Page 125 of 131
Re: Sana vapaa
Posted: 4.9.2015 14:49
by Musti
Ceramic Pro 9H + Light pinnassa odottaa luovutusta...

Re: Sana vapaa
Posted: 4.9.2015 16:54
by ibel
Jaa, Musti ei sitten voinukkaa olla pitämättä näppejää erossa Volkkareista..

Kai sä nyt jo jätit sen DSG:n pois, jätithän??

Re: Sana vapaa
Posted: 4.9.2015 20:25
by Musti
Eihän polkupyörässäkään ole kuin 2 poljinta...

DSG 6 löytyy kyl...
Re: Sana vapaa
Posted: 4.9.2015 21:45
by ibel
Etkö sä vieläkää oo oppinu??

Re: Sana vapaa
Posted: 4.9.2015 22:43
by Sami Mäkinen
Musti wrote:Eihän polkupyörässäkään ole kuin 2 poljinta...

DSG 6 löytyy kyl...

Re: Sana vapaa
Posted: 5.9.2015 20:51
by Kilu
Ohitin ST220 Mondeon liikennevaloissa. Tyyppi varmaan aikoi nöyryyttä V6 passatistia, kun roikkui motarirampin puskurissa kiinni ja vasen rengas viivalla. Tiputin vauhdin 60:iin ja pistin 2:lle ennen rampin päättymistä(tuolla on suoraan >300hv ja >550nm tarjolla, kun pistää laatan lattiaan). No, ei ollut puskurissa kiinni sitten motarilla ja ei ohittanutkaan

Re: Sana vapaa
Posted: 5.9.2015 23:56
by Asu82
Sana vapaa
Posted: 6.9.2015 8:34
by Pia
Tullu kans kiusattua passatilla bemareita, rs skodia ja volvoja.

Vähänkö niitä ärsyttää ku perhe farmari kiitää ohi eikä ne pysy perässä. Tai jos ne yrittää karkuun ni passatti roikkuu puskurissa. Yks rs faabio nosti kättä ku menin ohi, sillä ei enää paukut riittäny pysymään eellä.
Re: Sana vapaa
Posted: 6.9.2015 9:03
by Pasi Häkli
Ite saan kans suunnatonta mielihyvää ku omalla perhevesssalla saa kyykytettyä aika montaa vehjettä

Re: Sana vapaa
Posted: 6.9.2015 14:27
by Mehtäkonekuski
Tuo kyllä hyvän mielen ku painaa räsällä jostain bemarista ohi

Re: Sana vapaa
Posted: 6.9.2015 14:46
by Pasi Häkli
Ja sitten harmittaa kun dieseli tourani painais vielä ohi räsästä

Re: Sana vapaa
Posted: 6.9.2015 21:31
by Pia
Pasi Häkli wrote:Ja sitten harmittaa kun dieseli tourani painais vielä ohi räsästä

Haha! Just nii!
Tuo mainittu Faabio päästeli tulemaan 180 lasissa ja minä perässä vajaalla kaasulla. Lappu lattiaan ja ohi. Löysin sitten kyseisen auton ffp:ltä ja kysyin että mitäs siinä tapahtu. Se oli tullut jo pitkästi kaasu pohjassa. :'D
Re: Sana vapaa
Posted: 7.9.2015 18:59
by Mehtäkonekuski
Kyllä tuo räsä näppärästi tuntuu kulkevan, lastuahan tuo kaipais nii sais hupikerrointa lisää. Sanotaanko näin että kyllä sillä orimattilasta lahteen pääsee aika hujauksessa.
Re: Sana vapaa
Posted: 7.9.2015 19:09
by Musti
Mehtäkonekuski wrote:Kyllä tuo räsä näppärästi tuntuu kulkevan, lastuahan tuo kaipais nii sais hupikerrointa lisää. Sanotaanko näin että kyllä sillä orimattilasta lahteen pääsee aika hujauksessa.
Mut silti puhutaan ihan eri hevosvoimaluvuista kuin mitä näissä diisseliperhevankkureissa on...

ja se dieselin mahtava vääntö...
Re: Sana vapaa
Posted: 7.9.2015 19:23
by Kilu
Eiköhän tältäkin palstalta löydä pari bensaa, jossa hevosvoimat ei jää dieseleistä jälkeen, ehkäpä päin vastoin

Ymmärrän kyllä, että skodan rapiat parisataa tuntuu tehokkaalta reilun sadan hv:n jälkeen. Siihen sitten lisäilee vaikkapa pariin otteeseen sata lisää, niin huomaa missä se tuntuu

Re: Sana vapaa
Posted: 7.9.2015 21:05
by Pia
^jaa kolahtiko nilkkaan puheet ripeistä diisseleistä? ;D
Ei vaa, kyllä mä yhen todistettavasti ripeen viinaa imevän valkosen G4:sen tiiän. Nii ja punasen Audin.
Btw, joko Kilu osallistuu pikkujouluihin tänä vuonna?
Re: Sana vapaa
Posted: 7.9.2015 22:46
by Kilu
Tietenkin kolahti
Katsotaan, joko sitä joskus kykenisi illanviettoihin
Ajattelin pistää VW-maskin takaisin keulaan varmistamaan, että varmasti selviää, että on hävinnyt volkkarille

Taustapeilistä voi katsoa, mikä näkyy ja menee ohi

Re: Sana vapaa
Posted: 8.9.2015 10:13
by kotka
Kun kerta pahasti virittelyn puolelle lipsahtelette, niin antakaapa vaikka puskaradiovinkkiä tuon yhden osan suhteen.
Se osa on siellä pakoputkessa, eräänlainen loukku, joka pitäisi tyhjentää. Ja sitten kai auton aivoille pitäisi kertoa että se on tyhjennetty.
Haluaisiko joku ko. operaation tehdä, tai kertoilla hiukan että miten. Etsitään sitten vaikka nosturia sen verran lainaan kun tarvis, jos se tyhjääminen on vain avaus, sisuksien koputtelu ja ummistus.
Hötsin jälkeen se on tehtävä, nyt pitää sitkutella sinne asti. Täytyy siirtymä ajaa vcds: avulla, kun en saa muuten regenerointia edes päälle, eikä se onnistu silloinkaan. 15 epäonnistunutta polttoyritystä näkyi viimeksi olleen ja ilmeisesti polttokerrat lukossa. Yrittää se sitä päälle, mutta ei.. Täyttöarvo siellä vajaa 33g, (jos tämä arvo katsottu oikeasta kohdasta) eli ei pitäisi olla täysi..
Sana vapaa
Posted: 8.9.2015 10:20
by Pia
http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false; Hannulle soittoo.
Nii ja onhan sua lähempänä Findiesel.
Siihen tyhjennykseenhän löytyy ohjeita ja kuvia googlella mutta ohjelmaan tarviit koodaajan apua. Eli Findiesel tai sitte trippi Jykylään.
Re: Sana vapaa
Posted: 8.9.2015 14:04
by kotka
Findieselillä kävinkin ja tiedän tuon ohjelmointiasian. Hannu ei tähän hätään päässyt vastaamaan..
Isompi homma tässä revohkassa on tuo tyhjennys. Nyt kun olisi se kauan kaivattu oma talli nosturilla, niin sekin ongelma ratkeaisi helpommin.
Pitää selvitellä tuo tyhjentäminen omatoimisesti tehtynä ja se, että kauanko niin voi ajaa. Eli onko haittaa ajaa esim. muutamaa sataa kilsaa sen jälkeen ennen ohjelmaa. Ja samallahan sitä kokeilisi kutkutella muutaman lisäkaakin..
Re: Sana vapaa
Posted: 8.9.2015 21:17
by Killer
kotka wrote:Pitää selvitellä tuo tyhjentäminen omatoimisesti tehtynä ja se, että kauanko niin voi ajaa. Eli onko haittaa ajaa esim. muutamaa sataa kilsaa sen jälkeen ennen ohjelmaa. Ja samallahan sitä kokeilisi kutkutella muutaman lisäkaakin..
Ainakin n.500km onnistuu ilman ongelmia. Meillä ajettiin 2pvää kotosalla tyhjennyksen jälkeen ja sen jälkeen siirtyminen Kuusamo - Kuopio ilman ongelmia.
Re: Sana vapaa
Posted: 9.9.2015 8:26
by kotka
Nyt näyttäisi valoa Passatin kanssa, mutta ehtii se vielä pimetä..
Hötsin jälkeen pitäisi päästä halliin nosturille pienelle tyhjennysoperaatiolle ja sitä myöten Jyväskylään koeajolle. Ja tämän hetkisen suunnitelman perusteella Jyväskylään mentäisiin kahden auton voimin. Jospa takaisin tultaisiin niin että minun vakiohepomäärä on siirtynyt G4 tdi farkkuun ja minullekin lisääntynyt jokunen.
Pitää kiittää Piaa linkkivinkistä, virtuaalikahveja on turha tarjota sillä ei ne mitään lämmitä.
Re: Sana vapaa
Posted: 9.9.2015 9:27
by Sami Mäkinen
Hannu on tyydyttänyt monta voiman-nälkäistä mieltä

Re: Sana vapaa
Posted: 9.9.2015 13:59
by Pia
Hanski on paras! <3
Re: Sana vapaa
Posted: 12.9.2015 22:01
by Kilu
Paljonkohan hinattavan ajoneuvon kanssa saa ajaa? Itse pistelin 60:ä, kun ei ole aiemmin samaa tilannetta tullut vastaan. Tämä oli valtatiellä 100km/h alueella. Ja tarkennuksena eli neliveto passatti hinasi pököttiä.
Re: Sana vapaa
Posted: 12.9.2015 22:30
by Sami Mäkinen
Eikös siihen päde ihan normaalit rajoitukset, mutta nykyäänhän ei saa enää hinata kuin hätätilanteessa pois esim motarilta... mutta ei saa hinata esim pajan pihaan suoraan... joku lakimuutos viime kesältä.
Re: Sana vapaa
Posted: 12.9.2015 22:57
by Pasi Häkli
Hinattaessa toista moottorikäyttöistä ajoneuvoa suurin sallittu nopeus on 60 km/h ellei hinattavalle ajoneuvolle ole määrätty vieläkin alhaisempaa nopeutta.
Re: Sana vapaa
Posted: 12.9.2015 23:24
by Tero Paalanen
Sami Mäkinen wrote:mutta nykyäänhän ei saa enää hinata kuin hätätilanteessa pois esim motarilta... mutta ei saa hinata esim pajan pihaan suoraan... joku lakimuutos viime kesältä.
Ko. laki ei koske yksityishenkilöä.
Re: Sana vapaa
Posted: 12.9.2015 23:46
by Jultsu
Passatin radio ollut lähes mykkä aika pitkään, sain inspiraatiota taas tutkia asiaa ja ongelmaksi paljastui antennivahvistimen ja auton kaapelin liitos. Liittimet sivareilla vittuhun ja sokeripaloilla yhteen, keittiöstä pala foliota ympärille ja nipparilla metalli metallia vasten. Löytyi vähän eri malliin kanavia tämän jälkeen.
Re: Sana vapaa
Posted: 13.9.2015 0:20
by Kilu
Sami Mäkinen wrote:...nykyäänhän ei saa enää hinata kuin hätätilanteessa pois esim motarilta... mutta ei saa hinata esim pajan pihaan suoraan... joku lakimuutos viime kesältä.
Tuli kuitenkin hinattua reilut 20km ja suoraan pajan pihaan

Re: Sana vapaa
Posted: 13.9.2015 9:12
by Sami Mäkinen
En tiedä, nykyää vaa tullu trailerilla kuskattua

Re: Vs: Sana vapaa
Posted: 14.9.2015 19:13
by Mehtäkonekuski
Pitäskö tän clubin tarran olla helppoki liimata lasii kii. Lähtee meinaa kirjaimet mukaa aika nopeeta

Re: Sana vapaa
Posted: 15.9.2015 8:29
by Pia
Aina siirtokalvotarraa liimatessa pitää tarra painella kunnolla kiinni siirtokalvoon ensin.
Kerhon tarrassa kun on pientä tekstiä niin sen kans joutuu vähä tehä töitä mutta aina oon kyllä saanu liimattua ne.
Re: Sana vapaa
Posted: 15.9.2015 11:06
by Mehtäkonekuski
Koitin painella nii pirusti sitä ennenkö laitoin, yhden kerran ennen laittanu tuommosia tarroja. Pitää koittaa saaha niiltä pieniltä kirjaimilta vielä se kalvo pois...
Re: Sana vapaa
Posted: 15.9.2015 15:17
by Pia
Vähän kynnellä tai vastaavalla avitat niitä lähtemään irti.
Re: Sana vapaa
Posted: 29.9.2015 17:04
by Kilu
Pisti ilmoitus naurattamaan =>
http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/7526802" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Sana vapaa
Posted: 30.9.2015 12:26
by muppis
^
Luin ajatuksella nuo viat ja kaikki on sellaisia, että jätetty aikoinana korjaamatta ja aika vain pahentanut niitä.
Eiköhän jokainen auto mene tuohon kuntoon, jos jätetään huoltamatta.
Re: Sana vapaa
Posted: 30.9.2015 16:11
by Pia
Oon kyllä samaa mieltä. Kuluvia osia menny ja noilla kilometreillä voi kyllä jo odottaakki ongelmia. Ja miks on ostanu kolaroidun auton jos se kerran häirittee?
Re: Sana vapaa
Posted: 1.10.2015 17:32
by Kilu
Minkä paksuinen on W8 BG Passatin takakallistuksenvakaaja, oisko 17mm? 15mm on ainakin toisissa nelivedoissa. Ei sopinut RS6:sen 20mm vakaaja

Toki voi rankemmin modaamalla mennä, mutta nyt ei ole intoa.
Re: Sana vapaa
Posted: 1.10.2015 20:10
by Jultsu
Näin muistelen itsekin että 17mm. Itsekin tuota RS6 tankoa omaani mallailin, mutta meni niin pelottavan lähelle vetarin kumeja että en uskaltanut. On noista ulkomaisilla foorumeilla juttua että ei ole ollut ongelmia. Niitä tangonpäätyjen pultinreiän ympäryksiä jos viitsisi smirklailla vähän pienemmiksi niin auttaisi jo kummasti.
Re: Sana vapaa
Posted: 1.10.2015 20:22
by Kilu
Onko B ja BG peräpäädyssä eroa?
Re: Sana vapaa
Posted: 1.10.2015 20:38
by Jultsu
sama tanko ainakin molemmissa.
p.s. ostahan kilu multa rs6 täysalumiininen taka-apurunko tuohon aakutoseen. se orkkis on kuitenkin jo puoliks mätä.

Re: Sana vapaa
Posted: 1.10.2015 21:13
by Kilu
Pitää olla halpa, kun olen €uron tunaroija

Kaipa tuo vakaaja pitää A6:seen pistää, mutta tarvitsen vastaavan passattiin, siellä se voima lepää. Vinkkejä kiitos.
Re: Sana vapaa
Posted: 2.10.2015 12:31
by Kilu
Ihme homma, kun paksumpia takavakaajia löytyy vasta 3C malliin. RS:n vakaaja pitäisi katkaista keskeltä ja lyhentää. KW:n yms sivut plarattu ja ei löydy osaa

Re: Sana vapaa
Posted: 2.10.2015 16:31
by Jultsu
Ole nyt vaan rohkea ja smirklaa siitä tangosta ne ympärykset pyöreämmiksi. Saat sitten paremman syyn heittää taakse RS6 takadiffin (joka myös olis kaupan, vink vink) ja siihen W8 passatin paksummat takakepit, ovat 108mm sisälaipoilla.
Re: Sana vapaa
Posted: 2.10.2015 19:40
by Kilu
Tanko on liian pitkä keskeltä eli korikiinnitykset menee yli.
Tuolla teetän uuden vakaajan. Nyt vaan tarttis saada mallikappaleen, kun oma auto pitää olla ajossa.
Re: Sana vapaa
Posted: 2.10.2015 20:26
by Jultsu
Nehän saa myös smirklattua pois helposti. Mutta hei, jos olet tuollaista teettämässä niin muakin kiinnostaisi, onko hinnasta mitään arviota?
Vallilan takomosta on kyllä vähän huonoja kokemuksia, tilasin sieltä eibachin korkeussäädettävään alustaan uudet jouset ja ne tuli väärällä nimellä, pakkaamattomana paketissa (kolisivat toisiinsa), maalattuna paakuille viisivuotiaan toimesta ja alakierteet taivuteltu väärälle halkaisijalle.
Re: Sana vapaa
Posted: 2.10.2015 20:37
by Kilu
Tänään soitin ja 230€ hinta. 3-4 päivää kuulemma kestää.
Re: Sana vapaa
Posted: 2.10.2015 21:12
by Jultsu
Kysyitkö 20mm paksuna? Oliko niillä tarjota eri jäykkyyksiä eri materiaalein? Tuohon rahaan voisi juuri ja juuri uskaltaa kokeilla toistamiseenkin ko. puljua.
Re: Sana vapaa
Posted: 2.10.2015 21:34
by Kilu
Hinta oli 20mm. En tiedä oliko puhelimen hemmo Suomea äidinkielenään puhuva ja muutenkin oli poissaoleva. Joten en mitään muuta kysellyt. Kun saan mallikappaleen, niin vien itse ja kyselen sitten lisää. Onko 3b/g passateissa kaikissa mitoiltaan sama 15mm tanko?