Page 1 of 1

Passat 3C loputon rahareikäkö?

Posted: 16.12.2010 21:59
by JUSPA
kysytäänpä nyt kuka tuollaisen Passatin omistaa..

ite oon ajellu E39 Bemarilla vuosia ja nyt on autokuume iskenyt vaihtaa sitä tuoreempaan vuosimalliin... laitoin saman kysymyksen seuraavasta bemarin mallista bimmerin keskustelupalstalle ja karua oli kieli siellä niien vikojen suhteen mitä tuossa mallissa esiintyy... tietysti ne kellä vikoja autossa sattuu olemaan niin siitä helpommin kertovat...

kakkosautona meillä on nyt 3BG malli ja siihen olen ollut tyytyväinen.... nyt vaan tätä palstaa lukiessani tuli sama tunne kun uudemman bemarinkin kohdalla että enhän minä noin vikaherkkää autoa uskalla ostaa... joten kertokaahan miten on... onko niitä maanantain versioita enemmän kuin muille viikonpäiville?

vai kannattaako ostaa vaikka Octavia joka kuitenkin aika vastaava peli kuin tuo 3C passat??

kyllähän sen ymmärtää että kun tekniikka lisääntyy niin vikakohteitakin voi olla lisää kuin peruspeleissä... mutta mites nyt tän pasdsatin kohdalla... onko siihen kukaan tyytyväinen ja päässyt pelkillä huolloilla ja peruskuluviaosia vaihtamalla?

ostossa olis siis joku 06 tai 07 farkku Diesel DSG lootalla ja hyvin varusteltuna...

Posted: 16.12.2010 22:36
by KakePro
C3:sen omistavat clubilaiset ovat keränneet tuonne vikalistaa :arrow: http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=1741

Kaikissa autoissa on omat lapsenvaivansa. Säännöllisesti huollettuna kulkevat kuitenkin kaikki yhtälailla. Mielestäni asia on näin :roll:

Posted: 16.12.2010 22:45
by JUSPA
tuota listaa tuossa lueskelinkin jo aiemmin...ja tuli juuri se tunne että enemmän on vika yksilöitä kuin moitteettomasti toimivia...

mutta niinkuin aiemmin mainittu... niistä viostahan yleensä sitä juttua tulee..

Posted: 16.12.2010 23:03
by DJDH
Yli puolet tuostakin "vikalistasta" on lähinnä kulutusosia. Kuten mm. hehkujen pitäis kestää 300t, jarrulevyt ja -palat kuluu käytössä, akku ei kestä kun 100t, no shit! Kumma jos on oikeasti varaa ajella 40-50k€ autolla, niin luulisi nyt olevan varaa ostaa ne parin sadan jarrulevyt ja -palat, vaihtaa se 100€ akku ja vaihtaa hehkutkin vaikka 150t välein.

Jotenkin ihmisillä on nykyään sellanen luulo että mitä enemmän pistää pätäkkää tiskiin, sitä paremman ja "huoltovapaamman" laitteen saa. Sitten kun on riittävästi massia kasassa, voi vaan ajella ja vähät välittää kaikesta. Vittuilla muille "köyhemmille" ja "vähäosaisemmille" ihmisille. Näitä näkee nykyään yhä enemmän ja enemmän, olen puhunut tästä aiemminkin. Sitten kun homma ei menekään niin kun itse haluaa, tulee ihan infernaalinen itku-potku-raivari, ihan samanlainen kun niille 3-4 vuotiaille kun ei saakkaan sitä karkkipussia. En nyt puhu omalta kohdaltani tai omista patoutumista, vaan ihan siitä mitä nykyään näkee ja kuulee muualla kun neljän seinän sisällä.

Auto on loppujen lopuksi kuitenkin vain kulutushyödyke ja hyvin harvoin kannattava investointi.

Posted: 16.12.2010 23:26
by Pia
^Aamen!

Posted: 16.12.2010 23:28
by KakePro
DJDH wrote:Yli puolet tuostakin "vikalistasta" on lähinnä kulutusosia. Kuten mm. hehkujen pitäis kestää 300t, jarrulevyt ja -palat kuluu käytössä, akku ei kestä kun 100t, no shit! Kumma jos on oikeasti varaa ajella 40-50k€ autolla, niin luulisi nyt olevan varaa ostaa ne parin sadan jarrulevyt ja -palat, vaihtaa se 100€ akku ja vaihtaa hehkutkin vaikka 150t välein.
Olen ihan saamaa mieltä tästä ja kuten ite edellä mainitsin että säännöllisesti huollettuna kulkevat kuitenkin kaikki yhtälailla.

Posted: 17.12.2010 1:35
by Por
DJDH wrote:...
Aika tyhjentävästi vastattu... loistavasti kiteytetty!

Posted: 17.12.2010 10:40
by elwood
Kuten tuossa edellä sanottu, autot ovat yksilöitä.
2:lla naapurillani on 3C Pasuuna, toinen on -07 2.0 Tdi comfortline manuaali, ajettu nyt n. 140 tkm.
Ainoa vika minkä tiedän siinä olleen, on polttoainepumpun hajoaminen.
Se toinen on taas 1.9 Tdi Luxline, ajettu nyt n. 100 tkm. Täysin viaton ollut tähän asti.

Posted: 17.12.2010 11:51
by AjH
Joo, vikalistaan on huono kirjoittaa autosta jossa ei mitään konkreettista vikaa ole ollut?
Appiukolla on uudesta ollut TDI 4motion, ei tietääkseni ole muuta tarvinnut kuin huoltaa ajallaan ja antaa mennä. Sitä sitten tiedä että onko huollon yhteydessä jotain pikkujuttuja korjattu, mutta ei ole valittanut yhtään että olisi huono auto. Aiempina on ollut 3BG variantti ja sedan, ja niistäkään ei mitään erityistä valittamista ole koskaan keksinyt. Mutta vanhempi herrasmies kun niin huollot tosiaan aina ajallaan ja uuttaa osaa kun tarve vaatii, eikä mitään pihistelyä noissa.

Siispä, tuskin 3C yhtään huono ostos on. Ainakaan liikkeestä, takuulla varustettuna ja huoltokirja kunnossa. Jos sitten jotain pikkuvikaa ilmenee niin myyjän kanssa asioista voi ainakin neuvotella.

Posted: 17.12.2010 12:13
by JUSPA
juu kyllä se näin on että kyllä huollot ajallaan ja heti kun pieniä ylimääräisiä ääniä alkaa korjaamaan niin todennäköisesti merkin kun merkin kohdalla selviää huomattavasti helpommalla ja ennen kaikkea HALVEMMALLA...

varmaankin tuota 3C Passattia kuitenkin myyty suhkot reilusti niin epäilemättä suurin osa lienee merkkiin tyytyväinen :)

Posted: 17.12.2010 12:25
by Pasi Häkli
Oman kokemuksen perusteella väittäisin 3C:ssä olevan enemmän vikoja kuin 3BG:ssä. Mutta onhan niissä sähköt ja kaikki ihan eri maailmasta, eli eipä se tullut yllätyksenä varmaan kenellekkään.

Posted: 17.12.2010 12:37
by AjH
^ Juu ei, itse en kyllä 3BG mallista ole vaihtamassa uudempaan ihan pian :)

Onhan noita 3C koppasia tuolla liikenteessä melkosen paljon, ilmeisen suosittu automalli. Niin on kyllä 3B/G koppasiakin.

Posted: 17.12.2010 16:48
by Pia
Eräästä autolehdestä luettua:
"Tällä hetkellä Passatin myyntiosuus on Suomessa kaikista automerkeistä 3%."
Aikas paljon...

Posted: 18.12.2010 9:33
by Killer
Ei tuo minunkaan vika olisi ollut pakko korjata mut laitatettiin ku menee myyjän piikkiin.
Tuo xenon valojen ongelma on ollut vain noissa 2006 mallisissa ilmeisesti. Eikä tuota olisi pakko korjata jos ei haittaa sen palaneenpoltin merkkivalon vilkkuminen mittaristossa.

Posted: 18.12.2010 19:54
by Kale
Itselle jäi passatista vähän ristiriitainen maku 11kk aikana. Tiesin, että vikoja on jonnin verran joten koitin välttää alkupään malleja ja otin kiikariin 07-08 mallit toivoen, että virheet olisi saatu korjattua. Loppupeleissä käteen jäi -08 2.0tdi highline manuaalivaihteilla, mittarissa 42tkm.

11kk aikana autosta ei kyllä hajonnut mitään mutta auto ei kaikilta osin vastannut odotuksia. Tarkoitus oli hankkia kulkupeli mikä kulkee matka-ajossa kuin veturi joka kelissä. Sitä passat ei valitettavasti tarjonnut. Tuntui ettei auto mene täysin suoraan moottoritiellä vaan koko ajan pitää kaitsea. Ohjauskulmien säädöt oli tietysti päin mäntyä niinkuin oli ollut monella muullakin mutta säätöjen jälkeen ongelma ei kokonaan poistunut. Osakseen ajettavuutta heikensivät ylitehokas ohjaus sekä ylilöysä alusta. Alusta tuntui uskomattoman löysältä sillä etuläpät raapivat maata harvase päivä ja takarenkaat ottivat töyssyissä kiinni sisälokariin alkuperäisrenkailla vaikka takapenkillä oli vain 3v lapsi. Lisäksi auton kytkin oli viallinen (paitsi Laakkosen huollon mielestä). Kytkin ravisteli kuivina aamuina ja kytkin irroitti omia aikojaan luistattaessa kytkintä aiheuttaen vaivaa liikkeellelähdöissä. Lisäksi apukuskin jalkatilasta kantautui infernaalinen nitinä alle 15 asteen lämpötiloissa. Merkkiliike ei havainnut nitinää pidettyään autoa koko päivän lämpimässä hallissa ja tutkien ongelmaa sitten vaikka esitiedot oli annettu tarkkaan. Sain ongelman korjattua itse vuoraamalla vaahtomuovilla jalkatilassa kulkevat johtoniput. Yksi ongelma oli myös vinkuva turbo joka ilmeisesti johtui ahtoputkistosta irronneen jään viottamista ahtimen siivistä. Taajamassa ajaessa tuntui koko ajan, että ambulanssi tulee jostain suunnasta. Lisäksi tämä aiheutti lievää hengettömyyttä alakierroksilla.

3C variant on mielestäni todella tyylikäs farmari, varsinkin uudemmissa highlineissä kylkiäisenä tuleva r-line korisarja tekee siitä todella maukkaan näköisen. Riittävän kokoisia sisätiloja jäin myös kaipaamaan. Lasten rattaat ja vaunut sai takakonttiin pitkittäin. Sisälläkin oli riittävästi jalkatilaa sekä highline penkit olivat todella mukavat. Ensimmäistä kertaa omassa autossa oli riittävästi reisitukea.

Autosta olisi varmaan ollut kaveriksi vielä vuosiksi eteenpäin jos alustan olisi vaihtanut ja ohjausta säädetty vähemmän herkäksi. Valitettavasti auto piti vaihtaa halvempaa kun rahaa tarvitaan muissa projekteissa. Tulen kuitenkin harkitsemaan vakavasti 3C farkkua seuraavaksi autoksi kun auton vaihto taas koittaa. Varsinkin nuo uudemmat korisarjalliset kiinnostaa.

Nyt alla vielä enemmän ongelmalliseksi autoksi haukuttu meksikossa kasattu golf v variant jolla ajettu kolminkertaisesti. Golf on kumma kyllä paljon parempi ajaa. Kytkin toimii niinkuin pitää. Alusta on napakka ja auto kulkee suoraan. Moottorikin vetää paljon paremmin pienillä kierroksilla.