Page 128 of 131
Re: Sana vapaa
Posted: 13.2.2016 11:14
by ibel
muppis wrote:
Pitää koittaa herkistellä, jos vielä alkaa tekeen.
Tai jos herkistelet nyt ennen ku alkaa taas kettuilee. Se kuitenkii käy just ku pyyhiköitä eniten tarviis, jos siis näkökentässä tms.

Re: Sana vapaa
Posted: 13.2.2016 12:00
by muppis
^Ei sitä muista kuitenkaan aikaisemmin.

Re: Sana vapaa
Posted: 13.2.2016 12:07
by ibel
Been there done that.

Re: Sana vapaa
Posted: 14.2.2016 20:18
by muppis
Iski sitten vajaavetoisen kirous.
Routa muokannut pihan asfalttia ja siihen on tullut sellainen sopiva kuoppa, mihin olen sitten parkkerannut auton. Ei ole lähtenyt työntämällä pois siitä.
Eikä nyt sitten meinannut lähteä ajamallakaan, kun oli jäätänyt sohjon renkaiden ympärille...

Re: Sana vapaa
Posted: 14.2.2016 20:28
by Mehtäkonekuski
Itse kävin ostaa säkin hiekotushiekkaa skodan takaluukkuun että ei tuu ongelmia

. On meinaa nuo mettäautotiet hitusen jäässä välillä ja kun pitäs auto laittaa parkkiin johonkin niin eipä muuten lähde ihan helposti liikkelle enään...
Re: Sana vapaa
Posted: 7.3.2016 9:50
by kotka
Olisiko jollain heittää sopivia säätöarvoja pyöränkulmille?
Varsinkin takapään arvot kiinnostaisi, koska auto tuntuu kulkevan vähän miten sattuu takapään osalta.
Auto 3BG 4motion farkku.
Renkaiden sijoitteluakin on kokeiltu, samalla väännelty takapään puslia mahdollisia väljyyksiä varten. Väljää ei löytynyt, vaikka isoja puslia epäiltiinkin.
Pyörän kulmat on säädetty kahdesti. Sinällään mielenkiintoista että kummallakin kerralla käännetty eri arvoihin, siksi niitä "oikeita" kysellään.
Re: Sana vapaa
Posted: 7.3.2016 18:41
by Sami Jalonen
3C?
Auraus nollaan, camberi 1,2 astetta. Näin ulkomuistista, joku säädättänyt voi varmistaa.
Re: Sana vapaa
Posted: 8.3.2016 0:07
by fstw
Tollasia arvoja antaa service manuaali.
Tässä vielä suora
linkki kuvaan jos tosta ei saa selvää.
Re: Sana vapaa
Posted: 8.3.2016 15:05
by kotka
fstw wrote:Tollasia arvoja antaa service manuaali.
Tässä vielä suora
linkki kuvaan jos tosta ei saa selvää.
Onkohan miten paljon eroja kun on normi 1,9 tdi, 3BG farkku eikä tuollainen V6 tekniikkainen. Ei siis se "surullisen kuuluisa" 3C, jonka koneremontti maksoi enemmän kuin auto, vaan toinen (vanhempi) viininpunainen 3BG farkku.
Re: Sana vapaa
Posted: 8.3.2016 20:17
by fstw
Uskoisin että ihan samat arvot pätee myös nelos moottoriseen.
Re: Sana vapaa
Posted: 8.3.2016 22:04
by Mehtäkonekuski
Paljonkos pitäs laittaa momenttia tommoseen 2010vm octavian takapyörän laakerin napapulttiin? En ainakaan itse löytänyt googlesta muutakuin vaihto ohjeet.
Re: Sana vapaa
Posted: 9.3.2016 21:28
by Tuomas_K
Autodatasta kattelin ja oletan, että auto on tuo mikä tossa allekirjotuksessa. 180 NM ja pyörät maassa vielä 180 astetta, tämä siis jos on etuveto. Nelivetosille oliki jo useampi vaihtoehto.
Re: Sana vapaa
Posted: 9.3.2016 21:37
by Mehtäkonekuski
Tuomas_K wrote:Autodatasta kattelin ja oletan, että auto on tuo mikä tossa allekirjotuksessa. 180 NM ja pyörät maassa vielä 180 astetta, tämä siis jos on etuveto. Nelivetosille oliki jo useampi vaihtoehto.
No juu, tuli sun vastaus hitusen myöhässä kun tulin tunti sitten laakeria vaihtamasta

. Olipahan työmaa taas... Vetäsin vaan 1.5m varren kanssa sen pultin kiinni kun en tienny momenttia. Käänsin hiukan enemmän kuin tuon 180 astetta niin luulisin että pääsin aika lähelle.
Re: Sana vapaa
Posted: 31.3.2016 13:04
by Musti
Asiasta täysin ohi, mutta... Pääseekö -11 golffin MFD:n kautta asetuksiin

En saa valikkoa auki siitä viiksen päästä. Autossa iso näyttö ja ratti ilman nappeja.
Re: Sana vapaa
Posted: 7.4.2016 19:40
by Monkelo
Pieni ongelma bg passatin kanssa. Tankkaus luukku ei aukea enään kuskinovesta. En ole vielä mitannut jännitettä, sulake ehjä (14). Onko näissä joku yleinen paikka mistä lähteä purkamaan vikaa, johtoja tms.?
Ovessa palaa valo, sulake ok, jännitettä ei vielä mitattu..
Luukun sain kyllä auki mekaanisesti

EDIT. Moottorille asti tulee virtaa, moottori toimii vaikeasti kun avittaa..
Re: Sana vapaa
Posted: 9.4.2016 7:50
by Killer
Monkelo wrote:Pieni ongelma bg passatin kanssa. Tankkaus luukku ei aukea enään kuskinovesta. En ole vielä mitannut jännitettä, sulake ehjä (14). Onko näissä joku yleinen paikka mistä lähteä purkamaan vikaa, johtoja tms.?
Ovessa palaa valo, sulake ok, jännitettä ei vielä mitattu..
Luukun sain kyllä auki mekaanisesti

EDIT. Moottorille asti tulee virtaa, moottori toimii vaikeasti kun avittaa..
Mittaa moottorille tuleva jännite niin että liitin on kiinni moottorissa. Noin selviää onko siellä lievä oikosulku johdossa vai moottori oikeasti hajoamassa. Meillä yhdessä autossa olikin kytkin rikki eikä moottori. Jännite tipahti kun johto oli kiinni moottorissa vaikka irtonaisena tuli 12V avaushetkellä.
Re: Sana vapaa
Posted: 9.4.2016 10:44
by Monkelo
Täytyypä koittaa myös tuota, kiitos.
Re: Sana vapaa
Posted: 10.4.2016 20:24
by Tomppa-
Kävi tomason tn4:set vähä hiottavana ja maalattavana Suomen Vannekorjauksella ja ainakin hienoa jälkeä tuli ainaki omasta mielestä. Oli viime kesänä emäntä käyny vähä kummallakin eturenkaalla kanttarissa..
Jälkeen

Ennen
Pitäs käydä laittaa kumit päälle takasin et sais alle passattii laitettuu.
Re: Sana vapaa
Posted: 10.4.2016 20:54
by Jultsu
Paljonko maksoi?
Re: Sana vapaa
Posted: 13.4.2016 18:17
by Tomppa-
450e teki koko homman.
Re: Sana vapaa
Posted: 18.4.2016 22:15
by Kilu
Passatin omalle motille löytyi ostaja ja toisaalta tuli remillekin katsoja, joten ehkäpä valutta tilanne parenee

Lincoln Navigator voisi olla seuraava perhekulkine ja passattiinkin voisi ahtimia suurentaa ja siirtyä motorsporttiin

Re: Sana vapaa
Posted: 19.4.2016 6:38
by Jultsu
Mitenkäs tuollanen rivinelosdieselin alakerta sujahtaisi passatin konttiin? Meneekö suuremmitta ähinöittä, kai tuollainen lohkokin vielä jonkun 100kg painaa? Joskus ammoin nähnyt kuvan jossa a6 audin kontissa V6 TDI...
Re: Sana vapaa
Posted: 19.4.2016 6:59
by Tero Paalanen
^No ei se alakerta kyllä ihan 100kg paina.
Fyysisten mittojen puolesta se menee ihan heittämällä sinne konttiin.
Hieman hankala se on sinne nostaa koska siitä o vähä hankala saada kunnollista otetta.
Re: Sana vapaa
Posted: 19.4.2016 16:03
by Jultsu
ETKAsta varaosakoodi alakerralle ja speed-autoteile kertoo sille painoksi 62kg, eiköhän tuo juu kahdestaan nouse konttiin. ...hintaakin vain 3700 euroa...
Re: Sana vapaa
Posted: 22.4.2016 8:37
by kotka
Pari hassua tuntia ja sitten auton pakkaukseen. Nokka kohti Tamperetta, pienimuotoinen tapahtuma Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa viikonlopun ajan.
Re: Sana vapaa
Posted: 8.5.2016 20:00
by Wilho
Mitä ensiapua kaarelle? Ihan vielä ei pysty maalarillekkaan viemään. Paljastui hieman ruostetta, kun rupesin rapsuttelemaan edellisiä paikkauksia.

Re: Sana vapaa
Posted: 8.5.2016 20:30
by Jultsu
Santapaperia ja Noveroxia?
Re: Sana vapaa
Posted: 18.5.2016 21:15
by Kilu
Bensalla pestään pensselit vai miten se oli

Tuossakin hyvin
pesty. Mikkoahan nuo numerot lähinnä naurattaa

Re: Sana vapaa
Posted: 14.6.2016 21:22
by teesel
Ostin b7 Passatin ja myyjäliike teetti autolle 120tkm huollon. Nyt kun selaa näyttöä, niin näyttää Service in --- or --- km. Onko tuo ihan normaalia? Jostain skoda keskustelusta luin, että vaatii 500km ajoa laskiakseen nuo ajat ja km määrät. LL-vaihtovälillä. Mittarin kauttahan sen saisi nollattua, mutta sitten vaihtuisi kiinteälle välille.
EDIT: Tekstihän oli: "Service in --- km or --- days"
EDIT 22.6.2016: Eilen ilmestyi näkymät taululle. Ajettu noin 400km huollon jälkeen.
Re: Sana vapaa
Posted: 15.6.2016 16:15
by PasaatiVR6
Käteistä rahaa alkaa kohta olla jossain määrin hankala käyttää...
Täällä pikku kaupungissa on yksi bensa-asema jossa voi maksaa tiskillä rahalla, asema on auki 07.00-20.00
samalla asemalla löytyy tietenkin myös pari automaattia, lisäksi on kaksi muuta kylmäasemaa.
Klo 20.00-07.00 välisenä aikana ei pysty käteisellä tankkaamaan missään
koska paikallisille "bensa-automaateille" ei käteinen raha kelpaa, ainoastaan kortit...
Samaten täällä on kolmen pankin konttorit, mutta kahdessa niistä ei "käteistä rahaa" oteta ainakaan vastaan
toisesta ei voi nostaakkan, toisesta en tiedä, onnistuuko tililtä käteisen nosto ?
Yhdessä voi vielä käteisellä asioida klo. 10.00-13.00 välisenä aikana, mutta kuinka kauan ?
Re: Sana vapaa
Posted: 15.6.2016 19:09
by Sami Jalonen
teesel wrote:Ostin b7 Passatin ja myyjäliike teetti autolle 120tkm huollon. Nyt kun selaa näyttöä, niin näyttää Service in --- or --- km. Onko tuo ihan normaalia? Jostain skoda keskustelusta luin, että vaatii 500km ajoa laskiakseen nuo ajat ja km määrät. LL-vaihtovälillä. Mittarin kauttahan sen saisi nollattua, mutta sitten vaihtuisi kiinteälle välille.
EDIT: Tekstihän oli: "Service in --- km or --- days"
Juu ajelet hetken niin taas ilmoittelee koska seuraava huolto on.
Re: Sana vapaa
Posted: 16.6.2016 23:35
by Kilu
Eräs valkoinen Nissan 350Z päätti abc:n valoissa kaupunkiin päin vetää päättyvältä kaistalta passatin ohi, vaikka takana olisi ollut tilaa. Hienosti näköjään kumi savusi, mutta vanhan farmarin perävaloja sai katsella

Re: Sana vapaa
Posted: 22.6.2016 1:01
by Tomppa-
Olikos joku tehnyt 3c passattiin takavaloille skyline modauksen? Onko tullu liikenteessä/katsastuksessa mitään sanomista? Ite tilasin britti farkun takavalon että saan 2 pakkivaloa ja rinkuloista seisonta ja sumuvalot.
Re: Sana vapaa
Posted: 22.6.2016 7:14
by Basu
Tomppa- wrote:Olikos joku tehnyt 3c passattiin takavaloille skyline modauksen?
Tämä ainakin löytyi
Re: Sana vapaa
Posted: 25.6.2016 10:22
by Killer
Meillä oli 3:ssä skylíne modit. Ei tullu mitään sanomista kun kaikki valot pelas niinkuin piti.
Sisemmät rinkulat toimi parkkeina ja sumuvaloina. Katsastettiinkin 3 kertaa niillä valoilla.
Re: Sana vapaa
Posted: 25.6.2016 13:44
by muppis
Kollega naapurifirmasta ihmetteli, että mikä on kun 96 kW TDI Golf ei jaksa
Sarkolaa ylös. No ei muuta kuin piuha kiinni ja lukemaan.
17964/P1556 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

Ainut vain, että tässä saattaa joutua paskastaan kätensä..

Re: Sana vapaa
Posted: 25.6.2016 16:55
by Sami Mäkinen
nyt kun sai touranin kuntoon ja vähän uutta osaa kiinni, niin ei nuo nakkilan mäessä olevat ohituskaistat tunnu missään

Re: Sana vapaa
Posted: 28.6.2016 1:29
by Mehtäkonekuski
Meikäläinen onkin sitten tästä päivästä lähtien BMW miehiä. Pari vuotta meni vaggien kanssa ja rahaa meni tonneja. Katotaan oppiiko tämä talon tavoille.
Re: Sana vapaa
Posted: 28.6.2016 6:37
by Jultsu
Bemarien kanssa meneekin se eka touhutonni jo pelkästään vuosihuoltoon eli suotimien vaihtoon, ns. hyvän kuskin lisä noissa BMW-varaosissa

Re: Sana vapaa
Posted: 28.6.2016 8:26
by muppis
Kuinkahan kuivaksi sitä olisi uskaltanut kokeilla ajaa...
http://m.muppis.net/20160628_080201.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Sana vapaa
Posted: 28.6.2016 9:05
by ibel
Ilmotettu tankin tilavuushan on jotain 62L, tuohon voi lisätä jonkuu 5L, kun tankkaa se "nappi" pohjassa, joka näkyytankinreijän vasemmassa sisäreunassa.

Mutta aika kuiva on tankki ollu.

Re: Sana vapaa
Posted: 28.6.2016 9:34
by muppis
Ei ollut varakanisteri matkassa, niin en lähtenyt enempiä kokeileen kuinka pitkälle olisi vielä päässyt.
Re: Sana vapaa
Posted: 28.6.2016 15:37
by Mehtäkonekuski
Jultsu wrote:Bemarien kanssa meneekin se eka touhutonni jo pelkästään vuosihuoltoon eli suotimien vaihtoon, ns. hyvän kuskin lisä noissa BMW-varaosissa

Nooh. EIpä nuo nyt montaa euroa enempää maksa kuin vaggilaisille. Kulut laski jo heti kättelyssä kun auton osti, kuukausierä on pienempi, lainaerä pienempi, kulut muutenkin pienemmät. Kyllä tuo 140e bensoihin viikossa pelkästään työajoon alkoi oleen ihan tarpeeksi.
Toki olishan tuota voinut vaihtaa vaikka diesel vaggilaiseen mutta kokeilunhalusta päädyin bemmiin.
Re: Sana vapaa
Posted: 28.6.2016 18:04
by Musti
Mehtäkonekuski wrote:Jultsu wrote:Bemarien kanssa meneekin se eka touhutonni jo pelkästään vuosihuoltoon eli suotimien vaihtoon, ns. hyvän kuskin lisä noissa BMW-varaosissa

Nooh. EIpä nuo nyt montaa euroa enempää maksa kuin vaggilaisille. Kulut laski jo heti kättelyssä kun auton osti, kuukausierä on pienempi, lainaerä pienempi, kulut muutenkin pienemmät. Kyllä tuo 140e bensoihin viikossa pelkästään työajoon alkoi oleen ihan tarpeeksi.
Toki olishan tuota voinut vaihtaa vaikka diesel vaggilaiseen mutta kokeilunhalusta päädyin bemmiin.
Työkaveri vaihtoi F11 520D:n audi A6:seen juurikin huollon kalleuden takia... Ja olishan bemmin saanu kokonaisellakin koneella eikä vajaalla...

Re: Sana vapaa
Posted: 28.6.2016 20:57
by Mehtäkonekuski
Musti wrote:
Työkaveri vaihtoi F11 520D:n audi A6:seen juurikin huollon kalleuden takia... Ja olishan bemmin saanu kokonaisellakin koneella eikä vajaalla...

Oletan että niin uuteen autoon teetätti huollot merkkiliikkeessä. Tuossa mittarissa jo kohta 200tkm ja viimeisimmät huollot tehty jollain korjaamolla. Taidan vaihtaa itse öljyt jne. kun nykyään löytyy lämmin talli kaikkine vehkeineen.
Re: Sana vapaa
Posted: 28.6.2016 22:00
by ibel
Mehtäkonekuski wrote:Kulut laski jo heti kättelyssä kun auton osti, kuukausierä on pienempi, lainaerä pienempi, kulut muutenkin pienemmät.
Mites vakuutukset, eikös ne noissa jatkeissa oo suuremmat?

Re: Sana vapaa
Posted: 29.6.2016 3:38
by Sami Mäkinen
taitaa koskea enemmän niitä tenari malleja, ja riippuu myös paikkakunnasta

Re: Sana vapaa
Posted: 29.6.2016 14:39
by ibel
Eiks ne oo kaikki tenarimalleja?

Re: Sana vapaa
Posted: 29.6.2016 21:00
by Mehtäkonekuski
ibel wrote:Mehtäkonekuski wrote:Kulut laski jo heti kättelyssä kun auton osti, kuukausierä on pienempi, lainaerä pienempi, kulut muutenkin pienemmät.
Mites vakuutukset, eikös ne noissa jatkeissa oo suuremmat?

Vakuutukset on halvemmat kun skodassa. Skodassa oli kahta tonnia niin vastaavanlaisesti bemarissa 1500€.
Re: Sana vapaa
Posted: 30.6.2016 8:29
by sahti
2000€/v vakuutukset?

Paljonko oli avb-passatissa?