Päivän naurut... Kävin liikeessä ( jätän mainitsematta tällä kertaa ) katsomassa ja koeajamassa -06 Skoda Octavia RS. Mittarissa 190tkm, ulkoa- ja sisältäpäin hyvässä kunnossa, ei valittamista.
Noh, asia lähti siitä lähtien alamäkeen kun liikkeen sisään astuin ensimmäistä kertaa. Myyjä ei ollut alkuunkaan palveleva verrattuna aikaisemmin laakkosen ja metroauton myyjiin. Kyseistä autoa sitten kyselin ja hän katsoi siihen avaimet. Ulos paineltiin, hän näytti missä auto on. Antoi avaimen minulle ja paineli itse liikkeeseen sisään mitään kummempia sanomatta. Eli ei esitellyt autoa ollenkaan, kertonut mitään jne.
Noh, aikani kun tutkin autoa ja totesin että ihan siistin oloinen. Kävin sitten kysymässä että voiko käydä koeajolla, myyjä vain mumisi että juu. Pienen lenkin kävin heittämässä ja kyllä on sanomista siitä autosta.
- Kiihdytys: Kakkosella joku 3000 kierrosta, lappu lattiaan niin auto mietti varmaan sekunnin ajan että lähdetäänkö, eli ahdot tulivat todella viiveellä vaikka kierrokset alkoivatkin nousta hiljalleen.
- Auto tärisi jonkun verran, samoiten vaihdekeppi. Epäilen viallista kaksoismassaa.
- Kolmos vaihde meni muita vaihteita huonommin koloonsa.
- Jarrut vikisee jonkun verran jarruttaessa ( mitä ilmeisemmin vain palat loppu )
Noh, liikkeeseen takaisin ja totesin myyjälle että näin on. Myyjä vain totes että ei siinä voi olla mitää vikaa kun me huolsimme sen ja tutkittiin auto. Olin että tämä selvä.
Mites hinta ( 11900e ), " mitä hinnasta? ", onko tuo tiukka hinta vai saako sitä kuinka paljon alas noiden vikojen takia
" Ei onnistu ollenkaan, tuo on jo todella alhainen hinta tuolle autolle ".
Totesin vain että toinen liike myy -07 autoa 145tkm ajettuna 12500 eurolla. Sanoin että kiitos, hei hei ja painelin liikkeestä ulos.
Kaikinpuolen paskanmaku jäi suuhun tuosta autosta ja liikkeestä. Tuli vähän pitkä postaus mutta päätin kertoa silti