Passat öljyvuoto (1.8T AEB)
Posted: 24.1.2011 16:13
Potilas: VW Passat Variant 1.8T AEB vm.1999 manuaali ja ilmastoitu.
Tuli käytettyä autoa tallissa ja vähän konehuonetta tutkiessani huomasin koko pakopuolen kyljen olevan öljyssä.
Nostin auton ylös ja yritin paikallistaa öljyvuotoa mutta öljyä oli roiskunut niin paljon ettei oikein saanut selvyyttä. Pesumahdollisuuttakaan ei ollut että olisi voinut yrittää parin päivän päästä uudestaan paikallistamaan vuotoa.
Lähinnä koneen puolestavälistä alaspäin oli märkänä sekä vaihdelaatikon ja koneen välinen sauma.
Kampiakselin stefa ei ainakaan edestä tuntuis vuotavan kun jakopää oli puhdas.
Venttiilikopan tiiviste vaihdettu ennen joulua ja reunoilta tai jakopään puolelta ei ainakaan ole vuotanut, koneen taakse en ihan päässyt näkemään olisiko sieltä valunut. Öljytikkua on tullut seurattua melko säännöllisesti ja öljyä en ole joutunut kertaakaan lisäämään (öljyillä ajettu n. 6000km)
Tuli samalla sitte aukaistua ahtoputket ja turbon välyksiäkin kokeiltua(pieni välys<1mm). Ahtoputkissa (alhaalla) oli mielestäni aika reilusti öljyä, mutta en olekkaan itse vielä tuota kertaakaan aukaissut. Liekkö edellinen omistajakaan kurkkinut kun oli molemmat klemmarit umpiruostuneet. Käytin myös öljynhuohotus letkun ja "mötikän" irti ja putsasin öljystä. En sitten tiedä olisiko jossain vaiheessa jäätynyt/tukkeutunut niin pahasti että joku tiiviste on pullahtanu ulos..
Mitkäs paikat näissä AEB koneissa voi tuota öljyä alkaa vuotamaan? Itsellä mielessä tuo nokkaketjun kiristin että onko siinä oma tiiviste? Öljyjä en ole vielä itse autoon vaihtanut kertaakaan niin veikkauksena kuitenkin että öljynsuodatin ja ÖP-anturi sijaitsee imusarjan puolella, eli näistä ei vuoto voi johtua? Auto kuitenkin käy ja toimii normaalisti.
Tuli käytettyä autoa tallissa ja vähän konehuonetta tutkiessani huomasin koko pakopuolen kyljen olevan öljyssä.
Nostin auton ylös ja yritin paikallistaa öljyvuotoa mutta öljyä oli roiskunut niin paljon ettei oikein saanut selvyyttä. Pesumahdollisuuttakaan ei ollut että olisi voinut yrittää parin päivän päästä uudestaan paikallistamaan vuotoa.
Lähinnä koneen puolestavälistä alaspäin oli märkänä sekä vaihdelaatikon ja koneen välinen sauma.
Kampiakselin stefa ei ainakaan edestä tuntuis vuotavan kun jakopää oli puhdas.
Venttiilikopan tiiviste vaihdettu ennen joulua ja reunoilta tai jakopään puolelta ei ainakaan ole vuotanut, koneen taakse en ihan päässyt näkemään olisiko sieltä valunut. Öljytikkua on tullut seurattua melko säännöllisesti ja öljyä en ole joutunut kertaakaan lisäämään (öljyillä ajettu n. 6000km)
Tuli samalla sitte aukaistua ahtoputket ja turbon välyksiäkin kokeiltua(pieni välys<1mm). Ahtoputkissa (alhaalla) oli mielestäni aika reilusti öljyä, mutta en olekkaan itse vielä tuota kertaakaan aukaissut. Liekkö edellinen omistajakaan kurkkinut kun oli molemmat klemmarit umpiruostuneet. Käytin myös öljynhuohotus letkun ja "mötikän" irti ja putsasin öljystä. En sitten tiedä olisiko jossain vaiheessa jäätynyt/tukkeutunut niin pahasti että joku tiiviste on pullahtanu ulos..
Mitkäs paikat näissä AEB koneissa voi tuota öljyä alkaa vuotamaan? Itsellä mielessä tuo nokkaketjun kiristin että onko siinä oma tiiviste? Öljyjä en ole vielä itse autoon vaihtanut kertaakaan niin veikkauksena kuitenkin että öljynsuodatin ja ÖP-anturi sijaitsee imusarjan puolella, eli näistä ei vuoto voi johtua? Auto kuitenkin käy ja toimii normaalisti.