Page 1 of 1

Auto tärisee ja sammuu

Posted: 20.1.2011 18:55
by Hilleri
Terve,

Oireet:
- pientä nykimistä, joka muuttui kunnon nykimiseksi loppua kohden
- hehkuvalon/moottorivalon syttyminen
- kaasua pitäessä paikoillaan tuntui kuin kone ei saisi menovettä.
- hehkuvalon/moottorivalon syttyminen ja ilmoitus "engine fault workshop"

Posted: 20.1.2011 19:24
by Musti
Mulla teki edellinen golffi ihan saman kerran viimetalvena... Moottorihäiriö valo sytty ja ajotietokoneessa teksti engine fault workshop sekä kone tuntu käyvän kolmella pytyllä. Mulla oli ainakin vaa koneella hikkaa ku plussa kelistä rymähti takas pakkaselle.

Posted: 20.1.2011 20:47
by Hilleri
Minä tosiaan toivon, että huomenissa kun vikakoodia katsovat ja diagnoosia tekevät, vastaus olisi jotain tuon kaltaista.

Posted: 20.1.2011 22:10
by Tero Paalanen
Olisiko kellään villiä veikkausta, tai ajatusta siitä mitä pajalta on huomenissa odoteltavissa?
Olisko suutin hajalla? Niitähän on jonku verra hajonnu noista kakslitraasista.

Posted: 20.1.2011 22:33
by Micco
Toinen ääni suuttimelle...

Posted: 21.1.2011 10:19
by Hilleri
Siitähän tulee sitten kallis keikka jos yksikin suuttimista on vaihtokunnossa.

Posted: 21.1.2011 11:26
by Pasi Häkli
Ne kakslitrasen suuttimet yleensä hajotessaan sammuttaa moottorin välittömästi, mikäli suuttimen elektroniikkapuoli vetää oikosulun maihin. Niillä suuttimilla on yhteinen maa, ja jos yksi on koko ajan maissa niin on kaikki maissa.
Arvailuja voi toki heittää sekä vikamuistit kertoo varmasti jotain. Ite veikkaisin esim tankissa sijaitsevan syöttöpumpun rikkoontumista.

"Hetken jo hekumoin ajatuksella, että eilisen plussakelit ja tämän päivän pakastuminen olisi voinut aiheuttaa tämän, mutta ei ehkäpä kuitenkaan näin pahoja oireita."
Tai sitten välijäähdytin sisäpuolelta jäässä, kone ei saa ilmaa. Tosi yleinen vika myös.

Posted: 21.1.2011 14:02
by AjH
Vettä välijäähy täys, tai siis jäätä. Ottavat auton pajalla sisään sulamaan, ja sitten kun on sulanu niin koitetaas vielä käyntiin, lähtee ja annetaan vähän kierroksia ja hörps. Nestelukko palotilassa ja halpa pikavoitto.
Ja näitähän ihan oikeasti myös tapahtuu, jopa Laakkosella. :)

Posted: 21.1.2011 15:33
by Hilleri
Pajalta soittivat. Oli antanut vikakoodia joka viittaa pytyn 1 oikosulkuun, joka johtuu suurella todennäköisyydellä suuttimen johtosarjasta.

Sanoivat siis, että vika ei pitäisi olla suutin vaan suuttimen johtosarja mikä siellä rikki on. Kuulemma 100 euron keikka jos osoittautuu oikeaksi.

Posted: 24.1.2011 14:58
by Hilleri
Suuttimien johtosarja siis

Posted: 24.1.2011 17:51
by Sami Jalonen
Kannattaa ehkä miettiä laittaako sinne minkälaisen kytkimen tilalle ja missä..

Posted: 24.1.2011 18:25
by Tero Paalanen
^Ei taira dsg-laatikkoon olla hirveästi vaihtoehtoja...

Posted: 24.1.2011 18:37
by Hilleri
Vaihdettu

Posted: 24.1.2011 21:29
by Sami Jalonen
Juu sori, en huomannu tuota DSG:tä.

Posted: 25.1.2011 9:05
by Hilleri
Ei mitään

Posted: 25.1.2011 11:12
by jonneilari
Mahtoiko olla vuosi liikkeellä kuluttajasuojatakuu? Epäilisin kyl etteivät ota kantaa normaalisti kuluviin osiin... koklaat kepillä jäätä

Posted: 25.1.2011 11:50
by Hilleri
jonneilari wrote:Mahtoiko olla vuosi liikkeellä kuluttajasuojatakuu? Epäilisin kyl etteivät ota kantaa normaalisti kuluviin osiin... koklaat kepillä jäätä
Muotoilen reklamaation myyjälle.

Posted: 25.1.2011 12:05
by comfort
Ei muutakun kysäset myyjäliikkeeltä mitä mieltä he ovat asiasta ja luultavasti ovat sitä mieltä että takuu ei korvaa,sen jälkeen soitto kuluttaja-asiamiehelle.
omassa golffissani oli takuu mennyt umpeen ajat sitten ja sain tapella liikkeen kanssa kun eivät meinanneet korvata,soitin sitten kuluttaja-asiamiehelle niin sen jälkeen meni takuuseen.

Muutenkin hieman ihmetyttää nämä VW:n voimansiirto ongelmat kun oma autonikin on syönyt jo 2 massapyörää ja kytkintä, nyt vuorossa uus/korjattu laatikko. Kilsoja 90tkm
Tuossa hieman katsellut kateellisena työmaalla kun porukka ajelee japseilla jossa öljynvaihto on suurin remontti...

Posted: 13.4.2011 8:48
by Hilleri
Tällainen tapaus tällä kertaa.

Re: Auto ryytyi, "hehkuvalo" ja tärinä

Posted: 3.11.2012 21:51
by Killer
Vastaavanlaista ongelmaa itselläkin tuli tänään kuin aloittajalla

Tässä vielä kiteytettynä oireet:
- pientä nykimistä, joka paheni jonkin verran mutta vain ylämäkeen tasakaasulla tai kiihdyttämällä matalilta kierroksilta reilummin. Reilummilla kierroksilla kiihdyttäminen ei aiheuttanut ongelmaa ainakaan vielä.
- hehkuvalon/moottorivalon vilkkuminen ja ilmoitus "engine fault workshop", tehot kateissa. Uudelleen käynnistämällä kaikki toimii taas.
- Muutamia päiviä viheltänyt normaalia enemmän ja puhaltaa ilmaa turbon suunnalta ylöspäin kun painaa kaasua ja viheltää. Tasakaasulla ei ongelmaa. Rasituksessa tosissaan viheltää reilusti...

Huomenna pitäis päästä vagcom avulla tutkimaaan.

Re: Auto ryytyi, "hehkuvalo" ja tärinä

Posted: 4.11.2012 20:28
by Killer
Nyt käytetty kaapelin nokassa.
Vikakoodi on:
008825 - Leak in Air Intake System
P2279 - 000 - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11110000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 2

Freeze Frame:
RPM: 1764 /min
Speed 75.km/h
Load: 60.8 %
Voltage: 14.36 V
Torque: 244.0 Nm
Temperature: 94.5°C

Mistäs välistä kannattais rueta vuotoa etsimään?
Imuputkia kokeiltu eikä tunnu reikiä yms...

Re: Auto ryytyi, "hehkuvalo" ja tärinä

Posted: 4.11.2012 20:35
by Tero Paalanen
^Tutki ahtoputkisto, erityisesti turbon lähtö kannattaa tarkastaa jos kerran sieltä suunnalta tulee ilmaa.

Re: Auto ryytyi, "hehkuvalo" ja tärinä

Posted: 4.11.2012 21:09
by Killer
Onkos toi vaarallista vai vaan ärsyttävää ku tehot häviää ja vähä nykii välillä?
Eli siis uskaltaako ajaa lähes normaalisti ku ei oo pariin päivään aikaa kovin tutkia autoa.

Re: Auto ryytyi, "hehkuvalo" ja tärinä

Posted: 4.11.2012 21:14
by Tero Paalanen
No ei se ajaminen hyvää tee, jos tilanne on se et ahdot vuotaa pihalle.
Turbosta saattaa tulla entinen turbo, ellei jo sitä ole.

Re: Auto ryytyi, "hehkuvalo" ja tärinä

Posted: 5.11.2012 8:08
by Killer
Tänään kun katselin ebaystä "uusia" turboja niin vaikuttais että tuosta turbon lähdöstä voisi vuotaa kun ilmaa tulee tosiaan kovalla puhalluksella kellon vierestä.
Voisiko olla että olis välijäähdyttimeen kertyny vettä joka jäätyny ja siksi pukkais tuolta ilmaa pihalle?
Maskisuojat on kyllä ollu paikoillaan jo muutaman viikon ja edelliset talvet myös, mutta meidän aikana ei kyllä ole tyhjennetty kertaakaan.

EDIT: Auto Pörhöllä --> ahtoputkeen oli tullu peukalonpään kokoinen reikä. Uusi ahtoputki 125€ Pörhöllä + asennus n.1h.
Kaikki viat johtui tuosta, oli kohtuu edullinen remontti 8) 8) 8)