VW Golf IV, kosteutta öljytilassa?

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
kotka
Posts: 1245
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

VW Golf IV, kosteutta öljytilassa?

Post by kotka »

Niinpä niin, tuttu juttu..
Mutta vettäpä ei öljyn seassa ole, ainakaan tikun mukaan tai öljyn vaihdon yhteydessä.
Auto lähtee taipaleelle tallista (n. 0-astetta) ja ajaa moottoritietä noin 30 kilometriä. Päivän päättyessä auto lähtee lämmityksestä liikenteeseen ja ajaa taas autotalliin. Käyttäjän tuntien ei liikoja kierroksia ajettaessa käytetä, vaan mennään "körryyttelemällä" rajoitusten mukaan.
Jonkinlaista kosteudentiivistymistähän tämä on, mutta miten tämä olisi estettävissä?
Mikä on tukossa ja mitä pitää korjailla?
Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.. (Taattua N8 laatua)
Moottorihan on bensiini 1,6l ja suojamuovien päällä merkintä: 1,6 sr

Lisäys: Lämmöt nousevat normaalisti, eivät heijjaile edestakaisin. Lämpöä tulee sisälle ihan normaalisti. Käynti ei ole tuputtavaa eikä ole käynnistymisongelmia, tulpissa ei näy mitään normaalista poikkeavaa. Pakkasnestettä ei häviä, eikä ole öljyä seassa. Itse moottoriöljy ei ole "kerman" väristä, eikä vetisen näköistä. Öljyä saa lisätä vaihdon välissä noin 1,0-1,2 litraa.

Image
Last edited by kotka on 27.1.2011 10:12, edited 1 time in total.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
jonneilari
Posts: 362
Joined: 1.12.2009 9:04
Location: Dead city

Post by jonneilari »

noustakko tos lämmöt normaalisti???kyl toi niinku olis aivan selvämerkki kansiviasta,mut mene ja tiedä... :shock:
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

reippaampaa ajoo vaan, ja vaihtaa mobilin vaikka castroliin =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Joo ja ei kannata yöuniansa menettää, ton näkösiä "korkin alusia" on maailma täynnä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Alkaline
Posts: 315
Joined: 20.4.2008 9:57
Location: Tampere

Post by Alkaline »

vr6tosessa oli joskus mennyt vesipumpun tiiviste ja sieltä oli uittanut vettä öjlyn sekaan. Kun avas korkin lämpösenä niin päästi sellaisen mataviskoosisen puklun säiliöstä, se oli siis koko öljypuoli tuota mössöö täynnä, kai se alkaa kavitoida ja sekoo siellä tekien tuollaista vaahtomössöö.

Kannattaa siis vahtia ettei lisäännyt tuo mössö...
Se joka parhaiten nauraa saa panna Lauraa...

Passat variant -13 tsi dsg
kotka
Posts: 1245
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

Post by kotka »

Pasi Häkli wrote:Joo ja ei kannata yöuniansa menettää, ton näkösiä "korkin alusia" on maailma täynnä.
Kauan aikaa sitten tuo vain oli sellainen merkki, että älä osta tätä autoa :D Mutta tästä onkin jo yli 10 vuotta aikaa ja autot oli ihan toista..
Näissä ei taida olla ns. venttiilikopassa mitään huohotinletkua, josta tuollaisen kosteuden pitäisi pystyä poistumaan?
Pitänee vaihtaa öljymerkkiä seuraavan vaihdon yhteydessä ja käskeä antamaan hiukan raskaampaa kaasujalkaa.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Se huohotinletku tulee just ton korkin kohdalle koneen etupuolelta, (näkyy hyvin kun irrottaa vähän noita moottorin päällimuoveja), että sen takia se kerää tuohon kohtaan tota moskaa. Mutta en nyt varmaksi muista että pitäisikö sen huohotusilman yleensäkään mihinkään ulkoilmoihin poistua, vai ohjataanko se vaan takas venttilikoppaan.

Näillä rajuilla lämpötilamuutoksilla sitä vettä tietysti kondensoituu, en usko että kyse on mistään viasta. Ja joo ennenvanhaan se oli lähes aina varma merkki kansiviasta :lol: Mut noita näkyy paljon.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Post Reply