Tosiaan vika vain lyhkäsillä valoilla ja molemmilla polttimoilla sama homma.
Onko sulla katkaisija 0 asennolla vai 1 asennolla? 0 asennollahan on pienempi virta polttimoilla ja ballasti on suhteellisen tarkka tuosta virrasta. Mutta jos on 1 asennolla ja siltikin välkkyy niin koita vaihtaa pelkkä ballasti toiselta puolelta missä toimii siihen missä välkkyy. Näin tiedät että ballasti on viallinen. Jos siltikin välkkyy niin polttimo viallinen.sahti wrote:Vajaa 3kk ollut elekman 35w 6000k setti lyhyissä ja nyt toinen puoli välähtelee valojen päällelaiton yhteydessä. Toimii toki vielä, välähtelyjen jälkeen syttyy niinkuin toinenkin puoli. Onko ballasti menossa rikki?
Olen koittanut vaihtaa polttimot ja ballastit päikseen. Näyttäisi olevan vaan umpio kärähtänyt (?). Kuitenkin sama homma on lyhkäsillä ja pitkillä valoilla apukuskin puolella niin epäilen vahvasti polttimovikaa.kotka wrote:Oletko kokeillut polttimoiden puolten vaihtoa?
Ettei olisi jotain ongelmaa polttimossa, joka aiheuttaa muutosta valokuvioon.
Sopishan tuo mut xenon polttimosta tulevia virtajohtoja ei saa kiinni mihinkään että sais virran? Pitäisi olla semmonen adapteri et saa suoraa johot kiinni.ibel wrote:Toimisko tälläne??
Tuli mieleen, ostitko pelkät polttimot vai koko sarjan (polttimot + ballastit)??kimitz wrote:Ostin finnxenon h7r xenonit golffiini.
Tuollaista kattonukki mut noita ei vaan suomesta taida saada, kun en ole löytänyt.. Pitää varmaan tilata ulkomailta sitten.Monkelo wrote:http://m.aliexpress.com/item/3235062107 ... sitedetail
Ei tosin käytännössä eroa tuosta ibelin ehdottamasta?
En nyt tuosta B4 Passatista niin varmaksi sano, mutta releytä ne ajovalot nyt ensin ja päälle jotkut laadukkaat 55w halogeenit sinne. Voipi ero olla aika mahtava vrt vakio naruilla vietyyn virtaan. 3B hukkasi 2-3v akulta valolle mentäessä, nyt releillä ja vahvoilla piuhoilla päästään aika paljon pienempään jännittehäviöön. Ja valoissa tuo 2-3v vaikuttaa hitosti.PasaatiVR6 wrote:Itse olen pitkään pähkäillyt oman Pasuunan valojen (H1 + H1) parantelua
Tällä hetkellä suunnitelmissa myös jonkin verran laittommat ratkaisut.
Omien lähi- ja kaukovalojen releytys ja polttimoiksi (laittomat) H1 80W
Ite ainakin nähny vaan semmosia mihin tulee se can bus palikka siihen polttimon ja ballastin väliin.Mika Viinikka wrote:Onkos joku laittanut can väyläiseen autoon nopeita ballasteja lähivaloille? Nuo nopeet ballastit ei kait ole can-bus ballasteja ja mietinkin aiheuttaako ne mitään häiriöö?
Pari vuotta(n.70tkm) ollut nyt noi nykyiset cobran valot ja mietin vaihtoa uusiin viimeistään ensi syksynä. Tuntuis, että valoteho jo hiipunut jonkun verran.
Voisihan sitä toki uudet polttimotkin vain laittaa, mutta ajatuksissa oli nopeampi syttyminen.
En ole Passatin umpioon laittanut, mutta projektori umpioihin olen eikä sillä isompi tehoisella sarjalla saa umpiosta yhtään enempää ulos valoa kuin 35W sarjalla. Olen vähän tutkinut noita fyysisiä eroja polttomoissa ja esim 55w polttimoissa se kirkkain polttopiste on ollut vähän eri kohdassa kuni 35w jolloin se kirkkaus ei tule ulos kunnolla sieltä projektorista kun heijastin heittää sen väärään kohtaan.Mika Viinikka wrote:Periaatteessa ei tarvi kyllä syttyä yhtään nopeammin kuin nyt.
Onko joku laittanut tehokkaampia xenoneja 3c passatin umpioon?
Onko mitään hyötyä?
Mulla on yhdet H7 ledit joista kaveri maksoi reilu vuos sitten melkein 100€ eikä ne näytä projektoriumpiossa eikä heijastinumpiossa huonostikkaan. Led on todella kirkas, mutta taitaa ledit olla vähän väärässä pituudessa vrt normaali kun valo ei tule umpiosta ulos kunnolla.Mika Viinikka wrote:Jotain juttua vaan noista lukenut, että H7 ei anna hyvää valoa, mutta H4 taas hyvä. Tuossa 3C passatissa on halogeenit niin onnettomat, että normi polttimoita en enään vaihda takasVaikka nyt pääasiassa kaupungissa nykyään ajelenkin. On tuossa toki led lisäpitkät avittamassa sitten kun pimeille pätkille lähtee. Tarvii vähän funtsia vielä, vaikka henkilökunta alella noi polttimot saisinkin
Ja mitä sitä katsastusta jännittää, minä olen tuon nyt kaksi kertaa katsastanut jälkias. xenoneilla ja mitään ole sanottu.