Passat ahtojen nosto

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
naiko
Posts: 9
Joined: 25.1.2011 18:19

Passat ahtojen nosto

Post by naiko »

Mulla olisi tommonen 3BG Passatti farmari 2001 Powerdisel 130hv. Ajattelin nostaa ahtoja 0.8 jopa 1.0. Kuinka kone tai turbo kestää? Voiko edes nostaa noin paljon?
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

^Niin meinasikko nostaa ahdot 0.8-1.0 bar? Vai nostaa nykytasosta sen 0.8-1.0bar.
Jos autosi on alunperin pd130 (AVF tai AWX -konetunnus) niin ahtopaine on jo vakiona n.1.35 bar.
Miks ylipäätään haluat nostaa ahtoja?
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
naiko
Posts: 9
Joined: 25.1.2011 18:19

Post by naiko »

Ajattelin nostaa 0.8-1.0 ja haluaisin nostaa kokeilu ja teho mielessä.
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

No sanotaan ny ihan suoraan et unohra koko juttu.
Syyt:
-Menee vikatilaan kun tietty ahtopaine ylittyy esim. 1.55 bar.
-Pelkkä ilmamäärän lisääminen ei nosta tehoja. Tarvitaan myös lisää poltettavaa eli naftaa
-Autossasi olevan ahtimen (jos siis kone on avf tai awx) turvallinen ahtopaine on n. 1.45 bar, ehkei edes ihan niinkään paljoa.
-Ko. ahtimen pakopesä on niin pieni että reilumpi ahtojen nosto nostaa pakopaineet pilviin ja se ei tee hyvää koneelle eikä varmaan ahtimellekkaan
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
User avatar
Dubsonic
VCF Member
Posts: 567
Joined: 6.9.2009 22:39
Location: Lahti

Post by Dubsonic »

Milläs meinasit nostaa ahdot yli kahteen kiloon? Ja kuvittelitko et se ahdin vielä kestää enempää kuin yhden vedon noilla ahdoilla? Jos saa kysyy. Onko näihin muuta järkevää ahtojen nosto tapaa kuin uusi softa?
Kesäpirssi GIV -05 ATD
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Taitaa topicin alottajalla olla syyt siinä että saa kavereille kehuskella että mulla on 2 barin ahdot, tietämättä asiasta yhtään sen enempää.

Mulla on samanlaisessa moottorissa hybridiahtimella(pikkusen isompi kuin vakiopilleri) noin 1.6 - 1.75 bar paineita, eikä yhtään enempää tarvi olla.

Ihan järjetöntä edes ajatella vakioahtimella 2 barin ahtopaineita, ei tuu kestään. Plus että se menee heti vikatilaan.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
naiko
Posts: 9
Joined: 25.1.2011 18:19

Post by naiko »

Luulin että passatissa on vakio ahdot joku 0.4, että oisin nostanut ahdot 0.8-1.0, mutta nyt tiedän että ei ole että ei kannata.
User avatar
Dubsonic
VCF Member
Posts: 567
Joined: 6.9.2009 22:39
Location: Lahti

Post by Dubsonic »

Juu ei kandee ainakaan millään vippaskonsteilla näitä "sähköautoja" ruveta virittelee. Kyllä siellä yli kilo on ahtoja jo vakiona. Laita vaikka ahtopainemittari niin voipi siitä tarkastella.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
User avatar
jsajanti
Posts: 64
Joined: 29.8.2005 13:04
Location: Kerava

Post by jsajanti »

Niin siis onkai siellä yli kilo ahtoja ainaki hetkittäin. Golffisa mulla ainaskin lämä pohojassa 0,9 ja piikki siinä 1,3. EVRY päällä 1,1 ja piikki 1,7.
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

^Jos topicin aloittajan auto on vakio 130hv pumppari niin ahdot ovat taatusti yli 1 bar. Vakio ahtopaine on n.1,35 bar.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

^^ Noissa "alitehosissa" on 0,9 bar ahdot vakiona ;) Ei herneitä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
jsajanti
Posts: 64
Joined: 29.8.2005 13:04
Location: Kerava

Post by jsajanti »

Onneksi on se savu-moodi keksitty :evil:
Post Reply