Page 1 of 1

BCB Jakohihna poikki

Posted: 19.11.2010 12:42
by TomBa
Apua kaivattaisiin.

Elikkäs juuri kun sain autoni kuntoon ja katsastettua niin seuraava ongelma hyökkäsi silmille.

Golfin (BCB 1.6) jakohihna meni poikki.
Seuraavaan hihnan vaihtoon oli vielä 15tkm (165tkm ajettu).
Ilmeisesti on ihan oma ongelma vastuuseen tuosta ei varmaan ketään saa?

Onko muille käynyt noin ja paljonko on tullut maksamaan?

On muuten vag miehen usko koetuksella...

Posted: 19.11.2010 12:46
by DJDH
AVK:lta vaihtokone. Nopein, helpoin ja halvin vaihtoehto. Turha siitä on oikeastaan muualle itkeä kun omaan lompakkoon :lol:

Posted: 19.11.2010 12:50
by Pasi Häkli
Tai pelkkä kansi vaihtoon, eipä sieltä yleensä muuta ole hajonnut. Ja tietty se jakopää samalla :D
varaosahaku.fi löytyy hintahaitaria BCB moottorille 800-1600€. Tarjolla 10kpl moottoreita.
AVK:llä ei näyttänyt olevan yhtään BCB-moottoria. AKL-moottoreita oli montakin.

Posted: 19.11.2010 12:54
by TomBa
Pasi Häkli wrote:Tai pelkkä kansi vaihtoon, eipä sieltä yleensä muuta ole hajonnut. Ja tietty se jakopää samalla :D
Onko tuo enemmän sääntö kuin poikkeus että kansi on paskana?

Vai pystyykö tuosta vielä tekemään?

Mites Pasi paljonkos tuollainen yleensä maksaa kun tuollaisen korjauttaa?

Posted: 19.11.2010 13:02
by Pasi Häkli
Jos tuuria on niin voi mennä pelkästään venttiilien uusinnalla, jos on lautanen irti varresta, niin sen sitten jo arvaakin minkä näkönen se kansi on. Siinä tapauksessa voi olla sylinterin seinämilläkin jo aika pahaa naarmua.

Yleensä alakerralle ei käy kuinkaan, ellei tosiaan ole venttiilinlautanen irti varresta.
Hinta-arviota oon huono antamaan. Ehkä löytyy joku muu joka on joutunut saman kokemaan.

Halvemmaksi tuo vanhasta kannesta tekeminen ei varmasti tule muutakuin itse tekemällä.

Korjaamolla teettämällä aikaa kuluu huomattavasti enemmän vanhasta kannesta rakentamalla, jos vertaa siihen että vanha kansi pois -> uusi kansi paikoilleen ja auto käyntiin. Ja välttämättä eivät voi antaa edes toimintatakuuta, koska ei ole käytetty uusia osia.

Posted: 19.11.2010 21:16
by TomBa
No niin purkaminen aloitettu. Alustavasti näyttäs et on 2 venttiiliä solmussa kolmospytystä, huomenna tietää paremmin.

Ja tuo ettei kannata mihinkään itkeä niin ei kyllä pidä paikkaansa.
Soitin firmaan missä on tuo jakopää laitettu ja kysyin onko heillä millainen takuu noissa jakopään osissa/työssä.
vastaus oli että osilla on 2 vuoden takuu ja kyllä sen hihnan pitää kestää vaihtovälin ajan.
Itselläni hihna ollut jo 3 vuotta joten vuodet menee yli mutta lupasivat selvittää kuitenkin asiaa maahantuojalta.
Kaikki tuo vain yhdellä asiallisella kysymyksellä.

Posted: 19.11.2010 22:16
by Leroy
Ei nyt ihan täydellisesti selvinnyt oliko tuo hihna vaihdettu merkkiliikkeessä vai ei? Se nimittäin auttaa paljon maahantuojan kanssa asiointia. Aina ensiksi nousee yleensä kysymys onko merkkihuollettu vai ei kun tällaisista takuun ulkopuolisista jutuista yritetään saada niitä vastuuseen. Mutta toivotaan parasta. Nuo on kyllä ikäviä juttuja (nimim. Hdi 406=*naps*) :roll:

Posted: 20.11.2010 9:58
by TomBa
Juu elikkäs tarkennusta asiaan.

Jakohihna on vaihdettu eräässä fixus liikkeessä jonne nyt jakohihnan toimitan.
Sieltä se menee kyseisen hihnan maahantuoneelle yritykselle.
VW (Laakkonen) ei ota mitään kantaa koko asiaan mikä on ihan normaalia ja ymmärrettävää.
Auto ei ole käynyt huolloissa minun aikanani johtuen siitä että olen itse nuissa korjaamoissa ollut töissä ja tiedän millaisia isänmaantoivoja siellä voi olla.
Enkä tarkoita että kaikki on mutta ne on näitä ennakkoluuloja.
Image

Posted: 21.11.2010 17:33
by TomBa
Korjaus edelliseen eli 12 venttiiliä solmussa ja kolmessa männässä painaumia pakopuolella. Mäntiä ei ruveta vaihtamaan mutta kannen joutuu purkamaan täysin ja tarkistamaan vahingot.

Laittelen kuvia ja hinta tietoja kunhan kerkiän.

Ajattelin nyt kirjoitella tästä tilanteesta tänne aina valmistumiseen saakka.
Ompahan jotain luettavaa sille onnettomalle jollekka seuraavaksi tämmöistä sattuu (Toivottavasti ei satu).

Posted: 22.11.2010 14:17
by TomBa
Elikkä Soiteltu puolipäivää ympäri suomea ja todettu että aina välillä olisi syytä uskoa viisaampia.

Tuosta koneesta ei kannata enää tehdä mitään. Pelkät osat maksaa noin 1000e että auto olisi taas ajossa

Rehellisesti en olisi uskonut kannen olevan noin arvokas noita kun on kuitenkin jokunen tullut tehtyä vuosien aikana.

Vaihtokone taas maksaa tosiaan 800-1600 joten tuolla matikalla ostan vaihtokoneen.

Tietty voihan sitä ostaa myös tehdas uuden motin noin 3500e niinkuin laakkoselta ehdotti :lol:

Posted: 22.11.2010 19:10
by Tero Häkli
ite just tein samasen homman ku oli jakohihna menny poikki, 14 venttiiliä väärässä, vaihdoin tietty kaikki samalla... hintaa tuli noin 800 töineen, uutta venttiilit, tiivistesarja, jakopäähilut ja vesipumppu...

Posted: 23.11.2010 3:56
by TomBa
Tero Häkli wrote:ite just tein samasen homman ku oli jakohihna menny poikki, 14 venttiiliä väärässä, vaihdoin tietty kaikki samalla... hintaa tuli noin 800 töineen, uutta venttiilit, tiivistesarja, jakopäähilut ja vesipumppu...
Aikast edukkaasti tehty. Laakkosella (Lahti) pelkät osat oli 980e

Noh meinasin tuosssa päivemmällä soitella muutaman purkaamon läpi.
Oikeestaan kaks moottoria on löytyny joista jommankumman perjantaina haen.
Toivottavasti ens viikolla saa jo ajoon.

Kaveri väitti joskus että tuossa bcb moottorin jäähdytin nesteen laitossa olis jotain erikoista.
Jättää jonkun ilmalukon tai jotain. Osaisko joku vastata jotain tuohon asiaan?

Sori jos on hieman epäselvästi kirjoitettu alkaa väsy painaa.

Posted: 23.11.2010 5:47
by jonneilari
Ja saksan maata ei kannata unohtaa osissa...mulla esim edellisen 2.5tdi uudet nokat ynnä muut hilppeet tuli maksamaan 800e ja jos suomesta ostat ni puhutaan jo 2000e...joku tietävämpi voisi vinkata saksasta sivuja mistä kysellä osia tai konetta

Posted: 23.11.2010 9:43
by Tero Häkli
Kyllä se ihan helpolla ilmaantuu...
Heh, just kasaamassa tommosta V6 tdi:tä töissä :D
muistelisin et töineen 2500€ tehty urakka siitä, nokat, nostajat, keinovivut, jakopää... tosin seuraava tarjous asiakkaan mukaan oli ollut liki 3500€ ... ja kallein 4000€, jäätäviä summia ja jäätäviä eroja. :S Ei itellä tommosiin olis varaa :D

Posted: 23.11.2010 13:03
by Nipa
Tero Häkli wrote: Heh, just kasaamassa tommosta V6 tdi:tä töissä :D
Ai ai... Auto pajalla, laskutusmittari raksuttaa ja asentaja vaan surffailee volkkari foorumilla :lol: Hyi sua :D

Posted: 23.11.2010 14:26
by Tero Häkli
klo 2 yöllä lähdin töistä ;) ei jaksanu heti aamusti men :P

Posted: 23.11.2010 15:47
by TomBa
Eli laitetaanko tuohonkin jäähdytys järjestelmään nesteet ihan samalla tavalla kuin kaikkiin muihinkin autoihin?
Ettei vaadi mitään vippaskonsteja...

Posted: 27.11.2010 20:15
by TomBa
Koneen kävin hakemassa eilen 1200e oli hintaa.
Jakopään osat 263e

Tänään aamulla aloitin koneen asentelun ja huomenna olisi tarkoitus jatkaa

Eiköhän tämä ole jo maanantaina liikenteessä.

Posted: 28.11.2010 9:53
by Nipa
TomBa wrote:Koneen kävin hakemassa eilen 1200e oli hintaa.
Jakopään osat 263e

Tänään aamulla aloitin koneen asentelun ja huomenna olisi tarkoitus jatkaa

Eiköhän tämä ole jo maanantaina liikenteessä.
Paljon on vaihtokoneella ajettu?

Posted: 28.11.2010 16:59
by Tero Häkli
mä voin ostaa jämäkoneen halvalla =)

Posted: 28.11.2010 19:54
by TomBa
Sehän on myynnissä ihan tällä foorumilla. http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=9941

Posted: 29.11.2010 12:20
by Tero Häkli
ei toivoo että uuden hintaa maksasin :) voi unohtaa :)

Golffin koneen osia

Posted: 29.11.2010 20:14
by TomBa
Laita tarjous noista kilkkeistä niin katotaan. Voipi olla todella edukkaita.
Hinnat on laitettu vain sen takia kun säännöt käskee...

T. Tommi

Posted: 30.11.2010 0:38
by TomBa
Nyt iski tuollaisen ongelman.


17961 Barometric pressure signals : Implausible...

Loppuja en muista

Olisko tietoa mikä voisi olla vikana

Meinaa hiukan ahdistaa kun on "uusi" kone pellin alla eikä se lähde käyntiin... Lupailee mut ei pysy käynnissä
Mites tuon kaasuläpän pitäisi reagoida kaasunpainamiseen heräte virroilla/ startatessa?

APUVA!

Posted: 30.11.2010 1:09
by Satelite
Pikainen googletus tuolla koodilla viittais map-anturiin.

Posted: 1.12.2010 21:13
by TomBa
Nipa wrote:
TomBa wrote:Koneen kävin hakemassa eilen 1200e oli hintaa.
Jakopään osat 263e

Tänään aamulla aloitin koneen asentelun ja huomenna olisi tarkoitus jatkaa

Eiköhän tämä ole jo maanantaina liikenteessä.
Paljon on vaihtokoneella ajettu?
109tkm

Posted: 9.12.2010 0:50
by TomBa
TomBa wrote:Nyt iski tuollaisen ongelman.


17961 Barometric pressure signals : Implausible...

Loppuja en muista

Olisko tietoa mikä voisi olla vikana

Meinaa hiukan ahdistaa kun on "uusi" kone pellin alla eikä se lähde käyntiin... Lupailee mut ei pysy käynnissä
Mites tuon kaasuläpän pitäisi reagoida kaasunpainamiseen heräte virroilla/ startatessa?

APUVA!
Tuo vika selvisi kun vaihtoi suuttimet+tukin+säädin paketin vanhasta koneesta.

Auto siis lähti käyntiin mutta kaasupoljin/läppä halvaantuu ajoittain sekä kierrokset pomppii tyhjäkäynnillä.
Omat rahkeet ei enää riittänyt kun joutuu tuon vag-comin kanssa leikkii, joten auto on nyt lahden laakkosella.
Toivon mukaan alkaa nyt selviämään eikä olisi mitään hirveän kallista... :lol: