Routa muokannut pihan asfalttia ja siihen on tullut sellainen sopiva kuoppa, mihin olen sitten parkkerannut auton. Ei ole lähtenyt työntämällä pois siitä.
Eikä nyt sitten meinannut lähteä ajamallakaan, kun oli jäätänyt sohjon renkaiden ympärille...
Itse kävin ostaa säkin hiekotushiekkaa skodan takaluukkuun että ei tuu ongelmia . On meinaa nuo mettäautotiet hitusen jäässä välillä ja kun pitäs auto laittaa parkkiin johonkin niin eipä muuten lähde ihan helposti liikkelle enään...
Olisiko jollain heittää sopivia säätöarvoja pyöränkulmille?
Varsinkin takapään arvot kiinnostaisi, koska auto tuntuu kulkevan vähän miten sattuu takapään osalta.
Auto 3BG 4motion farkku.
Renkaiden sijoitteluakin on kokeiltu, samalla väännelty takapään puslia mahdollisia väljyyksiä varten. Väljää ei löytynyt, vaikka isoja puslia epäiltiinkin.
Pyörän kulmat on säädetty kahdesti. Sinällään mielenkiintoista että kummallakin kerralla käännetty eri arvoihin, siksi niitä "oikeita" kysellään.
fstw wrote:Tollasia arvoja antaa service manuaali.
Tässä vielä suora linkki kuvaan jos tosta ei saa selvää.
Onkohan miten paljon eroja kun on normi 1,9 tdi, 3BG farkku eikä tuollainen V6 tekniikkainen. Ei siis se "surullisen kuuluisa" 3C, jonka koneremontti maksoi enemmän kuin auto, vaan toinen (vanhempi) viininpunainen 3BG farkku.
Paljonkos pitäs laittaa momenttia tommoseen 2010vm octavian takapyörän laakerin napapulttiin? En ainakaan itse löytänyt googlesta muutakuin vaihto ohjeet.
Autodatasta kattelin ja oletan, että auto on tuo mikä tossa allekirjotuksessa. 180 NM ja pyörät maassa vielä 180 astetta, tämä siis jos on etuveto. Nelivetosille oliki jo useampi vaihtoehto.
Tuomas_K wrote:Autodatasta kattelin ja oletan, että auto on tuo mikä tossa allekirjotuksessa. 180 NM ja pyörät maassa vielä 180 astetta, tämä siis jos on etuveto. Nelivetosille oliki jo useampi vaihtoehto.
No juu, tuli sun vastaus hitusen myöhässä kun tulin tunti sitten laakeria vaihtamasta . Olipahan työmaa taas... Vetäsin vaan 1.5m varren kanssa sen pultin kiinni kun en tienny momenttia. Käänsin hiukan enemmän kuin tuon 180 astetta niin luulisin että pääsin aika lähelle.
Asiasta täysin ohi, mutta... Pääseekö -11 golffin MFD:n kautta asetuksiin En saa valikkoa auki siitä viiksen päästä. Autossa iso näyttö ja ratti ilman nappeja.
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Pieni ongelma bg passatin kanssa. Tankkaus luukku ei aukea enään kuskinovesta. En ole vielä mitannut jännitettä, sulake ehjä (14). Onko näissä joku yleinen paikka mistä lähteä purkamaan vikaa, johtoja tms.?
Ovessa palaa valo, sulake ok, jännitettä ei vielä mitattu..
Luukun sain kyllä auki mekaanisesti
EDIT. Moottorille asti tulee virtaa, moottori toimii vaikeasti kun avittaa..
EX Vw Passat 3BG Variant 1.8t (AWT) Trendline -01 2011-2016
Monkelo wrote:Pieni ongelma bg passatin kanssa. Tankkaus luukku ei aukea enään kuskinovesta. En ole vielä mitannut jännitettä, sulake ehjä (14). Onko näissä joku yleinen paikka mistä lähteä purkamaan vikaa, johtoja tms.?
Ovessa palaa valo, sulake ok, jännitettä ei vielä mitattu..
Luukun sain kyllä auki mekaanisesti
EDIT. Moottorille asti tulee virtaa, moottori toimii vaikeasti kun avittaa..
Mittaa moottorille tuleva jännite niin että liitin on kiinni moottorissa. Noin selviää onko siellä lievä oikosulku johdossa vai moottori oikeasti hajoamassa. Meillä yhdessä autossa olikin kytkin rikki eikä moottori. Jännite tipahti kun johto oli kiinni moottorissa vaikka irtonaisena tuli 12V avaushetkellä.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Kävi tomason tn4:set vähä hiottavana ja maalattavana Suomen Vannekorjauksella ja ainakin hienoa jälkeä tuli ainaki omasta mielestä. Oli viime kesänä emäntä käyny vähä kummallakin eturenkaalla kanttarissa..
Jälkeen
Ennen
Pitäs käydä laittaa kumit päälle takasin et sais alle passattii laitettuu.
Passatin omalle motille löytyi ostaja ja toisaalta tuli remillekin katsoja, joten ehkäpä valutta tilanne parenee Lincoln Navigator voisi olla seuraava perhekulkine ja passattiinkin voisi ahtimia suurentaa ja siirtyä motorsporttiin
Mitenkäs tuollanen rivinelosdieselin alakerta sujahtaisi passatin konttiin? Meneekö suuremmitta ähinöittä, kai tuollainen lohkokin vielä jonkun 100kg painaa? Joskus ammoin nähnyt kuvan jossa a6 audin kontissa V6 TDI...
^No ei se alakerta kyllä ihan 100kg paina.
Fyysisten mittojen puolesta se menee ihan heittämällä sinne konttiin.
Hieman hankala se on sinne nostaa koska siitä o vähä hankala saada kunnollista otetta.
ETKAsta varaosakoodi alakerralle ja speed-autoteile kertoo sille painoksi 62kg, eiköhän tuo juu kahdestaan nouse konttiin. ...hintaakin vain 3700 euroa...
Pari hassua tuntia ja sitten auton pakkaukseen. Nokka kohti Tamperetta, pienimuotoinen tapahtuma Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa viikonlopun ajan.
Ostin b7 Passatin ja myyjäliike teetti autolle 120tkm huollon. Nyt kun selaa näyttöä, niin näyttää Service in --- or --- km. Onko tuo ihan normaalia? Jostain skoda keskustelusta luin, että vaatii 500km ajoa laskiakseen nuo ajat ja km määrät. LL-vaihtovälillä. Mittarin kauttahan sen saisi nollattua, mutta sitten vaihtuisi kiinteälle välille.
EDIT: Tekstihän oli: "Service in --- km or --- days"
EDIT 22.6.2016: Eilen ilmestyi näkymät taululle. Ajettu noin 400km huollon jälkeen.
Last edited by teesel on 22.6.2016 12:43, edited 1 time in total.
Käteistä rahaa alkaa kohta olla jossain määrin hankala käyttää...
Täällä pikku kaupungissa on yksi bensa-asema jossa voi maksaa tiskillä rahalla, asema on auki 07.00-20.00
samalla asemalla löytyy tietenkin myös pari automaattia, lisäksi on kaksi muuta kylmäasemaa.
Klo 20.00-07.00 välisenä aikana ei pysty käteisellä tankkaamaan missään
koska paikallisille "bensa-automaateille" ei käteinen raha kelpaa, ainoastaan kortit...
Samaten täällä on kolmen pankin konttorit, mutta kahdessa niistä ei "käteistä rahaa" oteta ainakaan vastaan
toisesta ei voi nostaakkan, toisesta en tiedä, onnistuuko tililtä käteisen nosto ?
Yhdessä voi vielä käteisellä asioida klo. 10.00-13.00 välisenä aikana, mutta kuinka kauan ?
teesel wrote:Ostin b7 Passatin ja myyjäliike teetti autolle 120tkm huollon. Nyt kun selaa näyttöä, niin näyttää Service in --- or --- km. Onko tuo ihan normaalia? Jostain skoda keskustelusta luin, että vaatii 500km ajoa laskiakseen nuo ajat ja km määrät. LL-vaihtovälillä. Mittarin kauttahan sen saisi nollattua, mutta sitten vaihtuisi kiinteälle välille.
EDIT: Tekstihän oli: "Service in --- km or --- days"
Juu ajelet hetken niin taas ilmoittelee koska seuraava huolto on.
Eräs valkoinen Nissan 350Z päätti abc:n valoissa kaupunkiin päin vetää päättyvältä kaistalta passatin ohi, vaikka takana olisi ollut tilaa. Hienosti näköjään kumi savusi, mutta vanhan farmarin perävaloja sai katsella
Olikos joku tehnyt 3c passattiin takavaloille skyline modauksen? Onko tullu liikenteessä/katsastuksessa mitään sanomista? Ite tilasin britti farkun takavalon että saan 2 pakkivaloa ja rinkuloista seisonta ja sumuvalot.
Meillä oli 3:ssä skylíne modit. Ei tullu mitään sanomista kun kaikki valot pelas niinkuin piti.
Sisemmät rinkulat toimi parkkeina ja sumuvaloina. Katsastettiinkin 3 kertaa niillä valoilla.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Kollega naapurifirmasta ihmetteli, että mikä on kun 96 kW TDI Golf ei jaksa Sarkolaa ylös. No ei muuta kuin piuha kiinni ja lukemaan.
17964/P1556 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
Ainut vain, että tässä saattaa joutua paskastaan kätensä..
Meikäläinen onkin sitten tästä päivästä lähtien BMW miehiä. Pari vuotta meni vaggien kanssa ja rahaa meni tonneja. Katotaan oppiiko tämä talon tavoille.
Ilmotettu tankin tilavuushan on jotain 62L, tuohon voi lisätä jonkuu 5L, kun tankkaa se "nappi" pohjassa, joka näkyytankinreijän vasemmassa sisäreunassa. Mutta aika kuiva on tankki ollu.
Jultsu wrote:Bemarien kanssa meneekin se eka touhutonni jo pelkästään vuosihuoltoon eli suotimien vaihtoon, ns. hyvän kuskin lisä noissa BMW-varaosissa
Nooh. EIpä nuo nyt montaa euroa enempää maksa kuin vaggilaisille. Kulut laski jo heti kättelyssä kun auton osti, kuukausierä on pienempi, lainaerä pienempi, kulut muutenkin pienemmät. Kyllä tuo 140e bensoihin viikossa pelkästään työajoon alkoi oleen ihan tarpeeksi.
Toki olishan tuota voinut vaihtaa vaikka diesel vaggilaiseen mutta kokeilunhalusta päädyin bemmiin.
Jultsu wrote:Bemarien kanssa meneekin se eka touhutonni jo pelkästään vuosihuoltoon eli suotimien vaihtoon, ns. hyvän kuskin lisä noissa BMW-varaosissa
Nooh. EIpä nuo nyt montaa euroa enempää maksa kuin vaggilaisille. Kulut laski jo heti kättelyssä kun auton osti, kuukausierä on pienempi, lainaerä pienempi, kulut muutenkin pienemmät. Kyllä tuo 140e bensoihin viikossa pelkästään työajoon alkoi oleen ihan tarpeeksi.
Toki olishan tuota voinut vaihtaa vaikka diesel vaggilaiseen mutta kokeilunhalusta päädyin bemmiin.
Työkaveri vaihtoi F11 520D:n audi A6:seen juurikin huollon kalleuden takia... Ja olishan bemmin saanu kokonaisellakin koneella eikä vajaalla...
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Musti wrote:
Työkaveri vaihtoi F11 520D:n audi A6:seen juurikin huollon kalleuden takia... Ja olishan bemmin saanu kokonaisellakin koneella eikä vajaalla...
Oletan että niin uuteen autoon teetätti huollot merkkiliikkeessä. Tuossa mittarissa jo kohta 200tkm ja viimeisimmät huollot tehty jollain korjaamolla. Taidan vaihtaa itse öljyt jne. kun nykyään löytyy lämmin talli kaikkine vehkeineen.