Page 13 of 16
Re: Xenon keskustelua
Posted: 5.6.2013 20:30
by ibel
Pasi Häkli wrote:p0wer wrote:
3BG on todella, todella EPÄherkkä ottamaan häiriötä ballasteista joten käytössäsi on melkoiset surinaballastit.
Lueppas ibel tuo lihavoitu osuus tuosta lauseesta oikein ajatuksella

Eli normaalisti 3bg passatissa EI surise jälkkärixenonien takia.
Ups..

Pistetää 12,5h työpäivän piikkii...

Joo tää painuu saunan kautta koisimaa.. zZzZZzzzZzzZZzzz...
Re: Xenon keskustelua
Posted: 9.6.2013 14:45
by tommo
Ballastit vaihdettu tallista löytyneisiin ballasteihin joissa luki reteesti "German design". Kiinakamaa kuitenkin, mutta selvä ero slimballasteihin:
https://www.dropbox.com/s/bhjoad71q0qlb ... 153018.jpg
Kuvassa vasemmalla parempi ballasti ja oikealla slimballasti, värisävy 5000K polttimolla sinisen vihreä ja hieman värisi. Vasemmalla puolella reippaasti tehokkaampi ja valkoisempi. Lopputulos:
https://www.dropbox.com/s/5zes2aw2wv2sh ... 153616.jpg
Noissakin ballasteissa tuli suhinaa radioon, ballastin kuori ei ollut auton maahan yhteydessä. Maadoitin kuoret ja suhinat loppuivat.
Edit: Itse itselleni vastaan aiempaan kysymykseen, esimerkiksi Philipsin polttimoita jälkiasennuskitteihin löytyy. Vaikkapa tuolta:
http://www.hidorigin.com/replacement-bu ... -kits.html
Re: Xenon keskustelua
Posted: 11.6.2013 20:31
by Lerpsu
Tommon linkeistä selviää miksi täälläkin nuo "4300k" näyttää ihan päin persettä.
Ihan oikee Ultra Slim mallia
EDIT: Epäherkkyyden allekirjoitan täysin. Eivät ole minkäänlaista surinaa aiheuttaneet.
Re: Xenon keskustelua
Posted: 11.6.2013 20:55
by tommo
Eihän tuo ballastin koko itsessään kerro mitään laadusta, onhan nuo oem-valmistajien ballastit pirun pieniä. Ballastien aiheuttamat häiriöt oli lähinnä suhinaa, sellaista kuin huonosta radiolähetyksestä tulee.
Re: Xenon keskustelua
Posted: 16.6.2013 13:19
by jaiz87
Mistäs sais hommattua xenon hyväksyttyjä umpioita 03 passattiin? Leima edessä ja olis mukava lailliset umpiot nykästä keulille

Re: Xenon keskustelua
Posted: 16.6.2013 14:47
by ibel
Taitaa olla ainoot lailliset ne orkkis umpiot ja niitähän löytyy esim. ebaysta muutama satane per kpl.
Re: Xenon keskustelua
Posted: 12.8.2013 14:31
by Lerpsu
Paska on aina paskaa. Eikä hyvää saa halvalla, joten kiinaxenonit roskiin.
Tuosta ajovalojen releytysprojektista. Eikö sen periaatteessa pysty toteuttamaan samoiten kuin lisävalojen asennuksessa releytys?
Tilaukseen lähtee kaksi sarjaa Cobralaisia. Pitkiin 50W, mutta kysymysmerkkinä edelleen se, että tuleeko ajovaloihin 35W vai 50W. Onko ajatuksia, linssiumpioon lyhkäsiin 50W, kokemuksia..? Kuumeneminen..?
Re: Xenon keskustelua
Posted: 13.8.2013 18:25
by kotka
Ja jotta kaikki ei ole niin helppoa, että 35W vai 50W sarja, vaan hitaasti syttyvä vai nopeasti syttyvä, normaali vai slim ballasti, mikä sävy kun 35w ja 50w sävyissä taitaa olla eroa riippuen jopa ballastimesta..Miksei pitkiin 75 w sarja
Kohta kannattaa varmaan kysäistä ihan niiden parissa pyörineen ihmisen apua, joten toivottavasti asiantuntija löytyy.
Laita 35 watin sarja nyt ensi alkuun, sillä varmaan jo muutoksen huomaa.
Re: Xenon keskustelua
Posted: 13.8.2013 23:17
by -Mikk0-
Mulla tulee taas talveksi lyhyisiin ja pitkiin xenonit (vaikka onkin aika pistemäiset pitkillä), siitä ei ole epäilystäkään. Mietin vaan että laittasko jopa lisäpitkät xenoneilla.
Ikävät vaan saada noi xenoni polttimot hyvin paikalleen pitkien puolelle. (3BG)
Re: Xenon keskustelua
Posted: 25.8.2013 18:23
by zamik
Ocussa vm.2006 oikeanpuolen xenoni (d1s) välähtelee aika-ajoin. Muutamia kertoa tehnyt myös kun liikennevaloissa odoteltu ja edessä auto niin näkee miten se oikeanpuolen xenoni välähtelee. Välähtelyä ei ole kokoaikaa vaan tulee ajottain, nyt hiukan pimeällä sen paremmin huomaakin. Välähdys tulee myös ihan suoralla tiellä ajaessa
Mistähän voisi vikaa etsia??
Onko mahdollista että xenoni ei ole kunnolla asennettu?
Poltin menossa??
Re: Re:
Posted: 25.10.2013 10:14
by TOOPE
TOOPE wrote:Mansuli wrote:Onko täällä ketään kuka on laittanu 3C passatin valeon umpioon onnistuneesti xenon sarjaa? millaista adapteria tarvitsi?
tämä kiinnostaisi myös meikäläistä..
kun ei vastausta oikein meinannut tähän ongelmaan mistään löytyä niin eikun tuumasta toimeen..
Xenonkaupasta tilasin sarjan can-bus ballasteilla, ja jotkut peltihärpäke kiinnikkeet.
Koko asennus prosessi oli ohi alta tunnissa, lieneekö aloittelijan tuuria?
Asennus oli tosiaan plug&play tyyliä,lukuunottamatta sitä reiän kaivertamista siihen kumisuojaan umpiossa että sai ne johdot siitä läpi.
Niitä asennus härpäkkeitä en tarvinnut, vaan xenonit meni hienosti alkuperäisiin kiinnikkeisiin.
Ei ole vielä(2pv) ainakaan ollut radiohäiriötä,vilkkumista,eikä varoita palaneesta polttimosta..
Ja kyllä näkee

Re: Re:
Posted: 25.10.2013 12:20
by kotka
TOOPE wrote:TOOPE wrote:Mansuli wrote:Onko täällä ketään kuka on laittanu 3C passatin valeon umpioon onnistuneesti xenon sarjaa? millaista adapteria tarvitsi?
tämä kiinnostaisi myös meikäläistä..
kun ei vastausta oikein meinannut tähän ongelmaan mistään löytyä niin eikun tuumasta toimeen..
Xenonkaupasta tilasin sarjan can-bus ballasteilla, ja jotkut peltihärpäke kiinnikkeet.
Koko asennus prosessi oli ohi alta tunnissa, lieneekö aloittelijan tuuria?
Asennus oli tosiaan plug&play tyyliä,lukuunottamatta sitä reiän kaivertamista siihen kumisuojaan umpiossa että sai ne johdot siitä läpi.
Niitä asennus härpäkkeitä en tarvinnut, vaan xenonit meni hienosti alkuperäisiin kiinnikkeisiin.
Ei ole vielä(2pv) ainakaan ollut radiohäiriötä,vilkkumista,eikä varoita palaneesta polttimosta..
Ja kyllä näkee

Minähän olen monesti tuosta peltihärpäkkeestä maininnut. Turha kapine koska alkuperäinen käy ihan hyvin.
Tunti kuullostaa ihan ok ajalta jos et ole aikaisemmin laittanut, puoli tuntia kahvien kanssa ja alle vartti ilman hutilointia.
3C tarvitsee siis tuon can-bus sarjan.
Re: Xenon keskustelua
Posted: 12.1.2014 23:36
by petaso
Huomaakos nuo poliisit tsekata jälkiasennus ksenonien laillisuutta halogeeni umpioista tekniikka ratsioissa kun sentään 3bg:ssä on linssiumpio jolla valokuvio ilmeisesti oem bi-xenonin vertainen(?). Lisäksi kun korkeussäätö puuttuu.
Re: Xenon keskustelua
Posted: 13.1.2014 7:20
by Pasi Häkli
Jos korkeudensäätö puuttuu, xenonien värisävy on lähempänä valkoista kuin sinistä, niin en usko että mitään huomaavat. Paitsi jos konepelti avataan ja ballastit heiluu siellä näkyvillä johtojen varassa, niin siitä ei jää epäselvää. Valokuvio on hyvä tuossa 3BG:n linssiumpiossa xenoneillakin.
Re: Xenon keskustelua
Posted: 13.1.2014 7:24
by petaso
Juu, kun tuli tilattua 5000k sarja cobralta. Ku ei löydy oem umpioita mistään halvalla...
Re: Xenon keskustelua
Posted: 26.3.2014 9:50
by Simpe
Onko kukaan kokeillut laittaa Passat 3c:hen xenon ballastia ilman Can-busia? Tuleeko pelkkää herjausta mittaristoon?
Lojuis hyllyssä yksi ylimääräinen Cobran 35W sarja jota ajattelin sovittaa paikalleen. Vakio halogeenit ovat luvattoman heikot!!
Hieman ot, mutta löytyykö jyväskylästä ketään, jolla olis vag-com kaapeli ja ohjelma, joka kävisi tähän autoon?
Re: Xenon keskustelua
Posted: 26.3.2014 11:31
by Pia
Simpe wrote:
Hieman ot, mutta löytyykö jyväskylästä ketään, jolla olis vag-com kaapeli ja ohjelma, joka kävisi tähän autoon?
Hatemilla on.
http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Xenon keskustelua
Posted: 26.3.2014 15:18
by Lerpsu
Simpe wrote:Onko kukaan kokeillut laittaa Passat 3c:hen xenon ballastia ilman Can-busia? Tuleeko pelkkää herjausta mittaristoon?
Kokeiltu on, mutta en suosittele.
Lyhkäsissä toimi ihan kohtalaisesti, mutta en laita takaisin kun ne katsastukseen pois otin. Herjauksia ei sen suuremmin tullu, joskus kyllä väläytteli palanutta lamppua, mutta hetkeksi pois päältä ja taas rokkaa. Joskus pimeällä jänskää kun sattuu auto sammumaan ja ajovalot syttyy kumpainenkin omaan tahtiinsa jos ylipäätänsä syttyvät.
Edelleenkin kyllä on mysteeri, että miksi mulla tässä yksilössä oli ajovalojen polttimokiinnike muovinen. Jos sulla on samanlainen niin sitä joutuu todella paljon sorvaamaan että istuu tukevasti. Rovaniemen Pörhöltä kävin kysymässä uusia halogeeneja varten, mutta siellä tarjosivat 3C:n metallisia eri mallisia, jotka ei passaa mitenkään. Eikä löytynyt muilta vuosimalleilta muovisia pidikkeitä. En sitten ymmärrä, miksi tässä oli muoviset.

Re: Xenon keskustelua
Posted: 26.3.2014 16:44
by Pasi Häkli
Touranissa ei toiminut senkään vertaa. En suosittele lainkaan.
Re: Xenon keskustelua
Posted: 27.3.2014 11:05
by Simpe
Joo ei toiminut. Pakkohan se oli kuitenkin kokeilla. Meinasi päästä jo riemun kiljahdus, kun virrat päällä valot paloivat mainiosti ilman mitään herjauksia. Käynnistäessä kuitenkin alkoi sellainen valoshow, että oksat pois. Molemmat valot vilkkuivat, kuin strobovalot!
Onneksi läheltä löytyi katuauto.fi, mistä hain can-bus ballastit, eikä muuta tarvittukaan! Kiitos erittäin hyvästä asiakaspalvelusta tuonne firmaan!
Tuolta löytyi myös vag-com, mutta ei löydetty mistään sitä xenon valo kohtaa. Mistä se mahtaa sieltä ohjelmasta löytyä? Joka tapauksessa valot toimivat ilman sitä täydellisesti.
Oli muuten naurettavan helppo asentaa 2.0fsi:n konetilaan. Tilaa oli ruhtinaallisesti. Tässä yksilössä on Hellan umpiot, joten "rikoin" sovitteen kulman sivuleikkureilla, mistä sai mukavasti johdot vedettyä läpi. Helppo homma ja suosittelen. Valoteho on kuin eri planeetalta!
Toimiiko pitkissä xenonit normaaleilla ballasteilla? Katuauton heppu veikkasi, että voisi hyvinkin toimia ilman häiriövaloja??
Re: Xenon keskustelua
Posted: 27.3.2014 12:09
by Samii-
Ajattelin kanssa laittaa xenonit 3c:hen mutta mistä mä löydän parkkeihin sopivat 6000k ledit? Tuppaa näyttää tyhmältä jos parkit on kusen väriset.

Re: Xenon keskustelua
Posted: 27.3.2014 19:20
by Jultsu
Re: Xenon keskustelua
Posted: 28.3.2014 7:29
by kotka
Simpe wrote:
Tässä yksilössä on Hellan umpiot, joten "rikoin" sovitteen kulman sivuleikkureilla, mistä sai mukavasti johdot vedettyä läpi. Helppo homma ja suosittelen. Valoteho on kuin eri planeetalta!

MIKSI tuo sovite piti leikata rikki? Olisit ennemmin ottanut siitä valon naaraspuolen liittimestä sen vajaan millin sivuilta pois.. Esim. viilalla tai mattopuukolla saa muutamassa sekunnissa sen verran pois. Tuo ei vaikuta sen liittimen toimintaan mitenkään. Tai ainakin itse olen aina "säälinyt" niitä alkuperäisiä osia.
Tai kai siellä liikkeessä on ollut niitä valmiiksi rikottuja sovitteitakin hyllyssä..
Re: Xenon keskustelua
Posted: 28.3.2014 15:04
by Lerpsu
Simpe wrote:Toimiiko pitkissä xenonit normaaleilla ballasteilla? Katuauton heppu veikkasi, että voisi hyvinkin toimia ilman häiriövaloja??
Täällä ei yhtään sen paremmin kuin lyhkäsissäkään.
Re: Vs: Xenon keskustelua
Posted: 13.4.2014 17:22
by Simpe
Mitenpäin polttimo kuuluu mennä Passat 3C pitkissä? En muistanut enää halogenien pois oton jälkeen missä asennossa polttimo oli kiinni. Nyt xenon polttimot kiinni siten, että polttimon "lanka" on alhaalla. Tuntui vaan valokuvio olevan ihmeellisen näköinen, kun kävin eilen pimeällä kokeilemassa. Kertokaas pitkillä xenoneilla ajavat onko polttimot nyt väärinpäin!? Joka tapauksessa aivan hemmetin hankalat oli paikoilleen laittaa!
Lähetetty minun GT-I9105P laitteesta Tapatalkilla
Re: Xenon keskustelua
Posted: 13.4.2014 21:13
by _paffa
Xenoneissa hehkun pitää olla ylöspäin.
Re: Vs: Xenon keskustelua
Posted: 15.4.2014 12:32
by Simpe
_paffa wrote:Xenoneissa hehkun pitää olla ylöspäin.
Joo, yritimpä tänään vaihtaa polttimot toisinpäin. Apukuljettajan puolelle sain vaihdettua kohtuullisen helpolla, mutta kuljettajan puoli... EI SAATANA!! Varmaan kaksi tuntia yritin saada polttimoa paikalleen, mutta ei niin millään! Sormet hellinä raivon partaalla revin toiselta puolelta xenon polttimon pois ja laitoin halogeenit takaisin. Kyllä voi olla vittumaista hommaa. Kokeillaan joskus syksymmällä uusiksi.
Sori avautuminen, mutta oli pakko.
Re: Xenon keskustelua
Posted: 27.4.2014 18:40
by Ape
Kuinka paljon teillä tulee 3BG:n linssiumpioista hajavaloa aftermarket xenoneilla? Omaan laitoin testin vuoksi parinkympin kiinasetin ja tuntuu että melko lailla liikennemerkit jne heijastuu vaikkakin kuskin paikalta katsottuna valokuvio on terävä.
Johtuneeko lie halppis sarjasta vaiko parhaat päivänsä nähneestä kiillotuksen tarpeessa olevasta umpion "lasista".
Re: Xenon keskustelua
Posted: 28.4.2014 17:17
by Lerpsu
Ape wrote:Kuinka paljon teillä tulee 3BG:n linssiumpioista hajavaloa aftermarket xenoneilla? Omaan laitoin testin vuoksi parinkympin kiinasetin ja tuntuu että melko lailla liikennemerkit jne heijastuu vaikkakin kuskin paikalta katsottuna valokuvio on terävä.
Johtuneeko lie halppis sarjasta vaiko parhaat päivänsä nähneestä kiillotuksen tarpeessa olevasta umpion "lasista".
Mielestäni omien cobralaisten kanssa ei ole ollu vastaavaa ongelmaa. Alla pari turhaa kuvaa viime talvelta mitkä sattui sopimaan aiheeseen.

Re: Xenon keskustelua
Posted: 9.8.2014 18:36
by Mehtäkonekuski
Montako kertaa on porukalla kussut katsastus jälkiasennettujen xenonien takia? Itse tossa tilasin kokeeksi Ollon 35w 6000k xenonit lyhyille ( 3BG passat ) ja mietin että kun käyn katsastaan niin laitan sitten kiinni. Ja sitten seuraavan katsastuksen ajaks vaihdan vaan normi halogeenit paikoille ja jätän piuhat ballasteineen hieman piiloon.
Re: Xenon keskustelua
Posted: 9.8.2014 18:53
by Pasi Häkli
3BG passatin kanssa laitoin halogeenit paikoilleen katsastuksen ajaksi. Ballastit jätin paikoilleen jne, ikinä ei mitään mainittu. Jos xenonit paikoillaan niin saahan ne siitä hylyn antaa jos haluavat, niin kuka haluaa ottaa riskin ja maksaa uusintakäynnin? Minä en halunnut.
Re: Xenon keskustelua
Posted: 16.8.2014 17:47
by Mehtäkonekuski
Päivitetääs vähän. Oli muuten oikeasti perkuleen helppo asentaa nuo xenonit tuohon 3bg passattiin. Kuskinpuolella ballastille ja johdolle oli perkuleen hyvä paikka siinä ohjaustehostimen öljy säiliön vieressä kun ottaa sen suojan pois siitä. SInne nippusiteillä tiukasti kiinni. Apukuskin puoli olikin vähän vaikeampi, tukevasti en saanut mihinkään poraamatta ja poraamaan en rupea ainakaan vielä

. Joten nippareilla sinnekkin kiinni missä tilaa oli.
Ainakin tässä Ollon H7 setissä joutui muokkaamaan polttimen kantaa siten että se mahtui siihen kiinitysrautaan mikä pitää polttimon kiinni siellä umpiossa. Pieni pala pois puukolla muovia ja eikun painaa kiinni vaan.
Sanottaneen että vaikka setti on halpa kuin mikä, tuntui silti laadukkaalta setiltä. Valokuvio on täydellinen nyt, eli kuvio on juurikin semmoinen minkälainen sen pitäisikin olla kaiken järjen mukaan

. Jos sitä jossai vaiheessa tilais toisen setin ja laittais pitkille xenonit myös, mikä onkin vaativampi homma mikäli joutuu puskurin purkaan.
4/5, suosittelen. Elekmalla on myös erinomainen palvelu!
http://www.elekma.com/ollo_xenon-muutos ... alla_6000k" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Xenon keskustelua
Posted: 16.9.2014 11:31
by Kime72
Kellään antaa vinkkejä Touranin (1T) jälkiasennus xenonien asennukseen. Muutenhan tuo ei ihme homma ole mutta tuo muovinen lampunpidike hämmentää eli pitääkö hommata myös uusi kanta vai mitenkä olette laittaneet johdot kiinni? Itse polttimoonhan ei tule johtoja normi H7:ssa.
Edit. Olisko tämä sitten sopiva sovite
http://katuauto.fi/product_info.php/cPa ... cts_id/173" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Xenon keskustelua
Posted: 16.9.2014 17:38
by Ceisari
Mitäs pitää ottaa huomioon jos vaihtaa 3c passattiin alkuperäset xenon umpiot halogeeni umpioiden tilalle?
Olis meinaa tuossa aika halvalla tarjolla alkuperäset xenon umpiot.
Joutuuko jotain adapteri johtosarjaa hommaamaan väliin? Ym. onko siinä mitää muuta ihmeellistä?
Re: Xenon keskustelua
Posted: 16.9.2014 18:03
by ibel
Automaattinen korkeudensäätö+pisurit nyt ainekii, jos laillisen haluaa. VCDS:llä kertoa xenonien olemassaolosta. Töpseleistä en osaa sanoa, muuta kun voe olla jotta käy, mutta voepi olla käymättäkkii.

Re: Xenon keskustelua
Posted: 16.9.2014 18:13
by Jultsu
Tukivarsiin siis korkeudensäätöanturit ja niille vetää johdot kynnyskotelossa lampuille. Umpioihin sitten vielä erikseen korkeudensäätömoottorit jos ei mukana tule, eivät todnäk. käy vanhoista halogeniumpioista.
Re: Xenon keskustelua
Posted: 16.9.2014 18:33
by Ceisari
Niijooju, en muistanukkaa yhtää että korkeudensäätö anturit pitää laittaa myös. Pisurit onkin jo, mutta nekin mielellään hävittäsin kokonaan kun pitäs puskuri maalata jossai vaiheessa kuitenkin, että saa lohkolämppärin pistokkeen reijän pois.
Pitääpä miettiä jaksaako alkaa värkkäämää xenonien kanssa.
Re: Xenon keskustelua
Posted: 17.9.2014 8:32
by Killer
Ceisari wrote:Mitäs pitää ottaa huomioon jos vaihtaa 3c passattiin alkuperäset xenon umpiot halogeeni umpioiden tilalle?
Olis meinaa tuossa aika halvalla tarjolla alkuperäset xenon umpiot.
Joutuuko jotain adapteri johtosarjaa hommaamaan väliin? Ym. onko siinä mitää muuta ihmeellistä?
Jos ajelet muuallakin kuin katuvalojen alla niin varaudu laittamaan lisävalot keulaan. Noilla xenoneilla ei näe kuin lähelle hyvin.
Re: Xenon keskustelua
Posted: 18.10.2014 20:16
by Mika Viinikka
Laitoin tilaukseen cobran canbus sarjan, kun siitä hyvää kirjoitetaan. Xenoneihin tottuneena tuntuu, että noilla Passatin halogeeneilla ei näe mitään.
Olikos joku koittanut laittaa myös omiin pitkiin xenon sarjaa? Ajattelin vain, että toimiiko ilman mitään häiriöitä?
Led lisäpitkät tekisi mieli hommata, mutta maksaa aika maltaita!
Valoa vain kaipaa kun ajelee Sastamala-Tampere väliä jolla elukoita piisaa.
Re: Xenon keskustelua
Posted: 19.10.2014 20:56
by Killer
Mika Viinikka wrote:Laitoin tilaukseen cobran canbus sarjan, kun siitä hyvää kirjoitetaan. Xenoneihin tottuneena tuntuu, että noilla Passatin halogeeneilla ei näe mitään.
Olikos joku koittanut laittaa myös omiin pitkiin xenon sarjaa? Ajattelin vain, että toimiiko ilman mitään häiriöitä?
Led lisäpitkät tekisi mieli hommata, mutta maksaa aika maltaita!
Valoa vain kaipaa kun ajelee Sastamala-Tampere väliä jolla elukoita piisaa.
Osta
tuollaiset ja noihin sitten xenonit niin näkee ajaa!!
Re: Xenon keskustelua
Posted: 19.10.2014 21:05
by Mika Viinikka
Mietin kyllä tuotakin, mutta xenonilla ottaa aikansa kun syttyy, mutta ledi olisi heti täydessä valaistuksessa.
Ja liikennettäkin on, että kuinka xenonit kestää sitä räpsyttelyä?!
Re: Xenon keskustelua
Posted: 19.10.2014 21:09
by Mika Viinikka
Jos xenon lisäreihin päädyn, niin ballastit täytyy saada umpion sisälle.
Re: Xenon keskustelua
Posted: 19.10.2014 22:40
by Jultsu
Parin vuoden ajan tuli ajeltua yöaikaan 80km työmatkoja ja 55w xenonit lyhyissä ja pitkissä. Edelleen toimivat.
Re: Xenon keskustelua
Posted: 19.10.2014 23:52
by Mehtäkonekuski
Jos sitä itse ostais kohtapuolii xenonit myös pitkille. Harmittaa vaan että joutuu koko puskurin purkaan että saa umpiot irti ja xenonit helpommin kiinni.. Nooh... vois siinä samalla vaikka sen apulaite hihnan kiristää ku niin vikisee
Lähetetty minun GT-I9305 laitteesta Tapatalkilla
Re: Xenon keskustelua
Posted: 20.10.2014 7:51
by kotka
Mika Viinikka wrote:Jos xenon lisäreihin päädyn, niin ballastit täytyy saada umpion sisälle.
Onko tämä vain oma päähänpinttymä, vai miksi näin?
Kyllä ne lisärit toimii vaikka ballastimet menee piiloon maskin taakse. Yleensä nuo lisärit johon ballastimen saa sisälle ovat takaosaltaan niin pitkät että valot tulevat erittäin paljon keulan etupuolelle. Ja tässä tapauksessa kiinnitysrautojen tekeminen on hiukan työläämpää.
Re: Xenon keskustelua
Posted: 20.10.2014 9:02
by Mika Viinikka
kotka wrote:Mika Viinikka wrote:Jos xenon lisäreihin päädyn, niin ballastit täytyy saada umpion sisälle.
Onko tämä vain oma päähänpinttymä, vai miksi näin?
Kyllä ne lisärit toimii vaikka ballastimet menee piiloon maskin taakse. Yleensä nuo lisärit johon ballastimen saa sisälle ovat takaosaltaan niin pitkät että valot tulevat erittäin paljon keulan etupuolelle. Ja tässä tapauksessa kiinnitysrautojen tekeminen on hiukan työläämpää.
Ei ole päähänpinttymä! Mutta saako ballastit laitettua hyvin maskin taakse ilman mitään jatkopiuhoja?
Ja kestääkö ne viimat ja tuiskut?
Joitain slim mallisia xenonpitkiä on kyllä, mutta niilläkin taas hinta nousee.
Tarvii miettiä ja suunnitella mitä tuohon laittaa

Re: Xenon keskustelua
Posted: 20.10.2014 10:13
by ibel
En ainekaa ite oo huomannu mitää ongelmia edellisessä autossa. Apupitkät sekä lisärit oli niillä isokokosilla ballasteilla ja toiset oli konetilassa ja toiset puskuripalkin sisässä. Slimmeissä on lyhkäsemmät piuhat, joten jos ne ei mahu umpion sisää, joutuu jatkot laittamaa. Niissä normikokosissa piuhat riittää aika hyvin ku ottaa huomioon polttimon piuhat.
Re: Xenon keskustelua
Posted: 20.10.2014 10:42
by kotka
Kyllä nuo normiballastimen piuhat riittää ihan hyvin. Ja jos kestoksi voi laskea yli 3 vuotta noin asennettuna, niin riittänee. Itse olen laittanut liitoksiin vielä suojarasvan päälle kaiken varulta. Oliskohan itselläni tiedossa pari sarjaa joka on ottanut itseensä noin asennettuna, kuitenkin reilu 40 settiä laittanut.
3C:ssä on lisärit kilvenalustelineessä ja 3BG:ssä oli kiinni maskissa ja molemmat toimivat täysin.
Re: Xenon keskustelua
Posted: 20.10.2014 10:45
by sahti
Mehtäkonekuski wrote:Päivitetääs vähän. Oli muuten oikeasti perkuleen helppo asentaa nuo xenonit tuohon 3bg passattiin. Kuskinpuolella ballastille ja johdolle oli perkuleen hyvä paikka siinä ohjaustehostimen öljy säiliön vieressä kun ottaa sen suojan pois siitä. SInne nippusiteillä tiukasti kiinni. Apukuskin puoli olikin vähän vaikeampi, tukevasti en saanut mihinkään poraamatta ja poraamaan en rupea ainakaan vielä

. Joten nippareilla sinnekkin kiinni missä tilaa oli.
Ainakin tässä Ollon H7 setissä joutui muokkaamaan polttimen kantaa siten että se mahtui siihen kiinitysrautaan mikä pitää polttimon kiinni siellä umpiossa. Pieni pala pois puukolla muovia ja eikun painaa kiinni vaan.
Sanottaneen että vaikka setti on halpa kuin mikä, tuntui silti laadukkaalta setiltä. Valokuvio on täydellinen nyt, eli kuvio on juurikin semmoinen minkälainen sen pitäisikin olla kaiken järjen mukaan

. Jos sitä jossai vaiheessa tilais toisen setin ja laittais pitkille xenonit myös, mikä onkin vaativampi homma mikäli joutuu puskurin purkaan.
4/5, suosittelen. Elekmalla on myös erinomainen palvelu!
http://www.elekma.com/ollo_xenon-muutos ... alla_6000k" onclick="window.open(this.href);return false;
Oon itse tuota samaista settiä miettinyt keulalle, kun lyhyillä ei näe paskaakaan tällä hetkellä (vaikka umpiot hiottu ja phillips +100 polttimot vaihdettu), pitkät on ihan ok hellan lisätuikkujen avulla. Tuli mieleen juuri tuo polttimon kanta, löytyykö mistään "valmista" xenon settiä että ei tarvis ruveta puukolla muokkaamaan?
Lisäpitkille vois Xenoneita harkita kanssa, helpompi laittaa kun omille pitkille. Olis vieläpä lailliset, kun on xenon hyväksytyt lisäpitkät

Re: Xenon keskustelua
Posted: 20.10.2014 11:44
by kotka
Löytyy myös metallikantaisia H7 xenoneita, mutta ne eivät aina ole niin kestäviä kuin nuo muovikantaiset (se katuauto on aika hyvä liike kaikkien xenoneiden kanssa). Isoa veistämistä ei tarvitse tehdä, vaan pieni kolonen metalliklipsiä varten. Hoituu mattopuukolla tms. terävällä veistellä.
Ja samalla kun hiukan veistää sitä valon isompaa liitintä, niin ei tarvitse leikata sitä auton alkuperäistä metalliklipsiä poikki.