Page 1 of 1
Golf IV R32 (ei Variant)
Posted: 24.2.2011 15:36
by kepukka
Tulihan sekin aika eteen että emäntä palaa äitiyslomilta töihin ja omii
Passatin itselleen pidemmän työmatkan johdosta. Webastohan häntä ei houkuttanut myöskään juuri ollenkaan. Siinä sitten yhteistuumin (itsekseni) aloitettiin toisen auton metsästäminen. Kriteereinä oli oikeastaan pelkästään bensalla liikkuvat laitokset. Tovin kippoja selailtuani otettiin määränpääksi etelä ja lähdettiin katsomaan 03:sta R32:sta manuaaliaskilla, 100 000 ajettuna, navilla, kokonahka Königeillä ja muilla hipleillä varustettuna.
Paikan päälle päästiin, koeajot suoritettiin, auto tarkastettiin nosturilla jne. Eipä siinä sitten kuin papereiden tekoon ja maksua suorittamaan. Tämän tehtyämme käynnistin auton ja kappas... Viha/Rakkaus-suhde alkoi välittömästi ja vitospytyn puola pimeni. Päivähän oli tietenkin viikonlopulla ja sopivaa puolaa ei löytynyt mistään vaikka sitä todellakin yritettiin ja kaikkea mahdollista kokeiltiin. Kiitos kuuluu myös Slamitin pojille kovasta yrityksestä! Tässä puolan metsästyksen välissä otin jo ensimmäisen projektin ja aloitin todella komeiden kromilistojen irroituksen ympäri autoa (oli muuten tiukassa). Kaikesta huolimatta auto joutui kuitenkin jäämään myyjän hoiviin odottamaan uutta puolaa ja me jatkoimme kirjaimellisesti tyhjin taskuin kotia kohti.
Maanantaina myyjä sai autoon uuden puolan, tuikkasi sen paikalleen ja kaikki jälleen bueno. Onneksi kaverini sattui juuri olemaan etelässä ja suostui auton sieltä ajamaan tänne susirajalle.
Tiistaina töiden jälkeen lähdin tietenkin tekemään sen oikean koeajon autolle. Eipä aikaakaan kun moottorin merkkivalo taas välkkyy ja auto sivuun. Seuraavana päivänä auto tutkinnan alle ja TAAS vitospytyn puola palanut. Sulattaen samalla itsensä kiinni liittimeen ja tehden neljästä johdosta yhden kauniin mytyn. Eipä siinä sitten kun uudet puolat, tulpat, puolan liitin ja vähän johtoa hankkimaan ja kasailemaan. Nyt kaikki on pelannut tämän jälkeen kuin unelma (kop kop) ja toivottavasti pelaa tästä eteenkin päin.
Kuvat ostokuosissa, lisää kuvaa klikkaamalla.
Tästähän sitä sitten taas jatketaan kun sen aika on. Tänään on tarkoitus lähteä virittämään soittimeen piuhat että saa mp3-soittimen kiinni Auxiin. Saa nähdä miten käy.
Posted: 24.2.2011 19:57
by Micco
No neen. tulihan tämäkin viimein esille. Tuollaisen vois laittaa jo ihan pelkkien äänien takia...

Toki eihän ne vedä mitenkään vertoja pumpparidieselin sulosoinnuille, etenkään kylmäkäynnistyksen jälkeen näillä keleillä.

Posted: 25.2.2011 21:47
by Satelite
Maukas peli... ei voi kieltää.

Posted: 26.2.2011 17:55
by kepukka
MP3-soittimen asennuksesta sen verran että tilasin johdon joka näytti tältä ->
Tuota vasemmassa alareunassa olevaa liitintä piti sen operoida vähän että sen sai istumaan tähän ->
Ja loputhan onkin itsestään selvää. Johdon veto mankan takaa haluamaansa paikkaan ja 3,5mm plugiin mp3-soitin kiinni. Ei tarvitse kalliita Solistoja yms. rimpuloita kun selviää näin helpolla

Posted: 26.2.2011 18:16
by JukkaA
Kerrassaan mahtava vehje ympärivuotiseksi harrasteautoksi. Onko noi R32 kesäalut jotka tossa pyörii talvipyörien kaverina?
Posted: 27.2.2011 11:15
by kepukka
Vakioaluthan ne on. Sää jäädä talvipyörille. Kesäks ebayta selaamalla jotain muuta.
Posted: 27.2.2011 12:40
by Patu
Tää auto on kyllä erittäin hieno...itsekin heti hommaan samanlaisen jos joskus pääsen päivittäisistä 160.km:n työmatkoista.
Vaikea on vanteita tuohon valita koska saa helposti pilattua vanteilla jotka ei sovi tyyliin. Itse hakisin jotakin samantyylistä mitä nuo alkuperäiset on, kenties Audin alkuperäisvanteista jotkin BBS:n tekeleet tai vastaavat. OZ:ilta vois löytyä myös malleja jotka tuohon istuis hienosti.
Posted: 27.2.2011 15:40
by JukkaA
jeps. Isukilla on golffissa ne aidot r32 talvialut ja ne ei oo kyllä minkään näköiset noihin kesävanteisiin verrattuna. Tosiaan ton saa helposti pilattua jollain teennåisen hienoilla vanteilla, jotkut tyylikkäät bbst vois varmaan sopii.
Posted: 28.2.2011 11:35
by kepukka
Pistettiin Briteistä tulemaan 9x18 BBS CH:t... Kopastaan niitä ensiks miltä näyttää.
Posted: 28.2.2011 13:33
by kotka
..Toivottavasti ei mustana, jollakin punaisella raidalla varustettuna..
Muutenhan auto on erittäin kaunis, kuvista päätellen, joka vaatii vanteeltakin paljon.
Posted: 28.2.2011 15:12
by kepukka
Ihan hopeiset ainakin tilasin. Saa nähdä mitä sieltä sitten tulee.

Posted: 28.2.2011 15:40
by Patu
Tykkää!!!! BBS CH:t ei näytä miltää mustina mutta hopeisina on kyllä niin hienot että...
Posted: 10.3.2011 12:04
by kepukka
Ja sieltähän ne ilmesty...

Posted: 10.3.2011 14:09
by Pasi Häkli
^ Nuo vanteet sopii kyllä erittäin hienosti tuon auton OEM-tyyliin.
Ihan offtopiccia, kuinkakohan helppo homma olis tehdä Golf IV R32 Variant? Ulkomaillahan niitä on tehty, ja jonkun netistä löytyneen artikkelin mukaan tehtaaltakin tuli vuonna 2004 5000 kappaletta R32 farmareita ja toiset saman verran vuonna 2008. Mutta ei taida suomessa saada kilpiin tuollasta itse rakennettua...?
Esim tämä:
Jetta R32 Wagon. Monenko mielestä vois päät kääntyä kaupan parkkiksella kun tuon lyö käymään
R32 variant rakennusprojekti, ihan pienellä työllä se ei onnistu niinkuin tuosta selviää.
Posted: 10.3.2011 14:54
by kepukka
Ei R32:sta kyllä oo farkkuna saanu. 5-oviset tynkäperätkin on tosi kiven alla. Onhan tuossa jonkunlainen rojekti ollunna.
http://www.vwwatercooled.org.au/f14/mk- ... 37111.html
Tuossa vähän tarinaa valmistusmääristä ja väreistä yms.
Posted: 10.3.2011 14:59
by Pasi Häkli
Joo no sitten se oli jotain legendaa, niinkuin vähän arvelinkin. Mutta olis kyllä aika retee tollanen farmarina, tosin taitaa suomen viranomaiset lopettaa ajatukset heti alkuunsa. Niin ja olishan se ihan kaameen kalliskin projekti.
Posted: 10.3.2011 15:13
by kepukka
Järkevämpi suoraan jo hommata joku R36 Passatti.

Posted: 10.3.2011 15:21
by Pasi Häkli
No joo, mutta niitähän suolletaan valmiina jo tehtaalta, menee koko idea siinä

Eikä sekään ihan halpa ole

Posted: 10.3.2011 17:21
by JukkaA
Toivottavasti Puhan R32 look variantti valmistuu kesäksi, saadaan yksi kerhoparkkiin kelpaava auto lisää. Lookkihan se on, mutta voin taata että sillä uskaltaa lähtee aidon ärrän kanssa viivoilla ja vaikka talvellakin!
Posted: 10.3.2011 20:40
by kepukka
Laiska vaparihan tuo on... Mutta se kopion kuski haukkoo henkeään äänien takia jo ennen lähtöä.

Posted: 10.3.2011 21:20
by AjH
Mikä kone tossa yhdessä projekti-Jetassa oli pohjalla, V6 vai?
Itse ainakin moista projektia lähtisin väsäämään 4motion TDI/V6 autosta, ei tarttisi tota korin runnomista tehdä. Siitä se leimamies riemastuisi varmasti. Mitenkäs toi R32 koneen teho ja paino, mikä on tehokkain vertailu variantti? 1.8T on ainakin olemassa mutta onko tehokkaampia, esim toi Jetan kone?
Mikäs muu tossa leimalle olisi ongelma? Mutta ennemmin kallis projekti, 1.9TDI 4motion ja R32 tekniikka jostain. Ja sitten vielä saada yksi paketti toimivaksi.
Äänet on kyllä makosat tossa.
Edit: korjattu V6
Posted: 10.3.2011 21:28
by Sami Mäkinen
^ bora varianttia ainakin löytyy 2.8 V6 4lotionina 150 kW (204 hv)

Posted: 10.3.2011 23:01
by Mikko.P
kepukka wrote:Laiska vaparihan tuo on... Mutta se kopion kuski haukkoo henkeään äänien takia jo ennen lähtöä.

Eihän se vedä mitenkään vertoja kivasti laitetun Jakajakoneen kolinoille...

Posted: 13.3.2011 21:12
by miihkali
Hieno auto ja loistava vannevalinta!
Posted: 5.4.2011 19:36
by kepukka
Vanteet ei mahdu auton alle eli ovat siis kaupan. Laittelen myynti-ilmoitusta illemmalla.
Nyt täytynee sitten alkaa metsästämään jotain muuta...
Posted: 5.4.2011 20:46
by Mikko.P
kepukka wrote:Vanteet ei mahdu auton alle eli ovat siis kaupan. Laittelen myynti-ilmoitusta illemmalla.
Nyt täytynee sitten alkaa metsästämään jotain muuta...
Miten ei mahdu? Mikä et?

Posted: 5.4.2011 21:00
by kepukka
9x18 et35
Sisällä tolpassa ja jarrussa kiinni. 3mm spacerilla näistä eroon ja sitten ollaankin jo 1,5cm kaaresta pihalla.
Posted: 14.4.2011 21:31
by kepukka
Alustaa ja kesäpyöriä pähkäillessä...

Posted: 15.4.2011 12:20
by Pasi Häkli
On se vaan tyylikäs.
Posted: 15.4.2011 12:57
by Pia
^Samaa mieltä! Harmi vaan ku on töpöperääne.

Posted: 20.4.2011 21:01
by Osku.T
jos sais vielä sentin pari alemmas.
Posted: 21.4.2011 8:27
by kepukka
FK:n Königsport on tilauksessa. Eiköhän sillä päästä tuolta korkeuksista vähän alemmas.
Posted: 21.4.2011 10:08
by Patu
Joo niin alas vaan ettei tarvi ajaa muuta kuin moottoritiellä?
En mä tuosta tiputtais kuin ihan vähän niin vois autolla oikeesti ajaakin ja pääsis useimpiin paikkoihin.
Posted: 21.4.2011 13:42
by Antti Hartikainen
Säästyy polttoainetta kun ei tarvitse mennä pääsyä minnekään edes koittamaan.
Aina on varaa vähän tiputtaa.

Posted: 7.8.2011 19:36
by kepukka
Myyty!