
Päivän projekti...
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Oliskin ollut huumoria.Pasi Häkli wrote:Tais olla pientä huumoria tossa, eka perkeleen iso kiitos rikkomisesta, ja sit normi kiitos ku oli sentäs kuparitahnaa laittanutAjH wrote:Mitäs vikaa kuparitahnassa liukutapeissa, paitsi että sottaavaa kamaa on se?
Mielestäni kuparitahna ei vaan ole oikeaa ainetta tonne satulan liukutappeihin. Kuparitahnaa kun ei ole tarkoitettu liukasteeksi. Se on tarkoitettu käytettäväksi pulttien kierteissä jotka lämpenevät niin paljon, että ilman kuparitahnaa "palavat" kiinni.
Ja huonolla tuurillahan tuo kuparitahna saattaa turvottaa liukutappien kumit vituralleen.
Jarruosien voiteluun on olemassa ihan ko. asiaan suunniteltuja tuotteita. Myydään nimellä jarrurasva tjsp.
Itekki aina paremman aineen puutteessa tunkenut jokaseen autoon liukutappeihin kuparitahnaa jarruremontteja tehdessä. On kai se ny parempi kuitenkin kuin ei mitään jos tapit on jumissa.. Kun ei ikinä tajuu osia hakiessa varata mitään erikoisempia rasvoja, kuparitahnaa taas yleensä on hyllyllä..Tero Paalanen wrote:Oliskin ollut huumoria.Pasi Häkli wrote:Tais olla pientä huumoria tossa, eka perkeleen iso kiitos rikkomisesta, ja sit normi kiitos ku oli sentäs kuparitahnaa laittanutAjH wrote:Mitäs vikaa kuparitahnassa liukutapeissa, paitsi että sottaavaa kamaa on se?
Mielestäni kuparitahna ei vaan ole oikeaa ainetta tonne satulan liukutappeihin. Kuparitahnaa kun ei ole tarkoitettu liukasteeksi. Se on tarkoitettu käytettäväksi pulttien kierteissä jotka lämpenevät niin paljon, että ilman kuparitahnaa "palavat" kiinni.
Ja huonolla tuurillahan tuo kuparitahna saattaa turvottaa liukutappien kumit vituralleen.
Jarruosien voiteluun on olemassa ihan ko. asiaan suunniteltuja tuotteita. Myydään nimellä jarrurasva tjsp.
Transporter 2,5tdi vm99
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ajattelin tossa kahdeksan aikaan, että jos sitä iltakaljan ottas. Menin kaljan kaa kattelee tohon pihalle polon konepellin alle. Vanha turbo imusarjoineen irti ja uusi turbo heppiin paikalleen. Puolentoista tunnin päästä kun lopettelin, niin kaljastakin oli jäljellä vielä puolet. Melko riittoisa päivä on ollu.
Tynnyristäkö joit?JukkaA wrote:Ajattelin tossa kahdeksan aikaan, että jos sitä iltakaljan ottas. Menin kaljan kaa kattelee tohon pihalle polon konepellin alle. Vanha turbo imusarjoineen irti ja uusi turbo heppiin paikalleen. Puolentoista tunnin päästä kun lopettelin, niin kaljastakin oli jäljellä vielä puolet. Melko riittoisa päivä on ollu.

-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
-
- VCF Member
- Posts: 71
- Joined: 1.3.2010 22:26
- Location: Alajärvi
Tulipahan jo sunnuntaina käytyä vaihtamassa uuteen, kylmeni hyvin mutta piti ihme lorinaa, ja se mikä enempi häiritti niin lämpeni 8 tunnissa -21 -> +20. Tai no en tiedä tarkkaa aikaa, mutta 8 tunnin aikana havaittu toi muutos.AjH wrote:Arkkupakastinkin tuli haettua, nyt pitäis 400 litraa tavaraa saada talvea varten kylmäksi. 12 litraa sai jo kaupanpäälliseksi vaniljajäätelöä mukaan.
Nyt on sitten 300 litraa ja vähän pihimpi laite muuten. Toimii ilmeisesti paremmin nyt.
Hyvää sarjaa kun perjantaina kiikutin koekäytetyn kompuran takas kauppaan huoltoon, vuoti paineet säiliöstä hiljaksiin ulos.
Hitsikonekkin kaipaa huoltoa, virtakatkasija välillä vetää oikariin ja sulake napsuu.
Ihme romuja tää nykymaailma täynnä. Lähinnä noi uudet ja valmiiksi romut laitteet ihmetyttää, ei ollu edes mitää halpiksia vaan pakastinkin itseasiassa kalleimpia mitä kaupasta sai.

Last edited by AjH on 29.7.2011 20:55, edited 1 time in total.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
-
- Posts: 362
- Joined: 1.12.2009 9:04
- Location: Dead city
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Eilen jouduin leikkimään putkimiestä. Keittiön viemäri vetänyt aika nihkeesti jo vähän pidemmän aikaa, nyt ei meinannut altaasta vesi häipyä kun pitkän aikaa odottamalla. Sekä aina astianpesukonetta käyttäessä se lykkäsi vedet altaaseen kun viemäri ei laske tarpeeksi hyvin. Aikasemmin yritin semmosilla viemärinaukaisurakeilla(98% Kaliumhydroksidia) sitä avata, kauhee kohina kuului, mutta eihän siitä mitään hyötyä ollut. Eikä mistään muistakaan putkireiskoista.
Kävin ostamassa 5 metrisen viemärinaukaisuvaijerin ("rassin"), ei auennut vielä sillä. Uutta kauppareissua ja sen jälkeen 15 metrisellä uus yritys, juuriaan myöten sen viemäriin survoin ja rassasin jonkin aikaa ja vesi virtaa taas komiasti. Todellinen työvoitto.
Kävin ostamassa 5 metrisen viemärinaukaisuvaijerin ("rassin"), ei auennut vielä sillä. Uutta kauppareissua ja sen jälkeen 15 metrisellä uus yritys, juuriaan myöten sen viemäriin survoin ja rassasin jonkin aikaa ja vesi virtaa taas komiasti. Todellinen työvoitto.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Päivän projektina oli käyttää autoa merkkihuollossa
Jarrupalat ja -levyt vaihtuivat eteen ja taakse hintaan 530 euroa.
Sen lisäksi olivat huomanneet että vetonivelen suojakumi on rikki ja takaiskarit vuotaa.
Täytyy katella mistä niihin löytyy rahat
Ainakin tuli liikuntaa kun kävin siinä välillä kävellen kotona. Noin tunti yhteen suuntaan.

Jarrupalat ja -levyt vaihtuivat eteen ja taakse hintaan 530 euroa.

Sen lisäksi olivat huomanneet että vetonivelen suojakumi on rikki ja takaiskarit vuotaa.
Täytyy katella mistä niihin löytyy rahat

Ainakin tuli liikuntaa kun kävin siinä välillä kävellen kotona. Noin tunti yhteen suuntaan.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Huoltoaika tuli ruokatunnilla varattua.
Ilmastointi oli viime viikolla ja nyt varasin vetarin suojakumien vaihtoon ja ilmastoinnin remmin.
Sitten katsovat mikä turbolle tuli kun katosi paineet. Oltiin Ouluun menossa niin ilman varoitusta pois pelistä?!
On aika orpo ajaa ilman.
Sitten pysäköin Iin Kärkkäiselle ja hetken päästä taas toimi hetken aikaa.
Mikä lie tullu?
Toivotaan ettei se kaikista pahin ole edessä. Onpahan tullut sitten kaikki uusittua niin voi ajaa seuraavat 300tkm.
Ilmastointi oli viime viikolla ja nyt varasin vetarin suojakumien vaihtoon ja ilmastoinnin remmin.
Sitten katsovat mikä turbolle tuli kun katosi paineet. Oltiin Ouluun menossa niin ilman varoitusta pois pelistä?!
On aika orpo ajaa ilman.
Sitten pysäköin Iin Kärkkäiselle ja hetken päästä taas toimi hetken aikaa.
Mikä lie tullu?
Toivotaan ettei se kaikista pahin ole edessä. Onpahan tullut sitten kaikki uusittua niin voi ajaa seuraavat 300tkm.
- Volkkaristi,kaiken testaamisen jälkeenkin-
Wolskwagen Passat 1.9Tdi 96kw Powerdiesel -02
Wolskwagen Passat 1.9Tdi 96kw Powerdiesel -02
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Toivottavasti näin. Eikä niin että pitäisi uusi turbo laittaa..Pasi Häkli wrote:^ Todennäköisesti meni vikatilaan yliahtamisen takia. Eli turbon vnt-siivikko karstainen ja jumittaa. Uudelleen käynnistäminen poistaa vikatilan.

- Volkkaristi,kaiken testaamisen jälkeenkin-
Wolskwagen Passat 1.9Tdi 96kw Powerdiesel -02
Wolskwagen Passat 1.9Tdi 96kw Powerdiesel -02
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Tuli spostia lomareissusta että lähtöaika muuttuu 06.30->19.30. Kivasti hävis siinä yks päivä 

Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Meillä herneet syödään...Pasi Häkli wrote:...tai sitten et vaan osaaMusti wrote:Helppoa tuo koneurakointi...Ja tämä oli sitten huumoria, eli jätetään ne herneet sinne kaupan pakastealtaaseen


Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
- Riku Korpela
- Posts: 289
- Joined: 17.12.2008 21:32
- Location: Seinäjoki
Tänään auto huollosta. Vetari, suojakumit, ilmastoinnin remmi, ilmastoinnin desifiointi.
Ja se syy turbon poistumiseen. Oli paineanturi, joka meni. Eikä ollut suolanen ees... alle 100€
Nyt on uusi aika taas huoltoon ja toivon mukaan jo tarvittavat tehty. Enpä oo aikoihin näin tehokkaasti autoa käyttänyt huollossa. Tässä vissiin tuli tehtyä seuraavaa 300tkm varten huollot
Ja se syy turbon poistumiseen. Oli paineanturi, joka meni. Eikä ollut suolanen ees... alle 100€


Nyt on uusi aika taas huoltoon ja toivon mukaan jo tarvittavat tehty. Enpä oo aikoihin näin tehokkaasti autoa käyttänyt huollossa. Tässä vissiin tuli tehtyä seuraavaa 300tkm varten huollot

- Volkkaristi,kaiken testaamisen jälkeenkin-
Wolskwagen Passat 1.9Tdi 96kw Powerdiesel -02
Wolskwagen Passat 1.9Tdi 96kw Powerdiesel -02
3C:n etupenkkien alta airbagien liittimien poisto, johtojen tinaaminen yhteen, suojaaminen kutisteletkulla ja vikavalon nollaus liikkeessä (5€).
Aikaa meni n. 1,5h ku rauhassa yksin teki. Eipä enää syty valo kojelautaan
Aikaa meni n. 1,5h ku rauhassa yksin teki. Eipä enää syty valo kojelautaan

Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Ei kai Killer bageja poistanu käytöstä, vaan ne liittimet sieltä penkkien alta. Bagit siis edelleen täysin toiminnassa, mutta nyt ei liittimet aiheuta ongelmia.
Taas oikein suunnittelun ja laadun tulos, kun tommoseen paikkaan noinkin onnettomat liittimet.
Taas oikein suunnittelun ja laadun tulos, kun tommoseen paikkaan noinkin onnettomat liittimet.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
En tietenkään poistanu bägejä pois käytöstä vaan ohitin nuo p...rkeleen susi liittimet ettei joka kerta kun penkkiä liikuttaa niin syty valoa kojelautaan.AjH wrote:Ei kai Killer bageja poistanu käytöstä, vaan ne liittimet sieltä penkkien alta. Bagit siis edelleen täysin toiminnassa, mutta nyt ei liittimet aiheuta ongelmia.
Taas oikein suunnittelun ja laadun tulos, kun tommoseen paikkaan noinkin onnettomat liittimet.
MikkoP. --> kyllä pelaa kolarissakin kun johdot on juotettu toisiinsa sekä suojattu kunnolla niin varma liitos vrt noihin vag-liittimiin verrattuna!!
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Eilisen projektina oli tallissa rakentelua, rengashylly tuli valmiiksi, ulkovalot melkein kaikki seinään ja ilmastointiputkistoa vähän alottelin. Ihme laitoksia tommoset palopellit, käyttöohjeen avulla sitä ei ainakaan saanu viritettyä 
Ja transportteriin takajouset ja -iskarit vaihdettua. Ei pysty kyllä suunnittelijan ajatusta ihan täysin näkemään että miksi jousissa on ne ohuemmat kierrokset päissä? Uusissa ei olekkaan, taisi olla jokku heavy duty -mallit. Mutta Sachsin iskareilla varustettuna tuntuivat ilman kuormaakin oikein mainiolta paketilta.

Ja transportteriin takajouset ja -iskarit vaihdettua. Ei pysty kyllä suunnittelijan ajatusta ihan täysin näkemään että miksi jousissa on ne ohuemmat kierrokset päissä? Uusissa ei olekkaan, taisi olla jokku heavy duty -mallit. Mutta Sachsin iskareilla varustettuna tuntuivat ilman kuormaakin oikein mainiolta paketilta.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Spacereita laitellessa ensin huomasin ettei 10mm lätty mennyt pohjaan (FK:n), sit laitoin 3mm sen alle että sain keskittämään, sit pultteja kiinni, vähän oli tahmeet menemään kiinni, rengas paikalleen ja ei pyöri. Auki pakka ja huomasin että mukaan saamani pidemmät pultit olikin sit tosi pitkät
Sit romut irti, tänään lähdin ajamaan ja hirvee hankaus, oli luultavasti laakeri korkannu ulospäin ja satulan kannake hinkkas levyyn. Oujee...

Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Kaverin kanssa tehtiin vaihto kolmos Golffin etusivulaseista, annoin hänelle omat 50% kalvolla tummennetut lasit ja itse sain alkuperäiset sävylasit Golffiin (lähinnä katsastusta varten).
Kiva vaan, kun noissa sävylaseissakin on joskus ollut kalvot, ja liimapinta oli jätetty enää.. noh, Sinoli + metallinen ikkunaskraba toimi yllättävän hyvin.
Kiva vaan, kun noissa sävylaseissakin on joskus ollut kalvot, ja liimapinta oli jätetty enää.. noh, Sinoli + metallinen ikkunaskraba toimi yllättävän hyvin.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Viime yönä oli lämpötila käyny +3 asteessa, joten aamun projektina ennen töihin lähtöä oli testata miten Eberi pelaa uudessa kulkineessa. Hyvin pöhisi. Hommasin foorumiltakin tutulta Tero L:ltä alku kesästä tämän hopeanuolen (tai no ei taida enää olla kuin hopeinen rollaattori - pappalook - )



2 x Golf IV Variant TDI (ALH)