Page 1 of 1

Eibach alustasarjat

Posted: 27.1.2005 17:44
by Tero Paalanen
Juu eli onko kellään kokemuksia tai muuten vaa tietoutta Eibach:in korkeus säädettävistä tolpista??? Sen tiiän et noi jousisarjat on hyviä mut entäs noi kork.sääd. Ois kiva tietää minkälaista alustaa olis odotettavissa, noin niinku jäykkyyden osalta. En kuitenkaan oo rakentamas rata-autoa joten en piittaas mistaan pintakovasta sarjasta. Pitäs löytää sellane sopivan sporttinen mutta kuitenki mukava alusta...

Posted: 27.1.2005 19:53
by samies
Eibachsta ei oo kokemusta, mutta KW variante 2sta voin suositella, oon ollu tod. tyytyväinen. Ainaki IV varissa pelaa hienosti.

Posted: 27.1.2005 20:50
by Tero Paalanen
Tossa kattaelin Kw:n alustoja eikä näyttäny kork.säädettävää löytyvän 3 varianttiin. Muistelisin et joskus on ollu saatavilla variante3 alustaa ko. korimalliin mut ei näkyny enää. Ja muutenki noissa tuo min. madallus on sen verran suuri et ne ei oikeen tule kysymykseen. Oon kyllä tietoonen et kyseesen merkin alustat on hyviä mut ku ei kerran tunnu enää saavan. Kiitti kuitenki vinkistä.

Posted: 27.1.2005 20:52
by samies
Eikös Miihkalilla oo variante 2nen??

Posted: 27.1.2005 20:55
by MarkusK
Kyllä ainakin KW:n nettisivujen mukaan sarjoja (V1-V3) saa III Varianttiin. Mistä moinen tieto ettei enää saa?

Posted: 27.1.2005 21:01
by samies
KW 2 VW Golf 3 Variant

Gewindefahrwerk sportlich individuell, mit einstellbarer Zugstufendämpfung für VW Golf 3 Variant Typ 1HXO, 1H

Inox-Line (Edelstahl-Rostfrei)

Bj. 7/93-

VA Gewicht 890-891kg

HA Gewicht bis 980kg

40-128KW

Tüv geprüfte Tieferlegung VA 45-85mm HA

Best.Nr.: 15280057
Unser Preis: 950,00 €

Juu tuollaasen mäki löysin...

Posted: 27.1.2005 21:02
by Tero Paalanen
Joo pitääs vissihi ostaa silimälasit. Ei vissin ollu kw:n oma sivu missä äsken kävin hätääsesti kääntymäs. Kiitoksia erheen korjaamisesta :bowdown Mutta siltikin ne madaltaa liikaa...

Posted: 27.1.2005 21:06
by MarkusK
Niin ja ainakaan Eibachin omat sivut ei sitten tarjoa III Varianttiin tuota säädettävää sarjaa.

Posted: 27.1.2005 21:14
by Tero Paalanen
Huomasin juuri saman asian... Kävin tänään kyselemäs Eibachin -30mm jousia ja konin sportteja. Myyjä ilmootti hinnan ja rupes sen jälkeen kyseleen et miks en laita tota eibachin korkeussäädettävää... Epäilin itteki et onko saatavilla ja se näytti kirjasta et on... Mahtoo olla joku antiikin aikaane esite... Pitää vissihi käydä antamas myyjälle palautetta :twisted:

Posted: 27.1.2005 22:44
by miihkali
KW Variante2 -setti o alla ja täytyy sanoa, et on hjyvät. Ja eihän se auto voi koskaan olla liian matala :D

Posted: 27.1.2005 22:51
by Tero Paalanen
Oon samaa mieltä tuosta mataluudesta :) Meitin perheeseen vaan kuuluu vaa saksanpaimenkoira jonka kanssa harrastetaan pelastuskoira toimintaa joten pitää välillä päästä huonoaki tietä :( Edellisen golffin kans oli mennä hermot ku maavaraa oli vain lain vaatimat, ja piti ajella välillä mettäteillä. Eikä viittis toista autoakaan ostaa ku ei oo käyttöä muuten.

Posted: 28.1.2005 10:03
by Spetke
Olen kanssa ollut jo monta kertaa lähellä madallukseen siirtymistä. Vieläkin kuitenkin molemmissa vakioalusta. Lähinnä syynä on tämä susirajan takana asuminen. Välillä joutuu ajelemaan sellaisia teitä, että pohja kolisee jatkuvasti vakioalustallakin. Ja jotkut päällystetytkin tiet ovat keväisin roudan jäljiltä sellaisessa kunnossa, että ompa tuosta IV Variantista nytkin molemmat etukuralätkät poikki.

Lähinnä kiinnostaisi siis noi säädettävät alustat. Voiko alustan korkeutta säätää ilman, että pitää käydä nelipyöräsuuntauksessa joka laskun/noston jälkeen? Kuinka kauan nosto/lasku vie aikaa ja saako esim -40 mm säädettävän alustan nostettua tähän nykyiseen vakiokorkeuteen?

Vai tarkoitetaanko säädettävällä alustalla edes korkeuden säätöä, vaiko vain jäykkyyden säätöä?

Posted: 28.1.2005 13:35
by samies
Kyllähän se hyvä olis jos rengaskulmat tarkastetais aina alustan säädön jälkeen, näin ainakin välttyy turhalta kummien kulumiselta. Alustan korkeus säätö (IV Vari) takaa onnistuu tunkkaamalla auto ilmaan ja ryömimällä auton alle, edessä pitää irroittaa rengas jotta pääsee tolppaan käsiksi. Jäykkyyttä säädetään edessä iskarin yläpäässä olevasta nupista ja takaa irroittamalla iskari alhalta ja painamalla iskari pohjaan. Sitten vaan pyöräytetään iskaria myötä tai vasta päivään. Näin siis KW Variante 2ssa. Ja auto vajaavetoinen. 3 Varissa tuo takapään säätö taitaa olla erilainen, koska siel on iskari jousen sisällä.

Tuossa sarjassa on korkeus säätö alue -35-65mm eli eipä sitä saa vakio korkeuteen.
Eipä noita säätöjä usein tartte muuttaa. Ite nostan talveksi ja lasken kesäksi. Varmasti joku pärjää samoilla säädöillä kesät talvet.

Yleensä kun puhutaan säädettävästä alustasta niin tarkoitetaan korkeus (joissain malleissa myös jäykkyys säätö)säätöistäalustaa. Ne on sitten erikseen jäykkys säädettävät iskarit mitä voi käyttää madallusjousien kanssa.

OT:Olipa muuten hinnat noussu tuolla ite maksoin kw 2sta 885e viime kesänä

Posted: 28.1.2005 15:31
by miihkali
Kolmosessa teettää vähän töitä toi säätäminen, mut ku muutaman kerran o noi systeemit purkanut, niin siinä ei kyllä mee kauaa per puoli.
Tosin mitäpä tuota säätelemään, täysjäykkyys vaan päälle ja sillä hyvä :D
Samoilla säädöillä mennään kesät/talvet. Ihmeen hyvinhän tuo veeärrän lippa kestää auraamista ym. kolistelua.

Posted: 28.1.2005 16:29
by Tero Paalanen
No tällä hetkellä olen päätymäs Eibachin -30mm jousiin ja Konin sportit iskareiks. Tuolla satsilla sais varmasti sellasen sopivan yhistelmän mukavuutta ja sporttisuutta. Sitte aattelin vielä lisätä pakettiin H&R:n kallistuksenvakaaja setin, jote pitääs tulla kohtalaanen alusta.

Posted: 28.1.2005 21:11
by miihkali
Minkä hintanen o toi kallistuksenvakaajapaketti?

Posted: 28.1.2005 22:05
by Tero Paalanen
Suomen hintoja en oo vielä saanu, kyselyn oon kyllä jättäny. Settejä on saatavilla kahta erilaasta. Saksanmaalla settien hinnat on kolomensaan euron molemmin puolin. Jotaki sopivuus eroja sarjoolla oli... Tarkista tuolta :arrow: http://www.av-tuning.com/