Tänäaamuna piti kaverilta rykäistä auto käyntiin ilman lisälämmitystä kun ei piuhankytkemismahdollisuutta ollut... annoin auton käydä hetken että kone vähäsen lämpiää ja kun lähdin ajelemaan niin about ekan kilsan aikana turbon ujellus kuului reilusti normaalia kovempaa. Kaasua ei tarvinnut painaa kuin hieman niin turbo heräsi heti ja huusi melkeimpä täysiä... heti kun laski kaasulta jalan niin ujellus loppui ja kiihtyvyydestä päätellen paineet karkas kokonaan jonnekkin. Pysähdyin katselemaan ahtopaineletkuja ja ainaskaan heti en huomannut mitään normaalista poikkeavaa... klemmarit näytti olevan paikallaan ja välijäähdytin on vasta viimekesänä vaihdettu. Noin kilsan ajettuani turbo hiljeni ja paineet+kiihtyvyys tuli takaisin.
Herää kysymys mistä voisi tuota rueta tutkimaan... vikakoodeja en ole vielä lukenut (mittaristoon ei ole ilmestynyt mitään vikavaloja) N75 ja sen letkut on myös vaihdettu viimekesänä ja ainoa mikä omassa mielessäni kävi on se että olisiko kenties hukkaportti pakkasista johtuen jumissa ja sitäkautta paineet päässeet ulos ja turbon ujelluskin kenties sieltä kuulunut?
Osaisiko joku sanoa mistä paineet ovat pääseet karkaamaan ja turbo päässyt ääntelemään.
Autona sigun passat, 1.9tdi ahu josta ainaskin agr on maf arvoista päätellen tulpattu.
Turbo ujelti tavallista kovempaa... hukkaportti jäässä?
Turbo ujelti tavallista kovempaa... hukkaportti jäässä?
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"