Page 1 of 1

Vag-com vikakoodigurut help!

Posted: 2.2.2011 1:39
by Satelite
Tuli tsekattua oman auton vikakoodit (sigun passat) ja jotain löytyi:
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
49-10 - No Communications - Intermittent

Tuo lähti tyhjentämällä pois... ei ole tullut takaisin. Kenties tullut siitä kun etsiskelin mankan sulaketta ja ainaskin yhden väärän otin yhdessä vaiheessa pois... mukavuusboxin sulake kenties?

Sitten maf arvot pisti silmään... vag-com väittää normiarvon max. arvoksi 340... kuumaksiajettuna arvot huitelee 450-600 (muistaakseni mg/s) välllä tyhjäkäynnillä ja pienillä kierrosten nostelulla.

Sitten kun oli jotain tyhjäkäyntiin liittyviä arvoja väliltä -2 ja +2 ja arvoille oli omaht kohtansa jokaiselle sylinterille niin nelossylinteri ei anna minkäänlaista lukua, onko tämä normaalia? moottori ei anna mitään viitettä että vikaa olisi eli ei vikakoodeja.

Moottorina 1.9tdi ahu.

Posted: 2.2.2011 1:42
by Satelite
Nähtävästi tuon nelosarvon puuttuminen on täysin normaalia... korjattu luultavasti vag-com:in uudessa versiossa

http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.p ... 07&page=22

mutta mitä tuo iso maf arvo vaikuttaa? onko kenties vaihtokunnossa. Moottori muuten 500 tuhatta ajetuksi toimii kuin kello. Entä tuo mukavuusboxin vikakoodi?

Posted: 2.2.2011 6:08
by JukkaA
Tarkoittaa että sulla on EGR venttiili tukittu, tukossa tai poistettu muuten käytöstä. Auto ottaa koneeseen enemmän puhdasta ilmaa kuin ecu haluaisi. Ihan puhtaasti hyvä asia! (joku viherpiipertäjä ei varmasti käyttäisi sanaa 'puhtaasti' tuossa lauseessa;)

Posted: 2.2.2011 9:32
by Satelite
JukkaA wrote:Tarkoittaa että sulla on EGR venttiili tukittu, tukossa tai poistettu muuten käytöstä. Auto ottaa koneeseen enemmän puhdasta ilmaa kuin ecu haluaisi. Ihan puhtaasti hyvä asia! (joku viherpiipertäjä ei varmasti käyttäisi sanaa 'puhtaasti' tuossa lauseessa;)
Tää onkin hyvä koska olen tuota joskus miettinyt että tukkisi mutta siellä taitaa ollakkin lätkä jo valmiina jossain välissä estämässä pakokaasujen kulkemisen perseestä suuhun :) pitääkin tutkia että missä kohti se voisi sijaita.

Posted: 26.7.2011 22:19
by ryynänen
pystyykö tuolla vanhalla 30xxx vag-comilla tutkailemaan ja muuttelemaan passat 3c 2006 asetuksia? Esim tuo ajotietokoneen kielen vaihto? vikakoodien luku?

Posted: 27.7.2011 11:34
by Tero Paalanen
ryynänen wrote:pystyykö tuolla vanhalla 30xxx vag-comilla tutkailemaan ja muuttelemaan passat 3c 2006 asetuksia? Esim tuo ajotietokoneen kielen vaihto? vikakoodien luku?
Ei pysty. Pitää olla can-väylää tukeva kaapeli/softa.

Ja 3C:ssä saa ajotietokoneen kielen vaihdettua ilman vag-comiakin.

Posted: 11.8.2011 21:59
by Tomppa-
tuli kateltua omasta autosta kanssa koodeja.. mitäköhän meinaa?

00930 locking unit for cl rl-f222 implausible signal

00931 locking unit for cl rr-f223 implausible signal

16538 P0154 02 sensor circuit, bank 2-sensor 1:no activity detected

jos toi eka on vasen takaovi nii kyl se menee auki ja kiinni iha kivasti.. välil hyppää lukkotappi kyl ylös ku joutuu varmaa ton oikean takaoven lukon takia painelee muutaman kerran et häly menee päälle.

oikea takaovi toimi aikasemmin manuaalisesti avattuna ja joskus harvoin otti keskusohjauksella ja nyt se on siin turvalukossa ettei aukee ollenkaa :(

mut mikä toi viimenen on?

pitäisköhän sitä uusia kumpaakin takaoveen lukko uusia ? ja onko muute ikkuna siinä välipellis kiinni / miten sen saa irti helpoiten?

Posted: 12.8.2011 14:24
by Grey
Tänään katselin koodeja -99 Passatista (1.9 tdi AHU) kun noiden pyyhkijöiden elämää koittanut selvitellä. Niihide osalta ei koodeja nakannut, mutta temppuilevan keskuslukon ilmoitti seuraavasti:

00928 - Locking Module for Central Locking; Front Driver Side (F220)
27-00 - Implausible Signal
01033 - Central Locking Key Switch; Passenger Side; Unlock
29-00 - Short to Ground
00929 - Locking Module for Central Locking; Front Passenger Side (F221)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Lisäksi kertoi:
00944 - Heated Exterior Mirror; Passenger Side (Z5)
35-00 - -

Osaisiko joku suomentaa nuo? Onko lukkojen mikrokytkimissä häikkää vai jotain muuta?

Posted: 12.8.2011 16:25
by Micco
Jos sisävalot, lukot, ikkunat ja peilit toimivat normaalisti, niin antaa mennä vaan. Etenkään jos vikakoodeja ei ole luettu/kuitattu aikoihin. Todella monessa autossa on ollut em. vikakoodeja, ja kaikki on toiminut normaalisti. Itse olen tulkinnut, että noita vikakoodeja tupsahtelee talvipakkasilla aika herkästi.

Nuo 00928 ja 00929 ovat juuri noita "haamuvikoja" joita on näkynyt. Samoin tuo 00944 sivupeilistä. Tuo 01033 ei ole niin tuttu.

Tuo implausible signal on käsittääkseni joku signaalihäiriö...

Posted: 12.8.2011 18:01
by Grey
Toinen sähköpeili ei pelaa, keskuslukko ei pelaa kuin satunnaisesti joihinkin oviin, sisävalot eivät pala. Ikkunat toimivat normaalisti. :D Nollasin koodit ja katsotaan mitä se antaa uudestaan.

Posted: 12.8.2011 18:16
by Sami Jalonen
Vilkases kuskin maton alla olevaa mukavuusohjausboksia sekä kuskin oven johtosarjaa mikä menee haitarikumin sisällä. Boksi voi uida vedessä ja johtoja on usein poikki ovesta.

Posted: 16.8.2011 23:20
by Tomppa-
kattelin et toi viimenen koodi olis jotain lambdasta nii löysin tälläsen voiskohan olla oikea?

Volkswagen

Passat IV

2.8 i 4x4

142

ACK/ALG/AMX/AQD

01.97-10.00

ES20256-12B1 <--- osanumero

Posted: 7.1.2012 18:42
by Tomppa-
ei meinannu kunnolla puhaltaa sisälle lämpöä ja puhallus oli aika heikko tehoinen niin luin vikakoodit nii tollanen oli ja nollasin sen niin nyt on toiminu iha normaalisti taas tuo climatronicci. osaisko joku suomentaa mitä toi meinaa?

01271
Contents
[hide]

1 01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
1.1 01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68): Faulty
1.1.1 Possible Causes
1.1.2 Possible Solutions

01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68): Faulty
Possible Causes

Wiring/Connectors from/to Positioning Motor for Temperature Flap (V68) faulty
Positioning Motor for Temperature Flap (V68) blocked
Positioning Motor for Temperature Flap (V68) faulty

Possible Solutions

Check Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
See Measuring Value Blocks (MVB)
Perform Output Test
Perform Basic Setting
Check/Repair Wiring and Connectors

3C mallin vikakoodit

Posted: 22.1.2012 18:01
by akm8553
Vaseman reunan valikossa FAULT CODES
https://sites.google.com/site/1810marti ... nformation

Muutenkin informatiivinen saitti, mielestäni.

Posted: 22.1.2012 19:38
by Pia
Ross tech

Pitäisin tuota hieman luotettavampana sivustona. Se kun tuon koko vag-com systeemin on tehnykki.

Kurkkasin tuota akm8553:n linkkiä ja heti huomasin että sieltä puuttuu tietoja.

Re: Vag-com vikakoodigurut help!

Posted: 11.2.2012 2:47
by Alexi
Vinkki: Central Control Module for Central Convenience (J393) jos tuo aiheuttaa harmaita hiuksia, ottakaa akku irti 15min ja laittakaa takas. Nyt on ollu pari autoa joissa on poistunut tuo mukavuusmoduuli kokonaan valikoista eikä ole päässyt sisälle. Akku irti ja 15min päästä toimii kuin kello :) Ehkä helpoin tapa ennen kuin alkaa piruja maalailemaan seinille...

Re: Vag-com vikakoodigurut help!

Posted: 11.2.2012 19:03
by Dubsonic
^Mun auto juurikin joka eilen tuota teki. Oli yksi vaikeahko käynnistys tuossa kerran et viimesillä virroilla sai käyntiin ja siitä tuo varmaan tuli. Valitti myös single wire operationia eli on mennyt väylä varakäytölle yhtä johtoa pitkin. Sekin hävisi kun käytti akunkengät irti.

Re: Vag-com vikakoodigurut help!

Posted: 12.2.2012 20:22
by samthunder
Itellä oli sen mukavuusohjainlaitteen maakaapeli 30cm aivan musta ja hapettunut sisältä, aiheutti kaikkea mielenkiintoista sekin....

Re: Vag-com vikakoodigurut help!

Posted: 31.3.2012 19:01
by Kilu
Löytyi 00787, eikä poisto onnistu. Missäköhän tuo G89 sijaitsee? Ilmastointi ja lämmitys tuntuisi pelaavan normaalisti, mutta taitaa sensori olla rikki. Termarihan autossa on sökö, mutta vaikuttaako tuohonkin? Auto on edelleen 3B passatti.