Page 1 of 1
Ruostetta peräluukussa
Posted: 16.1.2011 11:39
by comfort
Huomasin tuossa rekisterikilvenvaloa vaihtaessani että peräluukku on alkanut ruostumaan. Ruostetta oli rekisterikilven valon kotelon alla ja näkyy lähteneen ruostumaan tuolta ruuvin reijistä... merkkiliike sanoi että takuu ei korvaa kun on ns "mekaaninen vika", koska on juuri ruuvinreiästä ruostunut.
Auto on Golf V variant 2008
Posted: 16.1.2011 14:07
by AjH
No jos ei ne itse ruuvattuja ruuveja ole niin pitäisi kait korvata, eihän se asiakkaan vika ole jos auto on persiilleen kasattu?
Puhkiruostumattomuus ei tietysti tule kyseeseen mutta ihan normi takuun puitteissa vois kuvitella tommosen menevän.
Mitä ruuveja siellä edes on mistä ruostuminen alkais?
Posted: 16.1.2011 15:29
by Kale
Itellä on vähän samaa ongelmaa samanlaisessa autossa eli vm08 golf v variant. Rekisterikilven valon pidike mureni käsiin kun oli jo niin hapertunut. Kuvun reuna ruosteessa ja maalit hapertuu pois. Itse kupu on ihan ruskea ruosteisestä nesteestä.
Ajattelin kanssa kysellä volkkarilta että meniskö takuuseen. Ja jos ei mene niin miksei ole huomattu huollossa joka on tehty ihan äskettäin.
Uusi vaihdettu kupu on vähän kirkkaampi.
http://www.kaikale.kuvat.fi/kuvat/Sekal ... -01-08.jpg
Re: ruostetta peräluukussa
Posted: 16.1.2011 16:57
by Jürgen
comfort wrote:Huomasin tuossa rekisterikilvenvaloa vaihtaessani että peräluukku on alkanut ruostumaan..ruostetta oli rekisterikilven valon kotelon alla ja näkyy lähteneen ruostumaan tuolta ruuvin reijistä..merkkiliike sanoi että takuu ei korvaa kun on ns "mekaaninen vika" koska on juuri ruuvinreiästä ruostunut.
auto on golf v variant 2008
Ööö...eihän se ruuvi ole siihen peltiin kierretty? Kyllä nää on ihan varmasti takuun piikkiin meneviä juttuja.
Posted: 16.1.2011 19:28
by Kale
Nimenomaan peltiinhän se vedetään kiinni, mihinkäs muualle.
Posted: 16.1.2011 19:50
by Pia
Eipä muuten oo tullu mieleenkään että tuo vois mennä takuuseen... Pitääköhän sitä itekki käydä kysymässä.
http://finepixu.kuvat.fi/kuvat/VinkuWaunu/_DSC6113.jpg
Tuossa kuva passatin perästä. Rekisterikilven oikealla puolella näkyy pellin taitteessa kuprua.
Posted: 16.1.2011 20:10
by AjH
Olikohan tossa vanhemmassa Passatissa noi rekkarikilven valot jossain muovilistassa, vai suoraan peltiin? Jotenkin muistasin ettei suoraa pelti-ruuvi liitosta näissä ole, vaan aina siellä on muoviholkki johon se ruuvi puree.
En mä pysty ymmärtään että 3 vuotias auto alkais ruostuun niin että se johtuisi kasaamisessa käytetyistä menetelmistä. Onhan tommonen nyt jossain määrin selvä valmistusvirhe? Noh, edelleen saamatta selville että mitä on ruuvattu ja mihin, ja ennenkaikkea kenen toimesta.
Posted: 16.1.2011 21:04
by Kale
Tuossa on kyllä vaikeaa vetää yhteyttä rekisterikilven valoon kun tuo kupru on aika etäällä valoista.
Itsellä on käynyt mielessä että olisiko taas kyse perinteisestä viasta eli pissapojan letkun vuotamisesta luukun sisään.
Tuossa on surkeaakin surkeampi kännykällä otettu kuva miltä luukun pinta näyttää ilman valokupua. Kun tuon ruuvasin irti niin kuvun mukaan lohkesi iso pala maalia. Johtokin on hämärästi teipattu vähän liittimen yläpuolelta.
http://kaikale.kuvat.fi/kuvat/Sekalaise ... stetta.jpg
Koitan vielä ottaa kuvia noista kuvuista, kulahtaneesta ja uudesta.
edit: tuossa kuva kilven valoista, uusi vs vanha. Paketista huomaa, että tuossa käytetään vanhaa osaa borasta.
http://kaikale.kuvat.fi/kuvat/Sekalaise ... stetta.jpg
Posted: 16.1.2011 22:52
by comfort
Joo eli juuri tuo kupu on ruuvattu kiinni nimenomaan peltiin..mulla samannäköinen tuo ruostekohta ku kalella..eikä ainakaan mulla menny takuuseen..samaten luukun alareunassa on maali kupruillu eikä mee sekään takuuseen kun on kuulemma joku käyny siihen,näin sanoivat merkkiliikkeessä..
merkkiliikkeet on kyllä ihan vitusta ja syvältä,aina saa aikamiesten kans tapella näistä takuuasioista,,autoa ku oot ostamassa niin kehutaan maasta taivaaseen ja sitte ku on jotain mitä pitäs takuuseen korjata niin ei vitullakaan.
Posted: 16.1.2011 23:06
by Kale
Siis joku yhtälöhän tässä kusee kun omasta kattilasta oli tuo toisen valon polttimon kannake niin hapertunut ettei enää puristunut polttimoa vasten ja huolto oli tehty pari kuukautta sitten ja varmasti on silloinkin tuo ollut rikki ja huoltohan tunnetusti vaihtaa herkästi polttimoita niin ihme on ettei tuota muka olisi huomattu. Lisäksi nuo muovit olivat melkoisen tummuneita. Tarvii kysellä asiaa maahantuojalta kunhan ehtii.
Posted: 16.1.2011 23:15
by AjH
Näyttää kyllä toi valo-osa jotenkin tutulta kun Passatin valoa tossa availin, olisiko ollut peltiin kierretty kiinni...
Ei kylläkään ole takaluukut tiemmä näistä 3B sarjalaisista ruostunu kuitenkaan, eikä Ventoista tai Borista?
Olisi kiva tietää miksi Golf V ottaa kukkaa pintaan?
Posted: 17.1.2011 9:04
by Pasi Häkli
Kyllä ne ventot ja boratkin ja jopa 3bg passatitkin ruostuu just rekkarivalojen ympäriltä. 3bg sedan erityisesti pahemmin kuin variantti. Suoraan peltiinhän ne kilpivalot tosiaan kiinnitetään ruuveilla. Ei ihme että sieltä alkaa ruostumaan.
Niihin kilpivaloihin tuli jossain vaiheessa muistaakseni kampanjana parempi tiiviste sen muovin ympärille, jotta vesi ei pääse sen muovisuojuksen läpi ruostuttamaan koko höskää. En nyt kyllä yhtään muista edes mihin autoon mutta muistan sellasia nähneeni. Esimerkiksi T5 Transportterissa ne on aina ihan läpimätiä ne kilpivalosysteemit, ne tiivisteet falskaa. Saa koko ajan olla vaihtamassa sitä "paneelia", missä kilpivalot on kiinni.
Posted: 17.1.2011 19:54
by Kale
^Mutta ei siis mene takuuseen?
Posted: 23.1.2011 19:06
by Kale
Nyt on saatu selville, että yhdessä tapauksessa on koko luukku vaihdettu tuon ongelman takia. Syyksi on todettu vuoto pyyhkijän kiinnityksestä.
Omasta luukusta nappasin pari kuvaa lisää.
http://kaikale.kuvat.fi/kuvat/Sekalaiset/Golf/
Posted: 23.1.2011 19:25
by Pasi Häkli
^^ Varmaan aika tapauskohtasia juttuja, voi olla että menee ja voi olla että ei mene.
Esim jos on huollettu jossain muualla kuin merkkiliikkeessä niin voi olla että senkään takia ei mene, vaikka se ei asiaan liity millään tavalla..