Niimpä, vikakoodi antaa hyvää vinkkiä missä vika voisi olla, mutta itse vian selvitys on ehkä sitten varmempaa suorittaa tutkimalla itse sitä palikkaa tai johdotuksia jne.
^ Onneks sentään tajuaa sammuttaa itsensä ennen roihuja. Onko vika pumpun laadussa, voisi päätellä jos ei ole kovin arvokas osa? Luulisi että sen laatuun vähän valmistajan toimesta sijoitettaisiin, kuitenkin melko oleellinen kokonaisuuden toiminnan kannalta.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Saman merkkinen pumppu maksaa 70€ postikuluineen. Toivottavasti lähtee toimiin, se kun ei oo mun aikana vielä kertaakaan toiminu. Jos se alkaa toimiin ni sitte lähtee kello tilaukseen seuraavaks.
AjH wrote:Onko vika pumpun laadussa, voisi päätellä jos ei ole kovin arvokas osa?
Emännän Passatin historian tuntien en yhtään ihmettele vaikka tuo pumppu onkin jo entinen.
Webastolle tulee taatusti paljon tunteja jos autolla ajetaan talvipakkasilla nurkka-ajoa jolloin pysähdyksiä tulee paljon.
Noissa kun auton omat aivot käynnistää webaston jos lämmöt lähtevät tippumaan liiaksi. Ja ne lämmöthän tippuu näissä nykydiisseleissä helposti jo liikkennevaloissa sen verran et webasto lähtee hetkeksi pyörimään.
Päivän rojektina oli hurruutella Offikamppeella. Tullut jo viikon sisään tuota niin sanottua sisään ajoa uudelle kamppeelle tehtyä. Hommasin Nissan Patrollin 3,3D suorakuutonen, 35" mudterrainit alla, Soa, erillinen 70mm korotus. Otteessa ovat alusta jne.
Lähti kelkka pihasta ja tuli maasturi Pasunaan kaveriksi
Ja Passatti kävi huollossa, jossa asennettiin lohkolämmittimen sarja ja öljyt+perus systeemit.
Passatin oikea etuovi tuli tiivistettyä kun oven sisäpelti kusi vedet lattiamatoille. Ja kiitos asfalttityömaan, etulokarista sai liuotella asfalttipikeä pois.
Pasi Häkli wrote:Passatin oikea etuovi tuli tiivistettyä kun oven sisäpelti kusi vedet lattiamatoille. Ja kiitos asfalttityömaan, etulokarista sai liuotella asfalttipikeä pois.
Sama vika rahikaisella. Eli oisko neuvoo että mikä kohta pitäs tiivistää uudelleen massalla, ku prkl eilen huomasin jotta oli kumimatolle valuttana ovenreunan alta vettä...
Audi A6 2.0TDI 4F
Land Rover SIIA 2,25D pick-up vm-70
ex: VW Passat 1.9TDI 96kw 4Motion Comfortline -02
EX: VW Passat Variant 2.8 V6 4Motion Tiptronic Highline -00
molskit wrote:Sama vika rahikaisella. Eli oisko neuvoo että mikä kohta pitäs tiivistää uudelleen massalla, ku prkl eilen huomasin jotta oli kumimatolle valuttana ovenreunan alta vettä...
Ite tein oikomatta, otin koko sisemmän ovipellin käteen että sai vanhat paskatiivisteet irti ja pinnat putsattua ja sit lakunauhaa tiivisteeksi. Taas pitää. Eli siis se on se oven sisäpellin alaosa joka niistä alkaa aina vuotamaan.
Nopeampi konsti on vetää jotain sikaa siihen pellin saumaan ulkopuolelle, mutta itse ajattelin tehdä niin että sen saa joskus vielä irtikin tarvittaessa.
Pasi Häkli wrote:Ite tein oikomatta, otin koko sisemmän ovipellin käteen että sai vanhat paskatiivisteet irti ja pinnat putsattua ja sit lakunauhaa tiivisteeksi. Taas pitää. Eli siis se on se oven sisäpellin alaosa joka niistä alkaa aina vuotamaan.
Nopeampi konsti on vetää jotain sikaa siihen pellin saumaan ulkopuolelle, mutta itse ajattelin tehdä niin että sen saa joskus vielä irtikin tarvittaessa.
Laitoin laiskana omaan massaa, etureunan puolivälistä takareunan puoliväliin semmonen "U"-muotonen nauha siihen peltien saumakohtaan. Sen ehkä saa vielä tarvittaessa aukikin, veittellä leikkaa sitä peltien saumaa myöten ja pystyy myös ylhäältä vähän raottamalla auttaan kun sieltä ei ole lisäliimattu.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Käytin Golffia katsastuksessa ihan extempore, auto muka liian matala vaikka maanantaina nostin keulasta jo suht paljon. Jäi kevyesti pohjapanssarin varaan kun ajoi jarrudynoon ja nosturille ei Golffi päässyt. Jospa jatkaisi leiman hakua sillä pohjapanssarin irroittamisella...
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Tein levynostimen.. Ja siivosin auton. Ja kävin viemässä parit vanteet yhteen korjaamon että kääntää renkaat ympäri..En vieläkään ole tehnyt läpimurtoa tohon renkaan kulumis ongelmaan, aurauskulmat on kunnossa sun muut ja väittivät yhdessä korjaamossa että väljyyttä ei missään ole, rengaspaineet on oikeat.. Silti eturenkaat kuluu sisälaidoilta.. Ja muutenkin tuntuu että eturenkaat kuluu silmissä, viittais että aurauskulmat olis aivan perseellään. Tarttis mitata karkeesti ite, jos huomenna..
Perustusten päälle nousi seinärunko, aika nopsaa touhua on tollain elementeistä seinät rakennella tontilla. Nosturi ja pari rekan peräkärryllistä elementtiä.
Huomenna sitten kattotuolit vielä ylös ja runkotöiden viimeistelyä.
Alkaa näyttää jo rakennukselta, kyllä vaan kasvaa noi tilat visuaalisesti kun seinät tulee ympärille. Aika pienen tuntunen oli kun pelkkä tasanen betonilaatta oli paikallaan. Nyt näyttää jo siltä että mahtuu koneet ja laitteet katon alle.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Käytin Pasuunaa korjausarvioinnissa - tuli lauantaina parkkihallissa joku tyyppi kylkeen ja nyt on melkeen koko kylki rutussa. Onneks ei tarvi ite maksaa, kun korjauskustannukset tulee olemaan jossain 4000 paikkeilla.
Nyt on kattotuolit paikallaan ja perjantaina tulee aluskate niin sadesuojakin syntyy.
Vähän tänään alottelin routasuojauksia, sais ton ajoluiskan kuntoon niin helpottuu sisäänkäynti kun ovien kynnykset on ny melkein metrin maan pinnan yläpuolella.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Gakkiksen pohjan hitsailua alottelin... 1/3 osan sain tehtyä jollei mitää uutta tuu vastaa
ja tuntuu oudolta hitsata kun ei oo ko. hommaa tehny sitte 4 vuotee... mut kyl se taito sielt
takaraivosta rupes kiroilun jälkee taas löytymään.
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Lusittu koko päivä kuljetusalan direktiivipäivillä aiheena lämpötilasäädellyt kuljetukset. Voi vi**u että tunsi taas olonsa tärkeäksi. Mitään muuta positiivista löytänyt kurssista kun että kouluttaja oli asiantunteva huumorimies!
Yhtenäistetään eu:ta, näitä lisää kiitos!
Volvo S80 -02
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje