Page 124 of 131
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 7.7.2015 16:43
				by Mehtäkonekuski
				Jummi jammi. Tuli tehtyä aika hyvä löytö lahden laakkosen skoda liikkeestä. Turva/lukko pultit vanteille, oikee hinta 96e. Maksoin niistä 15e. Pakkaus oli kerran avattu ja siitä puuttui toinen avain. Pitää tilata varalle jostain toinen avain myöskin.
			 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 7.7.2015 20:24
				by Asu82
				Mehtäkonekuski wrote:Jummi jammi. Tuli tehtyä aika hyvä löytö lahden laakkosen skoda liikkeestä. Turva/lukko pultit vanteille, oikee hinta 96e. Maksoin niistä 15e. Pakkaus oli kerran avattu ja siitä puuttui toinen avain. Pitää tilata varalle jostain toinen avain myöskin.
  
 
Ne ne on itse saatanan keksintö, just tuossa pakusta 2vko sitten irrottelin vastakierre hylsyllä, kun onnistuin jonnekkin hävittämään sen avaimen ja piti saada pyörän laakeri vaihdettua. 
Todella helposti lähtivät, säästyy monelta vaivalta kun ei niitä sinne pyörimään pistä.
Mätänetistä löytyy vastakierre hylsysarja 35€, joten jos joku vanteesi haluaa, eiköhän hänellä ole tuollainen sarja..
 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 7.7.2015 20:28
				by Mehtäkonekuski
				Nooh, pysyy avain tallessa kun löysin jo kaks lisää niitä avaimia siihen. Yks aina autossa mukana ja kaks kotio laatikkoon 

.
 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 10.7.2015 10:53
				by Monkelo
				Muutama tunti vielä ja siitä sitten lomaaa.. 
 
 
(Taitaa nuo aurinkolasit vaihtua sadetikkuun, so what)
 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 11.7.2015 21:13
				by Vwarre_00
				Nopea Variant ollu mailin ajoissa.
Forumilla vaikuttaa omistaja.
http://www.sunrisecruisers.com/wp/wp-co ... 072015.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
 
			
					
				Sana vapaa
				Posted: 12.7.2015 9:40
				by Pia
				Whitey <3 
omistaja on tällä hetkellä hieman huonovointinen. 

 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 12.7.2015 12:45
				by ibel
				Pia wrote:Whitey <3 
omistaja on tällä hetkellä hieman huonovointinen. 

 

 Voi Mikko, onko olotila lähellä Runin oloja? 

 Mutta onnittelut muillekkin hienoista tuloksista!!  

 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 12.7.2015 19:12
				by Tero Paalanen
				
Itselle tuo tulos oli kyllä pirun kova yllätys.
Tiesin kyllä et lujaa se tuloo menemään, mut en sentää uskonu et noin lujaa.
Aamulla kävin kyseisellä kamppeella ajamassa ja kyllähän se tuntu kivasti vetävän vaikka vielä pikku juttuja onkin hierottavaks.
 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 12.7.2015 19:53
				by Sami Jalonen
				Onko kirjoissa virhe vai käyttövoima muuttunut?
			 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 12.7.2015 20:14
				by Sami Mäkinen
				Puha on tunnetusti viinamäen miehiä  

 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 12.7.2015 23:19
				by Kilu
				Sami Jalonen wrote:Onko kirjoissa virhe vai käyttövoima muuttunut?
Ei tuollaista riisselillä vedetä  

 Aivan sairaan nopea peli! Näköjään projekti tuotti tulosta  

  Onneksi olkoon! Täytyy kyllä muuttaa käsitystä poikittaismoottorista, varsinkin kun Volvot vetivät myös lujaa. E85 tuottaa kyllä hyvin tulosta.
 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 13.7.2015 21:07
				by Vwarre_00
				Onko tietoa paljonko suunnilleen maksaisi vaihdelaatikon avaus osaavassa liikkeessä?
Ajattelin DUU-laatikon 5-vaihteen muuttamista suoraan diesel-malleista tutun 6-vaihteen rattaalle. Tai onko tämä mahollista. Vortexilla tätä on harrastettu GTI lootassa mutta onnistuuko DUU:ssa. Vai tuliko tästä vain aivopieru....
			 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 14.7.2015 13:37
				by teesel
				Vkloppuna kun saatiin uusi kytkinpaketti+vauhtis vaihdettua, niin nyt piti tilata jouset+yläpäänlaakerit autoon. Autosta meni kuskin puolen jousi poikki keväällä. Lähti noin puoli kierrosta alhaalta. Kytkinremontin yhteydessä jousi oli päässyt pyörähtämään ja nyt kääntäessä kuuluu ihan hirveä narina. Tilasin Eibach Pro-Kit -30mm. Vakioiskareilla ainakin vielä mennään.
			 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 15.7.2015 18:30
				by misi
				Järkeilin tollasta 2.0 TDI RS DPF? Ocua, onko noissa jotain tyyppivikaa tjms? Suuttimia joku käski kattomaan, että onko vaihdettu.
			 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 20.7.2015 16:54
				by Samii-
				Tuli käytyä viikonloppuna kalajoella passatilla bmw partyissä ja hyvin meni matkat passatilla mutta tuppaa hyytyy ohittaessa kun teho paino suhde on kauhea.
			 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 20.7.2015 20:43
				by Mehtäkonekuski
				On muute törkeesti leveemmät nuo linglongit verrattuna continentaaliin. Molemmat renkaat speksien mukaan 225 leveydeltään ja linglongit oli muistaakseni lähemmäks 255 leveet 

. Profiilissa kans huima ero, molemmissa pitäis olla 40 profiili mulla linglongeissa 30 profiili itse mitattuna 

. Nooh, hyvin menivät paikallee  ja oli ihan hyvin ajotettu renkaan vaihto kun continentaaleissa oli yhessä renkaassa kupla kylessä 

 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 20.7.2015 21:44
				by Pia
				Conteissa onki tosi pyöreä kuvion reuna kun taas linglongit tosi kantikkaat.
			 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 21.7.2015 8:29
				by Mehtäkonekuski
				Huomas hyvin linglongin laadun kun ruvettiin tasapainottaan. Kaikki painot meni melkein aivan samaan kohtaan ulko ja sisäpuolella. Nääkin niin halpoja renkaita että nää kehtaakin vaihtaa vaikka vuoden välein uusiin 

.
 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 21.7.2015 12:48
				by Pia
				Mulla on joka kesä ollu uudet renkaat. 

 falkenit ja nexenit joutunu aina uusimaan joka kesälle. Nyt näyttää siltä että noilla samoilla conteilla jatketaan ens kesäki. 

 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 29.7.2015 7:49
				by Ari-Matti Aho
				Huomenna alkaa meikällä kaasuautoilu... 

 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 29.7.2015 9:52
				by Sami Mäkinen
				Pääsee piäree tankkii  
 
  
 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 29.7.2015 11:03
				by Ari-Matti Aho
				Juuri näin... 

 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 30.7.2015 8:04
				by kotka
				Rupesi melkein naurattamaan kun laskeskelin tuohon Passattiin menevää rahasummaa.
Dpf herjaa taas eikä saa pakkopolttoa päälle -> kone vikasietotilassa = Eli kai se nyt on jo uskottava että jotain pitää tehdä, onko muuta kustannusarviota kuin saamani 800e (tyhjätään ja ohjelmoidaan..)
Jakohihna + vesipumppu kohta kilsat "täynnä" eli vaihto edessä = hinta-arvio työstä ja osista 840e.
Alusta sanoi itsensä lomille, eli etupää rikki. Halvin 280e, mutta oliskohan samaan konkurssiin hiukan enempi laatua/ominaisuutta tilalle
Ja yksi kesärengassarja menee vielä tälle kesälle, 330 e.
Eli koko lysti 2250 e. Ja ennen kuin talvi saapuu, niin talvirenkaat pitää hankkia.
Nyt tässä päässä pyörii pieni laskin koko ajan ja miettii että olisiko tauon paikka. Laittaisi auton halliin seisomaan ja hankkisi hetkeksi jonkun edullisen farkun. Keräisi laittorahaa ja ajelisi tovin peruskotterolla. Siitähän pääsisi eroon sitten joskus, tai siitä voisi tehdä seuraavan buumiauton
			 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 30.7.2015 16:49
				by osoners
				Eikö toi dpf oo suht helppo tyhjätä itsekkin. Pönttö auki. Putki tilalle ja pönttö kiinni? 
Lähetetty minun SM-G870F laitteesta Tapatalkilla
			 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 30.7.2015 19:02
				by Jultsu
				Ja kesärenkaiden mentyä sakkorajan alle voi ostaa käytetyt kitkat satasella alle ja ajella niillä läpi talven. Vakiojouset ja iskarit löytynee käytettynä satasella etupäähän. Jakopään remppaa voi venyttää kymppitonnilla. Eli alkuperäinen 2,5 tonnin arvio tipahti pariin sataseen.
			 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 30.7.2015 23:33
				by Mehtäkonekuski
				Ompas hyvä ajaa tuo amarok. Ja eipä jää muute helpolla jumiin kun heittäs kunnon palarenkaat alle. Jos siitä sais itelle seuraavan auton 

 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 31.7.2015 7:41
				by kotka
				Jultsu wrote:Ja kesärenkaiden mentyä sakkorajan alle voi ostaa käytetyt kitkat satasella alle ja ajella niillä läpi talven. Vakiojouset ja iskarit löytynee käytettynä satasella etupäähän. Jakopään remppaa voi venyttää kymppitonnilla. Eli alkuperäinen 2,5 tonnin arvio tipahti pariin sataseen.
No, ehkä isoimpana ongelmana ei nuo renkaat ole, sillä pari paria käytettyjä kitkoja löytyy varastosta, mutta ei niillä aja "örkkikään" loppukesää ja lähde sitten vielä talvea ajamaan. Ja nippanappa laillisen rajamailla on vielä yksi kesärengassetti, mutta sekään ei riitä kauden loppuun. Minä lopettelin viime talven yhdillä melko käytetyillä kitkoilla (225-45-17) ja ei tuohon autoon vain sellainen yhdistelmä käy. Ja rengasasia ratkesi kuin itsekseen, sillä työmaareissun yhteydessä takakumi oli puhjennut, joten pakkorakosessa ostin eilen uutta rengassettiä tilalle.
Jakohihnan vaihtoon on kilsoja noin 15 tkm, jolloin sillä on ajettu se 120 tkm. Eli siihenkin olisi vielä aikaa mutta edessä joka tapauksessa.
Kellarissa on vakio alusta, eli sekään ei olisi maailman suurin ongelma. Ja ajan kanssa varmaan joku merkkialusta löytyisi käytettynäkin.
Uusi dpf löytyisi noin 900 euron hintaan, eikä entisen tyhjentäminenkään taitaisi vaatia kuin autonosturin päiväksi. Käsittääkseni on sen verran pitempi osa kyseessä että pelkästään ajosillat eivät riitä. Itse tyhjennysoperaatiosta olen yrittänyt etsiä joitain kuvia, enkä uskoisi sen olevan homman vaikein kohta. Sen puolesta kaikki työkalut löytyy. Ohjelmointi pitänee suorittaa joka tapauksessa, sillä pelkkä tyhjennys ei kai riitä vaan järjestelmä herjaa? Sitä pakkopolttoa pitää vielä kokeilla, jos se taas pienen hetken toimisi.
Tässä vain kovasti laskin pyörinyt puoleen ja toiseen, että mitä kannattaa tehdä. Jos tuon nyt iskisi vaikka vuodeksi seisomaan, ajelisi jollain tonnin räpsyllä, keräisi hiukan laittorahaa ja laittaisi tuon sitten kerralla sellaiseen kuntoon että voisi tovin ajella. Ja tarkoittaa nyt sitten jotain dpf:n ja ohjelmoinnin puolelta, kuin alustankin osalta (se ilmavaihtoehto?) Tuosta tonnin räpsystä voisi päästä eroon sitten myöhemmin, tai parempi puolisko voisi ajella sitten sen aikaa sillä, kun sen nykyisen auton laittaisi hiukan houkuttelevampaan myyntikuntoon. Bensafarkku ei ole näillä matkoilla hänenkään osalta se järkevin vaihtoehto ja hänelle riittäisi joku pienempi dieselauto.
Tai sitten kokeilla vielä sitä pakkopolttoa, vikavalojen tyhjäämistä ja auton kiertoon laittoa. Auton realistinen myyntihinta ei kuitenkaan enää mikään korkein ole millään mittarilla.
 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 31.7.2015 19:17
				by Mehtäkonekuski
				Tuo dpf poisto kannattaa suorittaa vaikka samalla kun laittais lastun autoon. Optimoiautosi.fi ainakin tekee hyviä lastuja 500e hintaan ja siihen samaan syssyyn saa dpf puhdistuksen ja poiston
			 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 1.8.2015 9:07
				by kotka
				Mehtäkonekuski wrote:Tuo dpf poisto kannattaa suorittaa vaikka samalla kun laittais lastun autoon. Optimoiautosi.fi ainakin tekee hyviä lastuja 500e hintaan ja siihen samaan syssyyn saa dpf puhdistuksen ja poiston
Kiitos vinkistä. Tuo 500 euron hinta ei taida sisältää tuota dpf:n ohjelmapoistoa, vaan on perusohjelmointi... Tällä alueella on kanssa yksi "kohtalaisen" pätevä kaveri jolle auto on jossain vaiheessa menossa. Samalla "vaivalla" autoon tulee myös siis ohjelma, koska ei ole enää iso kuluerä. Ohjelma tehdään kyseiselle autolla rullien päällä, joten ohjelmakartan luulisi olevan juuri passeli. Häneltä sain hinnan myös pelkästään dpf:n ohjelmalliseen poistoon, mutta fyysisen poiston teen itse. Laitonta ilmeisesti, mutta mikäpä ei olisi.
Muttamutta.. Jos tässä Kuopion ympäristössä on joku VCDS-auttaja, niin mielelläni ottaisin apuja vastaan vielä kerran tuon pakkopolton (regenerointi) suhteen. Oma ohjelma/kaapeli on matkalla, sillä tähän konkurssiin sekin tuli hankittua...
 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 4.8.2015 22:58
				by Kilu
				Tuli sovittua kaupat moottorivikaisesta A6 2.7bitistä. Projekteja täytyy jatkaa, kun yksi 2.7:ka on jo talossa  

  Ajatuksissa tehdä audista uusi perheliikutin ja passatista vielä paremmin kulkevan harrastepelin. Toki eräälle golfille tuskin pärjää, mutta harrastetaan VW varianttia kuitenkin  

 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 5.8.2015 18:39
				by ibel
				Kilu wrote:mutta harrastetaan VW varianttia kuitenkin 
 
 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 5.8.2015 20:02
				by misi
				Perskeles kun ei löydy autoa niin ei löydy. Tota golffiakin löytyy mielenkiintosena vaan noita 1.6tdi koneella..
			 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 5.8.2015 23:22
				by Kilu
				Mitä mielenkiintoista on 1.6:ssa? Jos AUTOA etsii, niin tuolla kuutiotilavuudella ei varmasti löydy.
			 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 6.8.2015 0:35
				by Sami Mäkinen
				^ missäs kuutiloissa ne autot sitte löytyy 
 
 
Mulla on ollu bigblockkia, longblockia, shortblockia ja joka vitun kuutiloa mutta hyvää en oo viel löytäny... mutta paras tähän mennes shortti 1.9TDi  

 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 6.8.2015 9:19
				by Pia
				Eiköhän tuo oo jokaisen oma asia mistä autosta on kiinnostunu. Aatteleppa jos kaikki olis kiinnostunu niistä 2.7biteistä. Sulla ei olis pian osia millä virittää niitä autojas. 

 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 6.8.2015 9:22
				by muppis
				Tai sitten niitä osia olisi niin paljon tarjolla, että kenelläkään ei kiinnostais kun kaikilla olisi sellainen. 

 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 6.8.2015 11:20
				by laonovi
				Mulla saattaa tulla sigun auto myyntiin, kun repes nilkasta nivelsiteet  

 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 6.8.2015 19:50
				by misi
				Kilu wrote:Mitä mielenkiintoista on 1.6:ssa? Jos AUTOA etsii, niin tuolla kuutiotilavuudella ei varmasti löydy.
Nii-in, nimeomaan. 
Ja sitte tua passatti. Sama olematon pieni nypintä jatkuu kylmänä liikkeelle lähettäessä, kakkosvaihteella. Hetken päästä ei mitään. Malauta korpee, ku ei keksi mikä on.
 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 6.8.2015 20:30
				by Vwarre_00
				Holy Grail of Mk4 for sale. Suomalaisen tuurilla tietenkin japanin tuonti tjsp ja ohjaus oikealla 
 
 
5-ovisena aitoja R32:sia on tehty vain 500kpl (?) 
Aina halunnut tuollasen ja sit tulee vastaan jolla ei varmaan ikinä oppis ajamaan.
 
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/7425426" onclick="window.open(this.href);return false;
 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 6.8.2015 22:27
				by Kilu
				1.6 kuutiotilavuus ei ole varmasti tarjonnut mitään uutta ja mielenkiintoista 1.6 8V GTI:n jälkeen. 1.2 ja 1.4 TSI on tarjonnut mielenkiintoista tekniikkaa, niin hyvässä ja pahassa. Jos AUTOA etsii Golfista, niin minun mielestäni sitä ei löydy alle 2.0 tilavuudella ja nyt ei ole puhe virityksestä.
			 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 11.8.2015 16:55
				by Kikko
				Ehkä tyhmäkin kysymys, mutta on epävarmuutta minkä kantavuusluokan renkaan voi Golf mk5 farmarin alle laittaa? Koneena 1.9tdi. Laskin jollain laskurilla että olisi 85, mut onko oikein? Meinasin vaan ostaa tässä yhdet käytetyt vanteet joissa on 215 35 18. Tässä koossa ilmeisesti vaan 84 kantavuus eli ei riitä? Tätä rengaskokoa on kyllä vastaavissa autoissa näkynyt, ovatko sitten vaan laittaneet riskillä alle?
			 
			
					
				Sana vapaa
				Posted: 11.8.2015 17:51
				by Pia
				Katot rekisteriotteesta akselipainot. Stro-normistoraamatusta tsekkaat vielä että rengas vanne yhdistelmä on laillinen.
			 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 11.8.2015 18:41
				by Jultsu
				Autonhan voi aina katsastaa talvikumeilla, satoi tai paistoi. Tuo puuttuva 2*30kg joka tulee yhdestä "pykälästä" ei vaikuttane turvallisuuteen millään tavalla. Harvemmin kai ajelet auto 100% kuormattuna?
			 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 11.8.2015 19:10
				by Pia
				No kyllä mua ainaki vituttais ku poliisi alkaa syynään renkaita ja totee ettei kantavuus piisaa. Siinähän sitte ihmettelet sakkolappu käsissäs ku poliisi repii kilpiä autosta.
			 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 11.8.2015 21:50
				by Kikko
				2010 kg on kokonaismassa eli painon puolesta siinä ja siinä, mutta kyllä se tuo väh 85 on oltava. En jaksa alkaa kikkailemaan poliisien / katsastusmiesten kanssa. Voisihan tuon vannesetin ostaa ja vaihtaa siihen "lailliset" renkaat, mutta kun siinä on vain 3 kunnon kumia ja yhdessä patti kyljessä niin niiden myyminenki olis hankalaa.
			 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 12.8.2015 7:20
				by Jultsu
				Et tee kokonaismassalla mitään. Akselimassat ratkaisee. Nuo kumit saattaisi olla lailliset jommallakummalla akselilla, sekin olisi siis mahdollista että ostat kahdet uudet 225 leveät jotka on pikkaisen kantavammat.
edit. niin tai no, eikös vitosgolffissakin ole vakiokoko jotain 195/65r15? Jolloin nuo 18" kumit on auttamatta liian pienet ja näyttää todella orvoilta kaarien sisällä. 225/40r18 olisi oikea koko, itse suosisin pikkaisen ylikokoa niin auttaa täyttämään kaaretkin kivasti.
			 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 31.8.2015 18:34
				by muppis
				Mikä nyt on rikki, kun ihmiset Kaukajärvellä ajoi sääntöjen mukaan eikä kukaan kiilannut vasemmalta kaistalta Spiraalille? Itseasiassa vasen kaista oli tyhjä vaikka jono oli helvetillinen. Mää vallan hämmästelen. 
 
 
Motarilla meno oli normaalia. 

 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 31.8.2015 21:14
				by diesel squirrel
				Puoli seiskan aikaan ajokulttuuri oli palautunut ennalleen Kaukajärvellä.  

 Tultiin kaupasta, niin vasenkaista oli kiireisiä täynnä.
 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 1.9.2015 8:06
				by muppis
				Hyvä. Ehdin jo vähän säikähtää, ettei ole enää ketä kiusata.  

 
			
					
				Re: Sana vapaa
				Posted: 1.9.2015 20:11
				by diesel squirrel
				Sitä varten olen hankkinut ripeän volkkarin 
 
 
Rattikiusaaminen on hauskaa 
