis lämmittää ilmaa veden ollessa vielä kylmää. Kämmenellä en oo huomannu näin tapahtuvan. Jos on särki, jättää vikakoodin.
Re: Sana vapaa
Posted: 8.2.2014 19:47
by --hartsa--
ibel wrote:Tomppa- wrote:Ite oon tullu siihen tulokseen tuon climan puhallus nopeuksista, kun kone on kylmä niin se lämmittää konetta eka ennen kuin aloittaa kunnolla sisätilan lämmittämisen ja sisätilan mittarista mittaa lämpötilaa ja hiljentää puhallusnopetta kun lämpötila on saavutettu. Jos avaa ikkunaa ja sisätilat kylmenee niin taas alkaa puhaltamaan lujempaa.
Nii, huonoha kylmästä vedestä on lämpöä repiä sisälle.

Ja noinhan sen pitää toimia, kun on automaattinen ilmastointilaite-> pyrkii pitämään asetetun lämpötilan, joka todellisuudessa on paria astetta korkeampi climan diagnostiikasta katottuna.

Siel ilmakanavassahan on sähkövastus, jonka pitäis lämmittää ilmaa veden ollessa vielä kylmää. Kämmenellä en oo huomannu näin tapahtuvan. Jos on särki, jättää vikakoodin.
Onko kellään olemassa sähkökaaviota tuosta lämmityslaitteesta ja siitä sähkölämmittimestä?
Re: Sana vapaa
Posted: 8.2.2014 20:09
by volkkariku
Päivän remontti passattiin; Ulommat raidetangon päät, lohkolämppärin o-rengas, öljyt + suodatin, ahtoputki kunnolla kiinni ja vikakoodien luku.. näytti vikaa ilmastoinnissa sekä 3 eri oven lukituksen signaalia.
Tietää lisää remonttia..
Re: Sana vapaa
Posted: 8.2.2014 21:07
by AnttiR
Kiitos vaan varaosanumerosta --hartsa-- :lle
Olipa tosiaan miehekkään hintaiset nuo alkuperäiset ballastit, Vaikka pyöräytin vielä Hellan numerolle niin eipä hinta juuri halventunu. Taitaa mennä jotain kiinalaista adapterijohdoilla tilalle.
Re: Sana vapaa
Posted: 8.2.2014 21:22
by ibel
--hartsa-- wrote:
Onko kellään olemassa sähkökaaviota tuosta lämmityslaitteesta ja siitä sähkölämmittimestä?
Ei nyt aivan se mitä kysyit, mut onko lähelläkää mitä tarkotit??

Re: Sana vapaa
Posted: 8.2.2014 22:24
by --hartsa--
ibel wrote:--hartsa-- wrote:
Onko kellään olemassa sähkökaaviota tuosta lämmityslaitteesta ja siitä sähkölämmittimestä?
Ei nyt aivan se mitä kysyit, mut onko lähelläkää mitä tarkotit??

joo tota kattelinkin jo mutta sitä mietin että miten se toimii. ohjaako sitä joko manuaali ilmastoinnin tai automaatti ilmastoinnin järjestelmä vai mikä sen kytkee päälle ja koska

Re: Sana vapaa
Posted: 10.2.2014 15:15
by osoners
http://store.rotiform.com/product/rotiform-mk2-duckbill" onclick="window.open(this.href);return false;
http://store.rotiform.com/product/rotif ... -flare-kit" onclick="window.open(this.href);return false;
Kakkiskuume senkun kasvaa!

Re: Sana vapaa
Posted: 10.2.2014 17:17
by Basu
Jaahas, Vito tuli sit Golfin keulaan tovi sitten... Lokari, puskuri, umpio, konepelti, kusijussin säiliö meni ainakin nopeasti vilkaisulla rikki. Sattuuhan noita, pääsee Golffi ens viikolla hoitoon.
Re: Sana vapaa
Posted: 12.2.2014 18:49
by ibel
ibel wrote:Hannnu wrote:
Ei taida jäädä, lähinnä se putkesta tuleva käry sen kertoo

No perkules, ilmankos eilen -5,5 pakkasta ja toisella käyntii vaikka oli tunnin lämppärissä..

Pitänee mittailla ne.
2/6 hehkuista pimeenä, vaikuttaa ehkä vähän kylmäkäynnisyvyyteen. Onneks ovat helpoimmissa paikoissa, vänkärinpuolelta ensimmäine ja kuskinpuolelta keskimmäine.

Pitäskö ihan viiä laakkoselle vaihettavaks, jotta ei menis omaan piikkiin kannen kierteiden korkkaus.
