Page 114 of 115
Posted: 1.9.2010 17:27
by Alkaline
Voihan se tallessa olla mutta onko se kiinni käressä?
Posted: 1.9.2010 17:35
by pete74
Kyllä se tossa vielä heiluu
Posted: 2.9.2010 18:41
by Osku.T
Nyt se sitten lähti uuteen kotiin

onneksi jäi kuitenki uus auto pihaan
Kyllä se otti tunteen päälle ku näki entisen auton ajamassa pihasta pois.
Posted: 2.9.2010 20:37
by Pasi Häkli
^ Kuin myös. Eli meidän ooppeli vaihtoi tänään omistajaa.
Posted: 2.9.2010 21:13
by Tero Häkli
Otti tunteen päälle ?

Posted: 2.9.2010 21:21
by Sami Mäkinen
^^ osta multa avo tilalle

Posted: 2.9.2010 22:05
by Pia
Tero Häkli wrote:Otti tunteen päälle ?

Haha, kävi heti sama mielessä.

Posted: 2.9.2010 22:55
by AjH
Kyllä Ooppelin myynti ottaa tunteen päälle, myötäsääliä.
Palastelin yhden myrskynkatto koivun, nyt alkaa olla puut palasteltu ja pitäis vielä keräillä ne tosta tontin ja maaston alueelta läjään ja halkoakkin ehkä.
Sitten loppupäivä sotkettiin myllyllä kuivabetonia ja valettiin perustuksiin lisää leveyttä. Melkein tonnin säkki meni, pari myllyllistä oli yli.
Nii ja jäykkäkouristupiikin hain, olihan se jo pari vuotta yli.
Posted: 2.9.2010 23:29
by Miksu
Ostin pasuunaan lisävalot sinisellä lasilla. Britaxit 41€ kappale. Vastaavanlaiset On Bosch Rallye Blue 3000.
Samalla tietenkin asennuslevyn ja johtosarjan.
Vanteet on maaalattu aikoja sitten ja renkaatkin hommattu, joten talvea odotellessa
Sisätilan+ulkopistoke pitäisi asennuttaa ja ostaa vielä... kohtalaisen arvokas setti
Vielä se korotussarja hommata kaiken lisäksi.
Posted: 4.9.2010 16:04
by Rave
Selvinpäin näköjään xenonitkin asentui kivuttomasti.
Golffissa ei relesarja toimi, rele veti koko ajan. Omilla piuhoilla pelaa kivuttomasti.
Suurin projekti tais olla y-klubilla ryyppääminen

Posted: 4.9.2010 19:30
by Killer
Passatin uudet talvivanteet tuli hiottua enimmistä jäljistä ja kolhuista. Huomenna vesihionta sekä pesu niille.
Posted: 4.9.2010 20:26
by AjH
Yhdet hautajaiset, ei ole kyllä koskaan hilpeitä tilaisuuksia noi.
Siinähän sitä tälle päivää olikin projektia, nyt voisi iltatouhuna katsella Star Wars Episode II.
Posted: 5.9.2010 11:07
by Rave
Xenonit omissa piuhoissa syttyy kun sattuu, releillä toimii mutta palaa jakuvasti, samoin kun merkkivalo mittaristossa, jopa parkeilla.
Mitä tuolle pitää tehdä?
Posted: 5.9.2010 12:09
by Sami Jalonen
Kammo krapula........
Posted: 5.9.2010 17:10
by DJDH
Rave wrote:Xenonit omissa piuhoissa syttyy kun sattuu, releillä toimii mutta palaa jakuvasti, samoin kun merkkivalo mittaristossa, jopa parkeilla.
Mitä tuolle pitää tehdä?
Selitä/piirrä meille kytkentä, niin ehkä joku osaa auttaa.
Posted: 5.9.2010 17:56
by Osku.T
onse hauska peli toi 4veto

pakko oli käydä kokeileen kentällä miten se audi jaksaa vääntää

Posted: 5.9.2010 18:17
by Arto Vikiö
Neliveto = Yliveto

Posted: 6.9.2010 20:56
by Basu
Huhhuh, tuli laitettua ens kesän aluvanteet tilaukseen... ja vasta puolet maksoin. Mutta ei siitä sen enempää, kuin että ovat tuumaa isommat kuin nykyiset.

Posted: 6.9.2010 23:19
by Joni Sairanen
Passattiin vaihdoin vetoakselin sisemmän suojakumin ja oli tarkotus vaihtaa samalla molemmille puolille etummaiset ylätukivarret.. Bongasin siinä samalla että ois nuo iskarin yläpään kumit vaihtokunnossa (natinasta päätellen), että vaihdankin tukivarret niitten yhteydessä..
Posted: 6.9.2010 23:57
by Osku.T
Hirveetä vääntöä et laitanko minkä lastun diudiin.3 vaihtoehtoa olis

Posted: 7.9.2010 8:47
by Rave
DJDH wrote:Rave wrote:Xenonit omissa piuhoissa syttyy kun sattuu, releillä toimii mutta palaa jakuvasti, samoin kun merkkivalo mittaristossa, jopa parkeilla.
Mitä tuolle pitää tehdä?
Selitä/piirrä meille kytkentä, niin ehkä joku osaa auttaa.
Ihan normaali kytkentä releellä ja ilman.
Pitää nyt kokeilla vielä vastuksien kanssa josko se sillä ratkeaisi.
Posted: 7.9.2010 10:07
by AjH
Rave wrote:DJDH wrote:Rave wrote:Xenonit omissa piuhoissa syttyy kun sattuu, releillä toimii mutta palaa jakuvasti, samoin kun merkkivalo mittaristossa, jopa parkeilla.
Mitä tuolle pitää tehdä?
Selitä/piirrä meille kytkentä, niin ehkä joku osaa auttaa.
Ihan normaali kytkentä releellä ja ilman.
Pitää nyt kokeilla vielä vastuksien kanssa josko se sillä ratkeaisi.
Normaali kytkentä joo, mutta toimintakuvauksen perusteella ei ihan oikein? Hankala veikkailla mitään kun ei tiedä että oletko sähköinssi ja sen puolesta jutut kuosissa vai mikä mahtaisi virityksessä mättää...

Posted: 7.9.2010 10:28
by Tero Häkli
monet kerrat törmänny ittekkin relevirittelyihin monissa autoissa mihin lyöty normi plusohjaus h4:selle, ja useissa japskeissa on maaohjaus, eli maa vaihtuu lampulle... siihen kun lyö releet niin palaa molemmat välillä samaan aikaan ym =)
Posted: 7.9.2010 15:47
by Rave
Kyllä mulla jonkun verran sähköpuolen koulutusta on joten ei se siitä ole kiinni.
Muutamat xenonit on tullut aikasemminkin laitettua mutta uudempiin vehkeisiin ja aina relesarjalla ja vastuksilla eikä silloin ole mitään ongelmaa ollut.
Ei kai noita nyt väärin edes voi kytkeä...
Ei tästä kuitenkaan tämän enempää tässä vaiheessa, kokeillaan taas kun tallille pääsee.
Posted: 7.9.2010 16:49
by DJDH
Otitko mitä kautta herätteen valoille? Laitoitko noita nyt pitkiin vai lähivaloihin? Miten ajovaloautomatiikka?
Posted: 7.9.2010 20:59
by Joni Sairanen
Koulun penkillä istumista tulityökorttia varten

Posted: 8.9.2010 8:45
by Rave
DJDH wrote:Otitko mitä kautta herätteen valoille? Laitoitko noita nyt pitkiin vai lähivaloihin? Miten ajovaloautomatiikka?
Ei automatiikkaa ja herätteen otin pitkien alkuperäisestä johdosta. Pitkät siis kyseessä.
Ollut samanlaisia ongelmia kuulemma ennenkin kyseisessä mallissa.
Pitkille vuotaa sen verran jännitettä koko ajan että rele vetää tästä syystä.
Lisäksi pitkien merkkivalo palaa kun ei ole vastusta vaikka vehkeessä ei mitään rikkinäisen polttimon tunnistusta olekaan.
Vastuksilla pitäis asettua.
Lisäys: Vastuksilla homma tosiaan korjaantui.
Posted: 8.9.2010 14:24
by Osku.T
Outoa katsoa netistä lööppejä siitä et oma lapsuudenkaveri on kuollut

Toivottavasti jättää turhat spekuloinnit ja perheen ja läheiset rauhaan.
Posted: 8.9.2010 14:30
by Kale
Ilmeisesti kyseessä tämä "leffatähti"?
Posted: 8.9.2010 14:34
by Osku.T
Jep

Posted: 8.9.2010 18:23
by niksu99
Projektina oli hakea 41-vuotiaalle kuplalle leima -> ekalla läpi

Posted: 8.9.2010 20:34
by Pasi Häkli
Turvakaukalo ja yhdistelmävaunut puunattiin perusteellisesti myyntiä varten.
Jos jollakulla sattuu olemaan tarvetta niin ilmotusta tänneppäin.
Eli Emmaljunga City Cross ratasosa + koppa, ja Römer Baby Safe Plus kaukalo + isofix telakka/jalusta (äärimmäisen kätevä kun ei tarvitse auton turvavöiden kanssa pelata lainkaan.)
Posted: 9.9.2010 19:08
by Bissela
Tuli hommattua vuosi lisää ajoaikaa portteriin. Kehujen saattelemana.
Ja asennettua Caliberin MP3 soitin portteriin.

Posted: 10.9.2010 9:26
by Basu
Lähteä tuossa puolenpäivän aikaan ajelemaan Ouluun ja sunnuntaina takaisin (n. 600km suunta).
Onneksi toi 90hv 1.8 ABS -moottori on aika pomminvarma kestävyydeltään.

Posted: 10.9.2010 9:58
by teesel
Vähän samanlaisia suunnitelmia kuin yllä olevalla...tänään Pyhäsalmeen ja siittä huomenna Ouluun ja sunnuntaina takas. Ja omalla Pasuunalla matka pitäis taittaa. Ja en ole menossa HTS:ään, vaan kavereita tapaamaan

Posted: 10.9.2010 23:27
by kumita
Muutoskatastus
...ja sitä myöten myös katastus.
Viimeksi ukko huomas että olin laittanu alustan (korkeussäädettävän) ja vaati rekisteriin merkintää siitä. Samalla viikolla oli myös airpäkki valo alkanu palamaan ja senki takia pompsahti.
No nyt meni läpi kun räpläsin airpäkkien liitännät penkkien alta, kaikki releet painoin kunnolla kiinni ja sulakket irti ja takaisin. Sillä lähti airpäkvalo palamasta. Ja kävin vielä muutoskatsastamassa alustan. Muutoksen tein toisessa katsastusfirmassa kun siellä ne teki saman toimenpiteen 74e halvemmalla.
Posted: 11.9.2010 9:25
by Weeble
Lampun pesimet pitäis poistaa ja reikä piilottaa jollain siistillä tavalla, ja takalasin pyyhin pitäis kans ottaa pois.
Osaako joku sanoa suoraan että mistä lähtee lampunpesimien virtapiuha et sen sais otettua irti?
Ja mitäs työkaluja tarvis ottaa mukaan et sais pyyhkijän romppeineen pois?
Ja autohan oli G3
------------------------------------
Ja nyt on pyyhkijä irti, helpostihan se lähti

Lampunpesimet onkin sitten ihan eri tarina, ruuvit millä ne on kiinni on niin ruosteessa et kanta on ihan tasainen, pitänee vähän suostutella niitä irti

On nimittäin vähän turhaa et ne on siinä kun toisesta on lähtenyt se kupu irti joten joka kerta kun lasia pesee tulee hieno roiskaisu pesunestettä suoraan ylöspäin ja määrähän ei ole mikään pieni.
Posted: 11.9.2010 12:20
by DJDH
Kamat pakattu, kamerat ladattu filkalla. Huomenna lomalle.
Posted: 11.9.2010 19:15
by Joni Sairanen
Passattiin vaihdoin etupään joustintukien kumit ja vänkärinpuolen etummaisen ylätukivarren. Piti siinä samalla vaihtaa sama tukivarsi kuskin puolelle, mutta pitkä pultti istui niin saatanasti kiinni että tuskin pilkkomatta irtoaa

Onneksi tuo kuskin puoli oli vielä välyksetön ettei sillä hoppua ole.. On muuten aika fiksun oloset nuo yläpään kumit varaosina, kun vertaa niihin alkuperäisiin pehmeisiin.
Tuun Tero sulta joskus hakemaan pari sellasta pulttia ku ohi ajelen, unohdin ne sillon jakopäärempan yhteydes ottaa mukaan

Posted: 11.9.2010 22:14
by Tero Paalanen
Laitettiin velipoijan kans pallosalamaan lisäparkit.
Posted: 11.9.2010 22:49
by Mika Paalanen
Tero Paalanen wrote:Laitettiin velipoijan kans pallosalamaan lisäparkit.
Kiitos tinaajalle ja sille kokelaalle joka kotona kärsivällisesti ootti...
Kummasti ne tuntu jo hämärässäkin muutama parkki tuovan valotehoa.

Posted: 12.9.2010 10:56
by Pia
Mika Paalanen wrote:kokelaalle
Voi helv...

Posted: 12.9.2010 20:43
by AjH
Koko viikonloppu ja perjantai lisäksi tehty talousrakennukselle lattiaa, tai siis kura vielä puuttuu. Se pitäisi tulla huomenaamulla alkaen 7:00. Joku reilu 50 tonnia ilmeisesti sitä tulee, pitäis riittää lattiaks
Alkaa olla aika rikki kun ei oo tottunu näihin töihin niin löytyy ihan uusia ja huonokuntosia lihaksia kropasta.
Onneks nyt sitten saa kuukauden verran katella kun ammattimiehet tekee tönöä, voi siinä vaikka jaksamisen mukaan täytellä perustusten ulkopuolia jos routaeristeet ja rännikaivot sais ennen routaa paikolleen.
Posted: 12.9.2010 22:26
by samthunder
Kauniimman puoliskon Civic sai annoksen rokkikoneita, soittimen 4-kan,vahvistimen ja subin muodossa.
Posted: 13.9.2010 7:59
by Bissela
Päivän rojektina olis käydä työhaastattelussa Sjoella...
Edit: Ja ke iltana alkias työt.

Posted: 13.9.2010 19:46
by Osku.T
Pitäs ostella audiin uudet xenon polttimot. Tietäskö kukaan millä kannalla ne on?
Mun muitsin mukaan ne olis D2s? Pakko tarkistaa ennen tilausta

Posted: 13.9.2010 21:31
by Tero Paalanen
Tutkin akan Passatin webastoa...
Vag-comilla löytyy vikakoodi webaston vesipumpusta (open or short to ground), mutta eipä tuossa maadoituksessa mitään vikaa ollut.
Oikosulussa se vesipumppu tuntuu olevan.
Posted: 13.9.2010 23:00
by AjH
^ Niin eikös maajohto ole aina oikosulussa maahan? Itse ainakin ymmärtäisin ton koodin merkityksen niin että laite tai sille tuleva syöttöjohto on "short to ground". Tolle pumpulle syöttöä tarjoilevaa päätä varmaan tutkaillaan ja sehän ei maapuolesta tiedä, muuta kuin ton open, eli virtaa ei mene.
Sitä kuraa tuli tänään sitten 58 tonnia ja vettä satanu lähes koko päivän. Ei tullu hääviä pintaa betoniin. Onneks lämpimät tilat vielä pinnotetaan ja kylmällä puolella taida niin olla ton lattian ulkonäöllä merkitystä. Kunhan on tasanen, ehjä ja kestää käyttöä.
Posted: 13.9.2010 23:25
by Tero Paalanen
^Tokihan se maa on yhteydessä pumpun runkoon.
Itte en hirveästi anna arvoa tolle vag-comin vikakoodille tässä tapauksessa, koska se saa vikatiedon webaston omalta diagnostiikalta. Siihen luotin et vika on vesipumpussa mut vikakoodin mukaiseen syyhyn en hirveästi tuijottanu.
Tuntu virta kulkevan plus-johdosta miinus-johtoon ilman minkäänlaista vastusta joten eiköhän tuo vesipumppu ole entinen.
Onneks uus ei maksa omaisuuksia.
Posted: 14.9.2010 8:58
by Pasi Häkli
^Juu niitä vesipumppuja hajoilee kyllä, ei mitenkään harvinaista. Ja kun webastoa yrittää päälle ja vesi ei kierrä -> Se ylikuumenee ja sammuttaa laitteen lähes välittömästi.