Page 14 of 131
Posted: 1.1.2009 11:54
by Basu
Jaha, taisi meikäläisellä alkaa tipaton tammikuu ja huikaton helmikuu jne... ei helkutti mikä olo oli aamulla. Nyt on jo vähän parempi.

HTS eli Hötsi muki evo2 -teki tehtävänsä.

Posted: 1.1.2009 20:53
by Pia
Basu wrote: HTS eli Hötsi muki evo2 -teki tehtävänsä.

on muuten petollinen muki, tiedän kokemuksesta. Kummasti aina humaltuu sitä imiessä.
Posted: 2.1.2009 7:13
by JyriT
Ei noita diisselivolkkareita turhaan natsipakastimiksi kehuta..
Kokemusta tältä aamulta:
Lämpötila -10.5 astetta.
Lohko päälle 04:40, sammutus 06:10 jolloin auto tulille ja lasit skrapaten.
25min / 20km myöhemmin moottorin lämmöt normaalissa..
Pekoni rupes kyllä tuoksumaan jo 500 metrin ajon jälkeen kun penkinlämmittimen laitto 5:selle..

Posted: 2.1.2009 8:01
by Tero Häkli
opeli tyhjäkäynnille 10 asteen pakkasesta ja noin 10 min niin lasit on auki ja autossa lämmin

joskus ei o ikävä boraa =)
Posted: 2.1.2009 10:29
by Pasi Häkli
Auto lämpimästä autotallista pihalle -12 asteen pakkaseen, lämmintä oli

Posted: 2.1.2009 12:26
by Musti
Lyödään löylyä... Auto taivasalla 24/7 aamulla 10 astetta pakkasta ja autossa ikkunat sulat ja sisällä mukavan lämmintä... Kiitos ebersbähheri

Posted: 2.1.2009 13:14
by AjH
Oli aamusta tunnin narussa, sisätilan puhuri sai etulasia 15cm yläreunasta sulamaan, oli tosin jää pehmeetä raapata. Huonotkin puolensa tossa lattialla suoraan ylös puhaltavassa. Sisällä oli kyllä lämmin.
Termari prakaa, ei tahdo lämmöt pysyä jatkuvasti 90 viivassa kuten ennen, välillä putoaa jopa viivan verran alle. Lämmintä kyllä silti riittää, mutta lämpiäminen tahtoo olla semmosta dieselmäistä

Posted: 2.1.2009 13:38
by Pasi Häkli
Musti wrote:Lyödään löylyä... Auto taivasalla 24/7 aamulla 10 astetta pakkasta ja autossa ikkunat sulat ja sisällä mukavan lämmintä... Kiitos ebersbähheri

Tämän voin minäkin allekirjoittaa

Meidän opelissa ei vaan oo eberiä niin mieluusti sen ajaa talliin
Passatissa onneksi on

Posted: 2.1.2009 13:42
by Pasi Häkli
Asiasta kolmanteen. Pentele lykkäs meidän 1v pojalle ilmeisesti oksennustaudin(ja kuumetta) viime yönä. Kahdesta etiäppäin oksenteli. Tänään sama homma jatkunut.. Ei oikeen mikään tahdo pysyä sisällä. Lääkäriltä emäntä kävi jo hakemassa valmiiksi lähetteen osastolle mikäli homma ei lähde parantumaan.
Toivottavasti sinne ei tarvis lähteä

Posted: 2.1.2009 16:38
by Nixu
Aamulla -14 ja auto lämmin sisältä ja ikkunat lähes sulat ,kiitos lohkiksen ja termini puhaltimen
Ainut vaan,kun avasin takaoven pari kertaa,niin ei meinannut enää pysyä kiinni,lukot ym. on rasvattu kyllä jokinaika sitten..tyyppivikaa ilmeisesti !?
Posted: 3.1.2009 11:51
by JuhaP
Nixu wrote:Ainut vaan,kun avasin takaoven pari kertaa,niin ei meinannut enää pysyä kiinni,lukot ym. on rasvattu kyllä jokinaika sitten..tyyppivikaa ilmeisesti !?
Ai pirulainen, että on saanu noitua tämän ominaisuuden kanssa.. pitäis saada aikaseksi käydä tallilla laittamassa haarotussarja et sais sisätilanlämppärin käyttöön.. helpotti hieman tätä ongelmaa kun anoppilassa veti jatkoroikalla sähköt sisälämppärille.. mutta sitä on vaan niin huono saamaan sellaista aikaseksi

Sit seuraavaks varmaan kannattais käyttää lukot jotenni auki (oven verhoilu veks ja sit pääsee käsiksi..?), putsata kunnolla ja sit rasvailla..
Posted: 3.1.2009 15:59
by Mika Viinikka
Kyllä on hienoo ajaa lämpösestä tallista auto pihalle

Jotain vikaa passatin puhaltimessa on, koska lämpöä autossa piisaa vaikka aamullakin oli -18 kun kotio ajelin töistä

Lämpöä tosin piisaa lauhemmallakin kelillä vähän liikaakin vaikka climatronicissa olisi 18 pyynti. Alimmalla eli "Lo" asennolla rupee tulemaan viileämpää.
Posted: 3.1.2009 16:04
by Osku.T
vittu ku toimis toi lämmitys tollppa.olen soittanu 2kk sitten eikä oo poikaa näkyny ja maanataina soitto taloyhtiölle että saa ne sen homman hoitaa.Ku rupee olemaan täälä vantaalla aika pakkasia
Posted: 3.1.2009 19:45
by HarriV
Yksi joululahja on vielä tulematta ja se tulee sitten samsungilta. Tuli tuommoinen voitettua.
http://www.samsung.com/fi/consumer/deta ... A656A1CXXE
Posted: 4.1.2009 0:37
by AjH
AjH wrote:Niin miten se kahvasysteemi sitten napataan irti? Itsekkin samaa mietin joskus ja vääntelin sitä lirvaketta niin ettei se pieni kaulus enää pysy maskissa kiinni vaan killuu siinä vapautusvivun varressa

Itse itselleni vastaten kun se tänään selvisi tämäkin. Siitä aukosta lukon edessä näkyy se vedin. Vetimen yläpinnalla on pieni peltilipare, käännä se ylöspäin. Saranoitu siis vetimen juuresta.
Talttapää meisseli siihen vetimen uraan ja käännät siten että ura leviää. Riittävästi kun leviää niin päät irtoaa siitä akselista ja sitten se kikkare jo pääseekin vapaaksi. Takasin laitto olikin vähän hankalampaa, ylläolevat ohjeet siis kääntäen mutta käytännössä aika nihkee operaatio. Ainakin huonossa valossa ja -10 asteen lämpötilassa.
Posted: 4.1.2009 0:57
by Sami Mäkinen
Joutu päästään pikatiellä Volvo V40 T4 ohitte

ei oo pittoo

Posted: 4.1.2009 9:10
by enska
Sami Mäkinen wrote:Joutu päästään pikatiellä Volvo V40 T4 ohitte

ei oo pittoo

Pitoo tai ei, ohi se olis kuitenki menny

Posted: 4.1.2009 10:04
by Alkaline
enska wrote:Sami Mäkinen wrote:Joutu päästään pikatiellä Volvo V40 T4 ohitte

ei oo pittoo

Pitoo tai ei, ohi se olis kuitenki menny

yhtesti meni v50 T5 siinä jurvan ABCn kohdalla ohi. Siinä oli kyllä kulku kohdallaan kun lähti takaa survomaan. Vauhtia oli kuiteenkin yli kaksmarkkaa...
Posted: 4.1.2009 11:35
by Sami Mäkinen
enska wrote:Sami Mäkinen wrote:Joutu päästään pikatiellä Volvo V40 T4 ohitte

ei oo pittoo

Pitoo tai ei, ohi se olis kuitenki menny

EI... saman vehkeen kanssa ottanut ennenkin kesällä... jäi ku tatti p*skaan... ei noista bensa vehkeist oo mihkää
ja talvella ei dieseleistä...

Posted: 4.1.2009 12:04
by kotka
Ihan kiva joululahja.. Mutta onko kaikki tuollaisella puna-musta yhdistelmäväreillä, vai näyttääkö tuo vain sellaiseslta?
Taitaa olla kohta toisen telkkarin osto edessä, että pitänee jossain vaiheessa kierrellä taas eri vaihtoehtoja kyttäämässä..
Posted: 4.1.2009 12:22
by HarriV
On se väriltään vähän punertava. No käy ihan hyvin meidän sisustukseen.
Posted: 5.1.2009 11:29
by Kimmo H.
Alkaline wrote:
yhtesti meni v50 T5 siinä jurvan ABCn kohdalla ohi. Siinä oli kyllä kulku kohdallaan kun lähti takaa survomaan. Vauhtia oli kuiteenkin yli kaksmarkkaa...
Millä ite olit liikenteessä?

Posted: 5.1.2009 11:32
by Pasi Häkli
Sami Mäkinen wrote:ei noista bensa vehkeist oo mihkää
ja talvella ei dieseleistä...

Oon huomannu saman...

Jos pikatiellä vaan liukasta on, niin ihan sama kiihdyttääkö vitos- vai kutosvaihteella. Sutii vaan. Eikä pitäs olla huonoista renkaistakaan kiinni, kun on uudet nastarenkaat alla.
Posted: 5.1.2009 11:34
by Musti
Kimmo H. wrote:Alkaline wrote:
yhtesti meni v50 T5 siinä jurvan ABCn kohdalla ohi. Siinä oli kyllä kulku kohdallaan kun lähti takaa survomaan. Vauhtia oli kuiteenkin yli kaksmarkkaa...
Millä ite olit liikenteessä?

Todennäköisesti volvolla oli se 200+ mittarissa eikä Alkalinellä... Tai sit on golffia ruuvattu...

Posted: 5.1.2009 11:36
by Musti
Pasi Häkli wrote:Sami Mäkinen wrote:ei noista bensa vehkeist oo mihkää
ja talvella ei dieseleistä...

Oon huomannu saman...

Jos pikatiellä vaan liukasta on, niin ihan sama kiihdyttääkö vitos- vai kutosvaihteella. Sutii vaan. Eikä pitäs olla huonoista renkaistakaan kiinni, kun on uudet nastarenkaat alla.
Ja ei kiihdy ku ESP hakkaa jarruja... Ja ku ottaa sen pois ni jää vaan nastat katuun ku on niin mahtavat tehot...

Posted: 5.1.2009 12:50
by Sami Mäkinen
Musti wrote:Pasi Häkli wrote:Sami Mäkinen wrote:ei noista bensa vehkeist oo mihkää
ja talvella ei dieseleistä...

Oon huomannu saman...

Jos pikatiellä vaan liukasta on, niin ihan sama kiihdyttääkö vitos- vai kutosvaihteella. Sutii vaan. Eikä pitäs olla huonoista renkaistakaan kiinni, kun on uudet nastarenkaat alla.
Ja ei kiihdy ku ESP hakkaa jarruja... Ja ku ottaa sen pois ni jää vaan nastat katuun ku on niin mahtavat tehot...

Itellä huonot kitkat... Pasi: mutta mikä v*tun 6 vaihde? R = Revitys vaihdeko?

.... Musti: Mikä v*tun ESP...

Posted: 5.1.2009 13:11
by Kimmo H.
Tollasia ne tiisselit on... liikaa tehoja (=torkue), mahdoton ajaa talvella

Posted: 5.1.2009 13:12
by Kimmo H.
Sami Mäkinen wrote: R = Revitys vaihdeko?

Just se... ja N = nokitusvaihde, sillä jää jo T6:kin

Posted: 5.1.2009 13:18
by Musti
Sami Mäkinen wrote:Musti wrote:Pasi Häkli wrote:
Oon huomannu saman...

Jos pikatiellä vaan liukasta on, niin ihan sama kiihdyttääkö vitos- vai kutosvaihteella. Sutii vaan. Eikä pitäs olla huonoista renkaistakaan kiinni, kun on uudet nastarenkaat alla.
Ja ei kiihdy ku ESP hakkaa jarruja... Ja ku ottaa sen pois ni jää vaan nastat katuun ku on niin mahtavat tehot...

Itellä huonot kitkat... Pasi: mutta mikä v*tun 6 vaihde? R = Revitys vaihdeko?

.... Musti: Mikä v*tun ESP...

ESP = En Suostu Pelleilemään... = ilonpilaaja...

Posted: 5.1.2009 13:25
by jmr
Näillä keleillä auto saa aina lempinimekseen joko Iglu tai natsipakastin.
Posted: 5.1.2009 13:26
by Kimmo H.
Mene ja tiedä, ehkä mullakin olisi vielä nastarenkaissa nastat ESP:n ansiosta

Posted: 5.1.2009 16:22
by kotka
Kimmo H. wrote:Mene ja tiedä, ehkä mullakin olisi vielä nastarenkaissa nastat ESP:n ansiosta

Tuo on kyllä aika epeli, tuo ESP.. Työautosta en saa edes poiskytkettyä

Se aina puuttuu peliin, kun alkais olla kivaa ja pitäis "oikein" ajaa..
Kai se henkiä säästää oikeasti, mutta joskus se kyllä säikäyttää kesken kaiken. Uskomattoman nopea se on kyllä puuttumaan peliin, kun sitä leikkiessäni kokeilin.
Ja ylhäällä ollaan oikeassa tuon dieselin ajo-ominaisuuksista näin talvella, vilkkuu ESP aika helposti turbon ahtaessa kunnolla tuosta 2000 rpm:stä ylöspäin.
Lämmin tuo opel on, lämmössä en pidä pakkasista riippumatta (työauto..) ja silti automaatti hoitaa lämmön kohdilleen aika nopeasti. On siinä kyllä sähköinen lisävastus lämmityslaitteessa (?) joka nopeuttaa lämpiämistä
Ei kehtaa edes Focuksesta puhua samana päivänä, vain lämmitettävä tuulilasi oli plussaa. Ei tarvinnut raapata, iski vain auton pyörimään hetkeä aikaisemmin

Posted: 5.1.2009 18:26
by Haapala
Neliveto ilman ylimääräistä elektroniikkaa, niin pärjää liukkaallakin.
Posted: 5.1.2009 21:52
by jopo
Haapala wrote:Neliveto ilman ylimääräistä elektroniikkaa, niin pärjää liukkaallakin.
Totta puhut! Aina liikkuu oli kesä tai talvi ja tarvittaessa poikittain.
Posted: 5.1.2009 21:56
by Tero Häkli
jopo wrote:Haapala wrote:Neliveto ilman ylimääräistä elektroniikkaa, niin pärjää liukkaallakin.
Totta puhut! Aina liikkuu oli kesä tai talvi ja tarvittaessa poikittain.
ikävä kyl tosi harva kesällä kunnolla poikittain
talvella tietty parempi, on vauhditkin järkevämmät =)
Posted: 5.1.2009 21:59
by Sami Jalonen
Kaljaa koneeseen. eka virallinen lomautuspäivä..

Posted: 6.1.2009 6:21
by Satelite
Mikä perhanan botti on vallannu clubin foorumin?

Posted: 6.1.2009 11:05
by Alkaline
Kimmo H. wrote:Alkaline wrote:
yhtesti meni v50 T5 siinä jurvan ABCn kohdalla ohi. Siinä oli kyllä kulku kohdallaan kun lähti takaa survomaan. Vauhtia oli kuiteenkin yli kaksmarkkaa...
Millä ite olit liikenteessä?

omalla rottelollani, jäin kyllä kun tossu siihen kuuluisaan pas****.
Posted: 6.1.2009 17:55
by Mika-Matti Mattila
Huomenna pitäs taas töihin mennä. Kerkishän sitä jo 18 päivää lomaileen...
Posted: 6.1.2009 19:56
by miihkali
Kävinpä äsken tyypittää Tojun uuven Avensisfarkun.
Posted: 6.1.2009 20:07
by Kiviharju
^Ei saa kiroilla täällä AUTO foorumilla...

Posted: 7.1.2009 15:38
by Kimmo H.
miihkali wrote:Kävinpä äsken tyypittää Tojun uuven Avensisfarkun.
Joko löit kaupat lukkoon?

Posted: 7.1.2009 16:58
by jmr
miihkali wrote:Kävinpä äsken tyypittää Tojun uuven Avensisfarkun.
Väistikö se vesilammikotkin, kuten mainoksessa?

Posted: 7.1.2009 21:50
by kotka
miihkali wrote:Kävinpä äsken tyypittää Tojun uuven Avensisfarkun.
..Joku on ainakin saanut ihan AUTOLLA ajettua.. Ainakin siistin näköinen, mutta oliko hiljainen sisälle?
Posted: 8.1.2009 8:59
by miihkali
kotka wrote:
..Joku on ainakin saanut ihan AUTOLLA ajettua.. Ainakin siistin näköinen, mutta oliko hiljainen sisälle?
Oli kyllä yllättävän hiljainen. Ainoo, mikä vaivas mua, oli ajotuntuma. Jotenkin se vaan haki tietä ja ei yksinkertaisesti tuntunut saksalaiselle "junalle". Tilava ku mikä ja laadukas vaikutelma. A-pilari tosin aika matala ja jopa minä 173cm tappi kolautin pääni siihen, kun nousin autosta.
Posted: 8.1.2009 14:59
by waltt
Voi vi***jen kevät ja ky***en takatalvi..
Golffista on tuulilasi melkeen irti, huomasin ku pisti musiikkia vähänkään kovemmalle niin alkoi ikkuna pomppimaan...

Liima hellittäny...

Posted: 8.1.2009 15:47
by Kimmo H.
Ei nyt pahalla ja saattaa olla että käy omalle kohdalle, mutta ei tuolle voinut muuta kuin revetä ihan totaalisesti. Pirun tylsä työpäivä, tämä pelasti kaiken. Jos lähtisi samalta istumalta naurunpurskahduksien saattelemana kotia kohti

Posted: 8.1.2009 21:32
by miihkali
^ Ei sais nauraa, mutta meikäki repes tolle lasihommalle... anteeks...
ps. Pakko viitata edellisiin sen verran, et Avensis oli mun kaverilla koeajussa ja EN ole ostamassa Tojotaa

Posted: 8.1.2009 22:43
by Satelite
Eiks muuten Volkkarilla oo niin että variant=farmari ja takaikkunasta taakseppäin jatkuvalla takapaksilla=sedan? alkuun kun mietin että sedan on kuin variant vai häh?

Taitaa tuo perkele oma ollakkin sedani mut eikai täältä ny heti lennä pellolle jos noin on

On vaan enemmän kokemusta noista kuplista ja pallokeuloista niin ei oo nii perehtyny näihin kakkoskoppaista golffia uudempiin vehkeisiin.

Posted: 9.1.2009 0:42
by waltt
waltt wrote:Voi vi***jen kevät ja ky***en takatalvi..
Golffista on tuulilasi melkeen irti, huomasin ku pisti musiikkia vähänkään kovemmalle niin alkoi ikkuna pomppimaan...

Liima hellittäny...

Paranee kokoajan...
Koko viikon ollu pakkasta ~15 astetta, nyt pari astetta plussan puolella ja sataa vettä...
Ei tässä itekkään muuta voi kun nauraa...

Oon sentään jo parissa päivässä lukenu 120 sivua irc Quoteja ja nauranu muitten jutuille...
